|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Wiatrak chłodnicy
BenyVw - 2010-06-13, 13:44 Temat postu: Wiatrak chłodnicy Witam Pany ! Zrobiło się ciepło i mojemu wentylowi zaczeło coś dolegać , po moich oględzinach okazało sie że do wymiany jest wiatrak chłodnicy, a dokładniej łożyszko w nim poniewasz na drugi biegu napierdziela mi po całej obudowie a auto chodzi jak V8
I tu moje pytanie ,czy idzie to jakoś rozebrać ?I czy wystarczy wymiana wiatraka ?
Daaamiano - 2010-06-13, 14:30
Kolego lepiej wymienić wiatrak bo wymiana łożysk ślizgowych jest opłacalna tylko jeśli jestem dobrym majsterkowiczem. Może któryś z kolegów ma taki w garażu nie potrzebny. Sprawdź też na allegro jego ceny
BenyVw - 2010-06-13, 14:33
Mówimy tu o samym wiatraku jak rozumiem ? Bo coś kiedyś słyszałem że konieczna jest wymiana wiatraka z całą ta plastikową obudową ?
Daaamiano - 2010-06-13, 14:43
Nie wiem dokładnie jak to wygląda ale niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice.. Jednak wydaje mi się ze nie jest to konieczne.. Sprawdź co i do czego jest przykręcone pewnie będziesz musiał razem z tym plastikiem zdjąć
Paweł Marek - 2010-06-15, 15:41
Daaamiano napisał/a: | niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice.. | dobrze mówią, trzeba zdjąc zderzak, chłodnice odkręcić i odchylić (weze mogą zostać) i dopiero ma sie dostep do wymiany wentylatora
misiek - 2010-06-16, 23:19
Paweł Marek napisał/a: | Daaamiano napisał/a: | niektórzy mowią, że trzeba nawet wyjmować chłodnice.. | dobrze mówią, trzeba zdjąc zderzak, chłodnice odkręcić i odchylić (weze mogą zostać) i dopiero ma sie dostep do wymiany wentylatora |
no jak u mnie był oryginalny to nie dało się go tak wyciągnąć, trzeba było całą chłodnicę wyjąć a potem wyjąć takie plastikowe nity, ja je pozrywałem i zastąpiłem śrubkami M4 a wiatrak chłodnicy mam założony z passata b3 bo nie mogłem dorwać używki od vento czy golfa
misiek - 2010-06-16, 23:25
prześledź temat
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#31767
archeolog - 2010-06-18, 00:14
umnie wali po obudowie od roku i sie nie zabieram do tego bo full roboty ..
hrubek18 - 2011-04-06, 12:37
odświeżę troszkę temacik:) mam problem z podłączeniem wiatraka chłodnicy bo ktoś wcześniej założył wiatrak od klimy bodajże bo ma cztery kabelki a w ori kostce jest 3:/ i tu jest moje pytanko czy idzie podłączyć ten wiatrak czy trzeba szukać nowego z ori wtyczka?Później dodam zdjęcie jak to wygląda.
pablomed - 2011-04-24, 18:27
Kolego były wiatraki 3-biegowe (taki masz - na 4 kabelki) lub 2 biegowe na trzy kabelki. Nie chodzi tu o obecność czy brak klimy tylko o wyposażenie do jazdy w ciepłych krajach, albo przy fabrycznym haku.
Dorób konektorki podłącz tylko 2 biegi i hula. Nie potrafię ci podac konkretnie który styk w silniczku ma zostać wolny nie znam numeracji styków w 3 biegowym. W każdym razie byleś nie pomylił masy (jest jedna) z plusami.
archeolog - 2011-04-28, 00:16
Wystarczy pokombinować lepiej żeby śmigał na wyższych biegach
devill4 - 2011-04-28, 19:44
archeolog, i tu się niestety mylisz bo z tego co pamiętam on płynnie przechodzi między tymi biegami więc załączanie z miejsca wysokiego biegu nie tylko obciąża bardzo silnik ale może powodować spalanie się bezpieczników...żeby załączył 2 bieg to musi być naprawdę temperatura spora...więc do lekkiego schłodzenia w korku wystarczy raczej pierwszy bieg którego praktycznie z samochodu nawet nie słychać no chyba że ktoś się wybiera na safari a tak to nie ma co kombinować
pablomed - 2011-05-07, 00:04
devill4, jak włączysz klimę to wentylator startuje na II biegu i nic się nie pali. Pewnie że lepiej zrobić prawidłowo żeby niepotrzebnie nie ciągnął prądu od razu na wysokim biegu ale przy sprawnej instalacji nic się nie stanie złego
archeolog - 2011-05-07, 00:19
Ja jeżdżę dość ostrawo i mi się często gęsto odpala 2 bieg i podejrzewam że nawet start od razu na 2 biegu nie powinien niczego spalić
|
|