Dziś mija dokładnie trzeci rok odkąd Jetta jest w moich rękach. Z tej okazji, oraz również z okazji przywrócenia Jettcie przodu US (od 2007r miała europejską twarz ), postanowiłem zorganizować profesjonalną sesję fotograficzną.
Wybór fotografa padł na Maxi Photography (https://www.facebook.com/Maxi-Photography-112059343507006)
Radek zrobił porządną robotę, jego zdjęcia prześlę niebawem.
Dziś natomiast wrzucam kilka zdjęć mojej roboty, oraz porównanie 2017-2020
Niespodzianka miała być co prawda później, ale udało się ją wcześniej ukończyć!
Malarz, bo tak mogę określić mojego współpracownika, niedość, że uporał się z ową niespodzianką piekielnie szybko, to jeszcze zrobił to perfekcyjnie. Mowa o nowej atrapie do Jetty, pasującej do rocznika wersji pierwszy lift.
Atrapę kupiłem wraz z chlapaczami, wyglądała wtedy tak:
Góra cała zmatowiała, dolna listewka pokiereszowana na całej długości.
Atrapa kosztowała 30zł. Ma ułamane jedynie dwa górne zaczepy (uratuje je z innej atrapy). Nie wyglądała zachęcająco. Uparłem się, że sam przygotuję ją do malowania. Zmatowiłem górną część, dolną listewkę zeszlifowałem do gołego. Na drugi dzień po 3 godz już była pomalowana (w komorze). Plan był rozłożony na miesiąc... Ale malarz (nazywamy go Matejko :evil2: :evil2: ) powiedział, że nie będę czekać i zrobi priorytetem.
Oto efekt:
Emil, widzę, że mnie zamęczysz i za blendę nie dasz spokoju
Zdradzę mój plan, chociaż nie miałem zamiaru na razie zdradzać szczegółów
Blenda będzie przerobiona na a'la lightbar, czyli tak jak w amerykańcach często bywało, blenda z lampami po całej szerokości auta. Nakłoniło mnie do tego pomysłu zdjęcie znanej Jetty VR5, która jest teraz z w rękach Artura. Tam, jej poprzedni właściciel, Łukasz obkleił folią blendę US i wyglądało to mniej więcej tak:
Tyle, że on miał lampy czarno-czerwone a ja chcę zostać przy pomarańczu. Kombinowałem z rozcięciem lewej lampy od vento (bo jest bez otworu na kluczyk) ale nie wyszło z tego nic pięknego.
Szukam jakiejś blendy hella w rozsądnych pieniądzach, żeby ją dopasować do mojej blendy US. Pytałem też uu Heko (mamy jako firma długoletnią współpracę). Nie są w stanie zrobic jednorazowo dla kogoś takiej blendy (może nie chodzi o samo zrobienie ale o pessos za jej zrobienie, forma itp) podsunęli mi kilka pomysłów, szukam, kombinuję.
Tak więc jeszcze raz Świstakes, coś będzie, nic się nie martw
W środę przy 90 005 mi Jetta dostała olej 5W40 (zalałem "Grześka" czyli PMO) plus filtr Mann oraz dolewkę oleju do skrzyni.
Jak wiecie, gdy ją dostałem w swoje ręce, miała zalany 15W40 Mobila. Zmiany lepkości oleju nie zrobiły większego wrażenia na Jettcie, wręcz polepszyły sytuację, hydraulika mniej klepie
Zaś jeśli chodzi o olej w skrzyni to tu nastąpiła niespodzianka. Niemiła niespodzianka. Po odkręceniu korka przelewowego moim oczom ukazało się czarne masełko... Nikt tam nie zaglądał. Dolałem jak narazie prawie liter, wymienię uszczelniacz wałka wybieraka, wleję płukankę i zmienię cały olej za niedługo...
Jak pewnie wiecie, odkąd kupiłem MK2, biała MK3 jest bardzo oszczędzana. Praktycznie nie jeździ, chyba, że MK2 padnie.
Nie zwalnia mnie to z prac nad moją trójką. Dawno chciałem coś zrobić z białą blendą tylnej klapy. Plany były różne. Oto efekt dzisiejszej przeróbki:
Blenda oklejona folią nadrukowaną ze skanu lampy tylnej wewnętrznej, w dodatku pokryta filmem odblaskowym. Wydrukowała ją dla mnie lokalna firma Kumart, za co dziękuję właścicielowi, Łukaszowi. Jeśli komuś się spodoba, istnieje możliwość dodruku. Oklejenie to już moja praca.
Blenda teraz wygląda jak w starym amerykańskim samochodzie lat '80, '90. Może na zdjęciach nie zgrywa się do końca kolor, ale na żywo wygląda naprawdę zacnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum