Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
vw vento drży na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-21, 16:36   vw vento drży na wolnych obrotach

witam wszystkich
jestem posiadaczem VW Vento 1,8 benzyna 75KM + gaz z 92,
samocgód zakupiłem w 2007 roku i przez prawie 2 lata sprawował się niezawodnie, rutynowe wymiany olej, jakieś paski, klocki,
od 3 mieseicy mam problem, z którym nie potrafię sobie poradzić ,
mianowicie zostawiłem samochód na światłach i rozładował się akumulator, za pomocą kabli odpaliłem od znajomego i od rtego momentu zaczął drżeć na wolnych obrotach,
byłem u kilku mechaników, każdy mówi coś innego,
wymieniłem prawie wszystko: kopułk+palec w aparacie zapłonowym, świce+przewody, cewkę, kompletny rozrząd+pompa wody, podłączyłem go pod komputer wykazało uszkodzenie czujnika temperatury zasysanego powietrza też wymieniłem,
między czasie zaczął mi gasnąc tylko na benzynie po dwóch naprawach okazało się, że padła pompka paliwa więc teraz jest nowa a i tak czasem zdarza się, że jak jadę na benzynie to poprostu gaśnie i czasem odpali od razu a czsem muszę go trochę pokręcić, na gazie nie mam takiego problemu,
teraz mechanik mówi, że może mam nieszczelnosć w cylindrach i nie spala wszystkiego, inny mówi, że może to coś z układem powietrza,
jeśli ktoś jest w stanie pomóc będę wdzięczny
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-21, 19:17   

Z tego wynika ze nadal pompa paliwa Ci niedomaga skoro na gazie jest ok....a jaką pompę kupiłes ?? ta z tych po 50-60zł ??

Na poczatek zresetuj kompa (odłącz na kilka minut akumulator) być mzoe komp jakiś bład wyłapał i przez to go wykasujesz.
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-21, 20:06   

pompę zakupiłem w intercars za 200 zł jaką niemiecka powinna byc ok,
przy pierwszym problemie z odpalaniem mechanik twierdzil, ze to brudy lub woda w baku i ze uszczelka przy pomnie sparciała i urwało się coś przy pomnie,
stwierdził, że ją przywrócił do życia i powinno byc ok,
ja dodatkowo wlałem troche denaturatu, który powinnien spowodować wypalenie wody,
było przez tydzień i znowu miałem problemy z odpaleniem aż w końcu zdechł,
przy drugim podejścu stwierdził, że pompa padła i zakupiłem nową,
problem jest z tym, że gaśnie i niechce odpalić jak wskazówka paliwa dochodzi do czerwponych kresek, jak zatankuję tak do połowy baku nie ma problemu,

wszystkie problemy i z odpalaniem i drżeniem jak stoi w miejscu i chodzi na wolnych obrotach zaczęły się od momentu jak odpaliłem go z kabli,
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-11-21, 20:14   

peter1981 napisał/a:
problem jest z tym, że gaśnie i niechce odpalić jak wskazówka paliwa dochodzi do czerwponych kresek, jak zatankuję tak do połowy baku nie ma problemu,

moze zle wyregulowany masz poziom paliwa na pompie ? za wysoko pływak i jak mało waszki to szarpie i nie może zaciągnąć jej... uważaj z tym bo spalisz następną pompe
peter1981 napisał/a:
wszystkie problemy i z odpalaniem i drżeniem jak stoi w miejscu i chodzi na wolnych obrotach

zapoznaj sie z tym tematem mój tez drżał na wolnych obrotach:
http://forum.vwvento.org/...olnych+obrotach
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-21, 20:27   

z pompą to pewnie masz rację, narazie postaram utrzymać się poziom paliwa na minimum 1/4 baku i jeśli przez jakiś czas będzie ok pojadę do jakiegos solidnego mechanika,
jak tak sięgam pamięcią wstecz to chyba i druga rzecz świadczy o twojej racji bo jak często stawałem jedną stroną na chodniku to tez często słabo zaskakiwał,

wielkie dzięki,

odnośnie drugiej sprawy z drżeniem to napewno sprawdzę bo objawy mam identyczne jak w twoim przypadku,
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-23, 12:03   

no i coż sprawdziłem ale przewód o którym mówi krzeszak mam cały,
muszę dalej szukać przyczyny :(
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-11-23, 13:36   

peter1981 napisał/a:
no i coż sprawdziłem ale przewód o którym mówi krzeszak mam cały,

dokładnie sprawdziłeś ?? u mnie pierwszym razem nie było tego prawie widać było w takim miejscu ze nie dojrzysz okiem rozcięte idealnie jak by ktoś brzytwa przeciął
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-11-23, 22:31   

sprawć czy pąpa paliwa jest dobrze zamątowana , najlepiej było by sprawdzić manometrem ciśnienie paliwa i wtedy zobaczyć czy chwilami nie spada
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-26, 18:16   

sprawdzałem ponownie przewód jest cały,
przy okazji sprawdziłem i zmieniłem inne przewodziki od powietrza, powinno byc ok ale nadal jest lipa,
jak się rozgrzeje to dalej drży na wolnych obrotach, posłuchałem również z tyłu z rury tez wydobywają się nierówne odglosy jakby strzelał delikatnie,
może ktoś będzie miał pomysł gdzie leży przyczyna?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-12-07, 20:24   

peter1981 napisał/a:
jak się rozgrzeje to dalej drży na wolnych obrotach, posłuchałem również z tyłu z rury tez wydobywają się nierówne odglosy jakby strzelał delikatnie,

a jakie ma obroty ?? może za małe i dlatego drży, sprawć jeszcze zapłon
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-07, 21:54   

obroty utrzymują się na 3 kresce czyli około 750, zawsze tak miałem i nie było problemu,
jak dodam gazu na benzynie czy na gazie równo schodzi na obroty, nie przydusza się tylko to drżenie,
zapłon ustawiałem bo ostatnio zmieniałem rozrząd i pompe wody,

wydaje mi się że przyczyna leży w pracy silnika, może mechanik ma rację, ze coś się w nim dzieje i nie równa praca wprowadza go w takie wibracje,
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-07, 22:22   

próbuj ustawić zapłon jeszcze raz, jeśli nie pomoże mierz kompresję silnika
_________________

 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-10, 22:52   

zapłon ustawiony,
kompresje zmierzyłem wszędzie ok 10 więc mechanik stwierdził, że ok

a tutaj jak drżał tak drży,

dziwne w tym wszystkim jest to , że problemy zaczęły się w momencie jak po rozładowaniu odpaliłem go z kabli,
jakby jakaś usterka elektryczna, ale jak podłączyłem pod komputer to nic nie wykazało,

chyba problem mnie przerasta ;-)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-12-11, 19:05   

peter1981, to sa trudne problemy, z tego co piszesz to ewidentnie jakiś błąd sterowania silnikiem, może uszkodzenie silniczka krokowego, albo TPS, próbowałeś resetu (odłączenie klem i zapalenie zimnego silnika oraz zostawienie go na luzie aż się rozgrzeje) ?
_________________

 
 
ft23 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-18, 00:51   

Moga to byc rowniez poduszki silnika-skrzyni biegow.Mam ten sam silnik i rocznik auta obroty okolo 800-850 i delikatne drzenie wyczuwalne na kierownicy na postoju.Pytalem znajomego mechanika i mowil mi o tych poduszkach wlasnie
_________________

 
 
THERBIS 
Kierowca eLki
just drive :)


Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-12-19, 23:03   

A ja tak jak kolega ft23 obstawiam wyrwaną poduszkę. pod warunkiem że to drżenie silnika jest takie że panel od radia aż stuka i wszystko w środku wkó...rza bo trzeszczy.
jeśli tak to masz oberwaną poduszkę z przodu silnika musisz wjechać na kanał i sprawdzić najlepiej czymś podwadź i podnieś silnik delikatnie do góry jak będziesz opuszczał powinien gładko siąść lub przyjrzyj sie czy nie wysuwa sie czpień z górnej części poduszki. koszt takiej poduszki to około 60-70 pln-ów za nową (harta) a 20-30 używka.
 
 
THERBIS 
Kierowca eLki
just drive :)


Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-12-19, 23:11   

a i sprawdź sobie jeszcze wydech czy nie dociska katalizator lub rura wydechowa do podwozia lub nie wpadło jakoś nieszczęśliwie jakieś ustrojstwo pomiędzy rurę a podwozie bo pamiętam jak raz tacie wpadł tam jakimś cudem kamień i sklinował sie a efekt tego był podobny.
Powodzonka
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-12-21, 11:39   

drżenie objawia się już po rozgrzaniu silnika, gdy obroty opadną pracuje równo ale daje się wyczyc drgania jakby spowodowane nierówną pracą silnika jakby delikatne wachnięcia w pracy silnika,
czasem jest tak że jak sie rozgrzeje to prawie nie wyczywam drgań, jakby nagle coś się ustawiło prawidłowo,
popada od skrajności w skrajnośc, raz prawie nic nie czuję raz wyczuwam drgania o znacznej mocy,
zastanawiam się jeszcze nad zmianą silniczka krokowego może on robi jakiś błąd,

narazie odpuściłem sobie tamat obserwuję na bieżąco stan oleju i płynu chlodniczego bo mechanicy stawiają na wadę silnika,
doradzają stosowanie różnych ulepszaczy do silnika, ale daleki jestem od takich dodatków,
jeśli to uszkodzenie silnika to raczej nie uratuję go super dodatkiem za 20 zł,
 
 
THERBIS 
Kierowca eLki
just drive :)


Silnik: 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-01-01, 17:47   

a sprawdz kolego czy to nie jest tłumik drgań. jest to mały splot drutu zamocowany na wydechu przed katalizatorem.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-01-01, 18:16   

THERBIS, Jakby był tłumik drgań to raz że chodziłby głośniej a dwa to jak bez róznicy czy ciepły czy zimny drgał by.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-02, 10:31   

U mnie jest plecionka wysypana (tłumik drgań) i buczy na zimnym a na ciepłym stuka....ale silnik nie drży....przynajmniej ja tak mam ;)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2010-01-02, 10:35   

Paweł J. napisał/a:
U mnie jest plecionka wysypana (tłumik drgań) i buczy na zimnym a na ciepłym stuka....ale silnik nie drży....przynajmniej ja tak mam

jeszcze niedawno miałem tez rozsypaną plecionkę i nic dziwnego nie zauważyłem a na pewno nie było szarpania czy drżenia silnika wiec wydaje mi sie ze przyczyna leży gdzie indziej ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
peter1981 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 75KM
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-05-20, 22:32   

witam
chciałbym powrócić do problemu delikatnego drżenia silnika
metodą prób udało mi się odnaleźć przyczynę
mianowicie przy obudowie wtrysku jest przewód dumowy rozdzielony na 3 jakiś powietrzny
jedna końcówka idzie do obudowy wtrysku druga do pokrywy zaworów trzecia do rury która biegnie z prawej strony silnika i podłączona jest do silnika od przodu
silnik skacze tak samo na benzynie jak i gazie
zauważyłem mianowicie że jak chodzi na gazie i ścisnę ten przewód silnik zaczyna pracować idealnie i obroty z 750 zwiększają mu się na jakieś 850 - 900
niestety po przyłączeniu na benzynę ta sama czynność nie daje takich skutków
silnik drży zarówno przy normalnej pracy jak i przy ściśniętnym przewodzie

może ktoś będzie miał pomysł gdzie leży przyczyna, odpuściłem mechaników bo co jeden to więcej rzeczy by wymieniał

bedę wdzięczny za rady
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8