Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - termostat?

Buli - 2009-11-01, 01:51
Temat postu: termostat?
Panowie wiem ze sa mrozy itd odpajac autkiem i jadac gdzies w trase auto nie rozgrzewa sie wiecej niz 70stopni stojac chwile normalnie do 90 dodam jeszcze ze w zeszłym roku w zime było ok? stawiam na termostat ze jest cały czas otwarty? dobrze mowie? chciałem sie tylko upewnic
cinek82 - 2009-11-01, 02:49

Lub czujnik temperatury ;)
Paweł J. - 2009-11-01, 08:33

Tez obstawiam termostat-przynajmniej takie są objawy.

Też borykam sie z niższą temperaturą...na trasie spada nawet do 76stopni...ale jakoś mi to do termstatu nie pasowało ponieważ troche silnik jest za ciepły....chociaż w sumie mogę powiedzieć był...niedawno czyściłem czujnik temperatury....był z deka zakamieniony...w sumie mało to dalo...wskazówka minimalnie poszła do góry....za to czyszczenie styków już więcej dało....i teraz na trasie trzyma mi dobre 80stopni z grosikiem....czyli na czyszczeniu czujnika przybyło mi ok 5 stopni.

Muszę jeszcze do szwagra (tego forumowego) uderzyć aby mi profesjonalnie przeczyścił styki przy czujniku....jako że chłopak w elektronice od dziecka siedzi to zapewne ma tez jakieś specjalne preparatu do tego....może jeszcze mi temperatury przybędzie :D

Buli - 2009-11-01, 10:26

a tak orientacyjnie spytam ten czujnik ile kosztuje??
bradley - 2009-11-01, 10:42

Nie ludzilbym sie ze to czujnik ;)
Sprawdz jeszcze ogrzewanie jak grzeje i wlacz ogrzewanie na maxa, dmuchawa na 3. Jesli temperatura poleci leb na szyje to termostat. To ze temp spadnie nawet na sprawnym termostacie to normalne.

Buli - 2009-11-01, 23:13

jak jest 90 stopni to grzeje elegancko:)
BenyVw - 2010-01-04, 14:47

U mnie ten sam problem ,chciałem dopytać się dokładnie ...wygląda to tak. Podczas jazdy 73-75 st. jak postoi chwile na wolnych obrotach łapie 90 st. przy 93 włącza się wiatrak z tym ,że jak mam 75 st to powietrze z dmuchawy wydaje mi się i tak dobrze dogrzane. Spece :P co to będzie ? Termostat ?
Vento-Łukasz - 2010-01-04, 15:34

Ja też mam jedno pytanko : Mam do wymiany czyknik temperatury (wiem bo sprawdzane na kompie) i mam takie pytanko czy jak go wykręce to bedzie mi uciekał płyn chodzący ?? jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke ??
cinek82 - 2010-01-04, 15:42

Jego się nie wykręca tylko wyciąga taką zawleczkę i wtedy wyciąga czujnik. Cała operacja zajmuje 0,5 min i ucieknie Ci troszkę płynu ;)
Paweł J. - 2010-01-04, 15:44

BenyVw, sprawdż górny przewód idący do chłodnicy...jeśli letni to termostat...jeśli gorący to czujnik lub coś innego.

Vento-Łukasz napisał/a:
jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke ??

Tylko trochę...litr powinien wystarczyć na dolewkę....możesz wymienić na szybciocha czyli wyciągnąć stary i jak najszybciej włożyć nowy ale w tedy jest możliwość że oring się źle ułoży.

cinek82 - 2010-01-04, 15:48

Nie powinien. Jak go dobrze nałoży na czujnik to powinno być good :OK:
Vento-Łukasz - 2010-01-04, 16:41

dzieki chłopki dał bym + ale nie mój temacik :D :oklaski:
Paweł J. - 2010-01-04, 16:55

Paweł J. napisał/a:
litr powinien wystarczyć na dolewkę

jednak nie.....mi przy wyjmowaniu czujnika w celu wyczyszczenia poszło ok 0.5 litra płynu na dolewkę :mysli:

cinek82 - 2010-01-04, 16:57

No ale 1L i tak będzie musiał kupić bo chyba nie ma płynów chłodzących w mniejszych pojemnościach ;)
W każdym razie wiem, że mi tam tez dużo nie ubyło :faja:

vezet22 - 2010-01-04, 23:22

pamiętać żeby robić to na zimnym silniku :D
BenyVw - 2010-02-08, 15:16

Delikatne odświeżenie tematu....

Sprawdzałem wczoraj węże od chłodnicy i jest tak jak pisał Paweł J.
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić :D

Paweł J. - 2010-02-08, 16:19

BenyVw napisał/a:
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?

Jaką masz temperaturę przy normalnej jeździe ??

BenyVw napisał/a:
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić :D

Statystycznie Wahlet wypada lepiej i wiele osób go rekomenduje....u mnie śmiga już dobre 2 lata i odpukać jest ok....co prawda długo śmigałem z niedogrzanym silnikiem ale jak się okazało tto był tylko czujnik a silnik grzał się dobrze.

BenyVw - 2010-02-08, 18:24

75 st.
Paweł J. - 2010-02-08, 18:29

Ciężka sprawa...gdy termostat jet całkowicie walnięty to silnik jest raczej zimniejszy...ciężko powiedzieć....osobiście skłaniałbym się w stronę czujnika.
miki9a - 2010-02-08, 18:33

u mnie po wymianie termostatu było różnie raz 70 raz 80 najczęściej było 80. myślałem ze to czujnik. ale po wymianie zegarów na drugie teraz temp trzyma mi 90 stopni :D
Paweł J. - 2010-02-08, 18:37

miki9a, i tak tez moze być-ale to już sporadyczne przypadki...prawie jak wygrana w lotka ;)
miki9a - 2010-02-08, 18:43

Paweł J. napisał/a:
prawie jak wygrana w lotka ;)


ale w lotka niestety nie wygrałem

BenyVw - 2010-02-08, 18:48

U mnie dokładnie wygląda to tak ,że przy normalnej jezdzie mam 75 st. ale ostatnio postałem chwile w garażu i złapał mi 90 a nawet trochę ponad aż do włączenia się wentylatora....
Paweł J. - 2010-02-08, 18:53

Więc może faktycznie termostat...u mnie na walniętym czujniku wentylator się włączał przy 87 stopniach a teraz na dobrym czujniku przy 93-94 stopniach czyli tak jak powinno a termostat ciągle ten sam.
BenyVw - 2010-02-08, 19:19

W takim razie jutro udaje się do "dostawcy" po nowy tarmostacik i zobaczymy co będzie.
I jeszcze mała prośba ...jakieś foto z miejscem gdzie on dokładnie się znajduje coby jutro niebyło problemów :P ?

Paweł J. - 2010-02-08, 19:23

http://forum.vwgolf.pl/vi...iana+termostatu
http://forum.vwgolf.pl/vi...t=49969&start=0

Przemek - 2010-02-08, 19:26


Raziel500 - 2010-02-08, 19:42

jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem, :faja:
Buli - 2010-02-08, 19:50

Raziel500 napisał/a:
jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem, :faja:
nie koniecznie kolego :faja: da rade zrobic to bez odkrecania całej pompy;) mi sie jakos udało ale powiem szczeze ze nie pamietam jak :diabełek:
Przemek - 2010-02-08, 19:53

Troche jest roboty bez sciagania pompy ale zeby sie nie meczyc to najlepiej ja zdjać szybciej pojdzie
archeolog - 2010-02-12, 01:02

Ja też mam problem z termostatem tzn wymieniłem poprzedni choć raczej byl dobry ale nie mam nawet na blacie 70C górny wąż gorący ... Wiec teraz na celowniku czujnik temp , tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie choć na blacie nie ma 90C muszą być dwa czoniki w takim razie ? gdzie się oba znajdują ? xD
Paweł J. - 2010-02-12, 08:03

archeolog napisał/a:
tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie

Wiatrak ma oddzielny czujnik...skoro wiatrak odpala się przy 70 to na bank wina czujnika temperatury.

archeolog - 2010-02-12, 14:14

No ok ale gdzie są oba i czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ?
vezet22 - 2010-02-12, 18:21

czujnik tem. jest w krućcu wodnym na 4 piny a wentylatora w chłodnicy na 3 piny :faja:
archeolog napisał/a:
czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ?

nie

archeolog - 2010-02-15, 15:08

No to dupa zimna ... napewno czujnik martwy ... bo styki czyściłem :evil:
Paweł J. - 2010-02-15, 15:15

archeolog napisał/a:
No to dupa zimna ... napewno czujnik martwy ... bo styki czyściłem :evil:


A czyszczenie coś pomogło ??

archeolog - 2010-02-15, 19:22

Nic właśnie ....od jakich silników pasuje ten czoujnik ?
Paweł J. - 2010-02-15, 20:10

archeolog napisał/a:
od jakich silników pasuje ten czoujnik ?

yyyy....ciężko powiedzieć, ale z tego co pamiętam to chyba Sebastian wspominał, ze nawet od skody podchodzi...niestety nic nie podpowiem bo stary czujnik nadal mam w trójniku gdyż robi za zaślepkę która się rozleciała.

U mnie czyszczenie styków na początku pomogło...z 5 stopni przybyło ale po ok 2 tygodniach znowu wróciło do "normy" a w dodatku gaz zaczął świrować pawiana (BRC Just-dobry komp ale strasznie czuły)...nowy czujnik + reset kompa i wszystko jest jak należy :OK: głupi czujnik a robił kichę z całym autem....na nowym czujniku szybciej się ssanie wyłącza więc także na spalaniu jakoś mikroskopijnie sie to odbije :P

archeolog - 2010-02-15, 20:21

No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/
vezet22 - 2010-02-15, 20:24

archeolog napisał/a:
No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/

to znaczy ile ??

Paweł J. - 2010-02-15, 20:32

archeolog napisał/a:
No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/

No tak...trochę kosztuje....mi ten czujnik sprezentował Spyro-twierdząc że po vento został mu jakiś nieużywany zamiennik.....jak się okazało to jest świetnie działający oryginał z 2000 któregoś tam roku ;) Kłamczuszek :tak:


A wracając do tematu to oryginał zapewne oscyluje wokół 100zł....ale widzę, że ludzie śmigają na zamiennikach za 20-30zł

vezet22 - 2010-02-15, 20:34

Paweł J. napisał/a:
....ale widzę, że ludzie śmigają na zamiennikach za 20-30zł

i jest dobrze ;)

archeolog - 2010-02-15, 20:39

Ooo o zamienikach nie czytałem macie numery katalogowe ?
vezet22 - 2010-02-15, 21:32

w dobrym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz bez problemu, tylko powiesz jaki kolor obwódki czuj. a najlepiej ze starym podejść .
archeolog - 2010-02-15, 22:53

A mam jeszcze jedno pytanie z którego czujnika korzysta ECU ? Bo ssanie się wyłancza
Paweł J. - 2010-02-16, 07:06

archeolog napisał/a:
A mam jeszcze jedno pytanie z którego czujnika korzysta ECU ?

Z tego który znajduje się w trójniku przy głowicy.

pablomed - 2010-02-16, 08:33

archeolog, ten sam czujnik czteropinowy obsługuje licznik i ECU. Radze kup mimo wszystko oryginał w ASO, koło 120 zeta,bedzie miał niebieska obwódke (fabrycznie miały żółta ). Do wszystkich Vento i Golfów III benzynowych oprócz VR jest ten sam czujnik
cinek82 - 2010-02-16, 10:12

No dokładnie, najlepiej z ASO. Ja też mam i działa bardzo dobrze. A z zamiennikami jest loteria.... ;)
Volfgang31 - 2011-02-21, 03:54

a ja nie mam ssania i mi obroty lataja.czy to wina tego czujnika?wywala mi jeszcze 520 i 523?Ten pierwszy to przeplywka a ten drugi to czujnik temperatury powietrza dolotowego.Czy ma to wplyw na przeplywke?zegary mi glupieja ale czujnika temp.cieczy VAG nie wywala.juz zaczynam glupiec

POMOCY

FWD350 - 2011-02-21, 08:09

jak nie masz ssanie ato odepnij wtyczke i bedzie lepiej ci palił..
a nie ma zamułki auto??

Volfgang31 - 2011-02-21, 12:32

mam zamulke.a jaka wtyczke mam odpiac?od czego?
Volfgang31 - 2011-02-21, 14:11

i tu jest klopot bo jak zdejme wtyczke z czujnika temp. to nie odpala wcale.o jednym zapomnialem.odcinki brak

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group