|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Przerywanie na benzynie
Timon22 - 2010-08-09, 13:35 Temat postu: Przerywanie na benzynie Witam koledzy. Moja wentka od ponad roku śmiga na gazie. Silniczek 1.8. Na początku motor chodził jak złoto. Na gazie szedł dobrze , a jak przełączyłem na benzyne to poprostu pocisk. Od pewnego czasu pojawił się problem. Na gazie nadal silnik dobrze jeździ , przy wolnych obrotach pracuje równomiernie ale na benzynie już nie. Zaczął strasznie dymić ( na czarno ). Na wolnych obrotach chodzi bardzo nierówno , czasem gdy jadę na benzynie i chcę mu dajmy na to żredukować bieg bo skręcam to potrafi zgasnąć. Ogólnie podczas jazdy na bezynie szarpie i to dosyć odczuwalnie. Co to może być ? Filtr paliwowy ? pozdro
FWD350 - 2010-08-12, 18:48
przeczyść silnik krokowy
Krzysiek9042 - 2011-06-13, 19:12
tez mam podobnie. A krokowiec jest z prawej strony? patrzac na silnik to po prawej stronie?
pablomed - 2011-06-16, 07:29
Timon22, zacznij od rzeczy najprostszej czyli reset ECU (sterownika silnika) poprzez odpięcie klem np na noc, a rano odpal silnik na benzynie i zostaw na luzie bez tykania się pedału gazu. Jesli to pomoze rozwiązanie masz opisane na każdym forum vw chodzi o błędy łapane od instalacji LPG. Jesli nie pomoze pomartwisz sie dalej. Trzeba bedzie wówczas omomierzem sprawdzić działanie czujników temperatury płynu i powietrza.
M4teusz - 2011-06-27, 11:44
Panowie podłączam się pod temat bo mam identyczny problem....
Odłączyłem na noc akumulator i rano autko elegancko chodziło na benzynie i na gazie ale po przejechaniu 20km do domu, zgasiłem i za 15 minut wszystko od nowa... na benzynie kopci chodzi na 2 lub 3 gary a jak się przełączy na gaz to wszystko gra- wymieniłem już świece, przewody, i czujnik temp cieczy... Czyżby znowu błąd komputera ? Jaka może być przyczyna ?
pablomed - 2011-06-28, 22:37
M4teusz, dowolne forum to lub od golfa przejrzyj. Jest wszystko opisane. To że reset pomaga świadczy o tym że sterownik silnika łapie błędy od instalacji LPG. Rady są dwie: zmiana emulacji sondy w opcjach komputerka LPG, ustawia się zwykle na masę. Niektóre silniki potrzebuję czego innego: likwiduje się stałe zasilanie sterownika silnika i zastępuje je zasilaniem po zapłonie, chodzi o jeden kabelek dochodzący do sterownika, można to zrobić przekaźnikiem albo normalnie odciąć stały plus i podać po zapłonie. Nie będę szczegółów opisywał który numer styku w sterowniku wszystko łatwo znajdziesz.
Ta modyfikacja tyczy się tylko silników na wtrysku jednopunktowym czyli ABS, AAM, ADZ, ABU
|
|