Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z przełączaniem gaz/benzyna
Autor Wiadomość
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-17, 20:15   Problem z przełączaniem gaz/benzyna

Panowie mam problem z ciągłym przełączaniem między benzyną a gazem, czyli przełącza mi się non stop (w ciągu sekundy z 5 razy) między benzyną a gazem. Ale problem w tym że nie zawsze. Co udało mi się zauważyć to:

1. Po przekreceniu kluczyka "na raz" (bez rozruchu silnika) występuje raz na jakiś czas ale rzadko
2. Podczas jazdy, ale o dziwo tylko na wysokich obrotach, no i tu już częściej.

Sprawdziłem przełącznik (centralkę w aucie) bo mam drugą i jest ok.

Prośba o próbę diagnozy problemu
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-17, 20:17   

PS. zna ktoś dobrego i oczywiście taniego gazownika w Łodzi ?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-17, 21:04   

Spyro powinien kogoś polecic
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-18, 08:30   

A teraz to już wcale się nie przełącza. Nawet ręcznie nie mogę przełączyć. Nie świeci się żadna lampka na centralce. Tak jakby w ogóle nie działała. A jest dobra na pewno. Mam dwie i obie działają.
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-18, 09:23   

Słuchaj, może to nie wina samego przełącznika tylko wtyczki którą się w niego wpina. Sprawdź czy tam sa wszystkie kable dobrze zamocowane :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-09-18, 09:51   

mi sie wydaje ,ze to kwestia jakiegos przewodu lub styku na nim .
_________________

 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-18, 09:54   

I może jeszcze nieszczęsne konektorki na elektrozaworze pod maską. Tez tak miałem i przez to też nie załączał się gaz jednemu z kolegów na forum. :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-18, 10:20   

Z tego co widzę to na przełączniku wszystko styka, wszystkie przewody są ok. może to ten elektrozawór. Ale czy to by powodowało brak jakiejkolwiek lampki sygnalizacyjnej na przełączniku. Tak jakby nie miał zasilania...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-18, 10:27   

Ja też uważam że to coś w centralce...tzn nie tyle w centralce ale w stykach przy niej.
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-18, 10:29   

bucuss napisał/a:
Ale czy to by powodowało brak jakiejkolwiek lampki sygnalizacyjnej na przełączniku. Tak jakby nie miał zasilania...

No to sprawdź, mniej z tym robot niż z wyjęciem przełącznika ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-18, 21:16   

Jeszcz dobrze oprócz wtyczek elektrozawoów obejzyj bezpieczniki pod maską, często śniedzieją źle łączą ich końcówki i chwilowo komputerek albo elektrozawór traci zasilanie. Trzeba wyczyścić.
_________________

 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-20, 17:51   

dzieki panowie za pomoc. Problem naprawiony. Przypadkiem natknałem sie na przepalony przewód pod maską, ten na którym założony jest bezpiecznik... wymieniłem i problem z głowy. Co prawda dziwnym trafem przestał mi chodzić na beznynie ale to już inna sprawa...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-20, 19:08   

bucuss napisał/a:
Co prawda dziwnym trafem przestał mi chodzić na beznynie ale to już inna sprawa...

A pompa daje paliwo ??
 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-20, 19:50   

daje daje, odłączyłem wąż przy wtrysku i widze że podaje..może za słabe ciśnienie ?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-20, 20:55   

bucuss napisał/a:
może za słabe ciśnienie ?

Jeśli za słabe to kilkukrotne przekręcenie zapłonu i kilkukrotne przepompowanie paliwa przez pompę i w tedy odpalenie powinno pomóc.


Mi to się osobiście wydaje że nadal coś jest nie tak z tymi kablami lecącymi do centralki LPG.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-22, 21:52   

sądzę że ten przekaźnik służył w jednej pozycji do odcięcia wtryskiwacza i do zasilania elektrozaworu. Może się spalił mu jeden ze styków w środku i nie puszcza prądu na wtryskiwacz, spróbuj go podmienić, to będzie typowey przekaźnik, taki sam jak do światł się zakłada
_________________

 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-23, 23:56   

hmmm, kurde myślisz, że to ten przekaźnik ? a może wtrysk padł (można to jakoś zdiagnozować ?) ? Nie znam się za bardzo na instalacjach, ale gaz nie jest chyba podawany przez wtrysk tylko idzie chyba gdzieś bezpośrednio do kolektora ssącego. Więc to może wtrysk padł?

A jeśli chodzi o przekaźnik to coś takiego może być?
http://allegro.pl/item739...rt.html#gallery
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-24, 10:36   

bucuss napisał/a:
a może wtrysk padł (można to jakoś zdiagnozować ?
połącz na powrót jego przecięty ( i podłączony do instalacji LPG) kabel na próbę i próbuj odpalać na benzynie
_________________

 
 
bucuss 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ASB 90KM
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-26, 10:06   

pablomed, miałeś rację - przekaźnik był walnięty. Wymieniłem i śmiga. Dzieki.
Koszt naprawy 4 zl, satysfakcja z niezapłacenia mechanikowi - bezcenna :)

pozdr
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-26, 18:42   

Cieszę się. Ostatnio na kilku forum co zaglądam jakoś szczególnie mnożą się przypadki że spece od LPG naciągają laików każąc płacić niebotyczne pieniądze za usuwanie pierdółek. Dobrze że mogłeś uniknąć tego. Póki co forum to jedyna forma obrony przed takim krętactwem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 8