Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Piszczenie (kontrolka oleju)

Domaniak - 2011-03-05, 20:23
Temat postu: Piszczenie (kontrolka oleju)
Witam..
Otóż po wczorajszej przejażdżce kontrolka oleju i te jej piszczenie dała mi sie we znaki.. Miałem to od samego początku gdy kupiłem samochód ale po wczorajszym wypadzie mam dość tego dźwięku, 4 tys temu wymieniany byl filtr wraz z olejami itp. Zauważyłem, ze gdy samochod jest zimny nie piszczy kontrolka oleju natomiast gdy nagrzeje Sie tak 80-85* to zaczyna się te piszczenie. I nie jest to tak ze różnie, zawsze na obrotach 2 tys do 2.4 tys. W tym zakresie piszczy. Na wyższych, niższych obrotach nie piszczy tylko na tych. 2 Czujniki wymienione, natomiast nic to nie dało. Rozmawiałem z ojcem mówił, ze może to być wina licznika. Jak myślicie? Czekam na pomoc..;)

Domaniak - 2011-03-05, 20:31

Dokładnie taki dzwięk jest na obrotach 2-2.4 tys. Pozniej gaśnie. http://www.youtube.com/watch?v=qGhrp6wJzRE
Raziel500 - 2011-03-05, 23:31

licznik :D
obrotomierz przy tym wariuje???

Krzysiek9042 - 2011-03-06, 13:45

tez mialem podobny problem.
Ale gdy wymienilem filtr oleju problem znikł.

Domaniak - 2011-03-06, 21:47

Obrotomierz nie wariuje. Wszystko jest OK. Tylko te piszczenie i migajaca kontrolka piszczy;/ Myślicie ze to przez licznik moze byc?
Raziel500 - 2011-03-06, 21:51

może być wina licznika pewnie
Domaniak - 2011-03-06, 22:00

No to bede ogladał się za nowym licznikiem. Po wymianie dam znać;) co i jak:)
Rafik - 2011-03-06, 22:14

Domaniak, moj filmik i opisane co i jak w moim przypadku bylo tylko piszczenie jak dostal obrotow a przyczyna byl stabilizator napiecia :)
Domaniak - 2011-03-06, 22:31

U mnie wlasnie jest tak, ze mimo obrotow roznych od 2-2.4 tys to nie piszczy. I to jest zawsze gdy samochod nabierze temperatury 80-90 stopni.. Wczesniej tych problemow nie ma. Sam nie wiem co z tym robic;/
devill4 - 2011-03-07, 14:27

Domaniak, ja bym sprawdził to co proponuje Krzysiek9042 bo to i mniej roboty i tańszy niż np wywalanie licznika
poczytaj na necie jest takich tematów sporo i wina leży w filtrze oleju

speedy gonzales - 2011-03-07, 15:51

Problem dość często spotykany w starszych silnikach Vw. Na forum vwgolf.pl jest masa postów na ten temat, jednak problem w tym, że każdemu pomogło co innego :]
Jednemu pomogła wymiana oleju na inną markę, innemu założenie filtra innej firmy, jeszcze innemu wymiana czujników na nowe... Tak więc jedyne chyba wyjście, to próbować metodą prób i błędów.
Przechodziłem to samo w swoim poprzednim golfie, zawsze po porządnym rozgrzaniu silnika (szybsza jazda, autostrada) w zakresie obrotów 2tys- 2,4 włączał się ten brzęczyk, co doprowadzało mnie do szaleństwa.
Gdzieś czytałem, że pomaga zamontowanie czujników bodajże od Vr6, bo one brzęczą dopiero przy bardzo niskim ciśnieniu.
Ja jednak nie chciałem się w to bawić, stwierdziłem, że jeśli silnik miałby słabe smarowanie prze tak długi czas, to już dawno by się zatarł. Podłączyłem kabelek idący od czujnika do masy, w ten sposób zwierając do na stałe. Zrobiłem tak szczęśliwie kilkadziesiąt tys km.

Krzysiek9042 - 2011-03-07, 17:51

hmm a apropo licznika to nie trzeba go zaraz calego wymieniac wystarczy zworke w nim zrobic.
A ja u siebie czujniki tez wymienialem i nic nie dalo dopiero jak filtr nowy problemu nie ma :)

cegla_dnb - 2011-03-29, 22:50

Mam ten sam problem. Wymienilem licznik (i tak musialem bo mialem rozwalone wskaźniki od temp i paliwa) i myslalem ze to przejdzie. Ale skad. Przeczytalem w tym temacie ze moze to filtr oleju. I tak musialem wymienic plyny wiec wymieniony zostal i filtr. Wydawalo sie ze problem znikł. bo przez dlugi czas wszystko bylo ok. Ale nie robilem dluzszych wypadow. teraz jak pojezdze z godzinke po miescie znow zaczyna piszczec. wciskam sprzeglo --> dodaje gazu tak do 4tys obrotow i kontrolka gasnie. i im dluzej jezdze tym czesciej piszczy. Pomozcie bo juz mam dosc tego swiecenia i piszczenia :mur:
marny_mk3 - 2011-03-30, 15:08

Miałem to samo wymieniałem czujniki olej filtr oleju i było ok przez jakiś czas..Teraz jak zaczął płyn chłodzący ubywać i dostawał obrotów to piszczała... Poszła mi głowica i woda dostała się do oleju.. Możliwe że też to mogła być przyczyna.. Jak poskładam autko to zobaczę czy nadal będzie piszczeć..
Ubywa Ci płyn gdzieś???? Jeździsz na gazie i może gdzieś głowica Ci puszcza.

cegla_dnb - 2011-03-31, 22:49

Wlaśnie nie. Sprawdzilem dzisiaj wszystkie plyny i nic nie ubylo. Poprostu juz mi rece opadaja
marny_mk3 - 2011-03-31, 23:49

To udaj się na sprawdzenie ciśnienia... Może coś masz z pompą oleju i nie daje odpowiedniego ciśnienia.. Albo czujnik znowu padł
cegla_dnb - 2011-04-01, 10:40

Właśnie wstawilem auto do mechanika na wymiane amorow i przy okazji zapytalem i tez powiedzial ze to moze byc pompa. A co do czujnika to moj wujas tez ma Ventyla i w ciagu 2 miesiecy 3 razy wymienial ten czujnik. wiec jesli pompa bedzie wporządku to jutro lece po kolejny czujnik :)
marny_mk3 - 2011-04-01, 11:21

A co do czujnika to podobno od VR zakładają i problem znika.. Ale to byś musiał gdzieś poczytać o tym na innym 4um bo był taki temat
czarny1981 - 2011-04-01, 15:31

ja też tak miałem pojechałem na sprawdzenie ciśnienia i wszystko ok
mechanik mi powiedział że jak syf jest w oleju to może przyblokować czy coś tam i powiedział mi żebym miskę odkręcił i wyczyścił ale ja tylko olej wymieniłem i problem znikł a czujniki kupiłem i mi leżą w szafce- co wy na to ? -pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group