Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Olej na sprzęgle ABS :/

archeolog - 2011-03-09, 23:19
Temat postu: Olej na sprzęgle ABS :/
Kto wymieniał uszczelniacz ? tak i na skrzyni jak i na wale ? jakie ceny i jak z wymianą ? ;)
Myślę że jak nabija na tarcze valeo lepsze okładziny i odtłuszczę docisk to będzie ok ?

Paweł J. - 2011-03-10, 06:17

archeolog napisał/a:
Kto wymieniał uszczelniacz ?

Ja gdzieś na poczatku roku.

archeolog napisał/a:
tak i na skrzyni jak i na wale ?

Tak, tu i tu i żeby było fajnie to na dwa razy.

archeolog napisał/a:
jakie ceny i jak z wymianą ?

Ok 50zł za sam markowy uszczelniacz.

300zł robocizna plus uszczelniacz i linka sprzęgła....linka pewnie max 50zł kosztowała. Wieć u mnie wyjdzie ok 200zł za robociznę czyli zrzucanie skrzyni.

archeolog napisał/a:
Myślę że jak nabija na tarcze valeo lepsze okładziny i odtłuszczę docisk to będzie ok ?

Co do nabijania to nie wiem, ale u mnie nie ciekło tylko się lało, wszystko wytarte i jakoś to lata.

archeolog - 2011-03-11, 01:45

Spoko robocizny nie musiałeś podawać :D uszczelniacze sam wymieniałeś ? Rozumiem że okładziny po wyczyszczeniu u ciebie chodziły OK ?
Paweł J. - 2011-03-11, 06:11

archeolog napisał/a:
uszczelniacze sam wymieniałeś ?

Nie....w takie rzeczy się nie bawię, ponieważ się nie znam a po drugie nie mam kanału, wiec podałem z robocizną.

Co do uszczelniacza na silnik to idzie jeden, a do skrzyni było kilka rodzai, więc musisz rozebrać i po numerach kupować.

Jeśli puścił ten na skrzyni to olej bedzie się zbierał na osłonce koła pasowego i bedzie sobie kapał, natomiast jeśli puścił ten na silniku to koło masowe bedzie go rozchlapywać i oprócz skraplającego się oleju na osłonce koła, bedzie go pełno na silniku na misce olejowej od strony skrzyni

archeolog napisał/a:
Rozumiem że okładziny po wyczyszczeniu u ciebie chodziły OK ?

tzn tak, sprzegło nadal mam to samo....zużyte w 1/3 więc jeszcze przy mojej jeździe jakieś 150 tys km jak nie więcej, więc nie było sensu wymiany, poza tym po wyczyszczeniu wszystko chodzi jak nalezy.

I nie polecam kupować tanich uszcelniaczy....zapłacisz 30 zł zamiast 50zł i w kazdej chwili możesz mieć kichę, kup Erlinga, ok 50zł a jakością nie odbiega od oryginału i bedziesz miał spokój na kolejne 15-20 lat. :P

archeolog - 2011-03-31, 19:09

A zna ktoś numer katalogowy obu uszczelniaczy ?
Paweł J. - 2011-03-31, 22:26

Pod silnik idzie jeden typ....a pod skrzynie idą różne rodzaje w zależności od symbolu skrzyni, który można odczytać z obudowy skrzyni.

archeolog, pewny jesteś, że oba Ci puściły ?? Skąd dokładnie olej cieknie, gdzie się skrapla itp ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group