Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - jaki termostat

kos - 2010-04-19, 18:47
Temat postu: jaki termostat
witam
co myslicie o termostacie wahlera, da rade czy lepiej kupic oryginal?

czarnysauber - 2010-04-19, 18:51

wahlera termostat jest przez wielu uwazany za najlepszy zamiennik ;)
ja mam zwykly calorstat i daje rade
http://www.fotosik.pl/sho...010593162792781

Paweł J. - 2010-04-19, 18:52

kos napisał/a:
co myslicie o termostacie wahlera

To chyba najlepszy, albo jeden z lepszych zamienników na rynku. Latam na min jakieś 2,5 roku.

Jak Cię stać na oryginał to go bierz, chodź ja już powoli tracę wiarę w niektóre oryginały.

Myślę że Wahler bardzo nie odbiega jakością od oryginału.

czarnysauber napisał/a:
ja mam zwykly calorstat i daje rade

CZarny...to Vernet ;)

kos - 2010-04-19, 18:54

a moze w ogole powiedzcie czy to bedzie termostat...chodzi o to ze jak auto (1.9tdi) stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni
Paweł J. - 2010-04-19, 19:00

Raczej termostat...chodź to nie jest na 100% pewne.

Zobacz górny przewód....powinien parzyć przy sprawnym termostacie....czyli....jeśli wskaźnik będzie pokazywał 70stopni i obczaisz ten przewód a potem przy 90 stopniach będzie wyczuwalnie cieplejszy to termostat....jeśli różnicy nie będzie to pewnie wina czujnika.

czarnysauber - 2010-04-19, 19:00

a jak stoisz przy zapalonym silniku to łapie temp. i jak jedziesz spokojnie to spada ?? to wtedy jest pewny termostat chociaz nie wiem jak to sie zachowa przy takie temp. zewnetrznej

Paweł J. napisał/a:
CZarny...to Vernet ;)


a ja głupi zawsze go zle nazywałem :głupek2: :głupek2: :głupek2: :głupek2:

kos - 2010-04-19, 19:02

dokladnie jak stoi na biegu jalowym temp dochodzi do 90 stopni a w czasie jazdy spada do 70...cieply nawiew dziala normalnie
bradley - 2010-04-19, 19:04

Ja mam Verneta juz prawie 1,5 roku i jest ok.

kos napisał/a:
stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni

Zmieniaj.

czarnysauber - 2010-04-19, 19:05

to termostat jeszcze jak mu dasz nawiew na gorace powietrze na maxa to powinna troche bardziej spasc temp. ;)
kos - 2010-04-19, 19:07

a ile mniej wiecej powinie kosztowac zamiennik...ja za wahlera dalem 30 zl niby pisze ze zrobiony w niemczech, ale sie zastanawiam czy moze to jest jakis zamiennik zamiennika
Paweł J. - 2010-04-19, 19:19

kos napisał/a:
ja za wahlera dalem 30 zl

Normalna cena....jak już masz Wahlera to tylko zakładaj i zdaj relację czy coś się zmieniło.

kos - 2010-04-19, 19:21

jutro rano jestem umowiony, bo sam moglbym nie ogarnac, jak wymienie to dam znac czy cos sie zmienilo...dzieki za pomoc
pozdrawim goraco

kos - 2010-04-20, 23:14

zamykajac temat ...wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt...
dzieki za pomoc

czarnysauber - 2010-04-20, 23:23

kos napisał/a:
wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt...

no to super :oklaski: :oklaski: :oklaski:

krzeszak - 2011-12-12, 18:15

Panowie odgrzebie temat bo mam pytanie jaki numer ma oryginalny termostat do 1,8 AAM i co to za producent ?? może ktoś wie jaka jest cena w ASO ??
Radex - 2011-12-12, 18:28

nr części 044 121 113 oznaczenie 87C-102C

te same są w silnikach: 1Y, AAZ, 1Z, ABS, ABF, 2E

krzeszak - 2011-12-13, 16:00

Radex, -dzięki wielkie :piwosz: a moze wiesz jak firma to robi dla vw ??
hrubek18 - 2011-12-13, 16:46

Radex, a znasz może numer termostatu do 1.9 TDI?tylko nie wiem jakie oznaczenie :( ale z 1996 roku jest
bradley - 2011-12-13, 17:55

Przeciez napisal, ze takie samo ;)
Termostat jest taki sam do kazdego klekota.

Oryginal to pewnie Wahler. Ja mam Verneta i juz 3 zima bez problemu.

hrubek18 - 2011-12-13, 18:29

termostat powinien otwierać się około 85 stopni?bo czytałem że były takie które się później otwierały albo wcześniej.już po prostu nie ogarniam tego wszystkiego
Paweł J. - 2011-12-13, 18:42

87 stopni, czyli przy tej temperaturze dolny przewód od chłodnicy powinien robić sie ciepły.
Zaba91 - 2011-12-13, 21:47

słuchajcie a jeśli u mnie (silnik 1.8 ABS) czy stoi czy jedzie to mam 70* i ni ch więcej to wina termostatu? tzn czy cały czas jest otwarty?
zeniTh - 2011-12-13, 22:07

ja mam tak samo
wina termostatu
górny wąż ciepły, dolny zimny ...

Zaba91 napisał/a:
tzn czy cały czas jest otwarty?


chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić

Zaba91 - 2011-12-13, 22:13

czyli najlepiej go po prostu wymienić? :P
zeniTh - 2011-12-13, 22:14

innego wyjścia nie masz ;)
bradley - 2011-12-13, 22:40

zeniTh napisał/a:
Zaba91 napisał/a:
tzn czy cały czas jest otwarty?


chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić

otwarty ;) Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.

Paweł J. - 2011-12-13, 22:55

Skoro dolny wąż jest zimny tzn że jest ok.....gdyby wskazówka pokazywała np 70 albo 80 stopni a dolny wąż byłby ciepły to wina termostatu, czyli przepuszcza na duzy obieg lub otwiera się za wczesnie. Termostaty nasze, maja temperature otwarcia 87 stopmi i przy tej temperaturze powinny sie otwierac czyli dolny przewód powinien robić sie ciepłya co za tym idzie zaczyna pracowac cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą. Mały obiej jest tylko na nagrzewnicę, najczęściej wadliwe termostaty sie niedomykaja i od startu silnik chłodzi płyn z całego układu, więc i z chłodnicy, stad powolne nagrzewanie silnika do 70-80 stopni....późne wyłączenie ssania a co za tym idzie duże spalanie. To dlatego z wadliwym termostatem, temperatury spadaja na trasie.....po prostu nie mozna odłączyc chłodnicy i płyn jest za mocno studzony. Z dobrym termostatem, gdy temperatura płyny spadnie poniżej 87 stopmi zaczyna działac tylko mały obieg i tak na okragło w zależności od temperatury otoczenia i style jazdy.
zeniTh - 2011-12-14, 08:51

Cytat:
otwarty Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.


sory mój błąd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group