Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-23, 22:50
spyro napisał/a:
Autko znowu wciąga hektolitry paliwa... Radość była krótka.
A moze tak się dzieje przez to że aku odłączyłeś i kompa zresetowałeś...
Bo przeciez fachowcy znaleźli przyczynę...usunęli ja...wszystko wróciło do normy...więc to tak samo z siebie znowu się przestawić nie mogło....
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-23, 22:53
byłem już u gazowników, podłączyli pod kompa i instalkę i wszystko jest OK. Zdiagnozowali tylko ,że obudowa wtrysku przepuszcza powietrze, dlatego jej szukam. Ale spięli ja spinką i powinno byc OK, a furak nadal ciągnie paliwo jak szalony :-(
Nie pisałem nic bo normalnie wstyd się przyznać że tankuje moje 1,8 jak VRkę ;( No i akurat teraz robię kilometrów sporo więc po kieszeni mocno dostaję.
No to Ty, spyro, masz problemy z dużym spalaniem, a ja z jakąś "elektryczną" chyba rzeczą z benzynką i gazem. Bo nie sądzę, żeby to była mechaniczna rzecz, jak po odłączeniu aku wszystko jest jak w bajce, do momentu dostanie gazu do silnika - wtedy wszystko się pierniczy. Już do elektryka się chciałem umówić, ale nigdy nie mam czasu, a auto muszę mu zostawić na noc.
A moje spalanie tylko i wyłącznie po mieście jeżdżąc, na gazie samym - 10/100.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-24, 23:11
Ręce mi już opadają. Nie mam w tej chwili tyle czasu żeby odstawić furkę na parę dni do warsztatu żeby ktos siedział i szukał przyczyny... Poprzedni warsztat który mnie naciągał na różne wymiany co krok w sumie powymieniał wszystko co się tylko dało, więc ja sam już zgłupiałem co to może być...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-08-25, 04:32
no kuzwa-skoro instalacja proktycznie nowa, bo wsio powymieniane, to przyczyna lezy w aucie... ale spyro-szczere wspolczucia przy takim spalaniu :| jak moj Ventyl wezmie wiecej jak 11 w cyklu mieszanym to sie juz wkurzam, to co dopiero to...
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:06
Temat powrócił... No więc tak, parę dni temu postanowiłem żeby mieć 100% pewność zatankować Ventyla pod korek benzynką. Co by mieć pewność czy to nie tylko wina gazu. Wyjeździłem baczysko benzyny i wynik powalający: 14 litrów benzyny na setkę w cyklu miejskim.
Co jeszcze może być przyczyną tak masakrycznego spalania?
Może ten czujnik halla?
Mnie pomysły się kończą. Może sonda choć nowa to jednak walnięta? Chociaż gdy mechaniory miernikiem ją mierzyły to nie wykazywała żadnych nieprawidłowości, więc czemu auto wpieprza szalone ilości paliwa?
Autko ładnie jeździ, nie jest mulaste (więc zapłon jest dobrze ustawiony), zazwyczaj gdy np sonda walnie to spalanie jest koło 30stki na setkę poza tym auto mułowate a tu jeździ pięknie i spala hektolitry paliwa.
Przypomnę najważniejsze co było wymienione:
sonda
komputer silnika
czujnik temp
czujnik temp powietrza zasysanego
termostat
w gazie nowy parownik i wszystkie przewody i tójniki.
Ja z podobnym problemem, może nie z aż takim spalaniem, ale z głupieniem komputera, jak przełączę na gaz (że go zalewa, kopci, szarpie, i tez dużo pali), jadę do innych z kolei gazowników, by mi trochę w elektryce pogrzebali, bo jak ten powiedział, że jak mi poprzedni zakładał ten komputerek i silniczek od gazu, to albo źle sie pod coś podpięli, albo nie do końca ustawili... Także będę się na dniach umawiał do nich, by mi tą elektrykę poprawili, moze w końcu uda się rozwiązac ten problem... Może u Ciebie też coś z elektryką od gazu nie w porządku jest do końca?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:22
Ale u mnie zarówno na gazie jak i na benzynie auto pali hektolitry. Nic się nie dzieje, silnik chodzi równo, auto bardzo dobrze jeździ przyśpiesza, tylko pali strasznie dużo.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 10:58
theority napisał/a:
Może sprawdź napięcie na pompie.
no ale pompa paliwa nie ma przecież nic wspólnego ze spalaniem gazu. Zresztą autko przed tym jak pompa padła paliło równie dużo. Wszystko to było sprawdzane (autko męczyło ASO Boscha wymieniając tony rzeczy bezse4nsownie + elektryk przy okazji wymiany pompy paliwa), ciągle myślę nad sondą no bo co innego odpowiada z ilość spalanego paliwa na obydwu paliwach? Sonda albo komp.
A ten czujnik halla? cześć osób mówi że nie ma to nic wspólnego, część twierdziże może powodować wzrost spalania.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:02
No właśnie najgorsze, że auto podłączone do VAGa (oryginalnego) i nie wywaliło żadnego błędu. Początkowo błąd czujnika halla ale stwierdzili, że jak silnik wyłączony to tak jest. Po włączeniu silnika błąd zniknął.
Męczę się z tym od listopada, ten serwis wyciągnął ode mnie kupę kasy wymieniając różne rzeczy ale to wszystko gó... dało.
No niby sam czujnik halla odpowiedzialny jest za to, że do wytworzenia pradu na cewcew przekształca go w prąd zmienny, bo w samochodzie jest prad stały. Podając informacje do komputera o położeniu wału, podaje w odpowiednim momencie iskrę itp. Wg mnie marne szanse, by ten czujnik miał coś wspólnego ze spalaniem...
Jeśli juz, to dla podmianiki, w celu sprawdzenia musiałbyś na jakis czas włożyć cały aparat zapłonowy i tak pojeździć jakiś czas...
spyro, tylko jest mały problem bo objawy nie pasują do czujnika halla. Przy awarii czujnika pojawiają się głośne hałasy silnika, szarpanie i nierówna praca silnika, często mylone z silniczkiem krokowym.
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:12
Czyli i to odpada. Witek, masz jakieś inne sugestie? Ja mam już dość tego mojego smoka, bo tak to jest wszystko super, autko ładnie chodzi tylko to spalanie... Nie realne wręcz przy poczciwym 90konnym silniku 1,8.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:16
nie, jakiś czas po remoncie, nagle furak zaczął spalać niebotyczne ilości paliwa. W sumie to ponad rok już się męczę z tym problemem.
Zaczęło się w sumie jakoś tak, że wymieniona sonda na nową i instalacja gazowa przerobiona na sterowaną komputerem (z takiej najprostszej na kurek). A uto nadal nie przestał palić dużo. Tyle że wtedy spalał koło 14-15 l gazu a teraz już 17.
Początkowo błąd czujnika halla ale stwierdzili, że jak silnik wyłączony to tak jest. Po włączeniu silnika błąd zniknął.
Bo tak jest
Jesli pali hektolitry i na gazie i na benzynie to odpada problem zapchanego filtra paliwa. Stawialbym na sonde lambda (przy sprawnej napiecie powinno oscylowac w okolicach 0.5V) lub czujniki temperatury i termostat (ale to chyba bys widzial po wskazniku, ze jest nie halo). Przestawiony rozrzad, zaplon?
Albo po prostu, wrzuc wyzszy bieg
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-09-22, 11:29
bradley napisał/a:
czujniki temperatury i termostat
bradley napisał/a:
Stawialbym na sonde lambda
bradley napisał/a:
Przestawiony rozrzad, zaplon?
spyro napisał/a:
Przypomnę najważniejsze co było wymienione:
sonda
komputer silnika
czujnik temp
czujnik temp powietrza zasysanego
termostat
w gazie nowy parownik i wszystkie przewody i tójniki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum