Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:33
OGROMNE SPALANIE
Autor Wiadomość
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-08-23, 12:17   

Autostrada ok.120km/h po regulacji(po 1500km.) ,trochę klimy 5 osób 8.4na100km.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 12:53   

marek03, widać dzięki sekwencyjnemu LPG w 2.0 masz spalanie jak w LPG na kompie w 1.8 :OK:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-23, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-23, 21:57   

marek03 napisał/a:
Gratuluję HEPPY END-u.Mam nadzieję że mnie walka z autem ominie.Gratuluję cierpliwości.



Niestety happy endu nie ma :-( Autko znowu wciąga hektolitry paliwa... Radość była krótka.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 22:50   

spyro napisał/a:
Autko znowu wciąga hektolitry paliwa... Radość była krótka.

A moze tak się dzieje przez to że aku odłączyłeś i kompa zresetowałeś... :mysli:
Bo przeciez fachowcy znaleźli przyczynę...usunęli ja...wszystko wróciło do normy...więc to tak samo z siebie znowu się przestawić nie mogło....
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-23, 22:53   

byłem już u gazowników, podłączyli pod kompa i instalkę i wszystko jest OK. Zdiagnozowali tylko ,że obudowa wtrysku przepuszcza powietrze, dlatego jej szukam. Ale spięli ja spinką i powinno byc OK, a furak nadal ciągnie paliwo jak szalony :-(
Nie pisałem nic bo normalnie wstyd się przyznać że tankuje moje 1,8 jak VRkę ;( No i akurat teraz robię kilometrów sporo więc po kieszeni mocno dostaję.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 23:00   

spyro, może lepiej Ci na PB wyjdzie ??
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-23, 23:19   

I tak wychodzi taniej LPG ale wkurzam się bo różnica powinna być na każdych `100 KM koło 20 zł a ja mam tylko 10 ;(
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-24, 12:24   

No to Ty, spyro, masz problemy z dużym spalaniem, a ja z jakąś "elektryczną" chyba rzeczą z benzynką i gazem. Bo nie sądzę, żeby to była mechaniczna rzecz, jak po odłączeniu aku wszystko jest jak w bajce, do momentu dostanie gazu do silnika - wtedy wszystko się pierniczy. Już do elektryka się chciałem umówić, ale nigdy nie mam czasu, a auto muszę mu zostawić na noc.
A moje spalanie tylko i wyłącznie po mieście jeżdżąc, na gazie samym - 10/100.
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-24, 12:26   

to ja w tej chwili mam 7 litrów więcej na setkę ;(
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-08-24, 12:30   

17????l to już pada ka! co to sie dzieje ,bez kitu to przegięcie coś jest walnięte na bank :(
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-24, 12:37   

spyro napisał/a:
to ja w tej chwili mam 7 litrów więcej na setkę ;(

ale gazu samego, czy benzyny też o wiele więcej?
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-24, 20:12   

17 litrów gazu na setkę.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-08-24, 20:37   

Kurde, widzę,że znowu masz problem. Wiesz przynajmniej co tym razem jest przyczyną.
_________________
Morfeusz142
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-24, 20:58   

spyro napisał/a:
17 litrów gazu na setkę.

Tak nie może byc....jakby wsysał 5 litrów LPG mniej po mieście to się jeszcze zgodzę, ale nie tyle....

Wygląda na to, że od remontu się zaczęlo takie spalanie.... :(
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-24, 23:11   

Ręce mi już opadają. Nie mam w tej chwili tyle czasu żeby odstawić furkę na parę dni do warsztatu żeby ktos siedział i szukał przyczyny... Poprzedni warsztat który mnie naciągał na różne wymiany co krok w sumie powymieniał wszystko co się tylko dało, więc ja sam już zgłupiałem co to może być...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-08-25, 04:32   

no kuzwa-skoro instalacja proktycznie nowa, bo wsio powymieniane, to przyczyna lezy w aucie... ale spyro-szczere wspolczucia przy takim spalaniu :| jak moj Ventyl wezmie wiecej jak 11 w cyklu mieszanym to sie juz wkurzam, to co dopiero to...
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-25, 08:17   

Wezmę się i za niego. Po przeprowadzce wreszcie będzie czasu wolnego więcej to zabiorę się za łobuza bo mi rujnuje portfel...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:06   

Temat powrócił... No więc tak, parę dni temu postanowiłem żeby mieć 100% pewność zatankować Ventyla pod korek benzynką. Co by mieć pewność czy to nie tylko wina gazu. Wyjeździłem baczysko benzyny i wynik powalający: 14 litrów benzyny na setkę w cyklu miejskim.

Co jeszcze może być przyczyną tak masakrycznego spalania?

Może ten czujnik halla?

Mnie pomysły się kończą. Może sonda choć nowa to jednak walnięta? Chociaż gdy mechaniory miernikiem ją mierzyły to nie wykazywała żadnych nieprawidłowości, więc czemu auto wpieprza szalone ilości paliwa?

Autko ładnie jeździ, nie jest mulaste (więc zapłon jest dobrze ustawiony), zazwyczaj gdy np sonda walnie to spalanie jest koło 30stki na setkę poza tym auto mułowate a tu jeździ pięknie i spala hektolitry paliwa.

Przypomnę najważniejsze co było wymienione:
sonda
komputer silnika
czujnik temp
czujnik temp powietrza zasysanego
termostat

w gazie nowy parownik i wszystkie przewody i tójniki.

Gazu 17 l/100 km
benzyny 14 l/100 km
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-22, 10:15   

Ja z podobnym problemem, może nie z aż takim spalaniem, ale z głupieniem komputera, jak przełączę na gaz (że go zalewa, kopci, szarpie, i tez dużo pali), jadę do innych z kolei gazowników, by mi trochę w elektryce pogrzebali, bo jak ten powiedział, że jak mi poprzedni zakładał ten komputerek i silniczek od gazu, to albo źle sie pod coś podpięli, albo nie do końca ustawili... Także będę się na dniach umawiał do nich, by mi tą elektrykę poprawili, moze w końcu uda się rozwiązac ten problem... Może u Ciebie też coś z elektryką od gazu nie w porządku jest do końca?
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:22   

Ale u mnie zarówno na gazie jak i na benzynie auto pali hektolitry. Nic się nie dzieje, silnik chodzi równo, auto bardzo dobrze jeździ przyśpiesza, tylko pali strasznie dużo.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 10:40   

spyro, zastanawiam się nad błahym powodem - pompa paliwa, sprawdzałeś ją już ?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:41   

pompa paliwa wymienia jakieś 2-3 miesiące temu na nową. Zresztą wtedy by na gazie było OK a pali dużo zarówno na gazie jak i benzynie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 10:51   

no chyba że masz dwa problemy a nie jeden. Może sprawdź napięcie na pompie.
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 10:58   

ale mówisz że to się zaczęło zaraz po remoncie silnika czy jak ?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:58   

theority napisał/a:
Może sprawdź napięcie na pompie.

no ale pompa paliwa nie ma przecież nic wspólnego ze spalaniem gazu. Zresztą autko przed tym jak pompa padła paliło równie dużo. Wszystko to było sprawdzane (autko męczyło ASO Boscha wymieniając tony rzeczy bezse4nsownie + elektryk przy okazji wymiany pompy paliwa), ciągle myślę nad sondą no bo co innego odpowiada z ilość spalanego paliwa na obydwu paliwach? Sonda albo komp.

A ten czujnik halla? cześć osób mówi że nie ma to nic wspólnego, część twierdziże może powodować wzrost spalania.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 11:00   

może i to ten czujnik ale to powinien Ci błąd wywalić na ASO, coś gadali ?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:02   

No właśnie najgorsze, że auto podłączone do VAGa (oryginalnego) i nie wywaliło żadnego błędu. Początkowo błąd czujnika halla ale stwierdzili, że jak silnik wyłączony to tak jest. Po włączeniu silnika błąd zniknął.

Męczę się z tym od listopada, ten serwis wyciągnął ode mnie kupę kasy wymieniając różne rzeczy ale to wszystko gó... dało.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-09-22, 11:09   

No niby sam czujnik halla odpowiedzialny jest za to, że do wytworzenia pradu na cewcew przekształca go w prąd zmienny, bo w samochodzie jest prad stały. Podając informacje do komputera o położeniu wału, podaje w odpowiednim momencie iskrę itp. Wg mnie marne szanse, by ten czujnik miał coś wspólnego ze spalaniem...
Jeśli juz, to dla podmianiki, w celu sprawdzenia musiałbyś na jakis czas włożyć cały aparat zapłonowy i tak pojeździć jakiś czas...
_________________
Zielony borowik...
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 11:10   

spyro, tylko jest mały problem bo objawy nie pasują do czujnika halla. Przy awarii czujnika pojawiają się głośne hałasy silnika, szarpanie i nierówna praca silnika, często mylone z silniczkiem krokowym.
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:12   

Czyli i to odpada. Witek, masz jakieś inne sugestie? Ja mam już dość tego mojego smoka, bo tak to jest wszystko super, autko ładnie chodzi tylko to spalanie... Nie realne wręcz przy poczciwym 90konnym silniku 1,8.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 11:12   

zaczęło się zaraz po remoncie silnika czy jak ?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:16   

nie, jakiś czas po remoncie, nagle furak zaczął spalać niebotyczne ilości paliwa. W sumie to ponad rok już się męczę z tym problemem.

Zaczęło się w sumie jakoś tak, że wymieniona sonda na nową i instalacja gazowa przerobiona na sterowaną komputerem (z takiej najprostszej na kurek). A uto nadal nie przestał palić dużo. Tyle że wtedy spalał koło 14-15 l gazu a teraz już 17.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-09-22, 11:18   

wyniosę meble i pomyślę dalej
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-09-22, 11:25   

spyro napisał/a:
Początkowo błąd czujnika halla ale stwierdzili, że jak silnik wyłączony to tak jest. Po włączeniu silnika błąd zniknął.

Bo tak jest ;)


Jesli pali hektolitry i na gazie i na benzynie to odpada problem zapchanego filtra paliwa. Stawialbym na sonde lambda (przy sprawnej napiecie powinno oscylowac w okolicach 0.5V) lub czujniki temperatury i termostat (ale to chyba bys widzial po wskazniku, ze jest nie halo). Przestawiony rozrzad, zaplon?
Albo po prostu, wrzuc wyzszy bieg :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:29   

bradley napisał/a:
czujniki temperatury i termostat

bradley napisał/a:
Stawialbym na sonde lambda


bradley napisał/a:
Przestawiony rozrzad, zaplon?


spyro napisał/a:



Przypomnę najważniejsze co było wymienione:
sonda
komputer silnika
czujnik temp
czujnik temp powietrza zasysanego
termostat
w gazie nowy parownik i wszystkie przewody i tójniki.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,28 sekundy. Zapytań do SQL: 10