Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Problem z przyśpieszaniem

Domaniak - 2010-10-13, 09:30
Temat postu: Problem z przyśpieszaniem
Witam.
Od momentu kupienia sobie Venciaka mam same z nim problemy :( Otoż teraz problem jest następujący. Z samego rana gdy odpale samochód, zeskrobie szyby itp jest wszystko pięknie przejade z kilkaset metrów i samochód mimo ze naciskam gaz do dechy to cos tak jakby chcial a nie moze przyśpieszyć(Jest to tak na partiach 2-3 tys obrotów). Wciskając mniej gazu przyśpiesza powoli. Jest tak do momentu az przejade z 2-3 km i zawsze na tym samym skrzyżowaniu od tak sobie gaśnie. Odpalam i samochód chodzi jak nowy. Ciągle ciągnie na każdych partiach obrotów itp mimo ze wciśniety jest pedał do końca(czasami jest cos takiego na granicach 2-3tys parti obrotów tak jakby przez chwile niechcial isc a potem idzie) a nie ze jak wczesniej wciskalem a on nic tylko obroty spadały.. Z tego co wiem mechanik powiedział, ze moja cewka zapłonowa ma przebicie gdy jest wilgoć itp(założona tak aby teraz jeździć bo czekam na nową, gdyż moja nowa cewka co miałem po 3 dniach siadła), kable wysokiego napiecia wymienione, kopułka też to co może być? Z góry dziekuje za odpowiedzi

Adacho - 2010-10-13, 09:41

spróbuj na prostej poprzyspieszać,redukcja na niższy bieg i duzo gazu (na cieplym silniku oczywiście)na przyklad jak przy wyprzedzaniu. Jeżeli bedziesz mial wyższe obroty a słabo przyspieszał to moim zdaniem sprzęgło mogło ci nawalić. Miałem coś takiego w Citroenie ZX.

Nie jestem pewien na 100% czy to to ale dużo na to wskazuje.

Domaniak - 2010-10-13, 09:46

Na cieplym silniku chodzi normalnie. Na każdych partiach obrotów przyśpiesza itp jak szatan(dosłownie :P ) Tylko zawsze zrana gdy go odpale i jade te kilka km to jest coś nie tak;/
krzeszak - 2010-10-13, 09:53

Domaniak napisał/a:
Na każdych partiach obrotów przyśpiesza itp jak szatan(dosłownie :P )

silnik AAM i ta niezbadana moc drzemiąca w nim :diabełek:

Domaniak - 2010-10-13, 10:08

krzeszak, HeHe a jak..;] Więc co z tym moim problemem robic :P
arthurek20 - 2010-10-18, 22:21

mam ten sam problem ale rowniez nikt nie jest w stanie nic kakretnego mi powiedziec co jest grane :(
Krzysiek9042 - 2010-11-09, 17:25

hmm jak sie nie myle to chyba silniki tak maja ze jak sa zimne to nie maja takiego samego przyspieszenia jak cieply
pawel39106 - 2010-11-09, 19:41

Krzysiek9042 napisał/a:
hmm jak sie nie myle to chyba silniki tak maja ze jak sa zimne to nie maja takiego samego przyspieszenia jak cieply

I gasną?? :co?:
Benzyniak czy zimny czy ciepły, nie ma napewno znacznej różnicy na przyspieszeniu.

pablomed - 2010-11-10, 08:18

Domaniak, czytam temat który napisałeś w dziale LPG i nie widzę ani słowa czy problem jest na benzynie czy już po przełączeniu na LPG, czy występuje na obu paliwach?
Krzysiek9042 - 2010-11-22, 20:34

pawel39106 napisał/a:
Krzysiek9042 napisał/a:
hmm jak sie nie myle to chyba silniki tak maja ze jak sa zimne to nie maja takiego samego przyspieszenia jak cieply

I gasną?? :co?:
Benzyniak czy zimny czy ciepły, nie ma napewno znacznej różnicy na przyspieszeniu.

Mi akurat chodzilo o LPG

Krzysiek9042 - 2010-11-22, 20:36

A jak mam tak w swoim ventku ze jak na te 1.8 to wolno sie zbiera. dopiero jak przekroczy 3tys obr. to chce dopiero isc a do tych 3 strasznie wolno. Problem na LPG. a na benzynce nie wiem.
gdy wcisne pedal gazu to go strasznie zmuli i gazu trzeba delikatnie dodawac zeby nabieral szybkosci

pawel39106 - 2010-11-22, 22:09

Masz zwykłe LPG? Jeśli tak to podkręć go trochę tym pokretłem które jest na wężyku idącym od parownika do przepustnicy. Powiedzmy przekręć nim 3/4 obrotu wsiądź w auto i sprawdź czy się poprawiło. Najlepiej sprawdzać jadąc pod górkę.
Krzysiek9042 - 2010-11-24, 16:45

wiem krece ta sruba i troche lepeij. Ale jak minimalnie pokrece nia to jest wielka roznica w spalaniu. Wystarczy delikatny ruch obojetnie w jakim kierunku
pawel39106 - 2010-11-24, 20:05

No a ile Ci spali? Przy Twoim silniku 9,5 - 10,5 to norma.
Ja swojego przykreciłem że poniżej 7 brał ale toczył sie a nie jechał.

aro1120 - 2010-11-24, 20:17

krzysiek9042 na 99% masz żle rozrzad założóny, przestawiony o ząbek na wałku pośrednim :P
pawel39106 - 2010-11-24, 21:11

aro1120 napisał/a:
krzysiek9042 na 99% masz żle rozrzad założóny, przestawiony o ząbek na wałku pośrednim :P
wtedy i na benzynie byłoby tak samo, dla pewności sprawdź.
aro1120 - 2010-11-24, 21:34

nie koniecznie gaz jest duzo bardziej czuły na ustawienie zapłonu, a przestawienie na kole pośrednim to przestawienie na aparacie zapłonowym
Krzysiek9042 - 2010-12-11, 20:03

palic to i spali mi 12 litrow przy delikatnej jezdzie.
Hmm to wystarczy ze ustawie tylko zaplon ?? czy trzeba bedzie caly rozrzad??
A teraz jak sie juz rozgrzeje np. po przejechaniu 2 km gdy puszcze mu gazu i bede chcial dodac ponownie to spada z obrotow i gasnie :( Albo gdy stoje na skrzyzowaniu chodzi normalnie na wolnych obrotach bede chcial dodac gazu zacznie parkotac spadac z obrotow i znowu gasnie :(
jesli mozecie prosze o porady.
A tak dobrze nawet chodzil

BANDERAS_RR - 2010-12-11, 21:18

ja bym najpierw zajol sie kopolka i kablami i swiecami no i sprawdzil czy faktycznie dobrze masz zaplon ustawiony
archeolog - 2010-12-11, 23:05

Kup sobie stroboskop i sprawdź , wygląda raczej na zapłon ale nigdy nie wiadomo
Krzysiek9042 - 2010-12-12, 18:46

ale co sprawdze Tym stroboskopem??
No w tygodniu mam zamiar jechac na ustawienie zaplonu. W Poldziunie tam samemu sie ustawialo na sluch

archeolog - 2010-12-12, 19:38

Stroboskopem sobie ustawisz zapłon ... a kosztuje nie dużo i będziesz miał na przyszłość
Krzysiek9042 - 2010-12-12, 20:19

ale jak nim ustawie bo nie rozumiem.

W poldziunie to sie wykrecalo jedna swiece wlaczalo bieg i sie nim bujalo przy ustwianiu

archeolog - 2010-12-12, 20:44

To naprawdę nie jest trudne poradniki są w necie ... opłaca się kupić zwróci ci się z czasem jak znajomi zaczną przyjeżdżać ;) masz korek w skrzyni przez niego widać znaki lub ustawiasz do koła wałka rozrządu ...
Krzysiek9042 - 2010-12-12, 21:32

kurcze no nie wiem nie mam pojecia jak to zrobic.
archeolog - 2010-12-12, 22:03

http://audi.auto.com.pl/f...30361f5d2daa688
Krzysiek9042 - 2010-12-13, 17:03

a i dodam jeszcze ze jak jest mroz to samochod chodzi dobrze. A jak jest teraz temp dodatnia albo zerowa i jest troche wilgotno to chodzi wlasnie jak pisalem wyzej
archeolog - 2010-12-13, 17:06

Z tym morzem to już nie wiem ... ale pierwsze co to zapłon
Krzysiek9042 - 2010-12-13, 17:14

a i jeszcze dodam ze zimny nawet dobrze odpala jak jest cieply juz i np. po odpaleniu ciezko ma wejsc na obroty zeby sie przelaczyc na gaz bo chodzi tak strasznie nierownie i ciezko ma dojsc do 20 tys. Ale jak przeskoczy na gaz to juz dobrze chodzi.
Tylko ze teraz zaczal tak gasnac :(

a wiesz ile moze kosztowac ustawienie zaplonu?

archeolog - 2010-12-13, 19:04

To odpal na lpg i jeździj na lpg i powiedz jak auto sie zachowuje
Krzysiek9042 - 2010-12-13, 19:15

ale na lpg. go nie odplae zawsze musz na benzynce. A teraz na lpg chodzi tak jak pisalem ze gasnie i spada nieraz w trakcie jazdy z obrotow jak bede chcial gwaltownie przyspieszyc i zgasnie tylko trzeba tak delikatnie i najlepeij na pol sprzegla
archeolog - 2010-12-13, 19:36

No no jak jesteś kumaty kup storoboskop a jak nie to pojedzi niech ci go ustawią
Krzysiek9042 - 2010-12-13, 19:48

no tam na mechanice sie znam. ale na mechanice elektronice to juz nie az tak tzn. zrobic moze bym zrobil ale sie boje ze cos zepsuje.
Remont skrzyni albo silnika to az nie taki problem.
Ja jestem wsiowy chlopak czyli aby najwiecej to grzebioe w maszynach roliczych traktor kombajn i inne bo tam one sa toporne.
A tutaj jakos teraz z tymi nowszymi autami jakos sie nie tykam ostatnio zeby czegos bardziej nie rozdupczyc

archeolog - 2010-12-13, 20:00

Jedz to mechanika nie powinien łyknąć więcej niż 30 zł polecam jeszcze analize spalin na każdej Okręgowej stacji kontroli pojazdów
Krzysiek9042 - 2010-12-20, 20:21

mam taki problem ze jak jest mruz to samochod na gazie chodzi ok idealnie. Ale jak jest odwilz i jest teraz temp. 0 w trakcie jazdy gasnie i nie ma w ogole mocy. Np gdy jade i skrecam na skrzyzowaniu przelaczam na bieg 2 to spada z obrotow i gasnie :(
pablomed - 2010-12-21, 16:36

Krzysiek9042, dużo rzeczy do sprawdzenia, ale zacznij od kontroli elektrycznych połaczeń instalacji LPG, czyli elektrozaworów, sterownika, jego dwóch bezpieczników, przełącznika. Potem filterek od LPG, być może warto odkręcić silniczek krokowy od LPG i wymyć go z brudu może się zawieszać (chodzi o tłoczek i cylinderek w którym sie on porusza.)
Krzysiek9042 - 2010-12-21, 22:40

filterek od LPG to nie byl wymieniany hmm z pare ladnych lat.
A jaki silniczek krokowy od LPG gdzie on sie znajduje??
elektorzawory??

archeolog - 2010-12-22, 10:31

Silniczek krokowy jest na wężu który idzie do przepustnicy taki mały element do którego idzie 3 albo 4 przewody
Krzysiek9042 - 2010-12-22, 18:27

hmmm chyba tak mniej wiecej wiem o co kaman jutro zobacze jak to jest

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group