|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Vento 1.8 B+G
MihasZiom - 2010-12-27, 03:39 Temat postu: Vento 1.8 B+G Witam. Mam Vento 1,8 B+G i mam parę problemów.
1) Bardzo cieżko pali jak jest zimny, nie wiem czemu, cofa się paliwo? coś zamarza? Wcześniej doraźnie pomagał Samostart ale dzisiaj nawet nie zareagował na niego, dopiero DWA CZAJNIKI gorącej wody na silnik pomogły.
2) Na benzynie chodzi dobrze póki się nie zagrzeje troszkę, potem falują obroty, gaśnie, nie jedzie tak jak powinien. Na gazie nie ma takich objawów.
3) Nie dogrzewa do 90 stopni. Przy 70 załącza sie wentylator.
4) poprzedni właściciel wymieniał pompkę paliwa i od tej pory nie pokazuje wskaźnik paliwa, mówił ze zwarły mu sie jakieś kabelki i coś się zjarało.
5) Ta pompka nie była nowa i możliwe ze nie daje dobrego cisnienia i dlatego tak kijowo pali ?
6) Ubywa płynu chłodniczego, nie dużo ale ubywa.Padła uszczelka pod głowicą czy gdzieś ucieka
7) Głośno chodzi wspomaganie, na skręconych kolach (nie do oporu) pompa od wspomagania dość głośno buczy.
Ogólnie wcześniej jak nie było mrozów to przekręciłem rozrusznikiem z 5 sekund na benzynie i przełączałem na gaz i odpalał elegancko. A teraz jakaś lipa jest.
To chyba tyle. Mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże Z góry dzieki i pozdrawiam.
panzer jager - 2010-12-27, 08:05
ad 1
Sprawdź filtr paliwa. Możliwe, że nigdy nie był wymieniany i teraz gdy jest mróz zamarzła w nim woda
ad 2, 3
Sprawdziłbym czujnik temperatury. Może pokazywać błędne odczyty.
ad 6
Witam w klubie posiadaczy silników ze znikającym płynem chłodniczym :0
http://forum.vwvento.org/...d85a0d80#186263
ad 7
Możliwe że wymiana płynu wspomagania pomoże.
Wąski 2 - 2010-12-27, 20:10
Ad 1-Wadliwe paliwo co powoduje że przy takich temp ,ciężko pali ,albo filterek paliwa do wymiany
Ad 2,3 -prawdopodobnie czujnik cieczy ,tak jak kolega wyżej pisze
Ad 4-Możliwe ze w zegarach się opornik sfajczył jeżeli było zwarcie ,albo cosik nie łączy przy wtyczce od pompki na zbiorniku
Ad 5- Odniesienie do pierwszego punktu
Ad 6- Prawdopodobnie kruciec na głowicy od węża chłodniczego (standard w 1.8) płun delikatnie się "poci" i wyparowuje ,dlatego nie widać na silniku zacieków płynu
Ad.7 - Na początek zaczoł bym od zmiany płynu wspomagania ,no i sprawdził bym stan poziomu tego płynu
Przemek - 2010-12-27, 20:14
MihasZiom, jezeli bedziesz wymieniał płyn wspomagania to wymyj układ. najlepiej denaturatem potem wlej płyn odpal auto pokrec kierownica pare razy zgas auto i spuść cały płyn. zalej nowym i powinno byc git
Wąski 2 - 2010-12-27, 20:40
ventylek86 napisał/a: | wymyj układ. najlepiej denaturatem |
nie nie polecam ,ani się nie zaleca,jedyne co można ułatwić sobie przy wymianie to rozgrzać silnik i wtedy ciepły płyn zlać ,a denaturat jest suchy i może to tylko pogorszyć sytuację ,to tak samo jak by przy wymianie oleju w silniku zlał olej i odpalił silnik na sucho ,wiadomo ,może się nic nie stać ,a może to zapoczątkować zatarcie się pompy ,zwłaszcza ze części nie są pierwszej młodości
Przemek - 2010-12-27, 20:43
mam tak zrobione u siebie i chodzi bardzo dobrze pompa ucichła i jest git
Wąski 2 - 2010-12-27, 20:46
no ja nie muwię nie ale po prostu się tego nie poleca bo u ciebie jest wsio sii ,a u kolegi może się cosik zesrać
Brutal - 2010-12-27, 21:20
Jak piszczy z pompy wspomagania to weś naciągnij pasek na nowo miałem to u siebie
MihasZiom - 2010-12-28, 17:28
Dzisiaj Vento postało pół dnia na mrozie -10 stopni i kaplica. Odpalanie z innych kabli, samostart, gorąca woda itp nie pomogło. Jutro będę chciał zobaczyć ten filterek paliwa, on jest niedaleko baku tak czy pod maską
Wąski 2 - 2010-12-28, 17:59
zgadza się filterek paliwa znajduje się pod autem przed zbiornikiem bodajrze po lewej stronie
sebastian - 2010-12-28, 18:37
Filtr paliwa (od benzyny) znajduje się pod samochodem, zaraz za bakiem (taka puszka, będziesz ją widział, rzuca się w oczy). natomiast filtr od gazu znajdziesz gdzieś pod maską, tam gdzieś w okolicy parownika najprawdopodobniej. W większości przypadków będzie on mały w jakiejś obudowie metalowej...
MihasZiom - 2010-12-29, 15:03
No więc dzisiaj bak wyleciał z samochodu, było w nim troche syfu i trochę zamarzniętego "czegos". Pompka niby dobra ale nie wiem czy jest dobrze podłączona, po wsadzeniu jej do butelki z benzyną sączy się z niej paliwko górą wiec chyba coś jest nie tak. Ale cisnienie jakieś tam podaje. Jutro będę składał i sie zobaczy. Mam jeszcze pytanko :
Czy jak rozrusznik czasami nie załapuje(kreci ale nie obraca silnikiem) to da sie cos z tym zrobić czy trzeba nowy
Paweł J. - 2010-12-29, 15:06
Cytat: | Czy jak rozrusznik czasami nie załapuje(kreci ale nie obraca silnikiem) to da sie cos z tym zrobić czy trzeba nowy |
Pewnie bendix do wymiany.
|
|