nie no wiesz non stop tak nie katuje silniczka ale spoko bede doolewal oleju sprawdzal i zobaczymy co bedzie jak wymienie na polsyntetyka ale co Ty swoja ventka muszisz obrabiac cwaniaczkow ktorzy nie wiedza co siedzi pod macha co, a powiedz tak serio po miescie jak nie wkrecasz duzych obrotow ile ci wcina waszki?
a nie za wiele. Przy spokojnej jeździe do 3000 / 4000 obr. (pierwsze biegi ruszając ze świateł) i powiedzmy stałej prędkości 100 / 120 km/h na trasie 30 km tak jak jeżdzę do pracy pali mi średnio około 10l. Komputer mfa różnie pokazuje. W pt. miałem spalanie 8,7 na tej trasie. Jeżeli stoję w korku 1km z 15 / 20 min to podskakuje o 1l. Czyli tragedii nie ma. 2.0 i nawet 1.8 potrafią tyle spalić. Tylko tamte, żeby osiągnąć te 120 w krótkim czasie to trzeba ostro piłować.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-21, 07:46
lwomati napisał/a:
Tylko tamte, żeby osiągnąć te 120 w krótkim czasie to trzeba ostro piłować.
Eeeee tam...nie przesadzaj
kielbasssa napisał/a:
dobrze przejsc na polsyntetyka przy nastepnej wymianie tak wlasnie zrobie,
Skoro poprzedni właściciel jeździł na mineralnym a Ty też na nim śmigasz to nie radze przechodzić an półsyntetyk.....tylko pogorszysz sprawę, ponieważ półsyntetyk jest "rzadszy"
no wlasnie koles mial podobny problem do mnie z tego ze w escorcie tez wymienil uszczelniacze dalej mu siorbalo olej i ktos mu doradzil zmiane oleju na polsyntetyka i mowi ze teraz oczywiscie tez dolewa ale duzo mniej musze przeczytac co chlopaki wyzej popisali o tej zmianie oleju bo o ile pamietam bylo tam wlasnie cos w tym temacie,
jak zrobisz generalny remont silnika i powymieniasz prawie wszystkie graty to możesz sobie przejść nawet na syntetyk. Ale jeżeli nie masz w planach żadnych napraw to jeżeli masz mineralny to nie zmnienia się oleju na rzadszy. Wyżej masz wszystko opisane, chłopaki już wymieniali jakie są specyfikacje poszczególnych olejów. A z częściami do vra bywa różnie, ale z reguły nie są przesadnie drogie.
no wlasnie na chwile terazniejsza nie stac mnie na wymiane pierscieni jak juz wspominalem mechanior mi krzyknal 900 zloty za sama robocizne wiec jeszcze nie teraz, i juz sie wzielem za czytanie o tym oleju, czyli nie zmieniac na polsyntetyka i poprostu dolewac i czesto sprawdzac olej i przystopowac tepo jazdy na to wychodzi
mineralny olej i tak jest najtańszy. Więc lepiej nic nie dłub jak nie masz kasy i dolewaj olej żeby utrzymać stan. Będzie kasa, powymieniasz części, zmienisz sobie olej.
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2009-06-21, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-21, 11:22
kielbasssa napisał/a:
mial podobny problem do mnie z tego ze w escorcie tez wymienil uszczelniacze dalej mu siorbalo olej i ktos mu doradzil zmiane oleju na polsyntetyka
Możliwe że przeszedł z pełnego syntetyku na półsyntetyk.....przejście z mineralnego na półsyntetyk pogorszy tylko sytuajce...rozszczelnisz silnik itp...
kielbasssa napisał/a:
krzyknal 900 zloty za sama robocizne
ja pier......nic dziwnego że biznes się kręci....
No i radzę zrobić tak jak podpowiada lwomati, lub zlotykamil...dolej oleju do poziomu....pojeździj spokojnie....badaj stan oleju w takich samych warunkach i zdaj relację.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-21, 17:18
Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki. Tyle, że w Polakach drzemie taki coś, że jak polskie to do du... LOTOS spełnia wszelkie normy jakościowe, zresztą produkuje olej, który jest wlewany do butli innych firm, i kupujesz nasz olej, tyle, że w innym opakowaniu...
Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki.
i ja mam to samo zdanie - bo jeżeli produkt spełnia tak dokładnie opisane i restrykcyjne normy i to praktycznie pod każdym względem to wydaje mi sie że oleje to róznią sie tylko nazwą producenta....
kielbasssa, ja bym nie zmieniał na półsyntetyk bo to może sie zle skończyc....
a z tym przebiegiem to juz jest jeden wielki znak zapytania na liczniku widnieje 181 tysiecy ale kierownica mowi raczej co innego jest dosc zjechana od gory
nie no tyle to wiem hehe ogolnei jestem 2 wlascicielem pierwszysm w polsce a na brifie wlascicielka byla kobieta z piecdziesiatego...ktoregos tam rocznika a wspol wlascicielem jej maz no i moze przebieg jest orginalny slyszalem ze jak kobieciny maja duzo pierscionkow na palcach to tak moga zdzierac kierownice ale kto to wie jak bylo naprawde
calkiem niedawno podlanczalem autko pod latopa koles moj ma dwa programy jakies tam do wyszukiwania bledow i fakt obydwa wykryly mi blad czujnika halla i lewego czujnika abs z ciekawosci chcielismy sprawdzic prawdziwy przebieg i na obydwuch programach laptop nie polaczyl sie z licznikiem mozliwe ze licznik nie jest podlaczony pod komputer?
a jak chcieliście sprawdzić przebieg? Pod zegary to się chyba nie da podłączyć... możesz sobie test zrobić z którego nie wiem co wynika... bradley coś gdzieś pisał.
myslalem poprostu ze licznik tez jest jakos podpiety pod komputer skoro wykazuje bledy w silniku i przy czujnikach np jak ja mialem absu to sadzilem ze i licznik jest tez ale to chyba w nowych autach tak jest ktore sa naszpikowane elektryka no poprostu byla zakladka "licznik "wiec chcielismy sie podlaczyc ale niestet
Panowie obecnie śmigam na Castrolu Magnatec 5W40 czy zrobie krzywde mojemu silnikowi jeśli wleje mu Mobil1 5W50?? Wymiana na dniach a ja jeszcze mam dylemat....czy brać pierwszy lepszy 5W40 i nie bawić sie w przebieranie w producentach oleju...??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-22, 18:23
piotrekb90 napisał/a:
Castrolu Magnatec
No właśnie o tym oleju są rózne opinie....kilka razy czytałem o tym że ten olej się spala za bardzo....na Mobila to ludzie za bardzo nie narzekają.....
ale:
spyro napisał/a:
Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki. Tyle, że w Polakach drzemie taki coś, że jak polskie to do du... LOTOS spełnia wszelkie normy jakościowe, zresztą produkuje olej, który jest wlewany do butli innych firm, i kupujesz nasz olej, tyle, że w innym opakowaniu...
piotrekb90 napisał/a:
5W40 czy zrobie krzywde mojemu silnikowi jeśli wleje mu Mobil1 5W50??
a czemu chcesz przechodzić z 5W50 na 5W50 silnik dostaje bardzo w kość, czy raczej spokojnie śmigasz
O Magnatecu też słyszałem różne rzeczy i dlatego chce cos innego. EDGE za drogi troszke... A czy silnik dostaje w kość to jest zależne od mojego humoru i z kim jadę... zaufany gość w sklepie poleca mi właśnie mobila a obecnie ma tylko 5W50. Czy są jeszcze jakieś 5W40 oczywiście mobil1??
Czytałem w postach że Castrola magnatec 10w40 na zachodzie wycofali. To ciekawe, wygląda na to że Berlin jest na wschodzie, gdyż tam cały czas kupuję wyżej wymieniony olej. Co prawda ostatnio podrożał. Mechanik który mi wymienia olej w aucie uważa że najlepszy olej to Mobil 1. I nie żaden Mobil1 10w40 bo takiego nie ma. Rozmawiałem w sklepie na temat Mobila 10w40, powiedzieli że to żadna rewelacja. Taki jak i inne półsyntetyki. Jeszcze jedno bym powiedział na temat oleju. Jeżeli auto jeździ na syntetyku i nic się nie dzieje to nawet jak ma 400tys.przejechane to się oleju nie zmienia. Czy jak emeryt ma 80 lat to się mu już odpady daje?
Jeżdżę na Castrol Magnatec 10w40 kupowanym w Berlinie, cokolwiek to zmienia. Jestem zwolennikiem jazdy na minimum półsyntetyku. Jak już pisałem, mój Golf więcej palił minerala od półsyntetyku. Tzn., gęstszy olej nie uszczelnia. Uważam że lepiej jeździć na syntetyku dłużej niż wymieniać co 10tys. olej mineralny.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-23, 16:28
marek03 napisał/a:
cokolwiek to zmienia
nicn ie zmienia. TO jak opowieści dziwnej treści jak to proszki do prania z Niemiec są lepsze. BZDURY! Są jeszcze gorsze i gorzej dopierają bo maja mniej wybielaczy, które są zabronione w reichu. Podobnie z olejami. Czy kupisz w reichu czy w Polsce z zaufanego źródła nie ma to znaczenia.
O magantecu czytałem wielokrotnie, że jest wycofywany w wielu krajach, ponieważ było masa przypadków zniszczeń silnika - ta formuła magnetyczna jest niezbyt dobra dla silników. A ile w tym prawdy nie wiem, sam nigdy nie lałem takiego oleju do Ventyla i nie zamierzam, bo po co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum