Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Temperatura silnia i wymiana termostatu.

stiliusz - 2009-03-26, 21:35
Temat postu: Temperatura silnia i wymiana termostatu.
witam wszystkich ventomaniaków.... mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni... wymiana czujnika byla konieczna na starym byla zanizana wartosc... przy jakiej temperaturze powinien wlaczyc sie wentylator?? moze to byc czujnik temperatury chłodnicy?? ze tak wysoko stoi?? prosze o pomoc
Morfeusz142 - 2009-03-26, 21:38

Powinien się włączyć przy 97 stopniach.
Buli - 2009-03-26, 22:25

termostat kolego chyba masz walniety:) przy temp 93-97 powinien sie właczac wentylator:)
bradley - 2009-03-26, 22:40

stiliusz napisał/a:
mam maly problem poniewaz temperatura pracy silnika wynosi 100-110stopni

Moze najpierw zacznij od tego. Temperatura pracy silnika ma byc 90C, oleju przy spokojnej jezdzie od 80-90, oleju przy ostrym katowaniu tak jak pisales 100-110.

bradley - 2009-03-26, 22:44

Albo termostat jest caly czas przymkniety albo gorsza sprawa - pompie wody urwalo lopatki :P
stiliusz - 2009-03-27, 06:18

jeszcze jedno... przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy?? :dresik:
Paweł J. - 2009-03-27, 07:51

stiliusz napisał/a:
100-110stopni...

Tu już powinien wentylator działac....w moim 1.8 to włącza sie zaraz gdy wskaźnik przekroczy 90 stopni.

stiliusz napisał/a:
przy 110stopniach wlacza sie wentylator chlodnicy... ale po 5sekundach wylacza sie...

Może faktycznie tylko czujnik przekłamuje....przy 110 stopniach to silnik jest juz prawie usmażony.
stiliusz napisał/a:
ale po 5sekundach wylacza sie... wina moze byc po stronie czujnika temperatury chłodnicy?? :dresik:

Mi się czasami zdarza że po wjechaniu do garażu i zgaszeniu auta i powiedzmy po 2-3może 4 sekundach (od zgaszenie silnika) potrafi się wentylator włączyć...mam tak czasami w lecie gdy jest upał....no ale ja sie wentylator odpali to ten jego cykl trwa ...hmm.....no nie wiem....ok 30 sekund....nigdy mi się na krócej nie włączał.

Gural99 - 2009-04-09, 00:22

Pozwoliłem sobie skopiować mój post z tematu obok odnośnie pracy śmigieł w ventkach :P

Instrukcja vw vento mówi tak:

Wentylator elektryczny o dwóch prędkościach jest sterowany termowyłącznikiem usytuowanym z lewej strony chłodnicy.

1 prędkość:
- temperatura włączenia: 92 do 97 stopni
- temperatura wyłączenia: 84 do 91 stopni

2 prędkość:
- temperatura włączenia: 99 do 105 stopni
- temperatura wyłączenia: 91 do 98 stopni

W moim przypadku silnik do 90 stopni nagrzewa się w jakieś 5 minut i wskazówka jak przyklejona stoi w miejscu i nie wychyla się poza tą wartość ani poniżej ani powyżej :)

stiliusz - 2009-04-12, 09:06

problem tkwił w 2 rzeczach... czujnik chlodnicy i wskaznik na liczniku...
maras8448 - 2009-04-12, 13:35

u mnie wentylator załącza się przy około 97 stopniach, sam myślałem że to za dużo, ale z tego co tu widzę jest ok. Próbowałem kupić w sklepie czujnik który pokazuje temperaturę na konsoli (to ten przy górnym wężu chłodnicy, z żółtą obwolutą i na 4 styki), ale sprzedawca odmówił mi sprzedaży tego czujnika! Powiedział że sprzedał kilka tych czujników i wszystkie wróciły z reklamacją (tutaj akurat czujniki były z firmy Febi). Nie ma sensu kupować zamiennika w tym przypadku. Przekłamania we wskazaniach bywają ogromne, także nic dodać nic ująć. :zakupy: kupujmy oryginały
Wąski 2 - 2009-04-12, 15:05

Ja miałem podobny problem grzał mi się silnik do 100/110 stopni i nie włączał mi się wentylator ,też podejrzewałem czujnik a nawet termostat i pompę wody co się okazało że w wentylatorze tam gdzie się wpina wtyczkę odlutował się jeden pin i nie dostawał impulsu od czujnika kupiłem nowy wentylator i jest od razu lepiej znajomy co siedzi w vw od kilku lat powiedział że to normalne w vw że one się rozlutowują lub przewody między termo włącznikiem a wentylatorem nie łączą .
stiliusz - 2009-04-19, 09:09

wsadzilem stary czujnik temperatury wody i pokazuje 70-80 stopni po rozgrzaniu... a woda ma 90stopni caly czas... nowy czujnik pokazywal mi 110 stopni pomimo ze woda miala nadal 90stoopni... moze to wina licznika... bo termostat nowy czujnik w wentylatorze nowy... i zalacza sie przy 94stopniach...
Paweł J. - 2009-04-19, 12:11

stiliusz, ale jaki czujnik kupiłeś ?? zamiennik ze sklepu motoryzacyjnego czy oryginał z ASO ??
stiliusz - 2009-04-26, 11:10

oryginal ale nie w aso a hurtowni motoryzacyjnej...
nowak5615 - 2009-04-26, 12:21

a panowie u mnie sytuacja jest taka że silnik na postoju sie ładnie grzeje do 90 stopni , jak troche przekroczy to załacza sie wentylator - czyli wsio prawidłowo.
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego

Paweł J. - 2009-04-26, 13:50

nowak5615 napisał/a:
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego

Według mnie to na 99.9% wina termostatu ;)

szym29 - 2010-01-15, 18:54
Temat postu: potrzebuje link ze zdjeciami wymiany termostatu
potrzebuje link ze zdjeciami wymiany termostatu ,z tego co pamietam to chyba widzialem tylko nie pamietam w czyim temacie
szym29 - 2010-01-15, 19:11

znalazl ktos takie cosik
:)

Paweł J. - 2010-01-15, 19:18

http://forum.vwgolf.pl/vi...t=49969&start=0
http://forum.vwgolf.pl/vi...iana+termostatu

szym29 - 2010-01-15, 19:55

dzieki Paweł J. za link. :]
archeolog - 2010-01-16, 01:28

A ja koledzy właśnie skończyłem wymieniać termostat ... Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator , jak dmuchne ogrzewanie na maxa temperaturka spada troszkę w jeździe sie utrzymuje w okolicach 70 C auto przed wymianą termostatu dużo paliło co było powodem walki z termostatem na poprzednim wskazania raczej były mniejsze tzn strzałka nie wykraczała poza 3pierwsze kreseczki
vezet22 - 2010-01-16, 07:48

sprubuj jeszcze wyjąć i przeczyścic czuj.tem.wody ,a jak to niepomoże to może trzeba go wymienić bo oszukuje, jest on odpowiedzialny równiesz za ssanie więc w nim leży twój problem :faja:
miki9a - 2010-01-16, 08:55

nowak5615 napisał/a:
Natomiast jak jade w trace to całą drogę wskaźnik pokazuje temp na tych pierwszych kreseczkach. na ile to termostat a na ile co innego


u siebie maiłem tak samo wymieniłem termostat i teraz juz wszystko w normie czyli w czasie jazdy mam 87 stopni tak mi pokazuje

hubi813 - 2010-01-16, 09:03

Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... :D bede wdzieczny za pomoc
hubi813 - 2010-01-16, 10:36
Temat postu: wymiana termostatu
witam czy moglby ktoś podpowiedziec jak wymienic termostat w vento 1.8 90kmkrok po kroku...tzn gdzie go szukac itd?? szukalem w innych tematach ale nic nie kumam z tego
Paweł J. - 2010-01-16, 10:48

http://forum.vwvento.org/...fb28f5d9#131913
Paweł J. - 2010-01-16, 10:52

archeolog napisał/a:
Po wymianie mam takie objawy że przy ok 70 C na zegarku włącza sie wentylator

Kolego...u mnie ostatnio wentylator odpalał się przy 87stopniach co jest normalną temperaturą pracy....a wskaźnik zawsze oscylował wokół 80stopni.....założyłem nowych czujnik (ten od Spyra) i wszystko wróciło do normy. Poprawiło się zapalanie auta na rozgrzanym silniku oraz po przerzuceniu na LPG przy letnim motorze takze jest ok....wcześniej obroty spadały poniżej normy i nie mogłem z miejsca ruszyć, musiałem ruszać na benzynie ale i tak po przerzuceniu na gaz samochód się krztusił i potrafił zgasnąć na środku szosy....zmieniłem czujnik i jest idealnie. Jak widać czujnik dawał złe dane do kompa autka oraz do gazu i trochę to wirowało.

Tak jak patrzę na to co piszesz to widze że u Ciebie czujnik zaniża temperaturę o 20 stopni a u mnie zaniżał o 10 także możesz mieć jeszcze wiekszy sajgon niż ja ;)

hubi813 napisał/a:
Witam kolegów mam podobny problem jak nowak5615 z tym ze u mnie temperatura nie przekracza nigdy 65 stopni. podejrzewam termostat ale jestem całkowicie zielony i nawet niewiem jak go wyhac i sprawdzic... :D bede wdzieczny za pomoc

Górny przewód idący do chłodnicy z silnika (dokładnie głowicy)powinien byc gorący przy sprawnym termostacie a jeśli faktycznie masz temperaturę 65 stopni i powoduje to otwarty (niesprawny) termostat to przewód będzie tylko dobrze ciepły....wydaje mi się że powinieneś na dotyk wyczuć czy jest to 90 czy 60 stopni. Ogólnie rzecz biorąc przy nagrzanym aucie ten przewód powinien parzyć.

Paweł J. - 2010-01-16, 14:31

Dobra Panowie...3 tematy scalone w jeden pod nazwą Temperatura silnia i wymiana termostatu. , który i tak już jest kolejnym dublem :P ale lepszy jeden dubel niż trzy :P

Posty z trzech tematów zostały wymieszane i ułożone pod względem godziny ich napisania.

CINO - 2011-02-12, 17:41

Panowie pomóżcie :( chciałem wymienić dziś termostat ale niestety nie mogę albo nie wiem jak się dostać do niego. Przewód idący z dołu chłodnicy idzie do plastikowej rurki w kształt litery L który odłączyłem. Dalej wyczułem że jest tam w środku termostat ale jak do niego dojść to nie mam pojęcia. Dodam że mam klimę i wspomaganie. Czy muszę coś odkręcić żeby się tam dostać ?
bradley - 2011-02-12, 19:11

Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.
czarny1981 - 2011-04-03, 21:15

panowie ja mam taki problem jak jade to temp jest 90 st jak stałem w korku to dochodzi do 105-110 i włancza się wentylator i temp spada czy to normalne wcześniej stało cały czas ok 90
adamwwy - 2011-04-04, 00:56

bradley napisał/a:
Musisz zdjac pompe wspomagania. Nie mam pojecia jak jest ulokowana sprezarka klimatyzacji ale jesli bedzie wadzic to tez.


Trochę odgrzebię, ale będzie na przyszłość jakby toś potrzebował. Do wymiany termostatu w 1.8 8V tak jak i w 1.6 8V nie potrzeba wymontowywać pompy wspomagania. Wymontowuje się alternator, jego wspornik i wtedy widać króciec (plastik na 2 śruby) pod którym jest termostat. Jeśli jest klima to trzeba odkręcić sprężarkę i ją przesunąć. Sam miałem z tym do czynienia w Passacie 1.8.

Czarny1981: może pierwszy bieg wentylatora się nie załącza? Pierwszy bieg, wolny startuje ok 92st. chyba, a drugi, szybki w okolicach 100-105st.

czarny1981 - 2011-04-04, 09:22

adamwwy - niestety ale dziś sprawdziłem i powyżej 92 około załancza sie wentylator
więc nie wiem czemu wczoraj tak się stało co ty na to

adamwwy - 2011-04-04, 13:10

Jeśli jeszcze raz tak się stanie to sprawdziłbym czy w tym momencie pracuje wentylator bo wg. mnie to w tym jest problem. Ewentualnie w zacinającym się termostacie.
czarny1981 - 2011-04-04, 19:39

wiesz miałem maske otwartą więc widziałem ze załączył się i działa na pewno ja też mam przypuszczenia że to termostat ale czujnik temp już wymieniłem więc dziwne ze 1- czujnik pokazywał jakby termostat nie zamykał a na 2 nie otwierał obiegu
przemuniu77 - 2011-04-23, 17:39

Moj problem tak ze jak przejade ok 4 km to temp. rosnie do 90 C i wlacza sie wentylator.. co sie moze dziac?
adamwwy - 2011-04-26, 00:05

Mi się wydaje, że jeśli dzieje się tak podczas jazdy po mieście w obecnych temperaturach to jest to normalne.
sebastian - 2011-04-26, 19:59

przemuniu77 napisał/a:
Moj problem tak ze jak przejade ok 4 km to temp. rosnie do 90 C i wlacza sie wentylator
A czy jest w ogóle jakiś problem? Skoro wentylator się włącza, to dobrze.
grzesiek1925 - 2011-06-03, 20:23

Cześć.
Ja mam taki problem z wentylatorem, że gdy temperatura jest wyższa(powyżej 90) to nie włącza się 2 tryb wentylatora a przez to temp. rośnie do 100/110 stopni.
Dodam, że jak włączę klimatyzacje to włącza się 2 tryb wentylatora.
Czy to jest wina czujnika chłodnicy? Jeśli tak to czy możecie podać link do strony gdzie mogę kupić taki czujnik.

pablomed - 2011-06-04, 07:40

A pierwszy bieg się włącza? Sprawdź na krótko czy oba biegi działają zwierając styki we wtyczce włącznika z chłodnicy, rób to na włączonym zapłonie. Jesli działa tylko drugi bieg to do sprawdzenia masz kable
grzesiek1925 - 2011-06-04, 09:58

Po zmostkowaniu wtyczki działają 2 biegi. Jak mam podłączoną wtyczkę do czujnika to jest tylko jeden bieg a 2 bieg się nie włącza nawet przy 100 stopniach

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group