Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2009-04-18, 15:54 wyciek oleju
Witam zauważyłem że mam gdzieś jakiś wyciek oleju z tym że to chyba silnikowy nie jest bo go nie ubywa nic, i od wspomagania chyba też nie bo też jest ok, więc mam podejrzenia że to jest olej ze skrzyni biegów,
jest to vento 2.0 (2E) i tak jakby było to na tej stalowej uszczelce między skrzynią a silnikiem
mam pytanie, jaki powinien być poziom oleju w skrzyni? pod korek? wyczytałem w instrukcji że wchodzi go 3 L, także lepiej jest dolać czy wymienić olej?
a i ile może kosztować uszczelka między skrzynią biegów a silnikiem? jest senst w wymianę tej uszczelki czy lepiej dolewać olej? bo to troche roboty by było z wymianą
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2009-04-18, 16:27
Kolego co do twojego wycieku to jeżeli jest w miejscu w którym piszesz to masz do wymiany uszczelniacz wałka skrzynii biegów koszt takiego uszczelniacza to max 20 zł tylko że niestety do tej operacji musisz wyciągnąć skrzynie , a tak a propo to pomiędzy skrzynią a silnikiem niema żadnej uszczelki ,warto to zrobić bo jeżeli nie dopilnujesz stanu oleju w skrzyni to możesz ją zatrzeć i będzie lipa bo wtedy tra będzie drugiej szukać.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-04-19, 23:10
2 litry nie 3, można oczywiście dolać jeśli się ma pewność że autko było dobrze serwisowane i w skrzyni jest to co trzeba, a ponieważ nigdy tego nie wiadomo to lepiej zmienić cały. A simering jest i na wale silnika, i na wałku skrzynki, i nie ma uszczelki tam gdzie piszesz. I właściwie niema co gdybać, bo i tak trzeba wyjąć skrzynkę żeby tam cokolwiek wymienić. Ponieważ roboty z tym kupa to najpierw się upwenij dokładniej skąd cieknie, bo na razie nie wiesz
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2009-04-20, 18:11
hehe ale jaja okazało się że olej kapał z filtra oleju i kapal właśnie na misę, i skrzynię biegów a w samej skrzyni olej jest i to po sam korek także jest szczelna.
nie wiem czy filtr jest za słabo dokręcony czy podstawa filtra jest coś nie teges?
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 169 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2009-04-21, 07:55
wjechałem na kanał i mechanik odkręcił korek wlewu oleju do skrzyni i olej był na równo z korkiem, tzn jak lekko poruszał to zaczął się wylewać czyli jest ok.
ja kiedyś szukałem tego korka i nie bardzo mi szło- bo jak pamiętam to jest tam jakieś dwa i trzeci obok - ma ktoś może fote który to dokładnie?
nie chciał bym ryzykować - bo pamiętam jak znajomy pojechał do pseudomechanika w celu wymiany oleju w skrzyni w VW POLO i po odkręceniu "odpowiedniego" korka okazało sie ze mu biegi pogineły
Z lewej strony pojazdu przy wejściu półosi napędowej do skrzyni z dołu osłony gumowej jest korek spustu oleju. Nad osłoną lekko po prawej jest korek kontroli i wlewu oleju do skrzyni. W zasadzie oleju przekładniowego nie wymienia się. Jeśli już chcesz wymienić na nowy to olej ma spełniać specyfikację SAE 80 lub SAE 75W 90.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum