Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-05, 20:44
spyro napisał/a:
nie wolno wlewać oleju na max
też już z kilku źródeł o tym słyszałem...i właśnie dlatego staram się trzymać stan oleju w połowie....oczywiście może się nie znam...ale tak na wszelki wypadek miarkę mam do połowy (lub 3/4) zamoczoną.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-05, 20:45, w całości zmieniany 2 razy
Jak będzie za mało, to też nie dobrze. Szczególnie na zakrętach, jak będzie mało oleju, to siła odśrodkowa powodowac będzie, że czasami będzie brać na sucho...
na max to i 5 litrów pewnie wejdzie, jak i nie więcej. Ale coś jakiś dziwny masz ten katalog. Wszędzie, począwszy od książek obsługi do Vento, a skończywszy po różnych forach i internecie napisane jest, ze max to 4 litry. I tego się trzymac należy. To, to juz lekka przesada.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-05, 22:36
sebastian napisał/a:
Dlatego lepiej, jak będzie więcej
nie jt to prawda, tak mżna silnik załatwić. Zawsze odkąd mam Ventkę, czyli od ponad 8 lat olej mam wlany równiutko na środku pomiędzy min a max i nigdy nie było problemów. A olej na AMX lub ponad MAX to nie jest dobre dla silnika.
Nie, skądże - nie jest wcale to takie trudne
Ja cały czas lałem za jednym zamachem całe 4 litry i zawsze miałem stan tak ze 3/4. Dla mnie to problemu nie ma - wchodzi 4 litry jak byk
Ja cały czas lałem za jednym zamachem całe 4 litry i zawsze miałem stan tak ze 3/4.
sebastian, - musisz mieć michę olejowa rozdymana od gorąca....
ale co racja to racja ok 4l wchodzi,a w butelce zostaje na dolewki ,do następnej wymiany
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
a w butelce zostaje na dolewki ,do następnej wymiany
Dlatego ja kupuje olej, gdzie w bańce jest 5 litrów. Po pierwsze, ze wydajniej, a po drugie, ze i taniej, niż olej 4 litrowy. W sklepie za 4 litry płace 100 zł, a za 5 litrów 80 zł z przesyłką
-i co się bardziej opłaca?
już wcześniej pisałem ze 0,2-0,3 l zawsze mi zostaje w bance a z tym pomiarem to tez nie tak zawsze dokładnie wychodzi,wystarczy ze furka trochę krzywo stoi i będzie co innego pokazywać ,dodatkowo zanim wyciągniesz miarek to olej sie delikatnie rozmaże,ja ma zawsze prawie MAX.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-06, 10:49
sebastian napisał/a:
i co się bardziej opłaca?
Ale olej w 5 litrowej bańce to minerał....
a ja śmigam na półsyntetyku...
Mineralny wymienia sie co 10 tys km...
a półsyntetyk co 15 tys km...
Do tego dochodzi koszt filtru oleju przy każdej wymianie
i dochodzimy do wniosku że jazda na mineralnym nie jest w cale tańsza
a wiadomo że półsyntetyk jest rzadszy i na zimnym silniku lepiej się rozchodzi
i ponoć ma lepsze właściwości...pisze ponoć bop już gdzieś o tym słyszałem/czytałem.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-06, 11:31
sebastian napisał/a:
ale ja już na to nic nie poradze, gdyż poprzedni właściciel taki lał, mineralny, więc się tego teraz trzymam.
Trudno się mówi....ale ważne abyś pilnował regularnych wymian i będzie ok...kiedyś przecież nikt o syntetykach nie słyszał a furki i tak tłukły milionowe przebiegi.
Silnik: 1.8 ABS +LPG Pomógł: 18 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 620 Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2008-12-06, 13:21
spyro napisał/a:
Chłopaki, nie wolno wlewać oleju na max, powinien być stan po środku między min a max.
Hmmmm a to dlaczego zawsze wlewam na max 4l i nic mi się nie dzieje. Poprzednio do poldka też lałem na maxa i nic się nie działo. Ktoś mi wytłumaczy czemu nie można nalać do "pełna" na maxa
Po to jest skala min i max by się tego trzymać. Ja mam teraz na max i nic się nie dzieje. I dziać się nie będzie. Co innego, jak przelejesz, że będzie stan z centymetr dwa ponad max, to co innego, ale że jak jest max, to właśnie, co ma się takiego stać? jest 4 litry wlane i nie ma prawa nic się dziać.
Skoro jest min i max, to sa to dopuszczalne skale. Taka jakby tolerancja. jest na max to mieści się w normie. Co innego, jak już przekroczy. Ale też dobrze mówicie, co za dużo, to tez nie zdrowo. Wywali uszczelniacze itp. no i przede wszystkim musi miec miejsce do pracy, jak to szwagier napisał
Ja leję półsyntetyk Castrol Magnatec 10w40 .Jak pisałem silnik 2.0 AGG ,niecałe 4l .Zastanawiam się nad wymianą na pełny syntetyk ,chociaż niektórzy odradzają .Wymieniam co 15tys. Wyślę zapytanie do Castrol Polska lub do Niemiec z prośbą o poradę czy mogę nalać 5w30 .Wiem o płukaniu silnika itd., ale też wiem że możliwości "czyszczące" olei zależą od wartości liczby zasadowej ,im większa tym większe możliwości myjące .Liczba nazywa się chyba TBN czy coś takiego .
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-18, 14:56
Jako że wymieniłem olej to i fotkę się pstryknęło
Tak u mnie wygląda bagnet po wlaniu 3.7 litra oleju
oczywiście po wymianie furka zrobiła kilkanaście kilometrów no i poczekałem aż olej ostygnie....cos mi się wydaje że po wlaniu 4 litrów byłyby trochę ponad max
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-18, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum