|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Swap AAM --> AAA
Marek81l - 2010-11-22, 15:32 Temat postu: Swap AAM --> AAA Chopy pytanko mam
W niedziele jade po Vr-ke do Góry Kalwarii ponoc jest z Passata.
Bedzie ładowana do Ventyla z AAM pod maską.
Obydwa silnika są z automatami.
Pytanka mam takie:
Czy półosie napędowe mogą zostac??
I co z sankami??
Poduszki pod silnik kupie z tym ze cos tam slyszalem ze jakos inaczej VR-ka siedzi na axie.
Acha no i fajnie jakby sie ktos orientowal czy skrzynka w pasku B3 jest ta sama co w ventach.
zeniTh - 2010-11-22, 18:31
skrzynia jest taka sama, bo kolega kupił passata b3 tylko i wyłącznie dla skrzyni, którą zaadoptował do swojego VRa do mk3
Marek81l - 2010-11-25, 21:08
To moze inaczej zapytam
Czy jak bym kupił sam silnik z 2,8 to wchodzi na dzwona z tej skrzyni tak??
A co z sankami??
Bo chodzi o to ze wolałbym zeby zostal automat bo jest w swietnym stanie,ładnie zmienia biegi no i przeróbki typu pedaly,tunel srodkowy,pompka sprzegla mi sie nie usmiechają a u Marko VR6 sobie to radzi bardzo fajnie w automacie.
Bo opcje som takie ze znalazłem i w automacie i w manualu vr-ke a jak skrzynia mogłaby zostac to byłoby super.
Marek81l - 2010-11-27, 22:58
Dobrze , temat mozna usunąc,jest juz nieaktualny . Kupiłem komplet na swapa w manualu.
Zamieszcze fotki ale w moim temacie z przebiegu swapowania,kurde to juz 5 swap w ciągu ostatnich 2 miesiecy. Gosc nam go odpalil,chodzi ładnie i podobno nigdy nie widzial gazu.
Wysepilismy cały kpl za 1,8 tys. Wiec chyba niezle.
archeolog - 2010-11-29, 21:45
Drażni mnie jak piszą że nie widział gazu ,a w szczególność że jest to traktowane jako super mega wypas zalete ....
Marek81l - 2010-11-29, 22:57
Hehe Archeolog ja se bez gazu nie wyobrazam jazdy.
Tak powiedzial własciciel vr-ki tylko
archeolog - 2010-11-29, 23:22
Spoko , jak ten pasek jeździł w pl więcej niż 3 lata to też nie wierze , i jeżeli instalacja była ok ustawienia też to nic w tym zdrożnego nie ma xD
Wąski 2 - 2010-12-01, 00:04
nie no zgadzam się dobrze ustawiony gaz i z pewnego żrudła no i jak piszesz wporządku instalacja , to pewien sukces ale rozchodzi się o to że od gazu twardnieją usczelniacze zaworów iraz inne mankamenty wychodzą zwłaszcze w głowicy zawory itp
Marek81l - 2010-12-01, 23:59
A to małe sprostowanie . Silnik mamy z Golfa 3 na holenderskich blachach czy jakis tam innych. Podobniez nie rejstrowany u nas , ale ja tez w to wszystko srednio wierze
archeolog - 2010-12-03, 18:12
Twardnieją w szczególności jak się za szybko przełącza na gaz , albo tak jak ja odpala sie na LPG z tym że koszta są małe i moim zdaniem jak ktoś zdejmuje głowicę to obowiązkowo powinien wymienić uszczelniacze ja tak zrobiłem w 9a koszt ok 50zł
vezet22 - 2010-12-04, 16:21
archeolog, co ty tak za tum gazem stajesz
gaz jest do zapalniczek
Wydym - 2010-12-04, 16:41
Gaz gaz gaz wciskam do dechy gaz jadę na gazie cały czas a potem staje bo silnik padł za jakiś czas
Respect - 2010-12-04, 18:17
ja i paska i ventyla w gazie użytkuję i nie narzekam z czego ventyl 16letni i 13lat w gazie po 295tyś i juz drugi rok benzyny nie widział zima nie zima pali na dotyk
a pasek średnio 19l/100km , dziennie robie często po 200km
Marek81l - 2010-12-05, 20:07
A moj ABF na vw manie wciągał srednio 6,5 l LPG/100km nie przekraczając 110km/h bo zawias na wiecej nie pozwalał. Spowrotem z uszkodzonym alternatorem wziął jeszcze mniej Tylko ze gaz został po 2E,nie przeregulowany,slabo idzie ale jak oszczednie
Chopy orientujecie sie moze czy pas przedni z golfa 3 pasuje do vento??
Bo wizualnie to jest to samo ale czy np.lampy maja te same mocowania wie ktos??
MarkoVr6 - 2010-12-05, 21:22
Marek81l, Muszą mieć te same mocowania bo przeca nie robiło by się we Golfie tak łatwo Ventofrontu co nie ?
archeolog - 2010-12-06, 12:56
Respect napisał/a: | ja i paska i ventyla w gazie użytkuję i nie narzekam z czego ventyl 16letni i 13lat w gazie po 295tyś i juz drugi rok benzyny nie widział zima nie zima pali na dotyk
a pasek średnio 19l/100km , dziennie robie często po 200km |
Rozumiem że odpalasz na LPG ? w te mrozy ?
Co do frontu spokojnie wszystko pasuje
Respect - 2010-12-06, 17:40
archeolog, dokładnie tak, odpalany jest od ubiegłej zimy tylko na gazie , bez problemów , nie ukrywam że nie dbam o silnik w ventylu bo i tak już jest ku końcowi \.
W pasku na gaz przełącza sie przy 60 stopniach
Marek81l - 2010-12-06, 23:18
No to spoko,jak wszystko pasi to gitara.
Od srody chyba zaczynamy działac bo plany sie pozmieniały,na lepsze oczywiscie.
archeolog - 2010-12-07, 10:14
Respect napisał/a: | archeolog, dokładnie tak, odpalany jest od ubiegłej zimy tylko na gazie , bez problemów , nie ukrywam że nie dbam o silnik w ventylu bo i tak już jest ku końcowi \.
W pasku na gaz przełącza sie przy 60 stopniach |
To mogles mnie poprzec jak walczylem o dobre imie gazu ,ktore ciagle nie wiadomo czemu mieszane z blotem .i niech ktos tylko napisze ze gaz jjest suchy...
Paweł J. - 2010-12-07, 20:34
archeolog napisał/a: | .i niech ktos tylko napisze ze gaz jjest suchy...
_________________ |
Coś czuję, że o mnie chodzi i jakoś przypomniał mi się tekst
archeolog napisał/a: | suchy to ty jestes Bolek |
Puki co możemy sobie podyskutować w odpowiednim dziale także zapraszam do polemiki, a nie do porzucania wątku z przytupem itp.
archeolog - 2010-12-08, 21:47
Hahaha xD Bez bulwersu
Marek81l - 2010-12-11, 02:23
Panowie mam kilka pytan.
Generalnie do włascicieli vr-ek na naszym forum ale kazda pomoc sie przyda.
Czy AAA włącza pompe paliwa po zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem dopiero?
Czy ktos kto ma vr-ke najlepiej w manualu bo automat ma Markovr6 ale tam bedzie inaczej mógłby mi cyknąc fotke skrzynki bezpieczników tak coby było widac przekazniki??
Problem jest taki ze przekażnik nr 30 po przekreceniu zaplonu brzęczy 2 sek równo z wyskokiem obrotka na 3 tys. Potem jest cisza i jak krece rozruchem to odpala,chodzi okolo 5 do 10 sekund i gasnie jakby mu odcieło paliwko.
Jak by ktos mogl doradzic to z góry dzieki.
archeolog - 2010-12-11, 19:24
Z mojego dość krótkiego doświadczenia wynika że nie spotkałem auta która miało by innaczej niż tryb nabicia przy przekręceniu na zapłon i wyłączania po nabiciu żądanego ciśnienia ,oraz włączenia się na stałe po przekręcaniu na rozruch i skutecznym odpaleniu silnika Podmieniałeś przekaźnik ? podłącz pompę na krótko i odpal
Marek81l - 2010-12-12, 21:46
No i z vr-ką staje sie sliski temat. Cos w elektryce jest nie teges. Poprawiam posta wyzej.
Brzęczy przekaznik 53(tzw.uniwersalny) który załącza pompe paliwa. Efekt jest taki ze sygnał z kompa idzie przez sekunde ok 5 voltami(wtedy brzęczy 53)po czym robi sie 12 volt przekaznik styka normalnie,ruszając pompe. Silnik odpala,chwile chodzi i gasnie,bo rozłacza sie spowrotem przekaznik. W tym czasie przekażnik 30 czyli ten od DIGI caly czas jest styknięty czyli jest ok. Komp niby ma wszystkie potrzebne glówne napięcia i masy.
Efekt troche jak na immo ale sterownik jak i silnik jest 92 wiec raczej to odpada.
Silnik przed kupnem normalnie chodził bo bylismy najpierw odpalic i posluchac.
Jakby ktos mial jakis pomysł to będe wdzięczny.
Archeolog jak daje pompe na krotko to nie gada wcale.
archeolog - 2010-12-12, 22:07
Podłącz pompę na krótko i powiedz jak sie bedzie zachowywać
Marek81l - 2010-12-12, 23:00
To samo co normalnie o ile nie gorzej.
Z ECU to zapali aby na chwile a na krotko jak podłącze to tylko prubuje zagadac ale nie odpala. Mam takie wrazenie jakby w momencie jego gaśnięcia siadało wszystko tzn.Pompa paliwa,wtryski oraz iskra. W jednego tego nie sprawdze. Wygląda to na jakis brak masy ale nic juz luzem mi nie zostało.
Respect - 2010-12-13, 09:08
Marek81l, ale tą pompe zostawiłes stara czy tez przekładałes?
Marek81l - 2010-12-13, 12:36
Pompa paliwa jest tez od VR-a ze niby 3 barowa. Tylko ze jak sciągam węzyki pod jakis tescik to cisnienie naprawde jest duze.
archeolog - 2010-12-13, 15:15
No jak na krótko nie odpala to bardzo dziwne ... A Ecu od vrki nie miało Immo ?
Marek81l - 2010-12-13, 17:08
Podobno z tego rocznika nie bylo immo.
Pozatym przed kupnem był palony z kabli wiec immo raczej odpada.
archeolog - 2010-12-13, 19:12
Szukaj w układzie zapłonowym przy v6 można zrobić tak ... odpal przy jednej świecy wyciągniętej i spoglądaj na iskrę raczej z kolega to zrób chyba że masz dwu metrowe ręce ;p jak silnik będzie gasł patrz czy jest iskra ... będzie wiadomo czy zapłon czy paliwo , Można też wtrysnąć kilka strzykaw paliwka do dolotu i odpalić jak nadążysz mu podawać strzykawką paliwo i będzie pracować dłużej niż zwykle też wykluczysz iskrę , Jeszcze jedna metoda znajomy mechanik ma nawet taki przyrząd (powinien go opatentować ) ma przenośna instalacje lpg która podłącza w 5min do każdego samochodu i też może powykluczać część możliwości , ty możesz użyć samochodu z pierwszą gen LPG ale to chyba bez sensu
Marek81l - 2010-12-14, 18:43
Kurde problem nabiera wagi. Dorwałem pinauta do AAA i wychodzą glupoty. Pin 6 ma sterowac pompą paliwa a u mnie steruje pin 28,natomiast pin 6 ma sekundowy impuls 12 V po czym gasnie a przy kręceniu kontrolka mruga.
Jak zamiast przekaznika wsadze kawałek przewodu tzw.mostek to chodzil prawie pół minuty ale co chwila nim rzuca jakby mial zgasnąc az po ktoryms takim razie zgasnął.
Najlepiej byloby jakby mi ktos zrobił fotke ulozenia przekażników w vr-ce bo wydaje mi sie ze jeszcze jakiegos nam brakuje.
archeolog - 2010-12-14, 23:47
Ale co jest powodem gaśnięcia samochodu ? iskra ? czy paliwo ? podaj numer komputera
Marek81l - 2010-12-15, 22:46
Częsciowo opanowaliśmy sprawe,cala elektryka jest niby oki. Ale iskra jest kiedy chce,podczas krecenia na glownym przewodzie WN iskra miga 3,4 razy,a powinna byc cały czas.Winą obarczylismy czujnik halla. A ze lepiej kupic inny aparat to szukamy aparatu zapłonowego do VR-ki.
I na tym etapie utknęlismy.
Marek81l - 2010-12-20, 22:33
I nadal nie to .
Jutro wyworze do sprawdzenia sterownik silnika,zobaczymy co powiedzą machery od TYCH spraw.
Niewiem juz poleku czego sie łapac,normalnie mi sie konczą pomysly.
Marek81l - 2010-12-31, 14:33
Autko gada jak talala,problemem był zimny lut w sterowniku silnika.
Dzięki wszystkim za pomoc.
archeolog - 2011-01-02, 16:04
A to ciekawe ... może ktoś coś grzebał ? przy tym sterowniku? bo fabrycznie to jest bardzo porządnie zrobione ?
Marek81l - 2011-01-02, 21:36
To jest dziwne bo w dzien przed zakupem golfik odpalal normalnie,ale no coz juz jest git.
|
|