Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dylematy z silnikiem
Autor Wiadomość
klimur 
Niedzielny kierowca


Silnik: D4D ;)
Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 92
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-28, 17:26   Dylematy z silnikiem

Witam, jestem w trakcie kompleksowego serwisu Ventki i co chwila nadziewam sie na niespodziewajke.
Ostatnimi czasy po krotkiej jezdzie - ok 20 km wyrzucilo nieco oleju spod uszczelki spod pokrywa, wszystko ladnie wymienione, dzialac powinno wybornie ale jak to w zyciu bywa nacielem sie na mine.

Na niskich obrotach silnik wyraznie nie pracuje wlasciwie, telepie calym samochodem, obroty plywaja - fakt ze nie za wiele, ale czuje sie wyrazny dyskomfort. Juz wczesniej mialem problem ze obroty nie chcialy spadac tak szybko jak powinny i czasami zawieszaly sie w okolicach 2000. Zlozylem to na karb zimengo silnika i tak pozostalo.
Silnik AAM, 1,8 + gaz, rocznik 93, przebieg 250kkm, wymieniona sonda lambda, pompa paliwa. Swiece, kopulka, i przewody maja ok. 5k km i wygladaja wybornie. Nic nie bylo dlubane, zylowane, samochod nawet sporo stal a jak jezdzil to po miescie i krotkich trasach. Z tego co sie rozgladalem jest szansa ze moze byc to silniczek krokowy lub przeplywomierz. Efekty zlej pracy widac zarowno na benzynie jak i na gazie.

Mechanik sie naparl, pomierzyl cisnienie na cylindrach i tak na 1 jest 11, drugim 10, trzecim - 8,5 a czwartym 9. Po konsultacjach stwierdzil ze to jest przyczyna i za nic innego sie nie bierze. Prawda li to ? mialem podobne rozbieznosci w Jettcie i nie stanowilo to jakiegokolwiek problemu. Oleju nie bierze, plynu chlodniczego tez nie ciagnie - moze mu nie pasuje w smaku... Praca na wyzszych obrotach super, normalne przyspieszanie i praca. Jedynie na swiatlach czuje sie jakbym siedzial w narowie rolnika.

dzieki z gory za pomoc.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-03-28, 17:33   

klimur napisał/a:
trzecim - 8,5

No tu jest ciutkę mało....

klimur napisał/a:
przeplywomierz

W 1.8 nie ma przepływomierza....

Ogólnie to by się przydało podczepić pod kompa...być może jakiś czujnik oszukuje,....np czujnik temperatury.
 
 
klimur 
Niedzielny kierowca


Silnik: D4D ;)
Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 92
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-28, 18:02   

Pod kompa podpinalismy, wszystko bylo ok, przy ktoryms odpaleniu mechanik informowal ze cos sie pojawilo, nie pochwalil sie co, wykasowal i od tej pory wszystko smigalo.

Powoli zaczynaja mi sie konczyc pomysly, mam namiar na lokalnego ekszperta od VW, moze w przyszlym tygodniu go nawiedze i dowiem sie czegos innowacyjnego.

Dodam ze dramat z obrotami rozpoczal sie idealnie w tym samym momencie co wywalenie uszczelki spod pokrywy.
 
 
sferavw 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 66kw/90k
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 23
Skąd: wola
Wysłany: 2009-03-28, 19:21   

Stawiam na uszczelkę pod głowicą ,przegrzana dmucha ci z cylindra do kanału olejowego,sprawdz kolor świecy po wykręceniu z cylindra na którym masz małe ciśnienie i porównaj z reszta świec.W qrvagenach po przebiegu około 240tysiaków padają nagrzewnice i uszczelki pod głowicą.Znam to z autopsj kilku dwójek i mojego ventyla.
_________________
Myślenie nie boli-pomyśl zanim dasz zarobić mechanikowi.
 
 
tomala2301 
Zapalony Ventkarz
VW Vento 1.9 TD



Silnik: 1,9TD
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 219
Skąd: dolnyśląsk- WOŁÓW
Wysłany: 2009-03-28, 21:19   

Witam , co do ciśnienia w cylindrach to jeszsze jest w normie dolnej ale jest ,to nie powinno tak bardzo wpływać na prace silnika , ja bym szukał przyczyny w czym innym. Mechanik sprawdzał podstawe wtrysku czasami lubi się robić dziura w podstawie wtrysku. Sprawdź instalacje gazową one czasami potrzebują regulacjii , przeglądu. Pozdrawiam
 
 
klimur 
Niedzielny kierowca


Silnik: D4D ;)
Wiek: 46
Dołączył: 13 Wrz 2006
Posty: 92
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-29, 08:34   

Wszystkie swiece sa raczej w porzadku. Uszczelke tez podejrzewam ale na chwile obecna wolalbym wykluczyc wszystkie pozostale mozliwosci. Akurat cena tej zabawy jest srednio atrakcyjna ;]
Podstawa wtrysku byla wymieniana w listopadzie, wiec raczej tak szybko sie nie poskladala.

Jak znajde chwile czasu to sam raz jeszcze zrobie gruntowny rekonesans...

dzieki i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9