Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Temperaturka
Autor Wiadomość
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-08, 22:26   Temperaturka

Witam,

Wiem, ze na forum bylo juz o tym kilka razy pisane i chyba wiem o co chodzi, jednak chcialbym miec 100% pewnosc przed wymienianiem i wykladaniem kasy.

Sytuacja wyglada tak, ze kilka dni temu, jak nasza kochana woda wylala i zamknieto kilka mostow, wracajac sobie z pracy krajaowa 4 w Zbyltowskiej Gorze natknalem sie na klkukilometrowy korek.. byl on spory wiec auytko sie bardzo nagrzalo.. nie wiem ile tam dokladnie bylo, ale napewno nigdy nie mialem jescze takiej temperatury.. wiem tylko ze mijalem auta marki fiat, dokladnie seicento i one juz niedawaly rady i 3 z nich byly pchane.. no i jak sie juz autko nagrzalo to cozywsicie wentylatorek sie zalaczyl, troszke pospadalo, potem znow uroslo ale w koncu z korku odbilem na boczna droge, ktora poprowadzila mnie do domu.. i ku mojemu zdziwieniu po wyjechaniu temperatura dosc szybko spadla.. dojechalem do domu, otwieram maske i chialem sobie skontrolowac plyn chlodniczy.. i tak sobie powoli odkrecam i nagle mi wysadzilo korek i wyalal sie ta ciecz.. no to sobie pomyslalem, ze nie dobrze i bedzie trzeba wkoncu wymienic plyn.. i tak sobie jezdzilem od kilku dni do p[racy a autko bardzo szybko sie nagrzewalo.. a najgorsze bylo to, ze na termometrze pokazuje conajwyzej jakies 72 stopnie i ani trosze wiecej, a silnuik sie grzeje niemilosiernie.. dzidiaj bylo juz najgorzej.. po przejechaniu jakichs 5km zatrzymnalme sie na stacji paliw w celu skontrolowania plynu a tam bardzo malo.. wiec wlalem cale 1,5l wody przegotowanej a na zbiorniczku bylo okolo 1 cm ponad "MAX", niestety po przejechaniu kolejnych 4 km, zatrzymalem sie na zajezdi autobusopwej i znowku sprawdzilem plyn.. na pojemnicxzku bylo juz ze 3 cm ponizej "minimum" wiec musialem zostawic autko i dymacv autobusem dalej.. jak wracalem to kupilem sobie w sumie plyn do chlodnic prestone(czy jakos tak - taki w zoltym plastiku) i mam zamiar go jutro zalac, ale czytjac Wasze posty doszedlem do wnisku, ze to cos z termostatem moze byc walniete, ze pokazuje tylko 72 stopnie, bo ten fakt mnie najbardziej irytuje..

co o tym sadzicie Panowie?
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-08, 22:36   

Najpierw sprawdź czy jest szczelny układ jak Ci tak ucieka płyn. Bo szkoda zalać drogim Prestone'm jak by miało znowu gdzieś uciec..... Może też być walnięta uszczelka pod głowicą..... :(
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-08, 22:40   

prosze, uszczelka mnie nie strasz nawet :( rozmawialem wlasnie ze znajomym, kotry napisal mi, ze wlasnie to lekko ponad 70stopni na wskazniku jest nie tak.. i jakby uszczelka poszla to by dymil na bialo, albo na korku od wlewu oleju moglby byc jakis plyn, a jest tylko olej.. i ze czesto wywalenie uszczelki glowicy jest zaniedbanie termostatu.. ze ludize poporstu niezauwazaja, ze jest cos nie tak i heja banana.. mam nadizjej, ze to ten termostat, bo duzo taniej wyjdzie.. a co do prestonam to 5l 40zl.. gdzie jakis smieszny botygo rozowy 37zl.. na stacji "Bliska"

i jescze co do uszczelki to mam zamiar sie jutro wlasnie wybrac do takich Panow mechanikerow co za 20zl robia test na glowice, ktory daje 100% pewnosci.. tylko, zebym do nich dojechal..
Ostatnio zmieniony przez SnQ_ 2010-06-08, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-06-08, 22:48   

kolega w Audi miał podobne objawy i była to wina termostatu tylko ze u niego temperatura była właśnie za wysoka na wskaźniku
_________________

Ostatnio zmieniony przez miki9a 2010-06-08, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-08, 22:51   

Nie chcę Cię straszyć tylko trochę dziwne objawy na sam termostat, sama obniżona temp to by było możliwe..... ale takie ginięcie płynu i takie porządne buchnięcie przez zbiorniczek :hmmm: Jedź do tych kolesi niech sprawdzą wtedy będziemy myśleć ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2010-06-08, 23:01   

ostatni przez te ciepłe dni miałem podobnie, ale dolałem płynu i jest ok, przynajmniej tak myśle, bo jak stoję w korku to temp. sięga 92-3 stopnie i nie wiem czy to dobrze czy źle ??
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-08, 23:03   

mam nadzieje, ze 12,5 km w jedna strone do szpecow nie bedzie zabojcze.. plyn mogl buchnac bo byl taki goracy.. a giniecie plynu no to fakt bardzo dziwne..
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-09, 15:01   

napewno nie jest to uszczelka ;) wogole dzis u szoecow sie okazlo ze nie jest zle.. rno ruszajac do nich pomyslalem sobie, ze uzupelnie to co mi brakuje plynem petrygo, ktory wczoraj kupilem.. no i tak sobie zorbilem i pojechalem na to kochane badanie.. i wsyzko bylo tak jak wczesniej.. tez dochodzil tylko do lekko ponad 70 stopni.. tak wiec bylem juz na miejscu, chwilke poczekalem i pan mi kaze silnik zalaczyc i macha w gore.. potem odkrecil korek od zbiorniczka wyrownujacego(tak sie to chyba nazywa) wlozyl jakies narzedzie do srodka.. byla to jakas rurka i na koncu sie rozdwajala i koncowki wchodzily do dwoch pojemnikow z niebieskimi plynami.. powiedzial ze jak przez 30s zaden z nich sie nie przebarwi, to mozemy pic.. coprawda bylo to najdluzsze 30s w moim zyciu chyba, jednak oplacalo sie czekac ;) opowiedzialem mu wiec o objawach i on powiedzial, zebym nie gasil silnika.. pochodzil sobie chwilke i ku mojemu zdziwieniu nagle uslyszalem, ze wiatrak na chlodnicy pracuje.. wiec sobie pomyslalem, ze czujnik temp. i termostat sa sprawne.. no i kolo stwierdzil, ze tak juz przez te upaly musi byc i zebym sie nie przejmowal tylko jezdzil.. zauwazyl tez petrygo na tylnym siedzeniu i powiedzial zebym tego nie lal, tylko jakies g11 albo g12 z atestem vw.. to sobie pomyslalem, ze pewnie mnie chce na kase wykosic, zebym u nich kupil.. ale to chyba jednak nie bo jak mu powiedzialem, zeby mi go dal to odrzekl, ze rteraz jescze nie, tylko przed zima jak bede zmienial plyn.. a teraz zebym jezdzil na tym co mam..

i mam jescze takie pytanie.. bo ta rura co wchodzi do chlodnicy z plynem parzy juz po 10 km.. a ta nizej, co wychodzi dalej w obieg juz mniej, ale takze goraca.. zauwazylem to dopiero przed chwilka.. czy tak ma byc?
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-09, 15:10   

No to całe szczęście, że to nie uszczelka :tańcze:
A z tymi rurami to ja też tak mam, że górna moment jest gorąca a dolna trochę później ;) I jeżdżę ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-09, 16:23   

SnQ_ napisał/a:
i mam jescze takie pytanie.. bo ta rura co wchodzi do chlodnicy z plynem parzy juz po 10 km.. a ta nizej, co wychodzi dalej w obieg juz mniej, ale takze goraca.. zauwazylem to dopiero przed chwilka.. czy tak ma byc?

Górną rura powinna parzyć gdyż tam idzie ciecz prosto z silnika czyli o temp. jaką podaje nam wskaźnik....dolna rura powinna być chłodniejsza od górnej gdyż przez nią przepływa ciecz z chłodnicy tuż po schłodzeniu i idzie do silnika.

SnQ_ napisał/a:
bo ta rura co wchodzi do chlodnicy z plynem parzy juz po 10 km..

Normalka....nawet w zimie po tym odcinku powinna już bez problemu parzyć.

SnQ_ napisał/a:
no i kolo stwierdzil, ze tak juz przez te upaly musi byc i zebym sie nie przejmowal tylko jezdzil..

Jak na moje oko to miałes układ zapowietrzony-pewnie z powodu braku płynu.

A jakiś wyciek znalazłeś ??
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-06-09, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-10, 10:44   

Wycieku zadnego nie stwierdzilem.. auto stalo przez 12 godznin na czysciutkiej swiezo polozonej kostce.. po odjechaniu nie stwierdzilem zadnej plamy.. pod macha wilgoci od plynu chlodniczego tez nie widzialem.. w sumie twoja teoria z zapowietrzeniem wydaje mi sie teraz bardzo mozliwa.. jednak przez te incydenty bede mial teraz za kazdym razem stracha jak silnik sie bedzie nagrzewal lekko ponad przecietna..
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-10, 11:32   

Te strachy szybko przejdą jak z dwa razy sprawdzisz stan płynu i wszystko będzie w porządku ;) Ja tez panikowałem jak wymieniłem czujnik temp. Stary mi zawsze pokazywał podczas jazdy 70st z hakiem a w korkach nie dochodził do 90 st. Jak założyłem nowy to w korkach podchodzi pod stówkę ale jej nie przekracza. Na początku też się bałem cały czas, że się furka gotuje. Teraz już mi to zwisa. ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-10, 13:42   

dzis mnie w sumie wzielo nad tym czujnikiem co piszesz.. bo dziwne jest dla mnie, ze szybko dochodzi do tej 70st, potem podczas jazdy idzie powoli albo nie idzie, a jak sie go zostawi na postoju przy wlaczonym silniku to idzie w gore dopiero bardziej.. no ale to pewnie chodzi o to, ze podczas jazdy powietrze "uderza: i chlodzi.. a na postoju to juz nie ma jak.. ;)
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-10, 14:06   

Tak jak piszesz :brawa: Z tym, że nie powinno Ci pokazywać 70st tylko co najmniej 80st z hakiem podczas jazdy a na postoju ciut powyżej 90st i powinien się wentylator włączać. Jeżeli jest inaczej to albo termostat jak przypuszczasz albo czujnik temp. Mi pomogła dopiero wymiana tych dwóch rzeczy. Poszukaj na forum, temat wielokrotnie wałkowany ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-10, 14:50   

cinek82 napisał/a:
Stary mi zawsze pokazywał podczas jazdy 70st z hakiem a w korkach nie dochodził do 90 st. Jak założyłem nowy to w korkach podchodzi pod stówkę ale jej nie przekracza.

To samo i ja mam...na nowym czujniku potrafi nawet 98 stopni złapać, oczywiście na postoju niezależnie od pory roku i temperatury, a wcześniej max 93 łapał....

teraz w czasie jazdy mam 82-85 a wcześniej było jakieś 77-78 i już mi na letnik silniku gaz zaczynał świrować przez jakieś 15-20 sekund po przerzuceniu z benzyny na gazolinę. Czyli zaczynało się robić ciężko gdy odplałem silnik nie do końca wystudzony czyli ok 50 stopni....odpalał ładnie...przerzucam na gaz i jest ok....aż tu po kilku sekundach całkowita utrata mocy....kilka szarpnięć i zgon :( trzeba było odpalac na nowo. Za to z drugim czujnikiem już jest ok-dziwna sprawa.
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2010-06-10, 15:39   

moj w czasie jazdy trzyma 90 a w korku nie wychyla sie ponad 93 , jak mi sie wentylator zatrł w korku to temp. skoczyła na 109 stopni ale około 200m powolnej jazdy spowodowało spadek temp. do 90 :)
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-06-10, 18:25   

No to idealnie :OK:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
SnQ_ 
Zapalony Ventkarz
Fallen Angel


Silnik: 1.8,75 B+G.
Wiek: 36
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 249
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2010-06-11, 01:00   

a mnie dzis zdziwlo, ze jadac spokojnie mialem powiedzmy te 75st, a jak sobie na trojeczce chwileczke pod 100 cisnalem tam na ponad 4tys obrotow to mu temperatura zleciala lekko w dol do okolo 71st.. noi badz tu czlowieku zdrowy..
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-11, 06:59   

Więc raczej czujnik....przy otwartym termostacie powinieneś bardziej płyn zagrzać przy takich obrotach a nie schłodzić.

Poza tym pisałeś wyżej że górny wąż parzy po szybkim czasie a to dobra oznaka o termostat odpada.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 8