Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Wyciek p³ynu ch³odniczego

panzer jager - 2010-12-23, 08:49
Temat postu: Wyciek p³ynu ch³odniczego
Niepokoj±co szybko znika mi p³yn ch³odniczy.
Dolewki w ilo¶ci 300 ml co 500km. P³yn o nazwie PRESTONE.
Uk³ad ch³odniczy sprawdzany u mechanika urz±dzeniem ci¶nieniowym (pompka z ci¶nieniomierzem). Mechanik Stwierdzi³ ¿e jest w porz±dku i trzyma ci¶nienie, nie s³ychaæ syczenia.
Zaproponowa³ wymianê korka na nowy- co oczywi¶cie uczyni³em.
No i dalej lipa- p³yn dalej znika.
Dodam ¿e z nagrzewnic± raczej nie mam problemów.
Ca³y uk³ad, ³±czenia, ch³odnice przegl±da³em kilkukrotnie- te¿ ¿adnych oznak lej±cego siê p³ynu.
Wcze¶niej mia³em minimalne wycieki spod trójników do gazu poniewa¿ s± plastikowe.
Jak±¶ wskazówk± mo¿e byæ to, i¿ ostatnio po przejechaniu 1000 km (300 km w Polsce, 700 km Niemcy 150km/h) znik³a minimalna ilo¶æ substancji ch³odz±cej.
Wydaje mi siê, ¿e p³yn znika najszybciej wtedy gdy auto jest czêsto odpalane i je¿d¿one na ma³ych dystansach.
Czekam na Wasze sugestie dotycz±ce mojego problemu.
Pozdrawiam!!!

Pawe³ J. - 2010-12-23, 10:48

panzer jager napisa³/a:
Wydaje mi siê, ¿e p³yn znika najszybciej wtedy gdy auto jest czêsto odpalane i je¿d¿one na ma³ych dystansach.

Gdy¿ w³a¶nie w tedy najbardziej cieknie z np trójników bad¼ króæców.....gdy silnik jest gor±cy w tedy jest ok, ale w czasie stygniecia p³yn wycieka.

Sprawdzaj wszystkie krócce jakie siê da, ³±cznie z tymi od parownika.

Lwomati - 2010-12-23, 13:09

Pawe³ J. napisa³/a:
gdy silnik jest gor±cy w tedy jest ok, ale w czasie stygniecia p³yn wycieka.

podczas pracy silnika pracuje równie¿ pompa wody, wiêc wyciek jest minimalny lub zerowy, lecz gdy silnik zostaje zgaszony, to ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia zwiêksza siê i wtedy w³a¶nie wystêpuj± wycieki p³ynów.
panzer jager, prze¶led¼ dok³adnie jak gasisz samochód czy po paru minutach nie ma pod nim ka³u¿y.

Pawe³ J. - 2010-12-23, 13:30

Mia³em taki przypadek ¿e puszcza³ mi oring pod czujnikiem temperatury....by³o ok przez kilka godzin po zgaszeniu silnika....dopiero ca³ej nocy pó³ silnika by³o mokre.
zlotykamil - 2010-12-23, 15:04

panzer jager napisa³/a:
Dolewki w ilo¶ci 300 ml co 500km
- ja tez co 2 - 3 tys dolewam z po³ litra ale nie chce mi sie juz szukac przyczyn - bo najwiecej to z tych starych wezy i krucców cieknie - zobacz na zimnym silniku podus we¿e - jak ich nigdy nie wymieniales to na bank maja dziurki i beda robily sie mokre miejscami a i krucce ze starymi uszczelkami potruchlaly i tez pewnie ciekna na zimno
- najgorsze opcje to jak pociekla ci pompa wody - ale jak pisze Lwomati, byla by kaluza raczej i ucieklo by go wiecej albo uszczelke pod glowica moglo delikatnie przedmuchac i plyn wali do silnika - wiec kontoluj czesto stan oleju dopuki nie wyjasnisz sytuacji zeby go za duzo nie bylo przypadkiem ;)

pawel39106 - 2010-12-23, 19:17

Mi la³a pompa wody i ¿adna ka³u¿a siê pod autem nie robi³a. Wymieni³em na now±, 130z³ i po problemie. Je¿eli na którym¶ wê¿u zrobi³aby siê malutka dziurka to momentalnie zrobi³aby siê taka ¿e z pod maski ³adowa³aby para bo wywala³oby gor±cy p³yn pod ci¶nieniem. Uszczelka pod g³owic± mog³a siê wysraæ chocia¿ w tych silnikach z tego co wiem bardzo rzadko siê to zdarza. Po samej obserwacji oleju nie zawsze mo¿na to stwierdziæ bo jak Ci silnik bêdzie olej bra³ to nic nie wyczaisz. Ale s± inne sposoby, np. jak pod korkiem wlewu oleju robi siê taka ¿ó³ta ma¼. Mo¿e byæ która¶ opaska nie doci¶niêta ale jak mówisz ¿e sprawdza³e¶ to raczej odpada.
S± ró¿ne uszczelniaczê do uk³adu ch³odniczego ale je¿eli w takich ilo¶ciach Ci plynu ubywa to raczej nie pomog±.

zlotykamil - 2010-12-24, 00:39

pawel39106 napisa³/a:
Je¿eli na którym¶ wê¿u zrobi³aby siê malutka dziurka to momentalnie zrobi³aby siê taka ¿e z pod maski ³adowa³aby para bo wywala³oby gor±cy p³yn pod ci¶nieniem.

nieprawda - u mnie weze puszczaja w taki sposob i juz pewnie z rok jak to zauwazylem - malutka dziurka przy stygnieciu i przyduszeniu weza wydobywa sie z niej naprawde minimalne ilosc plynu - na wezu robi sie mokra plama ale szybko odparowuje - kilka takich dziurek i kilka dniu i w zbiorniczku stan sie zmieni ;)
pawel39106 napisa³/a:
jak pod korkiem wlewu oleju robi siê taka ¿ó³ta ma¼
tu tez sie mylisz w wiekszosci naszych benzyniakow zima taki objaw wystepuje - wina krotkich dystansów i trzymania autka pod chmurka ;)
Pawe³ J. - 2010-12-24, 07:38

zlotykamil napisa³/a:
u mnie weze puszczaja w taki sposob i juz pewnie z rok jak to zauwazylem - malutka dziurka przy stygnieciu i przyduszeniu weza wydobywa sie z niej naprawde minimalne ilosc plynu

Tak samo mia³em kiedy¶ z trójnikiem przy g³owicy...puszcza³ minimalnie ale jak siê zdusi³o przewód przed nim to p³yn wyp³ywa³ strumykami.

Tak¿e z mazi± pod korkiem róznie bywa...kwestia robionych dystansów i przechowywania auta...oczywi¶cie chodzi o okres zimowy. z reszt± plematy odno¶nie mazi pod korkiem wlewu oleju by³y jednymi z pierwszych na tym forum.

pawel39106 - 2010-12-24, 10:16

zlotykamil napisa³/a:
nieprawda - u mnie weze puszczaja w taki sposob i juz pewnie z rok jak to zauwazylem - malutka dziurka przy stygnieciu i przyduszeniu weza wydobywa sie z niej naprawde minimalne ilosc plynu - na wezu robi sie mokra plama ale szybko odparowuje - kilka takich dziurek i kilka dniu i w zbiorniczku stan sie zmieni ;)

No u mnie akurat jak zauwa¿y³em przypadkowo malutk± dziurkê na wê¿yku to do sklepu po nowy nie dojecha³em, dziura zrobi³a siê na palca. Zreszt± w ci±gu pó³ roku wszystkie wê¿e mi polecia³y a ja g³upi zamiast od razu wymieniæ za kolej± jak leci to po jednym wymienia³em bo my¶la³em ¿e reszta jest jeszcze dobra :mur:
zlotykamil napisa³/a:
tu tez sie mylisz w wiekszosci naszych benzyniakow zima taki objaw wystepuje - wina krotkich dystansów i trzymania autka pod chmurka ;)

U mnie tego nie ma. Auto stoi na polu a dystansy które najczê¶ciej robiê to 25km.

Morfeusz142 - 2010-12-24, 10:38

Mia³em ten sam problem. Ci±g³e dolewki p³ynu i mokre plamy pod samochodem widoczne dopiero rano. Ciek³o spod krócca, nowego zreszt±. Nie pomaga³y nowe oringi ani silikon. W koñcu kupi³em nowy orygina³ w ASO, z³o¿y³em bez ¿adnych silikonów i mam spokój.
panzer jager - 2010-12-25, 10:58

Jak ju¿ pisa³em uk³ad by³ sprawdzany kilkukrotnie- metod± "na oko i dotyk".
W ok³adzie nie stwierdzi³em nieszczelno¶ci, ¿adnych nacieków, plam pod samochodem.
Obydwa króæce zosta³y wymienione oko³o roku temu poniewa¿ siê z nich la³o.
Pompa wody wymieniona oko³o roku temu.
Wê¿e te¿ s± jeszcze miêciutkie- nie widaæ oznak sparcenia i nie s± twarde.
Oleju nie przybywa, nie zmienia on konsystencji oraz barwy.
Dolewki oleju na 12 000 km robiê oko³o 1 litra.

Naprawdê skoñczy³y mi siê ju¿ pomys³y.
Mo¿e co¶ z parownikiem???
Ale jak to sprawdziæ???

Morfeusz142 - 2010-12-25, 14:10

Wymieni³e¶ króæce, na orygina³? Bo podróbki s± nic nie warte.
pablomed - 2010-12-26, 13:23

panzer jager, na bank jest wyciek, paruje od razu wiêc nie widzisz. Poza krócami - w autach z lpg najczê¶ciej na trójnikach od grzania reduktora - objechac palcem po przech³odzeniu silnika. Dolne rogi ch³odnicy, i najrzadziej za¶lepki w bloku silnika z ty³u( broki)
Pawe³ J. - 2010-12-26, 17:21

pablomed napisa³/a:
w autach z lpg najczê¶ciej na trójnikach od grzania reduktora

Mia³em to ostatnio...p³ynu ubywa³o, ale niestety przy parowniku by³o sucho....dopiero jak mi na motor wywali³o p³yn i kolanko z parownika odpad³o-zaczai³em ¿e to w³asnie o to chodzi. Jedno mi siê samo rozlecia³o a drugie urwa³em lekkim zahaczeniem reki. Tak¿e szarpnij za te kolanka z wyczuciem, ale pamietaj ¿e jak które¶ sie uwali to furka uziemiona. Zestaw naprawczy tych kolanek ³±cznie z segerami i uszczelk± parownika to ok 25z³.

panzer jager - 2010-12-27, 08:11

Zrobi³em jak wskaza³ pablomed.
Rzeczywi¶cie leje siê z tych trójników/rozdzielaczy które wychodz± z nagrzewnicy.
Dokrêci³em obr±czki. Po dniu jazdy dalej te same objawy.
Mo¿e trzeba wymieniæ te trójniki na metalowe???

zlotykamil - 2010-12-27, 11:53

panzer jager napisa³/a:
Mo¿e trzeba wymieniæ te trójniki na metalowe???
ale leje sie z pod przewodow na kruccach? moze na poczatek spróbuj wymienic te przewody - w sklepie kupisz je na metry - wymien sobie z jeden i zobaczysz co sie bedzie dzialo - mi sie wydajeze ze jednak przewody sa stare struchlale i juz ich poprostu nie docisniesz jak trzeba
cinek82 - 2010-12-27, 11:56

Mi lecia³o z trójników które id± od LPG do nagrzewnicy (bli¿ej grodzi miêdzy silnikiem a kabin± pasa¿ersk±), dokrêci³em obejmy i jest si :OK:
Pawe³ J. - 2010-12-27, 12:05

Pawe³ J. napisa³/a:
Mia³em to ostatnio...p³ynu ubywa³o, ale niestety przy parowniku by³o sucho....dopiero jak mi na motor wywali³o p³yn i kolanko z parownika odpad³o-zaczai³em ¿e to w³asnie o to chodzi. Jedno mi siê samo rozlecia³o a drugie urwa³em lekkim zahaczeniem reki. Tak¿e szarpnij za te kolanka z wyczuciem, ale pamietaj ¿e jak które¶ sie uwali to furka uziemiona. Zestaw naprawczy tych kolanek ³±cznie z segerami i uszczelk± parownika to ok 25z³.

Oczywi¶cie mia³em na my¶li te kolanka przy parowniku.

A te trójniki wpinane w przewody do nagrzewnicy to tak¿e wielka lipa, chodzi o plastikowe. Przewody jak przewody, skoro sa miêkkie to s± ok, ale niestety te trójniki od temperatury i czasu robi± siê jajowate i przez to puszczaj±, kiedy¶, kiedy¶ je wymieni³em i by³o ok...teraz widze ¿e jeden jest juz mokrawy. Co do trójników miedzianych to najpro¶ciej bedzie je dostaæ na allegro, no chyba ¿e kto¶ ma sklep specjalistyczny z LPG.

Np to:

http://allegro.pl/metalow...1366328391.html

tylkonie wiem czy ten rozdzielacz ma dobre wymiary gdy¿ chyba przewód id±cy do parownika ma mniejsz± ¶rednicê od tych od nagrzewnicy.

zlotykamil - 2010-12-28, 21:34

da sie wymienic krucce przy nagrzewnicy? czy sa one na stale? pilne!!!!
pablomed - 2010-12-28, 23:19

nie da sie, tylko razem z nagrzewnic±
thierry02 - 2011-01-06, 11:18

Wczoraj w trasie mia³em nie mi³a sytuacjê podczas postoju, na w³±czonym silniku nagle zauwa¿y³em dym z pod maski otwieram, a tu z ch³odnicy syczy i paruje p³yn z ch³odnicy, po chwili p³yn z ca³ego zbiornika wylecia³. Podczas jazdy temp wynosi³a max 70stopni(nigdy nie przekroczy³a 70stopni) czêsto jest na min. W ch³odnicy pewnie kable nieszczelne bo wczesniej mi ucieka³ p³yn, ale w mniejszych ilo¶ciach. Co panowie z tym zrobiæ? Wymiana przewodów? Termostat, czujnik temp?
piotrek/wawa - 2011-01-07, 14:32

musisz sie dobrze przyjrzec skad ucieka plyn przy wycieku to tylko wymiana prtzewodow jezeli sa sparciale jak to clodnica to trzeba ja wyjac i albo zalatac albo wymnienic z lataniem to duzo roboty i pozniej nieladnie chlodnica wyglada ale to moim zdaniem najmniejszy problem

najwazniejsze to to zeby zlokalizowac wyciek

thierry02 - 2011-01-07, 18:01

ju¿ wymieni³em w±¿ ;p, ale odwali³em bo zredukowa³emz 4 na 2 bo sie zamuli³ i przy 6000 obrotów troche go przeciagnalem, i od teraz duzo g³osniej chodzi i z ch³odnicy troche dymu polecia³o :/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group