Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-01, 22:00   

sebastian napisał/a:
ale z technicznego punktu widzenia? :)


ja byłem przy wymianie swojego juz dwa razy - raz jak kupilem drugi jak mi uszczelniacze poszły - to wszysko wymieniłem odrazu - i nie widze powodu dlaczego mnial by byc zimny - chyba tylko z powodu oparzenia wlasnie :P
sebastian, jak juz wymieniasz pasek rozrzadu to wymien odrazu ten na alterantorze ( apropo jest droższy od rozrzadu o kilka zł :mur: ) i niech ci sprawdza pompe wody - bo ona niedużo kosztuje a jak strzeli to usluga dwa razy droższa niz ona sama ;)
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-02, 16:19   

No jak już będę wymieniać to wszystkie paski, bo ten przy alternatorze to kiedyś go tam wiem, że wymieniałem, ale wymienię teraz też, bo popiskuje sobie, a od wspomagania ma tyle samo co rozrząd, więc dla pewności też go wymienię, bo z jednej strony cienki jest jak brzytwa - wszystko z powodu cienkiego koła pasowego, które po prostu mi się wyrobiło z deka. Z tą pompą wody to jak da rady, to powiem, żeby tez zerknął, aczkolwiek wiem, że tam mam wszystko na sylikon poklejone, bo jakaś obudowa była pęknięta i ciekło, więc gruba warstwa sylikonu pomogła. teraz nic nie cieknie, ale tak to jest, jak ruszy się coś, to się zacznie... Zobaczymy jak to będzie. No, to problem z gorącym silnikiem mam już rozwiązany. Chociaż też pamiętam, że jak po kupnie wymieniałem rozrząd, to jak gościowy przyprowadziłem auto, to za 2 godziny dzwonił, że już do odbioru mam. Także to tylko może to, żeby nie poparzyć się. Thanks ;)
_________________
Zielony borowik...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-04, 16:37   

No, wymieniłem dzisiaj rozrząd i wszystkie paski. Tylko takie dziwne zjawisko mam, że słyszę dziwne buczenie teraz. To tak jakby dochodzi z dołu, z okolicy kół pasowych na samym dole pomiędzy paskiem od wspomagania a wieloklinowym. Coś, jakby pompa może buczała? Jak przygazuję, to nie słychać, a może przez to, że zagłusza się obrotami silnika, ale na luzie wyraźnie słychać buczenie. Co to może być ??
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-04, 16:39   

sebastian napisał/a:
Coś, jakby pompa może buczała

może.
Paski są jeszcze sztywne i może za mocno naciągnięte...
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-04, 16:43   

Lwomati napisał/a:
Paski są jeszcze sztywne i może za mocno naciągnięte...

Hmm, przypuszczałem taką ewentualność, ale pamiętam, że przy pierwszej wymianie rozrządu, a wówczas też wszystkie paski wymieniałem, to nie było czegoś takiego. Albo może tak nie wsłuchiwałem się, lub nie pamiętam. Zobaczymy, może po jakimś czasie sie unormuje i będzie oki, a jak nie, to będę się martwić.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-04, 16:51   

Z tego co wiem, to trzeba zrobić ze trzy stówki, albo trochę więcej i naciągnąć pasek.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-04, 17:07   

sebastian, przy ostatniej wymianie rozrządu (jak zawsze z resztą) wymieniłem wszystkie paski....majster założył mi pasek od wspomagania przy którym...jak to stwierdził...nigdy nie zapiszczy wspomaganie-nawet przy max skręcie.....a faktycznie tak jest.....wcześniej dało się usłyszczec własnie przy max skręcie delikatne popiskiwanie.

Za to na tym nowym pasku troszeczkę gwiżdże....coś jakby turbo.....najlepiej to słychac gdy silnik jest na ssaniu czyli ok 1000-1050obrotów i przy ok 2 tys....po prostu pasek jest minimalnie szerszy i stąd to jest-przynajmniej ja tak mam.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-04, 17:50   

Hmm, mi się by tak wydawało to, jakby to pompa od wspomagania buczała. Miejmy nadzieję, że to sie wyrobi i unormuje. Tak, jak pasek klinowy chodzi to widać, jakby koło pasowe miało bicie, bo troszkę nim telepie. Nie dużo, ale troszeczkę, minimalnie. Może to przez to? Nawet nie zwracałem uwagi, czy było tak przedtem...
_________________
Zielony borowik...
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-09-05, 15:14   

a moze nie pompa tylko rolka felerna jakas?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-05, 15:22   

Rolka napinająca pasek rozrządu to SKF. Ale to buczy na samym dole, specjalnie jeszcze ściągałem osłonę od rozrządu, bo może coś o nią ocierało... Ale rolka nie, bo od niej żadne odgłosy nie dochodzą. Jak się schylę pod autem to dopiero wyraźnie to słychać, od koła pasowego pompy wspomagania. Ale już dzisiaj rano odpalając auto nic nie piszczało, bo pasek nowy, hehe. Tak, to zawsze chwilkę popiskiwało i przestało, a byłem przekonany święcie, że co łożysko alternatora. A jednak nie. Ale bardzo mocno są te paski naciągnięte, szczególnie ten od alternatora, bardzo mało co się ugina. Przejeżdżę, może coś ustanie z biegiem czasu, jak się nic nie rozsypie po drodze...
_________________
Zielony borowik...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-09-07, 20:42   

Ja jak sobie sam wymieniłem pasek rozrządu to za kilka tys. musiałem wymienić pompę wodną. Kazałem sobie tą z górnej półki, ale jaka będzie, gwarancji nie ma. W Omedze wymieniłem paski + pompę wody-wytrzymała 15tys. oryginał miał ponad 200tys. Teraz starom się kupować dobre gatunkowo,ale co oryginał to oryginał. Tylko kasy szkoda. W każdym razie radzę przed wymianą paska sprawdzić czy pompa wody jest ok.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-07, 21:36   

w zasadzie temat jest o 1.8, więc pompa wody do rozrządu niema nic jak w 1.6
_________________

 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-09-08, 17:04   

Rzeczywiście, przepraszam, w niższych pojemnościach połączeń paska z pompą nie ma. Ja miałem ten problem w 2.0 AGG. Jedno jest pewne, kółko napinające trzeba wymienić+ oczywiście pasek i na pewno można to zrobić samemu. Jeżeli się samemu nie wymienia, trzeba kupić części bardzo dobrej jakości. Wymiana kosztuje praktycznie tyle co części.
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2009-09-12, 12:12   

Sebastian zapodał fajne pytanko odnosnie wymiany paska na gorącym silniku-nalezy zauwazyc ze pasek na goracym silniku jest bardziej napięty niz na zimnym -co osobiscie sprawdzałem-i teraz przy załozeniu ze jakis spec przerzuci paski na tyle szybko ze napnie pasek na dosyc ciepłym silniku i uwzględniając przejechanie na tym pasku ok 50 000 km- jak wiadomo pasek się rozciągnie- i poranną temp w zimie np -20 stopni więc gwarantowane ze ten pasek będzie na tyle luzny ze przy jakims mocniejszym szarpnięciu silnika przeskoczy na zebach-dlatego paski rozrządu powinno wymieniac sie na zimnym silniku
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-12, 14:17   

egos napisał/a:
Sebastian zapodał fajne pytanko odnosnie wymiany paska na gorącym silniku-nalezy zauwazyc ze pasek na goracym silniku jest bardziej napięty niz na zimnym -co osobiscie sprawdzałem-i teraz przy załozeniu ze jakis spec przerzuci paski na tyle szybko ze napnie pasek na dosyc ciepłym silniku i uwzględniając przejechanie na tym pasku ok 50 000 km- jak wiadomo pasek się rozciągnie- i poranną temp w zimie np -20 stopni więc gwarantowane ze ten pasek będzie na tyle luzny ze przy jakims mocniejszym szarpnięciu silnika przeskoczy na zebach-dlatego paski rozrządu powinno wymieniac sie na zimnym silniku
:lol:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2009-09-12, 15:14   

co vezet22 smieszne nie?masz tu z netu na przykładzie forda
samochody marki Ford 1.8 D/TD
W dalszym ciągu wiele problemów stwarza wymiana paska rozrządu w
samochodach marki Ford 1.8 D/TD z lat 1988-2000. Doświadczenia
firmy Gates wskazują, że w tych zastosowaniach podstawową
przyczyną usterek paska jest błędne napięcie. Silnik przed montażem
musi ostygnąć.
Częstym błędem popełnianym w przypadku tych pojazdów jest wymiana
paska rozrządu na nie do końca wystudzonym silniku – silnik tych modeli
potrzebuje na to minimum 4 godzin.
Rozszerzalność cieplna
Wszystkie silniki nagrzewają się, ale jedną z cech charakterystycznych
silników 1.8 D/TD montowanych w Fordach Fiesta, Escort, Mondeo i innych
modelach jest ich elastyczność oraz tendencja do rozszerzania się celem
skompensowania ogromnej ilości ciepła wytwarzanego podczas ich
normalnej eksploatacji.
Rozszerzanie się bloku silnika nie ma wpływu na jego funkcjonowanie.
Jednak istnieją efekty uboczne dotyczące półautomatycznego napinacza
paska rozrządu oraz układu napędu.
Temperatura montażu
Jeżeli pasek nie zostanie zamontowany na silniku o temperaturze
otoczenia, mechanik nie będzie w stanie ustawić napięcia zgodnego z
zaleceniami producenta samochodu. Jest to kluczowy wymóg procedury
wymiany paska rozrządu.
Pasek założony na zbyt gorącym silniku zacznie się luzować, gdy tylko
temperatura silnika będzie się obniżać. Zbyt mała siła naciągu paska może
mieć następujące niekorzystne skutki:
• przedwczesne zużycie paska;
• przynajmniej częściowe zniszczenie silnika;
• wysokie koszty naprawy.
Każdy taki przypadek zakończy się niezadowoleniem klienta oraz utratą
Ostatnio zmieniony przez egos 2009-09-12, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
egos 
Ventofan
ventylek 1.8 abs


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 99
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2009-09-13, 15:38   

No i jak panie Vezet mija 24 h od twojej wypowiedzi-brak ci kontrargumentów?czy może dalej twierdzisz ze to bzdury co napisałem?sluchaj (*^*^%$ koles wczoraj zajebisciecie podniosłes mi cisnienie swoja wypowiedzią ,na forum dajesz do zrozumienia jaki to z ciebie wielki mechanior jednak co się okazuje masz 22lata gówno słyszałes i *(&@^*& widziałes a jesli chodzi o scisłość to siedze w mechanice od 21 lat mam wykszt.srednie w zakresie obróbki plastycznej metali czyli od strony chemicznej rozszerzalnosc temp. itp mam uprawnienia na diagnoste a zaczynałem od prlowskich jelczów ,kamazów, starów, skód ,ogurków ,autosanów ,sanosów ,sanów ,zuków ,nys, tarpanów ,honkerów ,,poprzez hydraulike siłową 12 v batów, btmów, kafarów -o ile to ci cos powie-transporterów plywających ,walców statycznych i dynamicznych, zgarniarek równiarek ,ładowarek, dzwigów samojezdnych, koparek oraz spycharek róznej maści obecnie naginam w mechanice poj. po kursach bosch auto serwis GŁADYSEK w Krakowie w zakresie ukł wtryskowych paliwa podstaw elektroniki w poj sam.oraz AC Białystok w dziedzinie zasilania poj. paliwami alternatywnymi lpg i cng oraz zastosowania tych paliw w napędzie hybrydowym od 10 lat wkladam instalki do poj sam po 1-2 dziennie w chwilach wolnych robimy remonty główne silników i inne pierdoły bez geometri zawieszenia i zaznaczam ze nie siedze za biurkiem tylko naginam jako mechanior wiec gosciu bije cie na łeb i skoncz *^%#$*&$ ze czarne jest białe bo robisz się śmieszny i przynosisz wstyd Leborkowi -bywałem tam swego czasu bardzo ładne miasto-a teraz jak juz się wypromowałem to moderatorki mogą mnie zbanowac, usunac ,wykopac zmieszac z błotem tudziez obrazic sie
Ostatnio zmieniony przez egos 2009-09-13, 15:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-14, 10:46   

egos, spokojnie...nie denerwuj się....nie ma co się pieklic,a tym bardziej w takiej formie....vezet22, tylko wkleił buźkę....i jak dla mnie jest ona na potwierdzenie Twoich słów.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-15, 09:32   

Ja tam się na tych sprawach nie znam i wypowiadać nie będę. Powiem tylko tyle, że ostatnio, jak miałem wymieniany rozrząd, to silnik wcale nie był zimny, wręcz przeciwnie - wróciłem jakoś ze szkoły i zaraz odstawiłem auto mechanikowi. Po ok. dwóch godzinach otrzymałem telefon, że samochód gotowy do odebrania. I tak zrobiłem z dobre 65 tysięcy kilometrów na tym pasku i nic się nie działo. teraz to samo, zdziwiło mnie (chociaż w sumie nie wiem co), że od razu zabrali się za wymianę, nie patrząc na to, czy zimny czy ciepły - długo to nie trwało. Nie zdążyłem nawet dobrze wejść do domu i pierdnąć, a już telefon, że mogę przychodzić po auto. I też nic się niepokojącego nie dzieje.
_________________
Zielony borowik...
 
 
mauypit 
Autostopowicz


Silnik: 1.8
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Wiedeń
Wysłany: 2009-10-21, 11:07   

co do bialego dymienia z rury . tez mam cos takiego. u mnie to wystepuje jak jest duza wilgotnosc powietrza lub jest dosc chlodno. jak sie silnik juz zagrzeje to mija. oczywiscie moze to byc spowodowane tym ze wywalilem kata i wspadzilem strumienice i cala woda ktora przez noc sie zgromadzila dokladnie w zlaczu elastycznym i strumienicy wylatuje bo zapachow zadnych dziwnych nie ma . ty sobie sprawdz kolor korka oleju pod spodem , jak jest bialy masz uszczele do wymiany a jak nie to bez problemu smigaj bo nic powarznego . aaa i mam jeden problem z rura. dymek swoja droga nic groznego ale rura koncowa w srodku przy benzynie powinna byc czysta a u mnie jest jak w dieslu moze wie ktos co to moze byc ? co do rozrzadu dalem za pasek i rolke 150 zł + wymiana to zalezy jakich masz znajomych .odrazu przy wymianie rozrzadu zmien sobie pompe wody bo jak ona juz jebnie to i tak musisz zdemontowac rozrzad wiec po co dwa razy placic .
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-21, 11:13   

mauypit napisał/a:
ty sobie sprawdz kolor korka oleju pod spodem , jak jest bialy masz uszczele do wymiany

Niezupełnie ;) raczej to normalne zjawisko....w zimię na krótkich odcinkach też mi się tak robi....zrobi się ciepło i wszysto znika ;)
http://forum.vwvento.org/...highlight=ma%BC

mauypit napisał/a:
rura koncowa w srodku przy benzynie powinna byc czysta a u mnie jest jak w dieslu moze wie ktos co to moze byc ?

Gdy śmigałem na oryginalnym wydechu to końcówka była czyściutka....mam teraz dobry zamiennik ale widać minimalnie czarny osad....więc jak dla mnie to chyba tworzywo z jakiego został wykonany końcowy wydech ma minimalne znaczenie....dodam że wynik na analizatorze spalin ciągle jest ok ;)
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-10-21, 22:04   

Jak robisz krótkie przebiegi to rura nie będzie jasna. Dopiero po trasie widać jak auto spala.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9