Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
sprzegło
Autor Wiadomość
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-02-26, 23:00   sprzegło

Witam.mam do Was pytanie dotyczace sprzegła... chodzi o to ze z dnia na dzien strasznie zaczeło mi sie slizgac sprzegło z miejsca ok ruszam ale podczas jazdy np jak jade na 3 i gwałtownie docisne gazu to silnik wchodzi na obroty a ja sie rozpedzam tak jak by na lodzie,tragedia olej w skrzyni widze jest nie ubywa w silnku tez jest ok kałuzy oleju pod nim tez nie ma...sprzegło robione było przez poprzedniego własciciela jakis rok temu, wiec morze da rade podciagnac to sprzegło jakos?? czy moze macie jakas inna rade na ten problem bo chciał bym uniknac wymiany...w najgorszym wypadku trzeba bedzie :mur:
Ostatnio zmieniony przez krzys9262 2010-02-26, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2010-02-26, 23:19   

możesz ewentulanie sprubować popuścić linkę o ile ją masz :faja:
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-26, 23:45   

krzys9262, raczej nie unikniesz wymiany, to że awaria stała się nagle to trochę dziwne, bo normalnie zużyte sprzęgło zaczyna ślizgać się stopniowo. Ale powiedzmy że strzelił simering i poszedł olej na tarczę, to i tak trzeba ją zmienić, a bez sensu zmnieniać inaczej jak tylko w komplecie całe sprzęgło. Tak że zberaj kaskę nastaw się na sprzęgło Valeo lub Sachs, ostatecznie Luk, ale najpierw rozbiórka i weryfikacja, robocizna różnie. Idzie znakeźć mechanika co za 150 sprzęgło zmieni.
Linka jest automatyczna, nic się nie popuści.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-02-26, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-27, 00:06   

Przy okazji tematu to ja tez zbieram sie do wymiany sprzegla 2.0 ABA (USA) ale to jest to samo co 2E. Moglibyscie mi doradzic jakie sprzeglo kupic zeby nie wymieniac co rok jak kolega. Jaki moze byc koszt z robocizna w takim zwyklym warsztacie oczywiscie nie VW ;)
_________________

 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-02-27, 00:31   

ja osobiscie jeszcze sprzegła nie z,ieniałem ale brałbym pewnie valeo lub sachs
http://www.allegro.pl/ite...rdoba_golf.html
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-27, 14:24   

A ile moze kosztowac robocizna? Chociaz tak orientacyjnie chcialem sie dowiedziec
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2010-02-27, 15:31   

średnio za wymianę sobie krzyczą coś koło 200zł.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Krawiec1991 
Kierowca eLki
Ventylofob



Silnik: 2.0 ABA
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-27, 17:30   

Dzieki kolego, myslalem ze wiecej wyjdzie. Szerokosci :dresik:
_________________

 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2010-02-27, 21:44   

i ja wielkie dzięki za wasze opinie. :) Trzeba wymienić jednak ,bo nie ma sensu tak jeździć dalej zero przyspieszenia :mur: Nie bede kupował jakieś firmy krzak tylko i wyłącznie Valeo mam takie w innym samochodzie już drugi rok i chodzi cacy robocizny nie liczę bo będę sam robił :D życzcie mi powodzenia ;) jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :oklaski: i pozdrawiam :papa:
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2010-02-28, 09:35   

A ile może kosztować sprzęło Valeo?? W moim przypadku silnik ma oznaczenia AGG jest jakaś różnica z 2E?? Pytam tak orientacyjnie...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-02-28, 10:58   

piotrekb90, 4 posty wyżej masz linka do allegro, w sklepie będzie kosztować trochę więcej, ja dałem chyba 370 rok temu.
Niema sensu kupowac takich rzeczy na allegro, kup w sklepie, ew. jeśli robotę będzie robił mechanik to niech sam kupi, ma zniżki w sklepie.
Czy jest identyczne sprzęgło nie jestem pewien, na 90 procent tak
_________________

 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2010-02-28, 11:08   

Sorki nie zauważyłem tego linku... :mur:
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-02-28, 20:47   

piotrekb90, do ciebie to tylko tarcze kupujesz.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2010-03-01, 20:20   

jak to same tarcze?? możesz mi to wytłumaczyć bo nie ogarniam tematu za bardzo...
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-03-01, 21:42   

ventylek86 napisał/a:
piotrekb90, do ciebie to tylko tarcze kupujesz.
kolega miał na myśli że do twojej wersji kupujesz samą tarczę sprzęgłową.. :) :) :) w linku masz komplet z dociskiem... ja kupowałem do swojego 1.8 komplet z dociskiem firmy Valeo, widocznie do 2.0 nie potrzeba kompletu zmieniać ;) ;) ;)
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-01, 21:43   

Skrzynie masz z zielonym dekielkiem ?? Chodzi o to że ja w swoim aucie mam docisk przykręcany do koła wraz z tarczą sprzęgłową. A łozysko oporowe znajduje się w skrzyni.
No chyba ze masz opcje tarcza, łozysko oporowe i słoneczko to wtedy masz wiekszy wydatek.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-01, 21:45   

http://moto.allegro.pl/it...alternator.html
Albo masz opcje po lewej stronie (ja taką mam) albo po prawej
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-03-01, 21:48   

ventylek86 napisał/a:
Skrzynie masz z zielonym dekielkiem ?? Chodzi o to że ja w swoim aucie mam docisk przykręcany do koła wraz z tarczą sprzęgłową. A łozysko oporowe znajduje się w skrzyni.
No chyba ze masz opcje tarcza, łozysko oporowe i słoneczko to wtedy masz wiekszy wydatek.
nie tylko Ty tak masz że przykręcony masz docisk do koła z tarczą ;) ;) ;) w 1.8 też tak jest ale nie ma żadnego łożyska oporowego bo sprzęgło włączane jest poprzez sprężynę talerzową na którą ciśnie wodzik przechodzący przez główny wałek skrzyni ;) ;) ;) ;) ;)
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-03-01, 21:50   

ventylek z tego linku co podałeś to wychodzi (jak to jest od 2.0 faktycznie) że jest tak samo jak w 1.8 ;) ;) ;) ;)
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-01, 21:53   

tylko rózni sie wielkoscia tarczy i iloscia frezów
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-03-01, 22:06   

tak :) w 1.8 też są różne bo skrzynia z silnika 75 koni ma inny wałek niż ta z 90 koni ponoć ;) ;) ;)
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-01, 22:48   

ja mam silnik 115KM skrzynia od 1.6 16V a tarcza od 1.8 90KM czyli total składak
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2010-03-01, 22:53   

hehehe to jak u mnie bo ja mam skrzynie od któregoś z disli tylko nie wiem dokładnie od którego :D :D :D :D
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-03-04, 12:18   

Podepnę się pod temat z moją 1,8 ;)
Czy jak się kończy sprzęgło to pedał wysoko bierze ?? I czy jak sprzęgło jest już słabe to ma to odbicie np w przyspieszaniu czy uzyskiwaniu wyższych prędkości ?? Bo mi już dość "wysoko bierze" sprzęgło i tez przyspieszanie nie jest tak fajne jak kiedyś. A przy wyższych prędkościach obroty są już trochę wyższe niż kiedyś..... :(
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-04, 13:11   

Mi sprzęgło brało już pod koniec i jeździłem na tym dłuższy czas...do momentu aż jakoś mocniej depnąłem na gaz....obroty szły a prędkosć nie....ale u mnie w tedy sprzegło było już całkiem skończone.

A to ze masz wyższe obroty przy biegach...hmmm....może to i wina sprzęgła ale to by znaczyło że cały czas się ślizga....a ja swoje dojechałem dosłownie 4-5 przygazówkami i po sprzegle...na zimnym jako tako a po rozgrzaniu zaczynała się tragedia. Pamietam miałem problem z przejechaniem małego progu w warsztacie u mechanika i musieli mnie wpychać. Co nie zmieniało faktu ze furka nadal jakoś dyszała i była w stanie się przemieszczać.

Mam założone LUKa (60-70tys km)...z tego co czytałem to oryginał też chyba jest LUKa z tym ze ma logo VW.....a jak nie LUK to Sachs i Valeo.....nic innego raczej nie wchodzi w grę.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-03-04, 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
twety100 
Zapalony Ventkarz



Silnik: AEY
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 406
Skąd: WPU
Wysłany: 2010-03-04, 13:25   

ewentualnie mógł sie zaciąć samonapinacz linki i nie odpuszcza do końca proponował bym zacząć od tego mniej roboty i kasy ale nie wykluczone że całe sprzęgło do wymiany. polecam valeo troche tańsze od sahsa a jakość ta sama jeśli nie lepsza.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-03-17, 21:28   

Ja wymieniałem sprzeglo u siebie sam oczywiscie valeo dalem 200zl bez paragonu . Wymiana prosta .Co ciekawe sprzeglo bierze swietnie ale bierze dosc wysoko jak na moj gust .Za 150 wymienie :P
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-03-17, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8