Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
termostat?
Autor Wiadomość
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-11-01, 01:51   termostat?

Panowie wiem ze sa mrozy itd odpajac autkiem i jadac gdzies w trase auto nie rozgrzewa sie wiecej niz 70stopni stojac chwile normalnie do 90 dodam jeszcze ze w zeszłym roku w zime było ok? stawiam na termostat ze jest cały czas otwarty? dobrze mowie? chciałem sie tylko upewnic
_________________

Mój Yachting

 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-11-01, 02:49   

Lub czujnik temperatury ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-11-01, 08:33   

Tez obstawiam termostat-przynajmniej takie są objawy.

Też borykam sie z niższą temperaturą...na trasie spada nawet do 76stopni...ale jakoś mi to do termstatu nie pasowało ponieważ troche silnik jest za ciepły....chociaż w sumie mogę powiedzieć był...niedawno czyściłem czujnik temperatury....był z deka zakamieniony...w sumie mało to dalo...wskazówka minimalnie poszła do góry....za to czyszczenie styków już więcej dało....i teraz na trasie trzyma mi dobre 80stopni z grosikiem....czyli na czyszczeniu czujnika przybyło mi ok 5 stopni.

Muszę jeszcze do szwagra (tego forumowego) uderzyć aby mi profesjonalnie przeczyścił styki przy czujniku....jako że chłopak w elektronice od dziecka siedzi to zapewne ma tez jakieś specjalne preparatu do tego....może jeszcze mi temperatury przybędzie :D
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-11-01, 10:26   

a tak orientacyjnie spytam ten czujnik ile kosztuje??
_________________

Mój Yachting

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-11-01, 10:42   

Nie ludzilbym sie ze to czujnik ;)
Sprawdz jeszcze ogrzewanie jak grzeje i wlacz ogrzewanie na maxa, dmuchawa na 3. Jesli temperatura poleci leb na szyje to termostat. To ze temp spadnie nawet na sprawnym termostacie to normalne.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-11-01, 23:13   

jak jest 90 stopni to grzeje elegancko:)
_________________

Mój Yachting

 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-04, 14:47   

U mnie ten sam problem ,chciałem dopytać się dokładnie ...wygląda to tak. Podczas jazdy 73-75 st. jak postoi chwile na wolnych obrotach łapie 90 st. przy 93 włącza się wiatrak z tym ,że jak mam 75 st to powietrze z dmuchawy wydaje mi się i tak dobrze dogrzane. Spece :P co to będzie ? Termostat ?
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Vento-Łukasz 
Ventka to mój dom!
|V|W| |V|E|N|T|O|



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2254
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-04, 15:34   

Ja też mam jedno pytanko : Mam do wymiany czyknik temperatury (wiem bo sprawdzane na kompie) i mam takie pytanko czy jak go wykręce to bedzie mi uciekał płyn chodzący ?? jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke ??
_________________
:diabełek: :diabełek: Moja skarbonka: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5046 :diabełek: :diabełek:
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-01-04, 15:42   

Jego się nie wykręca tylko wyciąga taką zawleczkę i wtedy wyciąga czujnik. Cała operacja zajmuje 0,5 min i ucieknie Ci troszkę płynu ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-04, 15:44   

BenyVw, sprawdż górny przewód idący do chłodnicy...jeśli letni to termostat...jeśli gorący to czujnik lub coś innego.

Vento-Łukasz napisał/a:
jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke ??

Tylko trochę...litr powinien wystarczyć na dolewkę....możesz wymienić na szybciocha czyli wyciągnąć stary i jak najszybciej włożyć nowy ale w tedy jest możliwość że oring się źle ułoży.
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-01-04, 15:48   

Nie powinien. Jak go dobrze nałoży na czujnik to powinno być good :OK:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Vento-Łukasz 
Ventka to mój dom!
|V|W| |V|E|N|T|O|



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 14 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2254
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-04, 16:41   

dzieki chłopki dał bym + ale nie mój temacik :D :oklaski:
_________________
:diabełek: :diabełek: Moja skarbonka: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5046 :diabełek: :diabełek:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-04, 16:55   

Paweł J. napisał/a:
litr powinien wystarczyć na dolewkę

jednak nie.....mi przy wyjmowaniu czujnika w celu wyczyszczenia poszło ok 0.5 litra płynu na dolewkę :mysli:
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-04, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2010-01-04, 16:57   

No ale 1L i tak będzie musiał kupić bo chyba nie ma płynów chłodzących w mniejszych pojemnościach ;)
W każdym razie wiem, że mi tam tez dużo nie ubyło :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-01-04, 23:22   

pamiętać żeby robić to na zimnym silniku :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-08, 15:16   

Delikatne odświeżenie tematu....

Sprawdzałem wczoraj węże od chłodnicy i jest tak jak pisał Paweł J.
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić :D
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 16:19   

BenyVw napisał/a:
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?

Jaką masz temperaturę przy normalnej jeździe ??

BenyVw napisał/a:
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić :D

Statystycznie Wahlet wypada lepiej i wiele osób go rekomenduje....u mnie śmiga już dobre 2 lata i odpukać jest ok....co prawda długo śmigałem z niedogrzanym silnikiem ale jak się okazało tto był tylko czujnik a silnik grzał się dobrze.
 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-08, 18:24   

75 st.
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 18:29   

Ciężka sprawa...gdy termostat jet całkowicie walnięty to silnik jest raczej zimniejszy...ciężko powiedzieć....osobiście skłaniałbym się w stronę czujnika.
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-02-08, 18:33   

u mnie po wymianie termostatu było różnie raz 70 raz 80 najczęściej było 80. myślałem ze to czujnik. ale po wymianie zegarów na drugie teraz temp trzyma mi 90 stopni :D
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 18:37   

miki9a, i tak tez moze być-ale to już sporadyczne przypadki...prawie jak wygrana w lotka ;)
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-02-08, 18:43   

Paweł J. napisał/a:
prawie jak wygrana w lotka ;)


ale w lotka niestety nie wygrałem
_________________

 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-08, 18:48   

U mnie dokładnie wygląda to tak ,że przy normalnej jezdzie mam 75 st. ale ostatnio postałem chwile w garażu i złapał mi 90 a nawet trochę ponad aż do włączenia się wentylatora....
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 18:53   

Więc może faktycznie termostat...u mnie na walniętym czujniku wentylator się włączał przy 87 stopniach a teraz na dobrym czujniku przy 93-94 stopniach czyli tak jak powinno a termostat ciągle ten sam.
 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-08, 19:19   

W takim razie jutro udaje się do "dostawcy" po nowy tarmostacik i zobaczymy co będzie.
I jeszcze mała prośba ...jakieś foto z miejscem gdzie on dokładnie się znajduje coby jutro niebyło problemów :P ?
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-08, 19:23   

http://forum.vwgolf.pl/vi...iana+termostatu
http://forum.vwgolf.pl/vi...t=49969&start=0
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-02-08, 19:26   

_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2010-02-08, 19:42   

jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem, :faja:
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2010-02-08, 19:50   

Raziel500 napisał/a:
jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem, :faja:
nie koniecznie kolego :faja: da rade zrobic to bez odkrecania całej pompy;) mi sie jakos udało ale powiem szczeze ze nie pamietam jak :diabełek:
_________________

Mój Yachting

 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-02-08, 19:53   

Troche jest roboty bez sciagania pompy ale zeby sie nie meczyc to najlepiej ja zdjać szybciej pojdzie
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-02-12, 01:02   

Ja też mam problem z termostatem tzn wymieniłem poprzedni choć raczej byl dobry ale nie mam nawet na blacie 70C górny wąż gorący ... Wiec teraz na celowniku czujnik temp , tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie choć na blacie nie ma 90C muszą być dwa czoniki w takim razie ? gdzie się oba znajdują ? xD
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-12, 08:03   

archeolog napisał/a:
tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie

Wiatrak ma oddzielny czujnik...skoro wiatrak odpala się przy 70 to na bank wina czujnika temperatury.
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-02-12, 14:14   

No ok ale gdzie są oba i czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-02-12, 18:21   

czujnik tem. jest w krućcu wodnym na 4 piny a wentylatora w chłodnicy na 3 piny :faja:
archeolog napisał/a:
czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ?

nie
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-02-15, 15:08   

No to dupa zimna ... napewno czujnik martwy ... bo styki czyściłem :evil:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 9