Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Układ ASR w 4x4

kulkiry - 2010-06-09, 19:20
Temat postu: Układ ASR w 4x4
Mam pytanko do mających pojęcie o temacie.

Otóż. Jak działa układ ASR w samochodach ze stałym zblokowanym napędem na obie osie. W samochodach z napędem na jedną oś nie ma żadnego problemu. Komputer otrzymuje sygnał z czujników prędkości kół nienapędzanych, a z czego ma brać sygnał w układzie 4x4 skoro wszystkie koła mogą być w poślizgu, np. na lodzie. Co wtedy? Jak reaguje ASR? Jak wiecie to odpowiedzcie bo nie zasnę :mur:

bradley - 2010-06-09, 19:57

A w jakim aucie jest staly naped na wszystkie kola i ASR?
kulkiry - 2010-06-10, 16:32

A czy to ważne po prostu zastanawiam się nad możliwym rozwiązaniem takiego systemu, bo mnie to bardzo intryguje, a w dzisiejszych czasach nie wierze, żeby nie było takiego rozwiązania w żadnym samochodzie.
bradley - 2010-06-10, 17:11

No wlasnie rozchodzi sie o to czy jest w ogole taka konfiguracja zeby bylo ASR w 4x4, ktore ma blokade mechanizmu roznicowego.
Po co w ogole ASR w samochodzie 4x4 z blokada dyferencjalu skoro ASR to taka "elektroniczna" namiastka blokady?

kulkiry - 2010-06-10, 18:13

Czyli nie da się zrobić układu ASR w prawdziwym 4x4?
bradley - 2010-06-10, 19:12

Pewnie sie da ale nie widze sensu :) Prawdziwe 4x4 jest mechaniczne to raz :) 2, jest dzwignia reduktora. ASR to elektronika -powiedzialbym ze glupia elektronika bo w Octavii dzialalo to idiotycznie i latwiej bylo wyjechac z zaspy bez tego badziewia, a jak sie zakopales to nawet super ASR nie pomoze bo fizyki nie oszukasz :)
Byc moze w pseudo terenowkach sa jakies systemy ASR/EDS, ktore elektronicznie reguluja blokadami dyferencjalu. Chociazby nowy Lancer cos takiego ma.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group