|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - zbierzność kół w vento
jareczek86 - 2010-07-08, 15:52 Temat postu: zbierzność kół w vento kurcze mam problem mam vento z wspomaganiem i kurcze ścina mi bieżnik prawego koła od zewnątrz i kurcze mam problem z diagnozą czy to jest wina zbierzności czy zawieszenia to znaczy amorów dzisiaj wymieniałem opony i koleś który mnie wprowadzał na kanał mówił mi że te koło jest troszkę pochylone na bok jak można to naprawić
astaroth - 2010-07-08, 15:54
Zbieżnośc ustaw i odrazu kąty, 50 zł taki zabieg.
jareczek86 - 2010-07-08, 16:12
a jak ustawić kąty jak nie ma tam żądnych śrub do regulacji ???:(
sebastian - 2010-07-08, 16:15
jareczek86 napisał/a: | a jak ustawić kąty jak nie ma tam żądnych śrub do regulacji | Pojedziesz do zakłądu gdzie ustawiają zbieżnośc i wszystko Ci zrobią, o nic się nie musisz martwić. Chyba sam nie masz zamiaru robić tego tak "na oko"
Paweł J. - 2010-07-08, 16:15
Kąty ustawiasz na amortyzatorze, są tam dwie śruby, które się reguluje.
Pojedziesz na geometrię, "podłacza koła pod kompa" to Ci powiedzą co masz do roboty czy kąty czy zbieżność, albo jedno i drugie.
Chodź ścinanie opony od wewnątrz jest bardziej typowe przy złych kątach.
Lwomati - 2010-07-08, 16:30
astaroth napisał/a: | 50 zł taki zabieg |
chciałbym żeby w Wawie to tyle kosztowało w moich okolicach ponad 2 razy tyle trzeba zapłacić.
szym29 - 2010-07-08, 16:54
ja placilem 50 zeta
Lwomati - 2010-07-08, 17:29
bo Ty jesteś z Ostrowca
piotrek_inf - 2010-07-08, 18:40
dołączę się do tematu, jak powinny być ustawione kąty? Na 0 czy jakiś wychył może być, bo ja ostatnio robiłem i gość powiedział że lepiej się prowadzi ja jest delikatnie na + czyli koła są tak:
/ \
ale delikatnie oczywiście
FWD350 - 2010-07-08, 19:51
piotrek_inf, tak jak ja robiłem na stacji to ustawialismy na 0.1 jak ktos miał cos z tym wspulnego to wie o co chodzi.chełm kat pochylenia to granica 40-60 zł.
pawelvw - 2010-07-08, 19:56
w lublinie ustawienie kątów ze zbieżnościa to minimum 100zł
sebastian - 2010-07-08, 19:57
U nas w granicach 100, zależy gdzie, zbieżność + kąty, czyli fuul
krzeszak - 2013-03-06, 10:08
sory ze odkopuje ale nic nowszego nie mogę znaleźć
Po wymianie drążków kierowniczych oprócz zachowania stałej długości lewego drążka względem przekładni kierowniczej (L=435,5 +\-1 mm) i ustawieniu zbieżności kół trzeba jeszcze o czymś pamiętać
czy pochylenie kol tez trzeba skorygować
jakie drążki polecacie by służyły przez długie lata
Paweł J. - 2013-03-06, 10:12
Moje TRW wytrzymały 270 tys km. Teraz mam drugi rok SWAGA. U mnie po wymianie, kątów nie trzeba było ruszać.
krzeszak - 2013-03-06, 11:30
Paweł J. napisał/a: | U mnie po wymianie, kątów nie trzeba było ruszać. |
Paweł J., - a jak to zrobiłeś
Paweł J. - 2013-03-06, 13:06
krzeszak napisał/a: | Paweł J., - a jak to zrobiłeś |
Mniej więcej....na oko....i nawet jeden drążek mieścił się w granicach poprawnej zbieżności. Katów nie ruszałem bo przy wymianie drążka amortyzatora się nie rusza.
Kruchy69 - 2013-03-06, 13:39
nie kupuj tylko moog'a bo to shit, u mnie 3 tys km wytrzymaly i juz jest taki luz ze masakra. Po wymianie drazkow i koncowek robisz tylko zbierznosc.
Drazki polecam TRW. ;
krzeszak - 2013-03-07, 07:18
Paweł J. napisał/a: | Moje TRW wytrzymały 270 tys km. |
a mówisz o oryginalnych fabrycznych końcówkach montowanych 20 lat temu ... nic im nie dorówna u mnie one tez siedzą jeszcze orginal ale przyszedł czas na nich
kupiłem Lamfordera zobaczymy jak się będzie sprawować
czyli ustawiać tylko zbierznosc i ja się reguluje zmieniając długość prawego dróżka
Paweł J. - 2013-03-07, 17:04
krzeszak napisał/a: | a mówisz o oryginalnych fabrycznych końcówkach montowanych 20 lat temu ... nic im nie dorówna u mnie one tez siedzą jeszcze orginal ale przyszedł czas na nich |
Tak dokladnie...oryginały.....180 kilka tys km za granicą plus prawie 100 tys km u mnie na naszych drogach. W sumie jakos się nie wytłukły na maxa....guma sparciała ze starosci i syfu sie do środka dostało.
krzeszak napisał/a: | kupiłem Lamfordera |
Najlepszy wybór
krzeszak napisał/a: | czyli ustawiać tylko zbierznosc i ja się reguluje zmieniając długość prawego dróżka |
Teorytycznie tak.....ale nie wiem czy idealnie lewy ustawisz....ja ustawiłem lewy na oko....mieścił sie w granicach normy, ale idealny nie był i na zbieżności fachowcy zrobili go na ideał, a potem dopiero prawy.
krzeszak - 2013-03-07, 22:04
Paweł J. napisał/a: | Teorytycznie tak.....ale nie wiem czy idealnie lewy ustawisz....ja ustawiłem lewy na oko....mieścił sie w granicach normy, ale idealny nie był i na zbieżności fachowcy zrobili go na ideał, a potem dopiero prawy. |
czyli tak czy siak bez warsztatu się nie obędzie
|
|