Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 00:49   

to po 2tyś. jakbym cały czas jeździł odcinka - odcinka też bym musiał dolać... ale ze 2 litry ;)
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 00:58   

nie no wiesz non stop tak nie katuje silniczka ale spoko bede doolewal oleju sprawdzal i zobaczymy co bedzie jak wymienie na polsyntetyka :) ale co Ty swoja ventka muszisz obrabiac cwaniaczkow ktorzy nie wiedza co siedzi pod macha co, a powiedz tak serio po miescie jak nie wkrecasz duzych obrotow ile ci wcina waszki?
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 01:04   

a nie za wiele. Przy spokojnej jeździe do 3000 / 4000 obr. (pierwsze biegi ruszając ze świateł) i powiedzmy stałej prędkości 100 / 120 km/h na trasie 30 km tak jak jeżdzę do pracy pali mi średnio około 10l. Komputer mfa różnie pokazuje. W pt. miałem spalanie 8,7 na tej trasie. Jeżeli stoję w korku 1km z 15 / 20 min to podskakuje o 1l. Czyli tragedii nie ma. 2.0 i nawet 1.8 potrafią tyle spalić. Tylko tamte, żeby osiągnąć te 120 w krótkim czasie to trzeba ostro piłować.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-21, 07:46   

lwomati napisał/a:
Tylko tamte, żeby osiągnąć te 120 w krótkim czasie to trzeba ostro piłować.

Eeeee tam...nie przesadzaj ;)

kielbasssa napisał/a:
dobrze przejsc na polsyntetyka przy nastepnej wymianie tak wlasnie zrobie,

Skoro poprzedni właściciel jeździł na mineralnym a Ty też na nim śmigasz to nie radze przechodzić an półsyntetyk.....tylko pogorszysz sprawę, ponieważ półsyntetyk jest "rzadszy"
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 10:14   

no wlasnie koles mial podobny problem do mnie z tego ze w escorcie tez wymienil uszczelniacze dalej mu siorbalo olej i ktos mu doradzil zmiane oleju na polsyntetyka i mowi ze teraz oczywiscie tez dolewa ale duzo mniej musze przeczytac co chlopaki wyzej popisali o tej zmianie oleju bo o ile pamietam bylo tam wlasnie cos w tym temacie,
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 10:15   

a powiedz mi jak tam z czesciami do VRA ? dostepne? drogie?
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 10:21   

jak zrobisz generalny remont silnika i powymieniasz prawie wszystkie graty to możesz sobie przejść nawet na syntetyk. Ale jeżeli nie masz w planach żadnych napraw to jeżeli masz mineralny to nie zmnienia się oleju na rzadszy. Wyżej masz wszystko opisane, chłopaki już wymieniali jakie są specyfikacje poszczególnych olejów. A z częściami do vra bywa różnie, ale z reguły nie są przesadnie drogie.
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 10:42   

no wlasnie na chwile terazniejsza nie stac mnie na wymiane pierscieni jak juz wspominalem mechanior mi krzyknal 900 zloty za sama robocizne wiec jeszcze nie teraz, i juz sie wzielem za czytanie o tym oleju, czyli nie zmieniac na polsyntetyka i poprostu dolewac i czesto sprawdzac olej i przystopowac tepo jazdy :) na to wychodzi
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 10:45   

mineralny olej i tak jest najtańszy. Więc lepiej nic nie dłub jak nie masz kasy i dolewaj olej żeby utrzymać stan. Będzie kasa, powymieniasz części, zmienisz sobie olej.
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2009-06-21, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 10:50   

no to tak zrobie wlasie najrozsadniesze wyjscie a masz moze u siebie grzane fotele?
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 10:53   

nie mam, ale to już widzę poruszyłeś w innym temacie http://forum.vwvento.org/...p?p=90393#90393
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-21, 11:22   

kielbasssa napisał/a:
mial podobny problem do mnie z tego ze w escorcie tez wymienil uszczelniacze dalej mu siorbalo olej i ktos mu doradzil zmiane oleju na polsyntetyka

Możliwe że przeszedł z pełnego syntetyku na półsyntetyk.....przejście z mineralnego na półsyntetyk pogorszy tylko sytuajce...rozszczelnisz silnik itp...

kielbasssa napisał/a:
krzyknal 900 zloty za sama robocizne

:wow: ja pier......nic dziwnego że biznes się kręci....

No i radzę zrobić tak jak podpowiada lwomati, lub zlotykamil...dolej oleju do poziomu....pojeździj spokojnie....badaj stan oleju w takich samych warunkach i zdaj relację.

kielbasssa, a ile przebiegu ma Twoje vento ??
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-21, 17:18   

Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki. Tyle, że w Polakach drzemie taki coś, że jak polskie to do du... LOTOS spełnia wszelkie normy jakościowe, zresztą produkuje olej, który jest wlewany do butli innych firm, i kupujesz nasz olej, tyle, że w innym opakowaniu...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-06-21, 17:35   

spyro napisał/a:
Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki.


i ja mam to samo zdanie - bo jeżeli produkt spełnia tak dokładnie opisane i restrykcyjne normy i to praktycznie pod każdym względem to wydaje mi sie że oleje to róznią sie tylko nazwą producenta....

kielbasssa, ja bym nie zmieniał na półsyntetyk bo to może sie zle skończyc....
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 17:47   

no dobra to zostaje przy mineralce w takim razie skoro wiekszosc jest podobnego zdania bez sensu jest sie wylamywac i kombinowac,
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 17:49   

a z tym przebiegiem to juz jest jeden wielki znak zapytania na liczniku widnieje 181 tysiecy ale kierownica mowi raczej co innego jest dosc zjechana od gory
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 19:42   

a czy nad liczbą przebiegu widnieje również napis TOTAL ?
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 20:13   

hehe nie no prosze az takim amatorem nie jestem hehe :) :D tak widnieje chodzi mi o to ze mogl byc krecony licznik
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 20:18   

kręcony mógł być
a co do amatorstwa, to skąd mogłem wiedzieć :P
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 20:23   

nie no tyle to wiem hehe ogolnei jestem 2 wlascicielem pierwszysm w polsce a na brifie wlascicielka byla kobieta z piecdziesiatego...ktoregos tam rocznika a wspol wlascicielem jej maz no i moze przebieg jest orginalny slyszalem ze jak kobieciny maja duzo pierscionkow na palcach to tak moga zdzierac kierownice ale kto to wie jak bylo naprawde :)
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 20:26   

calkiem niedawno podlanczalem autko pod latopa koles moj ma dwa programy jakies tam do wyszukiwania bledow i fakt obydwa wykryly mi blad czujnika halla i lewego czujnika abs z ciekawosci chcielismy sprawdzic prawdziwy przebieg i na obydwuch programach laptop nie polaczyl sie z licznikiem mozliwe ze licznik nie jest podlaczony pod komputer?
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 20:29   

a jak chcieliście sprawdzić przebieg? Pod zegary to się chyba nie da podłączyć... możesz sobie test zrobić z którego nie wiem co wynika... bradley coś gdzieś pisał.
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-21, 23:20   

myslalem poprostu ze licznik tez jest jakos podpiety pod komputer skoro wykazuje bledy w silniku i przy czujnikach np jak ja mialem absu to sadzilem ze i licznik jest tez ale to chyba w nowych autach tak jest ktore sa naszpikowane elektryka no poprostu byla zakladka "licznik "wiec chcielismy sie podlaczyc ale niestet :)
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 23:29   

http://tylik.motogrono.pl...odczyt-vag-com/
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-22, 18:17   

Panowie obecnie śmigam na Castrolu Magnatec 5W40 czy zrobie krzywde mojemu silnikowi jeśli wleje mu Mobil1 5W50?? Wymiana na dniach a ja jeszcze mam dylemat....czy brać pierwszy lepszy 5W40 i nie bawić sie w przebieranie w producentach oleju...??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-22, 18:23   

piotrekb90 napisał/a:
Castrolu Magnatec

No właśnie o tym oleju są rózne opinie....kilka razy czytałem o tym że ten olej się spala za bardzo....na Mobila to ludzie za bardzo nie narzekają.....

ale:
spyro napisał/a:
Lotos nie jest zły to olej tej samej klasy co Mobil i inne marki. Tyle, że w Polakach drzemie taki coś, że jak polskie to do du... LOTOS spełnia wszelkie normy jakościowe, zresztą produkuje olej, który jest wlewany do butli innych firm, i kupujesz nasz olej, tyle, że w innym opakowaniu...


piotrekb90 napisał/a:
5W40 czy zrobie krzywde mojemu silnikowi jeśli wleje mu Mobil1 5W50??

a czemu chcesz przechodzić z 5W50 na 5W50 ?? silnik dostaje bardzo w kość, czy raczej spokojnie śmigasz ??
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-22, 18:30   

O Magnatecu też słyszałem różne rzeczy i dlatego chce cos innego. EDGE za drogi troszke... A czy silnik dostaje w kość to jest zależne od mojego humoru i z kim jadę... :P zaufany gość w sklepie poleca mi właśnie mobila a obecnie ma tylko 5W50. Czy są jeszcze jakieś 5W40 oczywiście mobil1??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-22, 18:33   

Cytat:
Czy są jeszcze jakieś 5W40 oczywiście mobil1??

Są:
http://www.allegro.pl/sea...ring=mobil+5w40
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-22, 18:42   

Czy śmiga ktoś na tym oleju MOBIL SYNT S 5W40?? Wszystkie opinie mile widziane....
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-22, 19:23   

piotrekb90 napisał/a:
Czy śmiga ktoś na tym oleju MOBIL SYNT S 5W40?? Wszystkie opinie mile widziane....

A przepraszam...źle zrozumiałem.
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-06-22, 21:53   

Czytałem w postach że Castrola magnatec 10w40 na zachodzie wycofali. To ciekawe, wygląda na to że Berlin jest na wschodzie, gdyż tam cały czas kupuję wyżej wymieniony olej. Co prawda ostatnio podrożał. Mechanik który mi wymienia olej w aucie uważa że najlepszy olej to Mobil 1. I nie żaden Mobil1 10w40 bo takiego nie ma. Rozmawiałem w sklepie na temat Mobila 10w40, powiedzieli że to żadna rewelacja. Taki jak i inne półsyntetyki. Jeszcze jedno bym powiedział na temat oleju. Jeżeli auto jeździ na syntetyku i nic się nie dzieje to nawet jak ma 400tys.przejechane to się oleju nie zmienia. Czy jak emeryt ma 80 lat to się mu już odpady daje?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-06-22, 22:03   

marek03 napisał/a:
I nie żaden Mobil1 10w40 bo takiego nie ma.

Ciekawa teoria.... :P

marek03 napisał/a:
Czy jak emeryt ma 80 lat to się mu już odpady daje?

Gęstsze oleje nie są wcale takimi odpadami....dobry minaralny olej w niczym nie ujmuje silnikowi.
 
 
piotrekb90 
Ventofan


Silnik: 2.0 AGG B+G
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 164
Skąd: Stary Żmigród
Wysłany: 2009-06-22, 22:05   

A Ty marek03 na jakim śmigasz??
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2009-06-23, 11:26   

Jeżdżę na Castrol Magnatec 10w40 kupowanym w Berlinie, cokolwiek to zmienia. Jestem zwolennikiem jazdy na minimum półsyntetyku. Jak już pisałem, mój Golf więcej palił minerala od półsyntetyku. Tzn., gęstszy olej nie uszczelnia. Uważam że lepiej jeździć na syntetyku dłużej niż wymieniać co 10tys. olej mineralny.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-06-23, 16:28   

marek03 napisał/a:
cokolwiek to zmienia
nicn ie zmienia. TO jak opowieści dziwnej treści jak to proszki do prania z Niemiec są lepsze. BZDURY! Są jeszcze gorsze i gorzej dopierają bo maja mniej wybielaczy, które są zabronione w reichu. Podobnie z olejami. Czy kupisz w reichu czy w Polsce z zaufanego źródła nie ma to znaczenia.

O magantecu czytałem wielokrotnie, że jest wycofywany w wielu krajach, ponieważ było masa przypadków zniszczeń silnika - ta formuła magnetyczna jest niezbyt dobra dla silników. A ile w tym prawdy nie wiem, sam nigdy nie lałem takiego oleju do Ventyla i nie zamierzam, bo po co?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9