Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 41 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-12-22, 20:41
Nooo, chociaż raz w życiu świecę przykładem (resztą nie ma się co chwalić ).
A tak na serio to tak. Dobry komp od gazu to podstawa. Jeżeli ma się jakiś lipny to warto zainwestować w porządny. Szybko się zwróci w ogóle jak się dużo jeździ. Mi palił 14-15l/100km a po wymianie kompa na BRC Just czy zima czy lato pali mi 10,5 na krótkich odcinkach a na trasie 8,5-9l/100km.
rolz napisał m.in. "błotniki przednie - ventki od 95' miały okrągłe kierunki...", "tył - naklejka w bagu" a ja mam pytanie o grill: Wiem że były montowane 2 rodzaje ale ktoś z Was mógłby podpowiedzieć dokładne przedziały czasowe kiedy były montowane starsze (ładniejsze) modele a kiedy nowsze?
A i czy wprowadzenie okrągłych kierunków miało cos wspólnego ze zmianą grilla? Tzn. czy to oznacza że auta z okrągłymi kierunkami powinny mieć nowy grill?
Ta naklejka w bagażniku to w którym miejscu jest dokładnie? Na podłodze, ściance czy może pod kołem zapasowym? Tak dopytuję bo chcę kupić Ventkę a gdzie szukać informacji jak nie tutaj
edit: I jeszcze jedno Jakie gniazda diagnostyczne są w Vento? Wiem że do któregoś roku było OBDI a później OBDII ale nie znam przedziałów czasowych.
Ostatnio zmieniony przez sebus 2010-03-24, 13:17, w całości zmieniany 2 razy
W Vento były 3 grille ostatni był montowany z okrągłymi kierunkami, pośredni to taki jak ja mam i są jeszcze prostokątne kierunki, wlepka u mnie jest jak by to powiedzieć pod progiem bagażnika po lewej stronie
92-93' gril starego typu - najbardziej poszukiwany i drogocenny gril nie ma zamienników bez znaczka
94-95' gril taki jak ma piotrek_inf, na allegro dostępne są zamienniki bez znaczka
96-98' nowy gril - również jest mnóstwo zamienników bez znaczka
sebus napisał/a:
Jakie gniazda diagnostyczne są w Vento? Wiem że do któregoś roku było OBDI a później OBDII ale nie znam przedziałów czasowych
stara decha (obłe kratki nawiewów powietrza) 92-93' ma złącze OBD I - znajduje się pod pokrętłami od sterowania nawiewem w takich zaślepkach.
nowa decha 94-98' ma już złącze OBD II znajdujące się w zaślepce nad zapalniczką.
Wielkie dzięki Panowie! O takie informacje mi chodziło bo niestety ale sporo Ventek jest poskładana z kilku innych (a to zderzak a to grill, gdzieś indziej jakieś dziwne lampy) a chciałbym wydać odpowiednio pieniądze
bo niestety ale sporo Ventek jest poskładana z kilku innych
niestety taka prawda jeżeli oglądasz na otomoto bądź allegro, to wrzucaj aukcje na forum obczaimy i powiemy Ci co wybrać, przynajmniej postaramy się pomóc w tej kwestii.
jeżeli oglądasz na otomoto bądź allegro, to wrzucaj aukcje na forum obczaimy i powiemy Ci co wybrać, przynajmniej postaramy się pomóc w tej kwestii.
Super Napewno taka pomoc się przyda - w końcu jesteście na bieżąco w temacie. Nie chciałbym zaśmiecać forum i dlatego zapytam gdzie wrzucać takie ogłoszenia? W tym temacie? A może w "ciekawe aukcje..."? Albo może stworzyć temat pt. "Porady w sprawie zakupu konkretnego egzemplarza Vento"?
No to zacznę od tego że ma to byc TDI (raczej 90KM bo 110 baaaardzo ciężko znaleźć). A tu kilka ogłoszeń które mi się podobają:
http://moto.allegro.pl/it...tan_zobacz.html - cena jak dla mnie za wysoka (no i daleko ode mnie) ale czy na Wasze oko auto jest jej warte? Wiadomo że sprzedający będzie zachwalał ale czy nie rzuca się coś w oczy czego ja nie widzę a co mogłoby świadczyć że jest jakaś lipa? A może warto pożyczyć troszkę gotówki i kupic właśnie to Vento?
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11869858 - tutaj z kolei przeraża mnie tekst: "karoseria wymaga trochę pracy blacharsko lakierniczej. do spasowania klapa bagażnika i przedni zderzak, rdza na tylnych nadkolach"
1. Cena tragiczna, i raczej był walony, bo poduchy to były dla kierowcy i pasażera w serii. Ale ogółem ładnie wyplakowany
2. no rzeczywiście troszkę zaniedbana ta blacha. Wszystko można zrobić, tylko trzeba mieć kasę. Automat ja bym się jednak nie pchał w taką skrzynię w leciwym ventylu. Cena umiarkowana i nie wygląda na bardzo zmasakrowanego
3. Komisowy model... rocznikowo już starszy, ale wygląda lepiej niż ten 97 temat raczej do obejrzenia, opuszczenia trochę z ceny
Aha, no właśnie jeszcze jedna rzecz - poduchy. Czy w każdym Vento były dwie w standardzie? Czy może wychodziły wersje bez poduch albo z jedną? Wiem że można sobie włożyć atrapę i jakieś tam oporniki żeby pod VAGiem były niby widoczne ale w autach za takie pieniądze się to raczej sprzedającemu nie opłaca i wstawia inna kierownicę itd.
tego to właśnie nie wiem czy wychodziły z jedną poduchą... w sumie to jak się kupowało ventyla z salonu to opcją na pewno było wybór dodatkowego wyposażenia. Kumpel ma ventyla z jedną poduchą, ale czy to zadziała w razie kolizji / wypadku to nikt nie wie
chyba były z jedna poducha ostatnio sie spotykam ze ventyl czy golf jest na wypasie z elekryka itp a nie ma poduch lub goly a z poduchami
No właśnie - tak różne są wersje że nie wiem jak rozpoznać rozbitka z wystrzelonymi poduchami zamienionymi na zwykłą kierownicę i schowek od wersji fabrycznie bez poduch. Jeszcze żeby się to dało sprawdzić po VINie to byłoby ekstra a tak mam dylemat. A co sądzicie o tych autach:
Generalnie wolałbym kupić takie już zarejestrowane auto niż babrać się w te wszystkie formalności ale tak sobie myślę że 15-letniego Venciaka nie opłaciłoby się raczej składać z dwóch rozbitych i jeśli jest taki sprowadzony to raczej w całości, ewentualnie mógłby mieć jakieś drobiazgi do zrobienia - nie wiem czy moje rozumowanie jest właściwie i chętnie poczytam Wasze opinie na ten temat.
sebus, z podanych to najbardziej poczciwie wygląda trzeci venciak. Słaby wypas troszkę ma.... no ale - cena jest taka w miarę, bo np. ten drugi to coś drogo
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2010-03-26, 23:03
sebus, ja też jestem za trzecim bo drugi drogi a pierwszy cos mi nie pasuje stara decha w tym roczniku (chyba ze na początku 94 jeszcze były ,jak sie myle to niech mnie ktos poprawi)
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Ale ten trzeci i tak wyjdzie najdrożej bo trzeba doliczyć wszystkie opłaty no nie? Czy tylko to co u wydziale komunikacji? A jak jest z tym ubezpieczeniem bo gostek napisał że jest ważne i można wracać na kołach ale to auto jest niezarejestrowane przecież to jak mam nim wracać? Bez tablic?
A co sądzicie o tym egzemplarzu? Golas i muł (64KM) ale chcę pojechać go obejrzeć jutro. Niby poza tym wgnieceniem maski wygląda dobrze no ale może Wy zobaczycie coś niepokojącego.
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C12309195
niekoniecznie jeżeli jest to początek roku 95 więc modelowo jest jeszcze 94, a więc prostokąty, mi się wydaje że po prostu ktoś wsadził grill nowy tak jak Paweł wcześniej pisał
Czyli jak? Szkoda zawracać sobie głowę? Nie żebym się napalił na niego ale jest niedrogi i mam niedaleko żeby go obejrzeć. Z drugiej strony za naprawdę dobry egzemplarz trzeba zapłacić dużo więcej a jak tak dalej pójdzie to zanim znajde coś dla siebie to już się wszystkie Ventki rozpadną
Nie żebym się napalił na niego ale jest niedrogi i mam niedaleko żeby go obejrzeć. Z drugiej strony za naprawdę dobry egzemplarz trzeba zapłacić dużo więcej
jak masz niedaleko mozesz obejrzeć ... pozaglądaj tu i owdzie według wskazówek podanych w tym temacie nie ma się co spodziewać rewelacji ale może jest sens zainwestować w to auto ocenisz i zadecydujesz
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Tutaj zdecydowanie dalej ale jak już zrobię pół drogi żeby obejrzeć pierwszego to może i warto i tu zajrzeć. Co sądzicie? Zarejestrowany czyli sporo tańszy
ten to jeszcze bardziej podejrzany, miękka deska + nowy grill + nowy mieszek zmiany biegów a z drugiej strony pomarańczowe lampy z tyłu i prostokątne kierunki a i albo klapka schowka od Golfa albo cała decha. Gdybym teraz wiedział to co wiem to bym nie kupił anglika, bo u mnie jest właśnie decha od golfa i na 99% anglik po przekładce
nie ma sie czego czepic fajny ventek - tylko 1.9 D nie powala moca niestety - choć silnik nie do zajechania jest - to ja osobiscie mam jakąś apatie do klekotów - ciotka ma takiego i jak wsiadam czuje sie jak w traktorze wszystko drży trzeszczy pozatym prześmiargło tym dieslem - to tylko moje zdanie i zaraz pewnie mnie zgania poniektorzy egzemplarz na fotach ladniutki ale może pomyśl jednak o benzyce
Oj nie nie - wiem że benzynka jest fajna bo na podwórku stoją jeszcze "szczątki" mojego B4 2.0 ale teraz muszę postawić na ekonomikę a biorąc pod uwagę fakt że za ropkę płacę w tej chwili 3,50/litr musi to być diesel Miał być TDI ale ich właściciele cenią je sobie dość wysoko - słusznie zresztą więc szukam alternatywy
A co to znaczy "miękka deska"?
I dlaczego niektóre modele mają wyskalowany licznik do 200km/h a inne do 220? Zależy od wersji silnikowej?
Ostatnio zmieniony przez sebus 2010-04-09, 21:17, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum