|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - jaki termostat
kos - 2010-04-19, 18:47 Temat postu: jaki termostat witam
co myslicie o termostacie wahlera, da rade czy lepiej kupic oryginal?
czarnysauber - 2010-04-19, 18:51
wahlera termostat jest przez wielu uwazany za najlepszy zamiennik
ja mam zwykly calorstat i daje rade
http://www.fotosik.pl/sho...010593162792781
Paweł J. - 2010-04-19, 18:52
kos napisał/a: | co myslicie o termostacie wahlera |
To chyba najlepszy, albo jeden z lepszych zamienników na rynku. Latam na min jakieś 2,5 roku.
Jak Cię stać na oryginał to go bierz, chodź ja już powoli tracę wiarę w niektóre oryginały.
Myślę że Wahler bardzo nie odbiega jakością od oryginału.
czarnysauber napisał/a: | ja mam zwykly calorstat i daje rade |
CZarny...to Vernet
kos - 2010-04-19, 18:54
a moze w ogole powiedzcie czy to bedzie termostat...chodzi o to ze jak auto (1.9tdi) stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni
Paweł J. - 2010-04-19, 19:00
Raczej termostat...chodź to nie jest na 100% pewne.
Zobacz górny przewód....powinien parzyć przy sprawnym termostacie....czyli....jeśli wskaźnik będzie pokazywał 70stopni i obczaisz ten przewód a potem przy 90 stopniach będzie wyczuwalnie cieplejszy to termostat....jeśli różnicy nie będzie to pewnie wina czujnika.
czarnysauber - 2010-04-19, 19:00
a jak stoisz przy zapalonym silniku to łapie temp. i jak jedziesz spokojnie to spada to wtedy jest pewny termostat chociaz nie wiem jak to sie zachowa przy takie temp. zewnetrznej
Paweł J. napisał/a: | CZarny...to Vernet |
a ja głupi zawsze go zle nazywałem
kos - 2010-04-19, 19:02
dokladnie jak stoi na biegu jalowym temp dochodzi do 90 stopni a w czasie jazdy spada do 70...cieply nawiew dziala normalnie
bradley - 2010-04-19, 19:04
Ja mam Verneta juz prawie 1,5 roku i jest ok.
kos napisał/a: | stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni |
Zmieniaj.
czarnysauber - 2010-04-19, 19:05
to termostat jeszcze jak mu dasz nawiew na gorace powietrze na maxa to powinna troche bardziej spasc temp.
kos - 2010-04-19, 19:07
a ile mniej wiecej powinie kosztowac zamiennik...ja za wahlera dalem 30 zl niby pisze ze zrobiony w niemczech, ale sie zastanawiam czy moze to jest jakis zamiennik zamiennika
Paweł J. - 2010-04-19, 19:19
kos napisał/a: | ja za wahlera dalem 30 zl |
Normalna cena....jak już masz Wahlera to tylko zakładaj i zdaj relację czy coś się zmieniło.
kos - 2010-04-19, 19:21
jutro rano jestem umowiony, bo sam moglbym nie ogarnac, jak wymienie to dam znac czy cos sie zmienilo...dzieki za pomoc
pozdrawim goraco
kos - 2010-04-20, 23:14
zamykajac temat ...wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt...
dzieki za pomoc
czarnysauber - 2010-04-20, 23:23
kos napisał/a: | wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt... |
no to super
krzeszak - 2011-12-12, 18:15
Panowie odgrzebie temat bo mam pytanie jaki numer ma oryginalny termostat do 1,8 AAM i co to za producent może ktoś wie jaka jest cena w ASO
Radex - 2011-12-12, 18:28
nr części 044 121 113 oznaczenie 87C-102C
te same są w silnikach: 1Y, AAZ, 1Z, ABS, ABF, 2E
krzeszak - 2011-12-13, 16:00
Radex, -dzięki wielkie a moze wiesz jak firma to robi dla vw
hrubek18 - 2011-12-13, 16:46
Radex, a znasz może numer termostatu do 1.9 TDI?tylko nie wiem jakie oznaczenie ale z 1996 roku jest
bradley - 2011-12-13, 17:55
Przeciez napisal, ze takie samo
Termostat jest taki sam do kazdego klekota.
Oryginal to pewnie Wahler. Ja mam Verneta i juz 3 zima bez problemu.
hrubek18 - 2011-12-13, 18:29
termostat powinien otwierać się około 85 stopni?bo czytałem że były takie które się później otwierały albo wcześniej.już po prostu nie ogarniam tego wszystkiego
Paweł J. - 2011-12-13, 18:42
87 stopni, czyli przy tej temperaturze dolny przewód od chłodnicy powinien robić sie ciepły.
Zaba91 - 2011-12-13, 21:47
słuchajcie a jeśli u mnie (silnik 1.8 ABS) czy stoi czy jedzie to mam 70* i ni ch więcej to wina termostatu? tzn czy cały czas jest otwarty?
zeniTh - 2011-12-13, 22:07
ja mam tak samo
wina termostatu
górny wąż ciepły, dolny zimny ...
Zaba91 napisał/a: | tzn czy cały czas jest otwarty? |
chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić
Zaba91 - 2011-12-13, 22:13
czyli najlepiej go po prostu wymienić?
zeniTh - 2011-12-13, 22:14
innego wyjścia nie masz
bradley - 2011-12-13, 22:40
zeniTh napisał/a: | Zaba91 napisał/a:
tzn czy cały czas jest otwarty?
chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić |
otwarty Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.
Paweł J. - 2011-12-13, 22:55
Skoro dolny wąż jest zimny tzn że jest ok.....gdyby wskazówka pokazywała np 70 albo 80 stopni a dolny wąż byłby ciepły to wina termostatu, czyli przepuszcza na duzy obieg lub otwiera się za wczesnie. Termostaty nasze, maja temperature otwarcia 87 stopmi i przy tej temperaturze powinny sie otwierac czyli dolny przewód powinien robić sie ciepłya co za tym idzie zaczyna pracowac cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą. Mały obiej jest tylko na nagrzewnicę, najczęściej wadliwe termostaty sie niedomykaja i od startu silnik chłodzi płyn z całego układu, więc i z chłodnicy, stad powolne nagrzewanie silnika do 70-80 stopni....późne wyłączenie ssania a co za tym idzie duże spalanie. To dlatego z wadliwym termostatem, temperatury spadaja na trasie.....po prostu nie mozna odłączyc chłodnicy i płyn jest za mocno studzony. Z dobrym termostatem, gdy temperatura płyny spadnie poniżej 87 stopmi zaczyna działac tylko mały obieg i tak na okragło w zależności od temperatury otoczenia i style jazdy.
zeniTh - 2011-12-14, 08:51
Cytat: | otwarty Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa. |
sory mój błąd
|
|