|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - termostat?
Buli - 2009-11-01, 01:51 Temat postu: termostat? Panowie wiem ze sa mrozy itd odpajac autkiem i jadac gdzies w trase auto nie rozgrzewa sie wiecej niz 70stopni stojac chwile normalnie do 90 dodam jeszcze ze w zeszłym roku w zime było ok? stawiam na termostat ze jest cały czas otwarty? dobrze mowie? chciałem sie tylko upewnic
cinek82 - 2009-11-01, 02:49
Lub czujnik temperatury
Paweł J. - 2009-11-01, 08:33
Tez obstawiam termostat-przynajmniej takie są objawy.
Też borykam sie z niższą temperaturą...na trasie spada nawet do 76stopni...ale jakoś mi to do termstatu nie pasowało ponieważ troche silnik jest za ciepły....chociaż w sumie mogę powiedzieć był...niedawno czyściłem czujnik temperatury....był z deka zakamieniony...w sumie mało to dalo...wskazówka minimalnie poszła do góry....za to czyszczenie styków już więcej dało....i teraz na trasie trzyma mi dobre 80stopni z grosikiem....czyli na czyszczeniu czujnika przybyło mi ok 5 stopni.
Muszę jeszcze do szwagra (tego forumowego) uderzyć aby mi profesjonalnie przeczyścił styki przy czujniku....jako że chłopak w elektronice od dziecka siedzi to zapewne ma tez jakieś specjalne preparatu do tego....może jeszcze mi temperatury przybędzie
Buli - 2009-11-01, 10:26
a tak orientacyjnie spytam ten czujnik ile kosztuje??
bradley - 2009-11-01, 10:42
Nie ludzilbym sie ze to czujnik
Sprawdz jeszcze ogrzewanie jak grzeje i wlacz ogrzewanie na maxa, dmuchawa na 3. Jesli temperatura poleci leb na szyje to termostat. To ze temp spadnie nawet na sprawnym termostacie to normalne.
Buli - 2009-11-01, 23:13
jak jest 90 stopni to grzeje elegancko:)
BenyVw - 2010-01-04, 14:47
U mnie ten sam problem ,chciałem dopytać się dokładnie ...wygląda to tak. Podczas jazdy 73-75 st. jak postoi chwile na wolnych obrotach łapie 90 st. przy 93 włącza się wiatrak z tym ,że jak mam 75 st to powietrze z dmuchawy wydaje mi się i tak dobrze dogrzane. Spece co to będzie ? Termostat ?
Vento-Łukasz - 2010-01-04, 15:34
Ja też mam jedno pytanko : Mam do wymiany czyknik temperatury (wiem bo sprawdzane na kompie) i mam takie pytanko czy jak go wykręce to bedzie mi uciekał płyn chodzący jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke
cinek82 - 2010-01-04, 15:42
Jego się nie wykręca tylko wyciąga taką zawleczkę i wtedy wyciąga czujnik. Cała operacja zajmuje 0,5 min i ucieknie Ci troszkę płynu
Paweł J. - 2010-01-04, 15:44
BenyVw, sprawdż górny przewód idący do chłodnicy...jeśli letni to termostat...jeśli gorący to czujnik lub coś innego.
Vento-Łukasz napisał/a: | jak tak to cały płyn ucieknie czy tylko troszke |
Tylko trochę...litr powinien wystarczyć na dolewkę....możesz wymienić na szybciocha czyli wyciągnąć stary i jak najszybciej włożyć nowy ale w tedy jest możliwość że oring się źle ułoży.
cinek82 - 2010-01-04, 15:48
Nie powinien. Jak go dobrze nałoży na czujnik to powinno być good
Vento-Łukasz - 2010-01-04, 16:41
dzieki chłopki dał bym + ale nie mój temacik
Paweł J. - 2010-01-04, 16:55
Paweł J. napisał/a: | litr powinien wystarczyć na dolewkę |
jednak nie.....mi przy wyjmowaniu czujnika w celu wyczyszczenia poszło ok 0.5 litra płynu na dolewkę
cinek82 - 2010-01-04, 16:57
No ale 1L i tak będzie musiał kupić bo chyba nie ma płynów chłodzących w mniejszych pojemnościach
W każdym razie wiem, że mi tam tez dużo nie ubyło
vezet22 - 2010-01-04, 23:22
pamiętać żeby robić to na zimnym silniku
BenyVw - 2010-02-08, 15:16
Delikatne odświeżenie tematu....
Sprawdzałem wczoraj węże od chłodnicy i jest tak jak pisał Paweł J.
Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ?
A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić
Paweł J. - 2010-02-08, 16:19
BenyVw napisał/a: | Wąż u góry chłodnicy jest gorący a ten niżej letni ,tzn że to nie termostat ? |
Jaką masz temperaturę przy normalnej jeździe
BenyVw napisał/a: | A chciałem się właśnie wybrać do sklepu i nie wiem teraz co mam kupić |
Statystycznie Wahlet wypada lepiej i wiele osób go rekomenduje....u mnie śmiga już dobre 2 lata i odpukać jest ok....co prawda długo śmigałem z niedogrzanym silnikiem ale jak się okazało tto był tylko czujnik a silnik grzał się dobrze.
BenyVw - 2010-02-08, 18:24
75 st.
Paweł J. - 2010-02-08, 18:29
Ciężka sprawa...gdy termostat jet całkowicie walnięty to silnik jest raczej zimniejszy...ciężko powiedzieć....osobiście skłaniałbym się w stronę czujnika.
miki9a - 2010-02-08, 18:33
u mnie po wymianie termostatu było różnie raz 70 raz 80 najczęściej było 80. myślałem ze to czujnik. ale po wymianie zegarów na drugie teraz temp trzyma mi 90 stopni
Paweł J. - 2010-02-08, 18:37
miki9a, i tak tez moze być-ale to już sporadyczne przypadki...prawie jak wygrana w lotka
miki9a - 2010-02-08, 18:43
Paweł J. napisał/a: | prawie jak wygrana w lotka |
ale w lotka niestety nie wygrałem
BenyVw - 2010-02-08, 18:48
U mnie dokładnie wygląda to tak ,że przy normalnej jezdzie mam 75 st. ale ostatnio postałem chwile w garażu i złapał mi 90 a nawet trochę ponad aż do włączenia się wentylatora....
Paweł J. - 2010-02-08, 18:53
Więc może faktycznie termostat...u mnie na walniętym czujniku wentylator się włączał przy 87 stopniach a teraz na dobrym czujniku przy 93-94 stopniach czyli tak jak powinno a termostat ciągle ten sam.
BenyVw - 2010-02-08, 19:19
W takim razie jutro udaje się do "dostawcy" po nowy tarmostacik i zobaczymy co będzie.
I jeszcze mała prośba ...jakieś foto z miejscem gdzie on dokładnie się znajduje coby jutro niebyło problemów ?
Paweł J. - 2010-02-08, 19:23
http://forum.vwgolf.pl/vi...iana+termostatu
http://forum.vwgolf.pl/vi...t=49969&start=0
Przemek - 2010-02-08, 19:26
Raziel500 - 2010-02-08, 19:42
jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem,
Buli - 2010-02-08, 19:50
Raziel500 napisał/a: | jeżeli masz wspomaganie to musisz odkręcić pompę z całym mocowaniem, | nie koniecznie kolego da rade zrobic to bez odkrecania całej pompy;) mi sie jakos udało ale powiem szczeze ze nie pamietam jak
Przemek - 2010-02-08, 19:53
Troche jest roboty bez sciagania pompy ale zeby sie nie meczyc to najlepiej ja zdjać szybciej pojdzie
archeolog - 2010-02-12, 01:02
Ja też mam problem z termostatem tzn wymieniłem poprzedni choć raczej byl dobry ale nie mam nawet na blacie 70C górny wąż gorący ... Wiec teraz na celowniku czujnik temp , tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie choć na blacie nie ma 90C muszą być dwa czoniki w takim razie ? gdzie się oba znajdują ? xD
Paweł J. - 2010-02-12, 08:03
archeolog napisał/a: | tylko zastanawiam się jak to jest ze wiatrak działa poprawnie |
Wiatrak ma oddzielny czujnik...skoro wiatrak odpala się przy 70 to na bank wina czujnika temperatury.
archeolog - 2010-02-12, 14:14
No ok ale gdzie są oba i czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ?
vezet22 - 2010-02-12, 18:21
czujnik tem. jest w krućcu wodnym na 4 piny a wentylatora w chłodnicy na 3 piny
archeolog napisał/a: | czy może da rede wskaźnik podłączyć do czujnika wentylatorka ? |
nie
archeolog - 2010-02-15, 15:08
No to dupa zimna ... napewno czujnik martwy ... bo styki czyściłem
Paweł J. - 2010-02-15, 15:15
archeolog napisał/a: | No to dupa zimna ... napewno czujnik martwy ... bo styki czyściłem |
A czyszczenie coś pomogło
archeolog - 2010-02-15, 19:22
Nic właśnie ....od jakich silników pasuje ten czoujnik ?
Paweł J. - 2010-02-15, 20:10
archeolog napisał/a: | od jakich silników pasuje ten czoujnik ? |
yyyy....ciężko powiedzieć, ale z tego co pamiętam to chyba Sebastian wspominał, ze nawet od skody podchodzi...niestety nic nie podpowiem bo stary czujnik nadal mam w trójniku gdyż robi za zaślepkę która się rozleciała.
U mnie czyszczenie styków na początku pomogło...z 5 stopni przybyło ale po ok 2 tygodniach znowu wróciło do "normy" a w dodatku gaz zaczął świrować pawiana (BRC Just-dobry komp ale strasznie czuły)...nowy czujnik + reset kompa i wszystko jest jak należy głupi czujnik a robił kichę z całym autem....na nowym czujniku szybciej się ssanie wyłącza więc także na spalaniu jakoś mikroskopijnie sie to odbije
archeolog - 2010-02-15, 20:21
No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/
vezet22 - 2010-02-15, 20:24
archeolog napisał/a: | No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/ |
to znaczy ile
Paweł J. - 2010-02-15, 20:32
archeolog napisał/a: | No fajnie tylko ten czujnikczek kosztuje nie mało ;/ |
No tak...trochę kosztuje....mi ten czujnik sprezentował Spyro-twierdząc że po vento został mu jakiś nieużywany zamiennik.....jak się okazało to jest świetnie działający oryginał z 2000 któregoś tam roku Kłamczuszek
A wracając do tematu to oryginał zapewne oscyluje wokół 100zł....ale widzę, że ludzie śmigają na zamiennikach za 20-30zł
vezet22 - 2010-02-15, 20:34
Paweł J. napisał/a: | ....ale widzę, że ludzie śmigają na zamiennikach za 20-30zł |
i jest dobrze
archeolog - 2010-02-15, 20:39
Ooo o zamienikach nie czytałem macie numery katalogowe ?
vezet22 - 2010-02-15, 21:32
w dobrym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz bez problemu, tylko powiesz jaki kolor obwódki czuj. a najlepiej ze starym podejść .
archeolog - 2010-02-15, 22:53
A mam jeszcze jedno pytanie z którego czujnika korzysta ECU ? Bo ssanie się wyłancza
Paweł J. - 2010-02-16, 07:06
archeolog napisał/a: | A mam jeszcze jedno pytanie z którego czujnika korzysta ECU ? |
Z tego który znajduje się w trójniku przy głowicy.
pablomed - 2010-02-16, 08:33
archeolog, ten sam czujnik czteropinowy obsługuje licznik i ECU. Radze kup mimo wszystko oryginał w ASO, koło 120 zeta,bedzie miał niebieska obwódke (fabrycznie miały żółta ). Do wszystkich Vento i Golfów III benzynowych oprócz VR jest ten sam czujnik
cinek82 - 2010-02-16, 10:12
No dokładnie, najlepiej z ASO. Ja też mam i działa bardzo dobrze. A z zamiennikami jest loteria....
Volfgang31 - 2011-02-21, 03:54
a ja nie mam ssania i mi obroty lataja.czy to wina tego czujnika?wywala mi jeszcze 520 i 523?Ten pierwszy to przeplywka a ten drugi to czujnik temperatury powietrza dolotowego.Czy ma to wplyw na przeplywke?zegary mi glupieja ale czujnika temp.cieczy VAG nie wywala.juz zaczynam glupiec
POMOCY
FWD350 - 2011-02-21, 08:09
jak nie masz ssanie ato odepnij wtyczke i bedzie lepiej ci palił..
a nie ma zamułki auto??
Volfgang31 - 2011-02-21, 12:32
mam zamulke.a jaka wtyczke mam odpiac?od czego?
Volfgang31 - 2011-02-21, 14:11
i tu jest klopot bo jak zdejme wtyczke z czujnika temp. to nie odpala wcale.o jednym zapomnialem.odcinki brak
|
|