Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - założenie podtlenku LPG do auta

zeniTh - 2010-04-02, 13:57
Temat postu: założenie podtlenku LPG do auta
witam
otóż mam takie pytanie

chcę założyć lpg do mojego dupowozu, mam całą instalację za 250 zł

"z papierami,kompletna,pelniutenka butla gazu :mrgreen: dlugie przewody,instalka pochodzi z audi 90"

i czy mógłbym to np teraz założyć i jeździć z tym powiedzmy do września i przed przeglądem podbić, żeby wszystko było full legal ?

bo chodzi mi o to, że dużo jeżdżę, a obecnie mam inne wydatki, np dziura w podwoziu xD niż podbijanie legalności LPG

czasami jeżdżę na Ukraine i czy nie było by problemów na przejściu, jakby nie było nic wbite w dowód a celnik który sprawdza auto zobaczyłby gaz ?

mam gościa który podbiłby mi to za 350 zł, ale tak jak mówie, musze najpierw porobić przy aucie pare rzeczy, a przydałby mi się gaz ... bo 40 zł / 100km to jest trochę

Paweł J. - 2010-04-02, 15:12

zeniTh, z tego co wiem to musisz mieć legalizację...jak misiaki się gapną przy kontroli to może być lipa.

A taką instalkę odpuść....bedziesz miał same problemy...a to audi 90 to jaki ma silnik....pewnie trzeba będzie zmieniac mikser. Ktoś to tez musi ustawić, zeby to jakoś jeździło. Co Ci po gazie jak autko zrobi się słabe i zacznie palić powiedzmy 18-20 litrów....to się nie kalkuluję.

Jak chcesz zakłądać gaz to tylko nowy i konkretny, w tedy będzie tanie latanie a i przyjemność z jazdy pozostanie. ;)

zeniTh - 2010-04-02, 16:36

Paweł J., no wiesz, mam dobrego mechanika (od niedawna do niego jeżdżę) mówił, że nie będzie problemów z założeniem używki, a widzę, że gość się nawet zna, już pare rzeczy mi robił przy aucie ...

a co do nowej instalki to trzeba dać jak sam wiesz ponad 1500 zł, a niestety nie stać mnie na taką przyjemność, a wiem, że dużo ludzi jeździ na używkach ... obecnie chodzi mi główniej o ekonomię ... a nie o moc ... bo jakoś się tam zawsze będę toczył ...

Przemek - 2010-04-02, 18:18

Paweł J., audi 90 przeważnie miało 2.3 R5. Jeśłi gaz długo nie chodził to warto wziąć. Daniel24 też zakładał używkę i auto mu lata.
pablomed - 2010-04-02, 22:15

Zapewne da się bez kłopotu założyć, tylko ten mikser zmienić plus regulacja. Ale nic nie piszesz czy to II generacja czyli z komputerkiek i silnikiem krokowym, bo bez tego to już nie za bardzo. Ale nie zakładałbym jeszcze jeżdząc za granicę i narażając się na tamtejszych miśków. Uzbieraj kaski i dopiero wtedy
lukasz17 - 2010-04-03, 21:27

mikser to groszowe sprawy... i dobra cena za instalke.. nie wiem jak celnicy na to patrza ale o miskow nie masz co sie bac jescz e sie nie spotkalem zeby sparwdzali czy legalny gaz teraz to sobie olewaja ;)
archeolog - 2010-04-04, 13:09

da rade zalatwic papiery ok 400zl ... a za 850 masz nowa instalcje z gwrancja
Paweł J. - 2010-04-04, 19:55

archeolog napisał/a:
a za 850 masz nowa instalcje z gwrancja

Gdzie do 1.8 zakładają taki gaz ?? :>

zeniTh - 2010-04-04, 20:04

kolega chyba zapomniał dodać 1 z przodu :D 1850 zł
lukasz17 - 2010-04-04, 20:04

za 850 wydaje m isie ze nikt gazu nie zalozy mnie za swoich czesciach nowych plus zalozenie wyniosl 900 z papierami wiec za 850 z gwarancja nie ma szans!!
Paweł J. - 2010-04-04, 20:16

A ja powiem tak...nie sztuka jest założyć tani gaz....sztuką jest założyć tani gaz bez spadku mocy i żeby spalenie w max 11 litrach się mieściło :P
lukasz17 - 2010-04-04, 20:21

Paweł J. napisał/a:
A ja powiem tak...nie sztuka jest założyć tani gaz....sztuką jest założyć tani gaz bez spadku mocy i żeby spalenie w max 11 litrach się mieściło

zgadzam sie z kolega ;) u mnie torche taka dziura byla miedzy 2-3 tys... ale calkiem niezle sobie radzilo 190 pocinalem na gazie wiec nie bylo tragedi :P i moja ventka na tarsie przy ostrym bucie w 10 sie miescila a normalna jazda po miescie to spokojnie w 11 wiec gaz nie byl zalozony najgorzej

archeolog - 2010-04-05, 02:29

Chłopak z forum mi zakładał całkiem nieźle to chodzi .... też bylem w szoku cenowym jechalem 300km w jedna strone żeby on mi to zapakował do fury .Montaż nie odbiega od polskich standardów .Za 800-850 jest to najprostsza instalka ale mozna dokupić z allegro troche elektroniki i masz pełen wypas choć ta zwykła daje rade nawet na mikserze 36 mm
lukasz17 napisał/a:
za 850 wydaje m isie ze nikt gazu nie zalozy mnie za swoich czesciach nowych plus zalozenie wyniosl 900 z papierami wiec za 850 z gwarancja nie ma szans!!
Zakład ?? :faja: :P Mam fakture :faja:
lukasz17 - 2010-04-05, 11:30

u mnie byla instalka II generacji z silniczkiem krokowym i komputerkiem :P skoro zakaldaja to dobra cena dolozyc elektronike i jest super
zeniTh - 2010-04-05, 14:29

archeolog, gdzie tak można za 850 zł założyć ?
archeolog - 2010-04-05, 17:30

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6137 Poczytaj jak by go nie bylo na forum to ci dam numer na pw Mieszka koło konina
Paweł J. - 2010-04-05, 17:50

archeolog napisał/a:
Chłopak z forum mi zakładał całkiem nieźle to chodzi ...

Ok...ale w innym temacie piszeszesz:

archeolog napisał/a:
Nie no ja mam lovato i jest Ok ale spadem mocy jest duży, inaczej .... dla mnie jest duży bo ventek 1.8 bez lpg był już słaby a co dopiero teraz przy mikserze mniejszym niż 38


wiec chyba nie jest tak zupełnie OK ;) Teraz pytanie czy warto ?? :mysli:

archeolog - 2010-04-05, 18:18

No czytasz ze zrozumieniem ?? Dla mnie jest bieda nawet bez lpg . Kończe negocjacje dotyczace zakupu KR ;] wiec moje 1.8 tanio sprzedam 300zł .Kolega który ma golfa 1.8 abs lpg II gen był zdziwiony że moj sie tak zbiera A mam mikser 36!!!
Instalka jest profesjonalnie założona wiem co mówie ;) Bo widziałem wiele ,czesci nie rzeźbione POLECAM tylko powiedz ze chcesz mikser 38 i reduktor 120hp

Paweł J. - 2010-04-05, 19:30

archeolog napisał/a:
No czytasz ze zrozumieniem ?? Dla mnie jest bieda nawet bez lpg .

Czytam ze zrozumieniem....i nie wiem jak można inaczej interpretować Twoje słowa....jak dla mnie bez sensu na coś biadolić a potem komus to samo polecać bo jest tanie....skoro piszesz że spadek mocy jest duży więc jak dla mnie takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.....wolałbym opchnąc benzyniaka i w to miejsca kupic klekota niż męczyc się na mułowatym gazie lub smigac na drogiej benzynie.

lukasz17 - 2010-04-05, 19:31

reduktor lavato to nie najlepsza teraz firma i na dobre ustawienie instalki II gen trzeba troche zcasu i jazdy zeby to wystric dobrze a nie ze zalozy ustawi mniej wiecej i jedzi ... to tez bedzie chodzic ale nie tak jak pomecza sie z ustawianeim a raczej zwykym gazownikom nie chce sie meczyc z regulacja maja to daleko... wiec Ci co biora 850 za cala instalke to napewno nie beda regiulowac bo same czesci wiecej wychodza to co on ma niby z tego z einstalke zalozy tanio?? nic!!! wiec jak ja bym nic na tym nie zarabial to wogole bym sie nie bral za regulacje tylko tak jak standard tak by ktos jedzil :D
archeolog - 2010-04-05, 23:57

CHYBA ZAMIAST KUPOWAĆ UŻYWANĄ INSTALACJE I KOMBINOWAĆ Z PAPIERAMI LEPIEJ JEST ZA 800-850 MIEĆ NÓWKE Z MONTAŻEM TAK NA LOGIKĘ mmmmm?
Paweł J. napisał/a:
archeolog napisał/a:
Chłopak z forum mi zakładał całkiem nieźle to chodzi ...

Ok...ale w innym temacie piszeszesz:

archeolog napisał/a:
Nie no ja mam lovato i jest Ok ale spadem mocy jest duży, inaczej .... dla mnie jest duży bo ventek 1.8 bez lpg był już słaby a co dopiero teraz przy mikserze mniejszym niż 38


wiec chyba nie jest tak zupełnie OK ;) Teraz pytanie czy warto ?? :mysli:

:mur:
duży, inaczej .... dla mnie jest duży bo ventek 1.8 bez lpg był już słaby

:mur: :mur: :mur: :mur:
Lovato jest jedną z wiodących firm .... czyli nie badziewie z kosmosu co mozna by po cenie wywnioskować ,Klekot to w traktorze na pole sie nadaje :D ... zresztą 90hp tdi nie da mi rady nawet na lpg
:mur: :mur: :mur:
A określanie kompetecji ludzi po cenie za usługi w przypadku polskich "fachowców" to czysty przykład idiotyzmu chłopak nie bierze 200zł za roboczo godzine jak niektórzy fachowcy z mojego miasta których sam garaż odstrasza ... i takie pieprzenie o kimś że mu sie nie bedzie chciało nie wiedząc o kim pisze mnie przeraża . POLECAM MI SIE OPŁACAŁO JECHAĆ 600KM I NIE ŻAŁUJE

Dalej nie czytasz ze zrozumieniem napisałem że kupuje KR ... 140 Koni ...

Paweł J. - 2010-04-06, 08:16

archeolog napisał/a:
A określanie kompetecji ludzi po cenie za usługi w przypadku polskich "fachowców" to czysty przykład idiotyzmu


Ooooo...miło mi...idiota jestem.

archeolog napisał/a:
Dalej nie czytasz ze zrozumieniem napisałem że kupuje KR ... 140 Koni ...

Dobra...przyjmuję do wiadomości że kupujesz KR....ale przyjmuje do wiadomosci takze inne zdania np:

archeolog napisał/a:
Ja też mam porblem z mocą przed założeniem bylo znośnie teraz masakra i mam mniejszy mikser bo kolego z forum ktory zakładał instalke mówił ze na wiekszym nie da rady dobrze wyregulowac ...


no ale być może idioci jak ja jakoś inaczej to pojmują. Gdybyś czasami używał opcji szukaj to byś wiedział jakie mam poglądy o polskich fachowcach i LPG.

archeolog napisał/a:
200zł za roboczo godzine jak niektórzy fachowcy z mojego miasta których sam garaż odstrasza ...

Przy montażu gazu nie płaci się za roboczogodziny tylko za założenie bez znaczenia ile ono trwa.....z resztą nie miałem akurat na myśli kosztów robocizny tylko to abyś dołożył trochę grosza do dobrego kompa i reduktora oraz do jakości usługi i żebyś nie słyszał że na mocniejszym mikserze nie da się regulować. A kasa to tylko dodatek do życia...raz jest-raz jej nie ma....a wczesniej czy później sama przyjdzie.

A czy masz spadki mocy czy ich nie masz to nie mój "problem"...ja na tym śmigac nie będę...z resztą sam wiesz jak masz....ja tylko opieram się na tym co piszesz na forum.

To by było na tyle jeśli chodzi o mnie i ten temat.

Arcaj - 2010-04-06, 08:54

Panowie dajcie na luz. Aż przykro się robi jak jest kłótnia w klubie :( Nie chciałbym już więcej widzieć postu w którym się kłócicie.
lukasz17 - 2010-04-06, 09:54

archeolog napisał/a:
zresztą 90hp tdi nie da mi rady nawet na lpg

tu sie kolego mylisz :D klekoty VW sa dabrdzo dobrymi samochodami wiec napewno na benzynie mialbys problemy z objechaniem diesla :D

Arcaj - 2010-04-06, 10:35

archeolog napisał/a:
Klekot to w traktorze na pole sie nadaje :D ... zresztą 90hp tdi nie da mi rady nawet na lpg


bzdura ja się siłowałem z golfem 1.8 90 koni i miał spore problemy lecz na 5 biegu robiłem go jak chciałem diesel rządzi :P Może jak traktor chodzi lecz ja jestem zadowolony pod punktem oszczędności jak i eksploatacji. I nigdy bym się nie zamienił na benzin chyba ze na vr5, vr6, v6, r32 lub r36

vezet22 - 2010-04-06, 10:51

archeolog, czytając twoje posty również mam problemy ze zrozumieniem :mur:
archeolog - 2010-04-06, 11:27

lukasz17 napisał/a:
archeolog napisał/a:
zresztą 90hp tdi nie da mi rady nawet na lpg

tu sie kolego mylisz :D klekoty VW sa dabrdzo dobrymi samochodami wiec napewno na benzynie mialbys problemy z objechaniem diesla :D


Tak jakbym nie jeździł....

To sie kiedyś spotkamy we wrocławiu bo nawet suche dane przemawiają za benzyną



vezet22 napisał/a:
archeolog, czytając twoje posty również mam problemy ze zrozumieniem :mur:


Bo tamten post byl specjalnie dla Pawła z wcześniejszymi sobie nie radził, tego zrozumiał

lukasz17 - 2010-04-06, 11:34

archeolog napisał/a:
Tak jakbym nie jeździł....

moze i nie jezdziles albo jezdziles jakas padaka :D

archeolog napisał/a:
To sie kiedyś spotkamy we wrocławiu bo nawet suche dane przemawiają za benzyną

mozemy sie postkac ale i tak nie mam diesla ale duzo jezdziolem dieslami i roznymi nie tylko vw ale z vw to z roznymi mocami

archeolog - 2010-04-06, 11:42

Arcaj napisał/a:
archeolog napisał/a:
Klekot to w traktorze na pole sie nadaje :D ... zresztą 90hp tdi nie da mi rady nawet na lpg


bzdura ja się siłowałem z golfem 1.8 90 koni i miał spore problemy lecz na 5 biegu robiłem go jak chciałem diesel rządzi :P Może jak traktor chodzi lecz ja jestem zadowolony pod punktem oszczędności jak i eksploatacji. I nigdy bym się nie zamienił na benzin chyba ze na vr5, vr6, v6, r32 lub r36





... To było zajechane 1.8 albo ty masz dłubniety tdi

archeolog - 2010-04-06, 11:45

lukasz17 napisał/a:
archeolog napisał/a:
Tak jakbym nie jeździł....

moze i nie jezdziles albo jezdziles jakas padaka :D

archeolog napisał/a:
To sie kiedyś spotkamy we wrocławiu bo nawet suche dane przemawiają za benzyną

mozemy sie postkac ale i tak nie mam diesla ale duzo jezdziolem dieslami i roznymi nie tylko vw ale z vw to z roznymi mocami



A ja nie jeździłem ..... :mur:

zeniTh - 2010-04-06, 12:01

dobra Panowie ! dosyc tego ot i kłotni ...miał byc temat o zalozeniu lpg ( uzywanego ) a wyszla klotnia kto jedzil jakim autem ...
Paweł J. - 2010-04-06, 12:30

archeolog napisał/a:
Bo tamten post byl specjalnie dla Pawła z wcześniejszymi sobie nie radził, tego zrozumiał

archeolog, chcesz mnie na siłę wnerwić czy co ??

No to Ci powiem tak. Rozmumiem fakt że masz zmieniać motor i jeszcze przed świętami przyjąłem go do wiadomości...w kilku tematach o tym pisałeś, pamiętam nawet o jakich kosztach swapowania pisałeś. Jedyne z czym sobie nie radzę to fakt iż w dwóch tematach piszesz sprzeczne ze sobą fakty gdyż raz piszesz

archeolog napisał/a:
Chłopak z forum mi zakładał całkiem nieźle to chodzi ..


a wcześniej piszesz

archeolog napisał/a:
Ja też mam porblem z mocą przed założeniem bylo znośnie teraz masakra


Nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie jest róznica między pojęciem całkiem nieźle to chodzi a masakra i dlatego pytałem. Moje pytanie wynika właśnie z tego że czytam ze zrozumieniem i kojarzę fakty i nie musisz w podtekstach sugerowac że mam jakiś niedowład umysłowy-jestem odporny na zaczepki, oczywiście do pewnego momentu.

archeolog - 2010-04-06, 12:44

A puzniej napisałem ze to problem jest zemną(stare przyzwyczajenia) a nie z autem ... A lpg w porównaniu do innego auta z tym samym silnikiem wypadło bardzo dobrze !! ! Czemu tego nie zacytujesz!! ??
Paweł J. - 2010-04-06, 13:16

No i widzisz...trzeba było tak od razu.

archeolog napisał/a:
A lpg w porównaniu do innego auta z tym samym silnikiem wypadło bardzo dobrze !! ! Czemu tego nie zacytujesz!! ??

Ponieważ napisałeś to Wczoraj 18:18

a ja swoje pytanie
Paweł J. napisał/a:
archeolog napisał/a:
Nie no ja mam lovato i jest Ok ale spadem mocy jest duży, inaczej .... dla mnie jest duży bo ventek 1.8 bez lpg był już słaby a co dopiero teraz przy mikserze mniejszym niż 38


wiec chyba nie jest tak zupełnie OK ;) Teraz pytanie czy warto ?? :mysli:


zadałem Wczoraj 17:50

i tyczyło się wypowiedzi

archeolog napisał/a:
Ja też mam porblem z mocą przed założeniem bylo znośnie teraz masakra


wysłąnej 2010-03-26, 18:35

więc ta rozbieżność pomiędzy powyższym postem a

archeolog napisał/a:
Chłopak z forum mi zakładał całkiem nieźle to chodzi


wysłanym Wczoraj 2:29 wydała mi się dziwna gdyż wyglądało na to że na gazie jest znacznie gorzej.

Po prostu chciałem jasności dla innych którzy sa zainteresowani...mi to do niczego nie potrzebne.

vezet22 - 2010-04-06, 14:52

archeolog, poco te przepychanki z Paweł J., , daj już spokój, nie lubie jak ktoś na siłe próbuje komuś coś wmówić i jeszcze co jakiś czas co innego pisze .
archeolog - 2010-04-06, 15:59

Szlak mnie trafi to moze lepiej wie jak moje auto jeździ i jeździło ?
Paweł J. - 2010-04-06, 16:04

archeolog napisał/a:
moze lepiej wie jak moje auto jeździ i jeździło ?

Nie wiem jak jeździło i jak jeździ....wiem tylko co pisałeś....było jak było...porównałeś z kolegą i zrobiło się ok-czyli szczęśliwy happy end.

Szerokości życzę.

vezet22 - 2010-04-06, 16:39

archeolog napisał/a:
Szlak mnie trafi

Paweł J. napisał/a:
Szerokości życzę.

i po temacie :oklaski:

Arcaj - 2010-04-06, 17:43

archeolog http://www.youtube.com/wa...feature=related

zobacz jak golfik (benzyniak 1.8) szybciej wystartował a potem vencina (diesel 1.9 TDi) zaczął nadrabiać straty
Ty masz 1.8 ja mam 1.9 TDi autostrada długa jest więc można sprawdzić :)
a i ja mam czystą serie czyli 90 KM

edit: archeolog według tego co podałeś czyli
diesel jest lepszy zobacz sobie nawet na moment obrotowy i guzik prawda ze mój TDi poleci max 178 mk/h ostatnio jechałem 180 i jeszcze mogłem spokojnie cisnąć. A co do przyśpieszenia to różnica prawie sekundę? :mysli: :mysli:

archeolog - 2010-04-07, 08:01

noooo na polu moze sie sprawdza... cyfry,nie klamia majac 180 na blacie jedziesz 174m/h[/scroll] przy takiej roznicy przyspiechy momet na piatce nie pomoze...
Rafik - 2010-04-07, 08:07

archeolog, niewiem chcesz tutaj komus dowalac kazdy jezdzi czym chce i dajcie juz spokój bo te kłótnie są naprawde bezsensowne kolega założył temat tutaj aby sie dowiedziec czy opłaca mu sie zakładac lpg używke a wy z tego tematu zrobiliscie sobie miejsce do kłótni czym sie lepiej jezdzi jak szybko jaki silnik jezdzi chłopaki wyluzujcie co ;/
archeolog - 2010-04-07, 08:15

ja jesem pozytywnie nasta wiony :mniam: ale jak ktos mi pisze bzdury to wypada to sprostowac ,puzniej ktos bedzie sie zastanawial czy kupic diesla cz lpg i przeczyta ze tdi jest szybsze i sie biedak wpakuje
Rafik - 2010-04-07, 08:27

wiesz a ja do konca byłem przekonany ze jednak TDi jest szybszy do b+g :D dzieki teraz jak bee zmieniał auto wezme pod uwage to :D wiadomo ze diesel bedzie sie wolniej zbierał :D ok konczymy OT panowie ;)
archeolog - 2010-04-07, 09:29

no wlasnie reasumujac ... zenith za ta sama kase masz nowa instalke calkiem dobrze zalorzona z faktura wiec chyba kazdy sie zgodzi zemna czy tez istnieje jakas inna prawda? moze zurzyte reduktory sa lepsze??
zeniTh - 2010-04-21, 14:09

sorki za odkopywanie, ale jednak decyduję się na nową instalację

znalazłem gościa co może mi założyć za 1300 zł, ale jeszcze nie wiem co to będzie, prawdopodobnie zakłada 2-giej generacji, chcieli za instalację 1300 albo z tym nowym komputerem chyba 1400 o ile dobrze pamiętam, zakładają instalacje Landirenzo, Tomasetto, Landi, Autronic i Lovato

zapewne wezmę Lovato, tylko muszę się dowiedzieć dokładnie co i jak z tym będzie ...

butla pójdzie w koło, a korek od gazu, pod korek wlewu paliwa ;)

Paweł J. - 2010-04-29, 12:09

Jak już to bierz Lovato...no i dobrze byłoby z dobrym kompem co by nie było spadku mocy. Chodź szkoda że BRC nie bierzesz :( Jakby Ci gazownik ogarnął kompa BRC Just to byś spadku mocy nie poczuł (wiem po sobie) a tak to nie wiem co z tego wyjdzie.
twety100 - 2010-04-29, 14:28

o spadku mocy nie decyduje tylko jakość kompa ale przede wszystkim jego ustawienie jak gaziarz się przyłoży do tego to i lovato będzie ok
zeniTh - 2010-04-29, 14:47

a ile kosztuje taka BRC ?? Jesli za lovato z załozeniem bede placil 1500 zł ?
Paweł J. - 2010-04-29, 16:10

Nie mam pojęcia....ale ja w 2005 roku niecałe 2 tys zabuliłem i powiem Ci szczerze że nie żałuję, raz wydałem troszkę więcej i jest git do dzisiejszego dnia.

Nie twierdzę że Lovato jest złe....w końcu to jedna z lepszych instalek, ale dowiedz się jakiego kompa tam Ci chcą dać i poszukaj opinii na www.google.pl

No i musisz być przygotowany na inne wydatki typu świece lub kable.

zeniTh - 2010-04-29, 21:11

swiece i kable wymienialem w grudniu, chyba nie bede musial wymieniac ponownie ?
a co do brc to dowiem sie u goscia za ile zaklada takie cus ;]

cinek82 - 2010-04-29, 21:30

Jak w grudniu to na pewno nie
A co do BRC z butlą 32L w koło, to ostatnio zakładaliśmy u szwagierki w gofrze III 1,8 AAM (75KM) i kosztowało to 1800 złociszy :)

zeniTh - 2010-04-29, 21:50

jak 1,8k to pewnie sobie odpuszczę ... założę Lovato za 1,5 i pośmigam aż mi się odrobi ;P później może zmienie auto, zobaczymy ... brat zrobi prawko to może jemu zostanie mój Ventyl ;P
cinek82 - 2010-04-29, 22:05

Ja mam lovato instalkę. Tylko kompa w zeszłym roku wymieniałem bo był do :dupa: Nie daj sobie wcisnąć przypadkiem kompa DT Gas System. Najgorszy shit pod słońcem. No i słyszałem od gazowników, że kompy Bingo są niby do kitu.
zeniTh - 2010-04-29, 22:29

cinek82, a jaki jest dobry ?
cinek82 - 2010-04-29, 22:35

Hmm ja się aż tak nie znam ale kompa wymieniłem na BRC Just i jest :OK: 10l/100km na krótkich odcinkach i po mieście i poniżej 8,5l/100km na trasie.
zeniTh - 2010-05-04, 18:33

Panowie dziś byłem u tego gościa się ugadać i jak zapytałem o komputer to powiedział mi, że ta instalacja nie ma komputera, trochę mnie to zaniepokoiło dla tego piszę do Was co o tym myślicie, co to może być za instalacja ?? powiem tylko tyle, że rozmawialiśmy o lovato
Paweł J. - 2010-05-04, 19:33

zeniTh napisał/a:
co to może być za instalacja ??

Czyli najzwyklejsza instalka na tzw śrubę....jakos będzie to chodziło....ale czy ok to nie wiem. Gdzieś czytałem (dawno to było) że na śrubie spali dobry litr więcej gazu w mieście....być moze było to na tym forum ale nie pamiętam dokładnie.

Pamiętam że Spyro kiedyś kompa założył do instalki która była na śrubę i odczuł ogromną różnicę


No i mój/forumowy szwagier niedawno łopla nabył.....i jemu zaśpiewali za instalkę z kompem jakieś 1400zł.....wiec u Ciebie cena bez kompa jak dla mnie jest o wiele za duża.

zeniTh - 2010-05-04, 19:55

no właśnie chyba z tego zrezygnuje, niby się umówiłem z nim na za tydzień na odstawienie auta, ale zadzwonie mu i powiem, że jednak rezygnuje bo kolega znalazł firme co za 1600 zakładają instalkę z kompem BRC, więc wolę dołożyć ta 100 i mieć już z kompem a do tego komp BRC
Paweł J. - 2010-05-04, 20:39

No i git...przynajmniej ja bym się nie zastanawiał. :OK:

zeniTh napisał/a:
z kompem BRC

Jakim ?? Blitz czy Just czy moze jakiś inny ?? Blitz nie co "głupszy" i ewentualne niedomagania czujników, sondy, zapłonu mu tak nie przeszkadzają jak Just. Oczywiście dla gazownika w tak wiekowym aucie łatwiejszy do ogarnięcia jest Blitz. Wiem po sobie....czujnik temperatury zaniżał ją o ok 9-10 stopni i już się kiszka robiła. Czyli przy kompie Just wszystko pod maską musi być w stanie co najmniej na 5 w 6-cio stopniowej skali ;) Więc wybieraj :P

Oczywiście ja mam Just....nawet na ostatnim przeglądzie gościu dziwił się że mam tak dobra analize spalin LPG...trzymał parametry nowych benzynówek mimo iż na gazie coś tam więcej jest wydzielane + wiekowe auto no to jest lekkie zdziwko ;) Podpytywałem potem gostka o co kaman......wiec mi powiedział ze przy tej instalce to norma...po prostu myślał że jest coś innego wrzucone.

No i u mnie lata to już 5 lat....więc co nie co mogę powiedzieć...jest git...poza tym że spalanie z 9.5 skoczyło mi na 10.5-10.8(odcinki do 4-5km)....ale spadku mocy nie czuję i płacę na dzień dzisiejszy 2.19 za litr zamiast prawie 5 zł więc różnica jest...chodź Just jest czuły na kiepski gaz....na markowym jest idealnie ale jak zatankujesz na kiepskiej stacji przy mocniejszym depnięciu czuć spadek mocy. I po to mam zbiornik 60 L i tankuję na stacji oddalonej ode mnie prawie 20 km zamiast na tej gdzie jest badziewie i jest ode mnie 2.5km :P

zeniTh - 2010-05-04, 20:44

Paweł J. napisał/a:
płacę na dzień dzisiejszy 2.19 za litr


a no, u nas jest gaz po 1,99 ;D

oczywiście ten gorszy, bo lepszy już 2,05 i najlepszy 2,19

co do butli to myślę o 27l w koło

Paweł J. - 2010-05-04, 21:06

zeniTh napisał/a:
a no, u nas jest gaz po 1,99

U mnie też za tyle kupi, ale szkoda zachodu ;)

zeniTh napisał/a:
co do butli to myślę o 27l w koło

Też o tym myślałem....niestety za zbiornik 60 L musiałem dopłacić, ale w tedy byłem nastawiony na tankowanie na dalszej stacji (po drodze do marketu) i niestety do dnia dzisiejszego u mnie nic się nie zmieniło :( Więc nie żałuję wyboru, no i na ostatni zlot vento w obie strony wyrobiłem się w jednej butli z gazoliną za prawie 100zł-coś ok 600km :D

Więc jak masz dobry gaz pod nosem to dawaj mały zbiornik ;)

zeniTh - 2010-05-04, 21:11

no u nas gaz jest co kawałek, dokładnie nie wiem który jest dobry, a który gorszy ?

na orlenie jaki jest ? bo mam najbliżej, w sumie to jest jeszcze jeden bliżej ale wydaje mi się, że to jakieś g*wno, do tego po 2,19 ...

a co do butli to częstsze tankowanie będzie i tyle ;) przynajmniej będzie przerwa w trasie częściej, lepiej dla kierowcy ;P

Jendker - 2010-05-04, 21:39

orlen może mieć dobry gaz ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz mój brat tankuje na bp i mówi że może być :D
zeniTh - 2010-05-04, 22:00

no do bp, statoil czy innych takich mam kawałek bo aż do Rzeszowa muszę jechać, tak to w okolicy raczej orlen króluje ...
piotrekb90 - 2010-05-04, 22:00

A ja testowałem kilka markowych stacji Orlen, Bp i Shell i powiem szczerze że na gazie z Orlenu autko najlepiej idzie...nie ma problemu ze spadkiem mocy itp i przyspieszenie też niezłe....a benzynke jaką lejecie na odpalenie??
Paweł J. - 2010-05-05, 07:44

zeniTh, to już musisz u siebie w okolicy podpytac jak jest z paliwami. ;) Być mozę ktoś pod markowym szyldem sprzedaje lipę.

piotrekb90 napisał/a:
a benzynke jaką lejecie na odpalenie??

Kiedyś trochę Ulimate z BP lałem....teraz zwykła 95 takzę z BP.

zeniTh - 2010-05-05, 19:11

no i jest, założona ;) Lovato z komputerem bingo za całe 1500 zł ;p

śmiga aż miło, tylko powiedzcie mi jedno czy efekt "dziury" jest do wyregulowania? od czego to zależy ?

teraz muszę 1000km zrobić i jadę na regulację ;) ustawienie rezerwy itp ...

Hormon - 2010-05-05, 20:32

zeniTh napisał/a:


tylko powiedzcie mi jedno czy efekt "dziury" jest do wyregulowania? od czego to zależy ?



Jakiej dziury ?

zeniTh - 2010-05-05, 22:20

Takie jakby opór przy 2-2,5 tys obrotów, dodaję gazu a auto nie wiele przyspiesza, tak jakbyś wjechał w jakaś wode ... słyszałem, że to dość częsty efekt, ale nie wiem z czym to się je ;P
levis521 - 2010-05-05, 23:00

ja tak mam ale u mnie gaz juz ledwo chodzi. :P
Paweł J. - 2010-05-05, 23:45

zeniTh napisał/a:
efekt "dziury"

Ja tam tego nie mam.....duś gazownika żeby to zrobił ;)

zeniTh - 2010-05-06, 09:01

spoko spoko ;] bede jutro u niego ;p

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group