Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Nasze Ventki - Vento TD AAZ+

piotrekgal - 2010-07-31, 12:39
Temat postu: Vento TD AAZ+
Witam jestme Piotrek i przedstawiam Wam swoj bolid ;) ventka jest z 1993r w polsce zem pierwszy wlasciciel od jesieni 2006...
motorek 1,9 td AAZ w wersji GL w wyposazeniu seryjnie ma:
-thermotronic
-el. lusterka
-welur
-el. szyberdach
-4 regulacje siedzenia kierowcy
-4 zaglowki
- z tylu podlokietnik

to chyba na tyle :P

Co zmienilem, co planuje?

Zmienilem:
- przod zderzak z hokejem VR6 ( zderzak niestety zamiennik :( )
- przednie lampy przydymione smoked
- kierunki boczne jak i w zderzaku smoked
- nadkola i listwy od GT
- w srodku poprawione cale oswietlenie deski
- czarne stalowki ;)
z tych wizualnych to chyba na tyle

Mechaniczne:
- Garrett T3
- FMIC renault scenic megane
- downpipe out
- kompletny przelot od turbiny do konca na 2,44"
- w ostatnim tlumiku wywalone przegrody
- ostry boost pin
- zegarek boost
- MBC
- orurowanie FMIC z kwasowki

narazie wsio jezdzi na 0,7 bara i seryjnej dawce, niech sie silnik ulozy potem bedziemy koksem krecic :smoke: Ale na tym przelocie i na tej turbince to jak wejdzie na obroty to dziewczyny puszczaja torebki na ulicach, swist z turbiny jak z dynamitu i wyk wilka przez ten kibel przelot:rotfl: i T3 to jednak T3, mimo poki co seryjnych ustawieniach to juz k14 chowa sie po kštach, turbo dziura naprawde mocno nie odczuwalna :D a jak przyjemnie leb urywa przy 3kobr :)

o planach nie pisze bo to bedzie powoli sie realizowalo ;)

teraz zdjecie, jakis czas po zakupie po moim picowaniu auto wygladalo tak:











a tu jak wyglada dzis, swieze zdjecia z teogo wieczoru :bigok:


















A tutaj kilka fotek z prac:

Oczyszczone kolektory wypalone od srodka od zewnatrz poczyszczone starannie, nowe uszczelki, wspomozone czerwonym silikonem, srubki wysmarowane odpowednim preparatem do zabezpieczenia gwintow :jezor:



FMICek juz osadzony przed chlodnica, aby bylo prosciej i ciekawiej to zostal odwrocony do gory nogami :kac:



downpipe 2,44" :satan:



troche belka zostala pokastrowana ale potem dobrze zakonserwowana na cieciach i tak tez ICus twardo wisi :food:



odma osadzona w okolicach belki , zmienila swoje M :helm:



Uploaded with ImageShack.us


No to tniemy tlumik aby go oproznic odpowiednio ;)




Wypalanie przegrodek, fajerwerki krotko mowiac :P



po skalpowaniu ;)



Uploaded with ImageShack.us

jak dorwe prace i skoncze swoj poki co paru dniowy status bezrobotnego to kladziemy na ziemie pana ventyla ;)

Arturek - 2010-07-31, 12:42

Witamy na forum :oklaski:
piotrekgal - 2010-07-31, 12:44

:hejka:
Mati_89 - 2010-07-31, 12:49

:hejka: :hejka: :hejka: Witam :papa: nowego vento maniaka :hejka: :hejka: :hejka:
Widzę że ostro będzie sie tutaj działo :P :P z wszystkich prac dawaj koniecznie relacje foto pozdrawiam i życze udanych modów :papa: :papa: :papa:

piotrekgal - 2010-07-31, 12:53

Cześć ;) Powolutku cos sie gotuje :P dzis zamawiam glebe jako taką MTS, mam i tak do roboty caly tyl to przy okazji polozymy dziada :diabeł:
Rafik - 2010-07-31, 13:18

:hejka: :hejka: Witaj Dbaj tak dalej :)

dobre mody wsyztko widze pomalutku i z głową :) Miłego siedzenia z nami zycze :)

Michcik - 2010-07-31, 16:41

Witamy na forum:D ventek ladniutki, kolor chyba taki jak u mnie, mody tez zacne:D Bezawaryjnosci i mocy przybywaj :d
Paweł J. - 2010-07-31, 17:14

Witam na forum....

Dobrze zmodzone 1.9 TD :poklon:

piotrekgal - 2010-07-31, 17:26

Dzięki koledzy za mile słowa ;) i witam każdego z osobna zimnym browarkiem ;)
Mocy będzie jeszcze więcej na ten sezon z mocą to najwyzej po ulozeniu sie motorku stopniowo bede krecil dawke paliwka ta seryjna pompa 9mm powinna obrobić 1,2bara na tej T3 a wtedy zrobie wideo ile to moze miec do 100 czy 150hm/h ;)
Na przyszly sezon planuję pompę z tloczkiem 11mm, inną falą- wszystko może na wnętrzościach od transita? się okaże, governor, dobry timming i będziemy TDeka kręcić po za skalę obrotka :D

Arcaj - 2010-07-31, 17:57

piotrekgal Witam Cię serdecznie :)
Muszę powiedzieć że ładnie działasz z ventylkiem
zauważyłem od dłuższego czasu jakby mode na swapa 1.9 TD
życzę bezawaryjności, (bez endu) mocy :) No i żeby Twoje plany się spełniły
pozdr.

bradley - 2010-07-31, 17:59

Podobaja mi sie mechaniczne zmiany. Tak +/- jakie teraz sa osiagi?
T3 to odpowiednik K24?

Mlody~ - 2010-07-31, 21:34

Ładny Ventyl :) powodzenia :oklaski:
pawelvw - 2010-07-31, 21:48

witam i powodzenia w modach
FWD350 - 2010-08-01, 00:14

powiem tak t3 nie idziesz ostro ale ceni sie to ze chcesz osiagnac,napisze tle wszystko jest fajnie opisane i bardzo mi sie podoba czekam na wykres i pozdrawiam.
vwkrzysio - 2010-08-01, 08:04

furka z zewnątrz nie pozorna a pod maska potwór :diabełek:
powodzenia w dalszych modach no i czekamy na wykresik z hamowania :D

piotrekgal - 2010-08-01, 18:57

Arcaj z TD nieduzym kosztem mozna uzyskac naprawde coś dobrego, wiele jest projektow ktore reasumując ( czy to z 1,6TD czy 1,9 ) osiągają ok 6,5s do 100 takze mozna mozna sie bawic ;)


bradley Narazie nie jestem w pelni usatysfakcjonowany ale powoli powoli do celu :D T3 jest to bliski odpowiednik K24, K24 ma moze nieco mniejsza turbo dziure ale i slabszy walek, nie jestem pewien ale chyba tez mniejszą część wydechową.

FWD350 odpowiednio zestrojona pompa jak i wydech, kąt wtrysku to T3 moze juz dobrze wstawac przy 2500rpm, to nie jest tak wielka turbina jak np montuje się k16 czy turbiny typu holset do TD ( z ciężarówek )

vwkrzysio do potworka to mu jeszcze troche, ta pompa w szczegolnosci no ale mam nadzieje, ze na przyszly sezon bede mogl udac sie gdzies na zlocik aby co kolwiek moc pokazac bez wstydnie :P


poki co ventylek stoi i czeka na glebe, ostatnio wymienialem piaste i lozyska i nie chce na nowo kątow ustawiac zeby potem po zawieszeniu znow to robic..czyli jakis tydzien bezwladnosci...przez ten czas poruszam sie piorunek skoda octavia SDI 68ps :diabeł:

FWD350 - 2010-08-01, 19:41

piotrekgal, ja w byłym passacie 1.6tdi sb na t2 juz tak z 2200 dawała mi 0.8 ale przy przymknietym wg i seryjnym pinie i lekko zwiekszonej dawce.
no to kręć tnij spawaj szlifuj i pokazuj co z tego wychodzi.

piotrekgal - 2010-08-01, 20:34

FWD350 t2 czy k14 wstaje wcześniej ale nie potrafi przerobić większej ilości koksu/spalin jak np z pompy 11mm jak i też nie ma sensu jej dalej kręcić jak 4000rpm.
No bedziemy dzialac, cudowac, denerwowac sie i cieszyc :D

Rafik - 2010-08-01, 20:39

piotrekgal, musimy pogadac bo musze zwiekszyc moc swojego bydlątka :D

Dobra robote robisz :) :oklaski:

piotrekgal - 2010-08-01, 21:00

Rafik dzięki, a wiedzą służę forumowiczom więc w razie co zapraszam :soczek:
FWD350 - 2010-08-01, 21:05

piotrekgal, tak dokładnie i jazda tylko była do 3400obr.ale za to prawie z samego dołu.
piotrekgal - 2010-08-01, 21:17

FWD350, na miasto to rozwiazanie lepsze natomiast ostre starty na takim setupie duzo predzej zalatwi sprzęgło i skrzynie jak na takiej T3/K24 ( lepiej rozklada moment obrotowy )
FWD350 - 2010-08-02, 08:02

piotrekgal, niestety u stopiło tłoki i dostał 2 silnik ale już bez kręcenia. w umie takie marne 1.6 ale nawet to tako to sadziło
piotrekgal - 2010-08-02, 08:28

FWD350 1,6 to równie bardzo dobry motor do wyciskania soków, najlepszą opcją były stare silniki JR na płytkach, można było je naprawde wysoko kręcić ( nawet do 6700rpm! ) przy odpowiednio zrobionej pompie, tylko głowice miały słabsze jak w 1,9TD, dlatego było trzeba być czujnym na temperaturę i rzecz jasna obowiązek dobry FMIC.
MANIEK - 2010-08-02, 08:45

Witam :hejka: powodzenia w modach.
Widze ze tankujesz :samochod: na dobrej stacji :D :D

piotrekgal - 2010-08-02, 18:07

MANIEK, :]

Dziś byłem u blacharzo lakiernika w celu orientacji za ile pospawa mi kielichy które wyglądają tak:








zaśpiewał 200,300zł i w środe mam jechać dokładniej się umówić, trzeba być bezpiecznym bo jak dojdzie twarde zawieszenie to jeszcze amorki z maską pójdą w orbite. A kit MTS 35/40 już lada dzień będzie u mnie :D

Mlody~ - 2010-08-03, 00:49

piotrekgal napisał/a:
trzeba być bezpiecznym bo jak dojdzie twarde zawieszenie to jeszcze amorki z maską pójdą w orbite
Ajak :) zrobisz rudą będzie git :oklaski: :oklaski:
piotrekgal - 2010-08-06, 20:36

Zostala zamontowana gleba, co prawda zdjęc z pracy nie ma, bo zapomnialem wziac ze sobą aparat, paczka przyszla wieczorem i odrazu heja na warsztat nie myslac o niczym :P Bede musial tylko tylek podniesc nieco do gory bo jak widac za nisko siedzi wzgledem przodu :pała: Ale to w tygodniu, ale dam zdjecia z tego lekkiego podwyzszenia i odnowienia plastikow zewnatrznych, tzn pomaluje je na połysk bo stracily swoją wartość +felgi w polysk ;) Poki co zdjecia z dziś dnia:











Mlody~ - 2010-08-08, 20:04

piotrekgal napisał/a:
Bede musial tylko tylek podniesc nieco do gory
nie żartuj sobie. Dawaj przód na dól a nie !! :diabełek: :diabełek: :diabełek:
piotrekgal - 2010-08-08, 22:36

Nie no to nie gwint :P tak to bym pewnie ten przod na dol sciagnal :D ale tylek nie pojdzie mocno w gore, bo teraz wygladam jak litwin/ruski z zapchanym bagaznikiem zakupow :D Tez w polowie tygodnia daje auto do zrobienia kielichow :oklaski:
piotrekgal - 2012-07-22, 19:02

Po malej przerwie, troche sie zmienilo, mianowicie:
- nowa podloga+ konserwacja, nowe progi w czern+ konserwacja+ kompletne pranie tapicerki, wykladzin, bagaznika, podsufitki itd itp
reszta wizualnych zmian widac na ponizszych zdjechach
Mechanicznie to czekam na pompe, prawie juz 3 miesiac no ale cierpliwie ;) bedzie to pompa 11mm z wnetrzoscia od transita, wtryski mercedesa juz sa nalozone na korpusy od 1,6td, nowy kolektor dolotowy od AWX- bedzie trzeba przejsciowke/flansze dorobic ale to juz tez niebawem, zawitala tez druga identyczna turbina T3, tamta podupadala na silach- na pewno nie znioslaby setupy pompy 11mm i zadanego cisnienia, zdjecie kolejnej sztuki tuż po odnowieniu ponizej a zdjecia tych reszty gratow wrzuce mozliwe, ze za dzien badz dwa.
T3:



Grat:














Kruchy69 - 2012-07-22, 21:31

mocno turbina odżywa na przelocie...? ;>
piotrekgal - 2012-07-22, 22:25

a no troszke ;-) tymbardziej, ze turbosprezarka nie jest malych gabarytow, zreszta, troche zademonstrowalem na postoju swegu czasu, tu filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=PpSq_4zkfZA


bedzie ciekawiej, jak dojdzie wspomniana pompa, ta seryjna 9mm nie jest w stanie jeszcze odpowiednio rozbujac ta sprezarke :tazz:

Kruchy69 - 2012-07-23, 06:35

a jaka jest szacowana moc i moment tego Twojego potfforka...? ;>
karolek_ust - 2012-07-23, 11:04

Ładnie butujesz tego Dieselka ;D
piotrekgal - 2012-07-23, 17:08

Kruchy69, aktualnie ciezko powiedziec, ale np audi 2,3 b3/b4 coupe nie bylo straszne- z ostatnich lotów, jak dostane w koncu pompe (!) to pojade sie shamowac, wykres zarzuce tutaj ;)

karolek_ust napisał/a:
Ładnie butujesz tego Dieselka ;D


na emeryture dla niego za wczesnie, ogień na tłoki ! :diabełek:


Poki co jade po do kolegi po przerobione podswietlanie regulatora nawiewow, jak i samych nawiewow przy kratkach, potem czas na zegary jak dojda diody, kolor bedzie zielony, cos pod turkus ale tez niezupelnie, choc moglby byc nieco inny ;) zdjecia wrzuce jak i zegary przerobione beda

Swistakes - 2012-07-24, 16:17

Witam, Ladny venciak, i ladnie lecisz z mocą, oby tak dalej :oklaski:
piotrekgal - 2012-07-24, 16:43

Swistakes, dzięki, jak to mowia, diesel czadzi, ale bez dymu nie ma ognia ;)

A tutaj zdjecie, przerobione sterownik nawiewow:


W tym kolorze beda tez nawiewy przy kartkach, przelacznik od swiatel juz tez jest przerobiony, dzis przyszedl dodadkowy komplet na zegary,

zB3ig - 2012-07-24, 20:58

fajnie fajnie działasz, oby tak dalej :oklaski:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group