Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 11:19
przyczyny dużego spalania lpg
Autor Wiadomość
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-05, 23:17   

marmarmarek napisał/a:
po odpaleniu od razu na gaz wrzucam

Marek, nie mogę normalnie słuchac tego jak Ty traktujesz auto... Ja zawsze zanim przełączy się na gas przejadę chociaż do końca ulicy, bo szkoda silnika i pompy paliwa... Ja w zimę miesięcznie tankuję benzyny za 50 zł, w lato co 1,5-2 miesiące za 50 zł.


A z ciekawosterk apropos spalania, to własnie zdębiałem jak podjechałem na stację i wyszło mi z obliczeń, że Ventka spaliła mi po mieście 19 litrów LPG... TO prawda że mocno dawałem po gazie i jeździłęm jak wariat, ale... Okazało się że jednak kureczek od gazu był rozkręcony na full i dlatego tez autko tak zaje.... przyspieszało, jednak powróciłem do wolniejszej jazdy i przykręciłem z deczka kureczek od gazu :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-05, 23:36   

A wiesz Andrzej-kiedys tez tak robilem. Ba-nawet gasilem auto na benzynie... Ale jak patrze na znajomkow w golfach, czy to dwojkach, czy trojkach, co im pompy paliwa juz nie chodza kupe lat i tylko i wylacznie LPG to dalem sobie spokoj. sam fakt odpalenia na benzynie juz duzo daje. a co do pompy paliwa-rozlacza mi sie po przeskoczeniu na gaz
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
bruno 
Niedzielny kierowca


Wiek: 44
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 51
Skąd: Bytom
Wysłany: 2006-10-06, 23:40   

a moi znajomi starą jettą jeżdżą 3 lata tylko na gazie i ostatnio jak im zabrakło w trasie to elegancko pojechali na benzynie i pompa działałą ok. a instal lpg mają ustawioną, że odpala się na gazie..
ja zawsze odpalam na benzynie i jadę około 300 metrów lub więcej.
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-07, 01:17   

stara jetta to calkiem inna historia z pompka paliwa(no chyba, ze ma juz silniczek na wtrysku) jesli nie, to mozesz jezdzic bez benzyny i nic sie nie stanie-jest tam zwykla pompka membranowa mechaniczna
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-10-11, 23:54   

instalka zakładana w "marys" łódź wędkarska 8 parownik lovato, zawór tomasetto, butla w kole ,sterownik bingo m.
dziś byłem na kolejnej regulacji gazownicy starają się chyba bo dziś podpieli mnie pod analizator spalin. najpierw sprawdzili spaliny na pb wszystko ok potem na lpg spaliny też ok
sprawdzili lambde, podpieli pod kompa i stwierdzili że wszystko jest ok a ventyl potrafi pod 14l/100 :beczy: na mieściel pg nawet łyknąć co dalej bo już nie wiem
dodam jeszcze że miałem nierówne jałowe obroty na poziomie 1000 wymieniłem kopułke ,palec ,filtry, uszczelke pod wtryskiem teraz obroty równe na poziomie 900 ale na spalanie nic nie wpłyneło .
myśle powoli aby samemu troche poeksperymentować z regulacją jednak bez kompa moge jedynie na parowniku regulować a parownik mam jak na foto do regulacj jak dobrze się orientuje służy to nacięte jak pod wktętak pokrętło.
co da mi taka samodzielna regulacja , co reguluje to pokretło .
proszę o rady

_________________
***EOE KURAK THC***
Ostatnio zmieniony przez szymko200 2006-10-12, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-11, 23:59   

Jak zaczniesz samemu kombinowac przy parowniku to rozwalisz silnik i instalację. TO służy do wzbogacania luz zubożania mieszanki LPG, jak będzie za bardzo lub za mało to silnik padnie i to szybko. Cały czas Ci tłumaczę, że to nie jest dużo. Nie wiem ile Ty byś chciał, aby Twoja furka paliła, przy silniku 1,8 nie ma co narzekać przy takim spalaniu. Ja w tej chwili mam kureczek przykręcony na max, auto jest bardzo wolne i właśnie tankowałem dzisiaj wieczorem i wyszło mi 13 litrów LPG po mieście, gdzie na tym baku jeździłęm jak emeryt, bardzo psokojnie i powoli i powtarzam kureczek przykręcony na max. Więc nie masz co się dziwić 14 litrom po mieście... To i tak dużo taniej niż na benzynie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
jaca 
Pan i władca oktanów
jacawil


Silnik: 2e
Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 924
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2006-10-12, 00:05   

te pokretlo jest do regulacji wolnych obrotow
do dawki masz na gumowym wezu
a co do mieszalnika to on nie jest za najlepszej firmy
milej zabawy
_________________
Red bull tańczy

http://pl.youtube.com/watch?v=yC2PNih4aXo
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-12, 00:09   

jaca napisał/a:
te pokretlo jest do regulacji wolnych obrotow

no tak ale ustawiasz tym czy mieszanka ma być bogata czy uboga, to akurat powinno się na analizatorze spalin robić a pokrętłem na węzu właśnie ustawisz ile ma brać gazu. Ja sobie przykręciłem to i teraz jest wołowatyna maxa ale znowu pali koło 13-14 litrów po mieście zamiast 19 :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-10-12, 00:52   

czytałem już wiele postów w których ludzie z takim motorem jak ja cieszą się spalaniem rzędu 10l/100 po mieście więć o co chodzi
(posty z vento forum i vw golf forum)
a tak na marginiesie to ja jakoś u siebie na wężu nie zuważyłem żadnego pokrętła
a instalacja jak w poście wyżej
_________________
***EOE KURAK THC***
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-10-12, 18:39   

kurcze Spyro-jakybm mojemu pozwolil spalic 19 ...-ciekawy jestem co by bylo :D przy tych 11 po miescie sie calkiem niezle zbiera ;)
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-12, 23:53   

no u mnie przy 13-14 chodzi jak wół, ale nie spala przy tym 19 jak ostatnio :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szymko200 
Niedzielny kierowca
szymko200


Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2006-10-16, 20:15   

a może jest ktoś z łodzi kto sam potrafi wyregulować 2 generacje w sposób kompromisowy między spalaniem a mocą
_________________
***EOE KURAK THC***
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-17, 03:52   

Tak jest - każdy zakłąd LPG, tłumaczę CI cały czas, że samemu się przy tym nie grzebie...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
karli 
Autostopowicz


Wiek: 49
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 7
Skąd: Zamość
Wysłany: 2006-10-23, 01:03   

Witam wszysrkich!
Mi mój wentylek 1.8 90KM spala w mieście 12-13l gazu, w trasie zszedłem raz do 9 litrów, ale był skręcony tak że koni może miał z 50. To wszystko bym przełknął, ale gdy pojechałem do znajomego na diagnostyke- tak przypadkiem, stwierdził on że gazem zajeżdża.... więc zaczął niuchać testerem. Okazało się że w spalinach jest bardzo dużo gazu - czerwone pole na testerze. Wymiana świec nic nie dała. Wydaje się więc że możnaby było ograniczyć spalanie, chociażby o ten niespalony gaz. Choć inną sprawą jest, że gazu musi więcej ze względu bodatszą miesznkę, jaka powinna być podawna (w stosunku do benzyny).
Inną sprawą jest badziewie jakie mam pd maską do sterowania tym całym gazem, mianowicie MiniLecho, czyli pseudo-druga generacja. Rozgądam sie za jakimś autrinikiem czy bingo....
Sprawy tego spalania jeszcze nie rozwiązałem..
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-10-24, 23:24   

karli napisał/a:
Mi mój wentylek 1.8 90KM spala w mieście 12-13l gazu

Czyli standard...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sprite 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 90KM LPG
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 71
Skąd: EBE
Wysłany: 2011-10-21, 20:36   

troche odgrzeje kotleta ale: do wymiany parownika średnie spalanie (60% miasto, 40% trasa) było 12,5 l.
Po wymianie 10,2. Wg papierów (auto sprowadził poprzedni właściciel i od razu zalożył gaz) auto na starym parowniku zrobiło coś ok 80 000.
Tak więc może po prostu warto przemyśleć wymiane parownika. U mnie koszt takiej imprezy to 340 zł. Przy okazji dla świetego spokoju wymieniłem kable i swiece. Wymiana filterka od gazu była w cenie.
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-10-21, 21:16   

Po co wydawać 340zł jak można kupić zestaw naprawczy za 60zł (w zależności od parownika) i i zregenerować parownik samemu. Zresztą było już o tym pisane. A wymienić filtr gazu zajmuje może z 7 minut.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-10-22, 12:41   

""Także spalanie ok. 10 litrów gazu po mieście to bajki... Tankuje tylko gaz z schella, omijam tanie stacje, na tanim gazie spala mi jeszcze więcej..."" spyro... a ja z kolei nie wiem jak ty to robisz ze pali ci az tyle na setke. Moj vento pali mi 10.5 do 11 litrów lpg max w mieście a jezeli chodzi o trase to 8.5 litra gazu
wiec to nie jest nic nadzwyczajnego a poza tym nie jestem jedyny z takim wynikiem. Jak na każdym zakrecie i skrzyżowaniu sie depcze to nic dziwnego ze ci tyle pali
_________________
"SZEWCIO"
 
 
loocyfer_9 
Ventofan
jarO!



Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 184
Skąd: DJ
Wysłany: 2011-10-23, 18:47   

spyro, wracając do spalania to u mnie w ABS jest tak samo jak u Ciebie :) . Często po mieście robię bardzo krótkie dystanse i spalanie wtedy często dochodzi do 15L. Cieszę się jak mi w mieście spali 13lpg, ale to raczej rzadko się zdarza. Co do trasy to również podobnie jak się jedzie delikatnie ze średnią prędkością ok 90km/h to nawet do 7.2L potrafi zejść :)
_________________
dziFFka :right: http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
dikus14 
Zapalony Ventkarz
Szukam pracy!



Silnik: 1.8 Pb +LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: WG
Wysłany: 2014-01-19, 23:13   

Panowie. Odgrzewam kotleta:P Nie linczujcie mnie. :strzela: Mam problem. Ventyl spalił 16.66 litra na 100. Czy filtr gazu ma duże znaczenie przy spalaniu? Czasami czuje gaz w środku jak za wcześnie zgasze auto i odpale za jakiś czas. Może jakieś rady?
_________________
SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-19, 23:37   

Filtr gazu ma duże znaczenie, do tego warto sprawdzić podstawę gumowa wtrysku i wszystkie połączenia. Może po prostu ucieka Ci gaz.
_________________

 
 
dikus14 
Zapalony Ventkarz
Szukam pracy!



Silnik: 1.8 Pb +LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: WG
Wysłany: 2014-01-20, 00:07   

Niestety dopiero we wtorek będę mógł sie za to zabrać. Na co najbardziej zwrócić uwage?
_________________
SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-01-20, 10:02   

Możliwe że gdzieś ucieka.musisz sprawdzić szczelność całej instalacji. Mi ostatnio uciekalo z własne podstawy wtrysku i przez wezyk wchodzący do reduktora.
Na oddalonym silniku popsikaj czymś na łączeniach tak żeby było widać czy ucieka.
Gdzie tankujesz?
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-20, 13:10   

Weź do jakiegoś atomizera wlej wody z mydłem, albo z płynem do naczyń i psikaj w miejscach gdzie mógł by ulatniać się gaz. W miejscach nieszczelnych zobaczysz bąbelki.
_________________

 
 
szefuniopaslek 
Pan i władca oktanów
VWmaniak



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 11 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 1216
Skąd: NEB
Wysłany: 2014-01-20, 14:44   

zrób dokładnie tak jak Hormon, mówi. ja pod ręką ostatnio miałem płyn do szyb z opcją piany, od razu było widać jak ucieka.
_________________
CZERWONA STRZAŁA 1.8

STARE 1.9TD
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-01-20, 16:14   

dikus14 napisał/a:
Czasami czuje gaz w środku jak za wcześnie zgasze auto i odpale za jakiś czas. Może jakieś rady?

Tu już zależy od parownika, jego budowy i tego jak sobie radzi z zimnym gazem, gdy jeszcze woda nie jest zagrzana. Sprężony gaz jest zimny i gdy go za wcześnie zgasisz, przymarza elektrozawór i nie odcina do końca gazu i za chwilę lekko popuszcza gaz do kolektora. Zapewne jest Ci też w tedy ciężej odpalić ??
 
 
dikus14 
Zapalony Ventkarz
Szukam pracy!



Silnik: 1.8 Pb +LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: WG
Wysłany: 2014-01-20, 22:52   

Paweł J. jak byś tam był. No ciężko odpalić.
_________________
SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-01-21, 12:14   

Więc rzeczą normalną jest iż w takiej sytuacji będziesz czuł w środku gaz.

I teraz tak.....ile masz nalatane na tym parowniku ?? Działo się to już wcześniej gdy parownik miał mniejszy przebieg (czyli ten typ tak ma) czy zrobiło się to z czasem ?? Jeśli z czasem to zapewne parownik jest zasyfiony parafiną, która wytrąca się w trakcie "przerabiania" gazu i trzeba go wymyć i przy okazji wymienić membrany, czyli zregenerować. Przy okazji dzieje się tak, że syf (parafina) tworzy tapetę od środka w parowniku i jest to rodzaj izolacji przez co parownik zagrzewa się wolniej od płynu i np przy temperaturze 10 stopni będzie się już zachowywał jakby było znacznie zimniej więc i będzie bardziej podatny na przymarzanie.

Wiadomo.....są lepsze i gorsze parowniki, ale są i takie, które przy -20 czy -25, a słyszałem o przypadkach nawet -30 stopni, potrafią odpalić auto z gazu i nie zamarznąć.

Jeśli parownik ma nalatane bez regeneracji co najmniej 60.000-70.000 km i zaczyna świrować ze spalaniem czy przymarzaniem to nie ma o się czarować, że wymiana filterka czy pokręcenie jakąś śrubką tu pomoże, chodź może i pomoże.....na tydzień, może miesiąc.

Powiedz jakie graty masz pod maską i ile to ma km nalatane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 14