Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - niesamowicie nieekonomiczne autko :)

piotrek/wawa - 2011-01-03, 15:33
Temat postu: niesamowicie nieekonomiczne autko :)
Witam wiem że ten problem był na forum nie raz a ja nie pierwszy raz zaglądam w opcję szukaj ale każdy przypadek ma inne oznaki....

od pierwszych mrozów ventka zaczęła pochłaniać niesamowite ilości paliwa przykładowo za 20 zł paliwa robię 20km i to ledwo a za 30zl gazu 50km i to też w trasie i wcale nie z ciężką nogą
sonda lambda jest odłączona ale wątpię żeby to byłą ta przyczyna bo i tak była wcześniej popsuta i nie palił tak dużo
od początku dużego spalania vento utrzymuje 2000obr/min na biegu jałowym więc co to może być

czarnysauber - 2011-01-03, 15:44

a silnik łapie temp. moze termostat padł ;)
Wilku - 2011-01-03, 15:53

piotrek/wawa napisał/a:
sonda lambda jest odłączona ale wątpię żeby to byłą ta przyczyna bo i tak była wcześniej popsuta i nie palił tak dużo


jak dołaczysz sonde lambda zawsze bedzie wiecej palil ;) widocznie moze sonda nie byla wczesniej zepsuta ;> a poza tym jest zima wiec spalanie zawsze bedzie lekko wieksze ale bez przesady, ja stawiam na sonde...

piotrek/wawa - 2011-01-03, 16:13

Wilku napisał/a:
ja stawiam na sonde...

nie bedzie to sonda bo raz ze jak go kupilem to byla odlaczona i nie palil tak duzo wczesniej byla popsuta a tak pozatym jezeli sonda jest popsuta i wysyla sygnaly wieksze lub mniejsze niz jej zakres prawidlowego dzialania to komputer jej nie bierze pod uwage i przechodzi w tryb awaryjny ale nie pali 100 na 100

piotrek/wawa - 2011-01-03, 16:15

czarnysauber napisał/a:
a silnik łapie temp. moze termostat padł ;)


silnik lapie tak 70st tylko nie wiem czy to nie wina tego ze mam angielski licznik i rezystencja jest inna termostat wymienialem w zeszlym roku a on bedzie mial sie duzo do spalania???

czy to moze bardziej czujnik temp

czarnysauber - 2011-01-03, 16:23

piotrek/wawa napisał/a:
a on bedzie mial sie duzo do spalania???

tak przy walnietym termostacie bedzie wieksze spalanie

piotrek/wawa - 2011-01-03, 17:42

tzn podsumowujac termostat jest walniety puszcza za wczesnie obieg przez co silnik sie nie dogrzewa i chodzi na ssaniu dobrze to rozumiem??
czarnysauber - 2011-01-03, 18:26

Dokładnie ;) chyba ze u Ciebie jest co innego
Paweł J. - 2011-01-03, 18:26

piotrek/wawa napisał/a:
i chodzi na ssaniu

chodzi dłużej na ssaniu.

piotrek/wawa - 2011-01-03, 21:36

ale ssanie odłacza sie od jakiej temp??? teraz vento pali 2 razy yle co powinno a nagrzewa sie w miare szybko bo gaz sie zalacza szybko no i te obroty nawet przy temp 70 sa za duze bo 2000
Paweł J. - 2011-01-03, 21:57

piotrek/wawa napisał/a:
ale ssanie odłacza sie od jakiej temp???

Gdy zaczyna się podnosić wskazówka, ssanie już nie działa.

piotrek/wawa napisał/a:
obroty nawet przy temp 70 sa za duze bo 2000

Termostat jedno, czyli do wymiany, a obroty drugie....być może silniczek krokowy czy coś tego typu.

piotrek/wawa - 2011-01-04, 08:53

Paweł J. napisał/a:

Termostat jedno, czyli do wymiany, a obroty drugie....być może silniczek krokowy czy coś tego typu.


jedno i drugie ale jezeli bylby to czujnik temp to i za dlugie ssanie i obroty bylyby jednym

albo silniczek krokowy ale jak on ma sie do gazu???

Paweł J. - 2011-01-04, 09:55

piotrek/wawa napisał/a:
ale jezeli bylby to czujnik temp to i za dlugie ssanie i obroty bylyby jednym

Z tymi obrotami to niekoniecznie...mój tylko zaniżał temperaturę, a nagrzewał się tak samo-chodzi o szybkość.

piotrek/wawa - 2011-01-04, 10:34

no dobra temp przelaczenia gazu mam ustawiona na 10stpC przelacza sie zanim oskrobie szyby wiec nagrzewa sie dosyc szybko moim zdaniem
piotrek/wawa - 2011-01-04, 10:35

no dobra temp przelaczenia gazu mam ustawiona na 10stpC przelacza sie zanim oskrobie szyby wiec nagrzewa sie dosyc szybko moim zdaniem

i jeszcze jedno ten silniczek krokowy czy w duzej mierze jest odpowiedzialny za spalanie i czy ma cos wspolnego z gazem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group