|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Znikaj±cy p³yn ch³odniczy.
MihasZiom - 2011-03-06, 21:37 Temat postu: Znikaj±cy p³yn ch³odniczy. Witam. W moim vento 1.8 AAM znika p³yn ch³odniczy, czyta³em ze w tych silnikach to nie nowo¶æ ale mo¿e kto¶ znalaz³ jaki¶ sposób ( choæby czê¶ciowy) na zapobieganie temu zjawisku? Mo¿e pozak³adanie metalowych opasek zaciskowych co¶ pomo¿e Ew. wymiana wê¿y Cokolwiek bo do¶æ du¿o mi tego p³ynu ubywa. A w±tpiê ¿eby silnik spala³ go a¿ takie ilo¶ci . Z góry dzieki
Raziel500 - 2011-03-06, 21:55
a nie cieknie gdzie¶????
najczê¶ciej to z kruæców w g³owicy albo tam gdzie masz trójniki do parownika od gazu
MihasZiom - 2011-03-06, 21:58
no w³a¶nie nie widaæ, czyta³em gdzie¶ na tym forum ze najczêsciej cieknie jak silnik stygnie a nie widaæ wycieków bo odparowuje odrazu. ogólnie silnik jest w miare suchy, nie licz±c przygody z niedokrêconym filtrem oleju.
Pawe³ J. - 2011-03-07, 07:06
Najlepiej jest sprawdzaæ na zimnym silniku czy pod kruæcami nie jest wilgotno. Je¶li nie masz wycieków to nic p³ynu nie ubedzie....testowa³em to u siebie. Chod¼ teraz ci±gle jakie¶ minimalne ilo¶ci mi znikaj± a to przez to ¿e kolanka wpinane w przewodu od nagrzewnicy, te które daj± wode na parownik, zrobi³y siê jajowate.....w zasadzie nie ciekn± ale jest na nich bia³y osad....typowy dla wycieków gdy auto jest zalane petrygiem. W sumie nie mo¿na tego nazwaæ wyciekami...bardziej pocenie, puki co tego nie ruszam...szkoda zachodu, w sumie nic siê nie stanie jak dolejê litrê p³ynu na rok.
Tak¿e szukaj, szukaj a napewno co¶ znajdziesz.
Je¶li nie cieknie pompa i ch³odnica to bankowo, który¶ kruciec....ewentualnie zagrzewnica.....lub ten element co jest na kolektorem wydechowym....nie wiem jak on siê nazywa ale tam z ty³u miêdzy kolektorem a wtryskiem tak¿e moze ciec.
MihasZiom - 2011-03-07, 17:28
no i mieli¶cie racje ciek³o mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna byæ tam jaka¶ uszczelka czy tylko taka gumeczka w tym plastikowym elemencie narazie posk³ada³em na sylikon ¿aroodporny i bede obserwowa³ czy ucieka tamtêdy dalej
Pawe³ J. - 2011-03-07, 18:05
MihasZiom napisa³/a: | ciek³o mi spod tego trójnika co wychodzi z bloku. Powinna byæ tam jaka¶ uszczelka |
¯aden trójnik nie wchodzi do bloku a do g³owicy Skoro piszesz o trójniku to pewnie chodzi o ten w którym jest czujnik temperatury Gdy¿ ten z boku bardziej mozna nazwac kruæcem Tak czy siak oba maja oringi i to w³asnie one trzymaj±. Rzadko sie zdarza aby to w³a¶nie tylko oringi puszcza³y, po prostu te elementy mozna powiedziec "mikroskopijnie" pêkaj± i trzeba je wymieniæ. Jedyne s³uszne rozwi±zanie to wymiana na orygina³, który jest dostepny w sklepach motoryzacyjnych i jest tylko minimalnie dro¿szy.
MihasZiom napisa³/a: | narazie posk³ada³em na sylikon ¿aroodporny i bede obserwowa³ czy ucieka tamtêdy dalej |
Zyczê Ci jak najlepiej, ale masz ma³e szanse ¿e tym idealnie zatamujesz wyciek.
ventylmar - 2011-03-07, 19:56
koszt tego trójnika to jakies 15 zloty,
raz na 2 latka trzeba wymienic
Pawe³ J. - 2011-03-07, 20:07
ventylmar napisa³/a: | koszt tego trójnika to jakies 15 zloty,
raz na 2 latka trzeba wymienic |
Tak...gdy bawisz siê w zamienniki tak jak ja.....35z³ to cena orygina³u.....wiêc pewnie 5-7 lat min wytrzyma.
MihasZiom - 2011-03-07, 20:59
Dobra Macie racje chodzi³o mi o g³owice Mo¿e co¶ pomo¿e jak nie to wymienie ten element i po k³opocie (mam nadzieje )
MihasZiom - 2011-03-22, 19:03
Uszczelni³em ten trójnik, nie widaæ ¿eby z pod niego ciek³o, ( przynajmniej tak mi sie wydaje) dola³em w pi±tek p³ynu na full, a nawet minimalnie wiecej, ( samochód lepiej zapala³ rozgrzany, wczesniej ³apa³ temperature i mo¿na go by³o wcze¶niej pyknaæ na gaz), Od tego czasu przejecha³em moze z 100 km i p³ynu ju¿ nie ma Mia³em pod silnikiem w gara¿u pod³o¿ony styropian i nie by³o widaæ jakiego¶ wycieku. Kilka kropel oleju, i tak jakby p³yn w oleju. Pytanie : co jest z tym p³ynem spali³ mi litr p³ynu na 100 km Mo¿liwe zeby ucieka³ mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku bo takie mam podejrzenie. Ale mogê sie myliæ.
devill4 - 2011-03-23, 11:46
MihasZiom napisa³/a: | Mo¿liwe zeby ucieka³ mi przez nieszczelny korek w zbiorniczku bo takie mam podejrzenie. Ale mogê sie myliæ. |
przez korek nie ma opcji ¿eby szed³ p³yn...jak ju¿ to prêdzej przez otwory w zbiorniczku które wyrzucaj± np nadmiar p³ynu ale to widaæ by by³o jakby ciek³o
dla ¶wiêtego spokoju mo¿esz sprawdziæ jeszcze cienki przewód który idzie od czujnika temp do zbiorniczka i przy okazji ten kruciec przy zbiorniczku na który nachodzi ten przewód czy jedno i drugie jest dro¿ne
bart_jawelin - 2011-03-23, 12:11
a mo¿e miesza siê z olejem? odkrêæ korek wlewu oleju i zobacz jaki ma kolor olej.
MihasZiom - 2011-03-23, 19:37
z olejem sie nie miesza raczej bo olej ma normalny kolor.. a jest taka mo¿liwo¶æ ze by³ zapowitrzony uk³ad i po prostu po jezdzie sie odpowietrzy³ bo przed dolaniem p³yny uszczelnia³em ten króciec co wchodzi w g³owice. wczesniej po prostu dola³em p³ynu szybko, a w zbiorniczku nie by³o juz nic i pojecha³em. Mo¿e po prostu sie odpowietrzy³ i dlatego uby³o tego p³ynu, Dodam ze korek od zbiorniczka by³ a¿ " zassany" i nie mog³em go odkreciæ. tak wiec na chwile obecn± dola³em tego p³ynu oko³o 1,5 litra. i od wczoraj nie uby³o nic narazie ale przejecha³em max 50 km.
MihasZiom - 2011-03-23, 19:38
trochê zle napisa³em : w pi±tek dola³em litr bo nie by³o nic juz w zbiorniczku. i wczoraj z pó³ litra zeby by³ na MAX w zbiorniczku.
Pawe³ J. - 2011-03-23, 19:50
Normalka....dola³e¶ p³yn, a on siê rozszed³ po uk³adzie dopiero w czasie pracy. Trójnik jest ni¿ej niz nagrzewnica, wiêc i nawet z niej p³yn trochê uciek³, wiêc jak dla mnie normalne zjawisko. Jesli teraz po dolaniu, p³ynu Ci ubêdzie to trzeba siê martwiæ.
MihasZiom - 2011-03-23, 20:39
no bede monitorowa³ stan. Pewnie bedzie ubywa³ ale mam nadzieje ze nie w takim tempie jak co¶ to bede dawa³ znaæ co i jak
piechu43 - 2011-03-23, 20:48
MihasZiom, poszukasz dobrego majstra, to Ci zroni mo z nawten z cwnie
bronek9275 - 2011-03-23, 20:59
a mo¿e ci s±siad podkrada ci po nocy monitoruj gara¿
ps: mo¿e byc walnienta uszczelka pod g³owic± i nie ma wycieków. Ciê¿ko ci pali na zimnym silniku? Ewentualnie jak paruj± ci szyby mo¿esz mieæ wyciek przy chodniczce nagrzewnicy.
|
|