|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Jakie tarcze hamulcowe
Mefiusz - 2010-11-30, 21:48 Temat postu: Jakie tarcze hamulcowe Witam,
Czeka mnie wymiana tarcz.Jakie tarcze niewentylowane 239mm wybrać zastanawiam się pomiędzy:
- Mikoda GT - nacinane i nawiercane
- Brembo MAX - nacinane
- ATE Power - nacinane
Co polecacie?
D_M_C_ - 2010-11-30, 22:32
Witam. Ja osobiście polecam Mikody.
Mam w swoim Ventku z przodu Mikody wersje GT (wentylowane nacinane i nawiercane). Z tyłu tylko zwykłe ale też Mikody, Ale przymierzałem się też do GT, niestety musiało paść na kompromis a zostały zwykłe za to przyszły klocki TRW
Hormon - 2010-11-30, 22:33
Mikoda albo ATE.
Mefiusz - 2010-11-30, 22:40
Koledzy a co musiałbym kupić żeby mieć wentylowane z przodu i jaki jest koszt ? Dodam że mam felgi stalowe 14" Bo tak się zastanawiam właśnie co będzie lepsze i jak to wychodzi cenowo.
D_M_C_ - 2010-11-30, 23:05
tu masz Mikody katalog
http://www.mikoda.pl/sklep/c1769,VENTO--1H2-
z tego co widze to do TD nie ma wentylowanych.
Mefiusz - 2010-11-30, 23:10
ok ok wiem dzwoniłem tam dzisiaj , ale chodzą mi po głowie jeszcze tarcze wentylowane i nie wiem jaka jest różnica i czy opłaca się wymieniać ? Z tego co pamiętam jest tam inny zacisk i jarzmo
Wąski 2 - 2010-11-30, 23:26
dokładnie jeżeli masz zwykłe tarcze to jeżeli chcesz zmienić sobie na wentylowane ,to niestety ale musisz zmienić tak że zaciski i jarzma ,tyle że nie jestem pewien ale w 1.9 td nie ma odkręcanych jarzm ,i niestety trza z całą piastą wymieniać ,tak samo jest np,w 1.8
Mefiusz - 2010-11-30, 23:36
Jaki jest koszt tych części ? Opłaca się zmieniać na wentylowane ? Czy tarcze nacinane i nawiercane nie działają podobnie jak to jest ?
Wąski 2 - 2010-11-30, 23:47
koszt, to zależy za ile np uda ci się wyrwać taki zestaw na przód ale komplet na przód można już dostać za 300zł ,co do opłacalności to powiem ci tak ,że każde układy hamulcowe były odpowiednio dobrane do osiągów samochodu ,z pewnym zapasem by auto skutecznie wychamować ,wentylowane jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie dodatkowo chłodzić tarcze ,nacinane czy nawiercane w jakimś tam stopniu też chłodzą ,ale jeżeli nie będziesz miał pojęcia o normalnej jeździe to i podwójnie wentylowane tarcze i nacinane i wiercone przy tym, się zagotują i też je zajezdzisz ,tak więc jeżeli masz chęć i zachciankę aby mieć wentylowane tarcze to już zależy od ,twojego widzimisię
Mefiusz - 2010-12-01, 00:13
Masz rację, co do wszystkiego, o czym napisałeś wyżej. Założenie moje jest takie, aby zadbać o bezpieczeństwo. Mam trochę zwiększoną moc przez montaż BOOST PIN'A i w planach mam podniesienie ciśnienia na turbinie i montaż intercoolera. Zjeździłem właśnie tarcze i zastanawiam się czy zakładać MIKODY GT czy bawić się w tarcze wentylowane, bo na dobrą sprawę koszty będą zbliżone a mi chodzi o sam efekt hamowania czy będzie on porównywalny. Duża jest różnica między wentylowanymi a nacinanymi i nawiercanymi tarczami?
rolz - 2010-12-01, 07:58
Spraw sobie zwykłe niewentylowane ATE Power disc, do tego klocki ATE i w zupełności powinno Ci wystarczyć nawet po zwiększeniu mocy. Nacinane i nawiercane tarcze szybciej będą zużywać Ci klocki a nie jestem pewien czy jak dojdziesz do 100 koni mocy będziesz w stanie je wykorzystać.
Wąski 2 - 2010-12-01, 13:33
no to skoro masz podniesioną moc autka i planujesz dalsze zmiany to,jak najbardziej powinnieneś zmienić na większe tarcze przód i tył ,bo hamulce to podstawa ,dla mnie to priorytet jeżeli chodzi o bezpieczeństwo
Mefiusz - 2010-12-01, 16:11
Dla mnie też , ale na chwile obecną niestety budżet mi na to nie pozwala więc zamówiłem tarcze 239mm ATE Power Disc + klocki ATE. Po zimie pomyśle o zmianie hamulców z tyłu na tarcze tylko pytanie, z czego zrobić swapa żeby mi zaciski z tyłu nie leciały, bo o to się martwię.
Wąski 2 - 2010-12-01, 18:38
najlepiej 2.0 lub 2.8 z vento lub golf 3
Mefiusz - 2010-12-02, 10:24
Wąski 2 napisał/a: | najlepiej 2.0 lub 2.8 z vento lub golf 3 |
Orientujesz się gdzie lecą zaciski pod tarcze na tylnej osi ? Z czego najlepiej zrobić swap żeby zaraz znowu nie szukać zacisków?
Wąski 2 - 2010-12-02, 13:10
nie rozumiem,o co chodzi z tym "leceniem" jak znajdziesz dawcę to bierz komplet przód i tył tarcz z zaciskami,na golfie sa czeęsto autka na części i chłopaki mają nawet przystępne ceny,a na naszym forum jest tak że kolega HANSS ,on zajmuje się częściemi do vw golf i nie raz vento ,i jest pewnym żrudłem jeżeli chodzi o części
Mefiusz - 2010-12-02, 14:33
Chodziło mi o to że parę znajomych mówiło mi ze w golfie III psują się zaciski na tylnej osi. Jak to jest z ABS-em jak go teraz nie mam i wziąłbym zestaw ABS-em przód i tył to co jeszcze byłoby mi potrzebne ?
|
|