Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Znow wspomaganie kierownicy...

rem3dy - 2010-02-04, 21:43
Temat postu: Znow wspomaganie kierownicy...
...ale byc moze jednak bedzie to inny watek, bo szukajac na forum nie znalalzem zadnego podobnego.

Zatem opis problemu.
Wspomaganie dziala jak nalezy od strony funkcjonalnej tzn w prawo i lewo kreci jak nalezy.
Problem polega na tym, ze wyje. Mechanik sciagnal pasek z pompy i stala sie cisza. Problem dosc meczacy, gdy sie robi pare ladnych kilometrow dosc czestoa wycie rosnie wraz z predkoscia.
Co moze byc przyczyna tego wycia? Jakies lozysko?

vezet22 - 2010-02-04, 23:00

po prostu pąpa wspomagania wyje albo się kączy albo sprubuj narazie wymienić olej :faja:
rem3dy - 2010-02-04, 23:17

Olej w silniku(chyba ten masz na mysli) byl wymieniany 3 tys km temu. Wspomaganie wylo takze przed wymiana.
vezet22 - 2010-02-04, 23:25

rem3dy napisał/a:
Olej w silniku(chyba ten masz na mysli) byl wymieniany 3 tys km temu.

nie nie w silniku tylko olej wspomagania ;)

misiek - 2010-02-05, 20:23

vezet22 napisał/a:
rem3dy napisał/a:
Olej w silniku(chyba ten masz na mysli) byl wymieniany 3 tys km temu.

nie nie w silniku tylko olej wspomagania ;)

mój ma akurat kolor czerwony :D :D :D też bym obstawiał że kończy się pompa wspomagania...

pablomed - 2010-02-08, 22:13

kończy się to znaczy kończy się łożysko. Jeśli moc wspomagania jest ok to pompa jest do uratowania o ile ktoś ma czas na to. Porada szczegółowa jest na forum.vwgolf.pl
A co do płynu obstaję że do starych układów wspomagania lepiej jednak lać minerał (zielony Febi). U mnie pompa po wymianie łożyska śmiga 60 tysięcy, w sumie ma 320 i jak talala

rem3dy - 2010-02-19, 13:00

pablomed: a problematyczna jest ta wymiana lozyska? Szukalem na forum ale sporo tam postow w ynikach wyszukiwania i sie poddalem po 40stu
pablomed - 2010-02-19, 22:10

http://www.vwgolf.pl/pora...a-na-bazie-mk3/

a w tym ruskiem temacie dopatrzysz się rozmiarów łożyska i simeringu, sam, tego nie robiłem
http://volkswagen.msk.ru/...steering_g3_gur

markus - 2011-09-02, 17:46

Może ktoś w miarę prosto opisać jak naciągnąć pasek od wspomagania?
Brutal - 2011-09-02, 21:32

Normalnie urządeniem naciągasz pasek zeby nie byl za łuzny i za mocno walniet wez w urzadzenie klepij troche mlotem i sie napnie i potem sprawdz czy troche sie ugina jak co nacisniesz.
markus - 2011-09-02, 22:12

zajrzałem pod samochód i na pompie jest śruba pod klucz 21, nie powinno się jej trochę poluzować? Niby jest tam jakaś regulacja, ale z tego co widziałem, to już nie bardzo jest możliwość naciągnięcia. Wydaje mi się że pasek trzeba będzie zmienić na nowy, bo ten już się za bardzo wyciągnął.
pablomed - 2011-09-04, 00:00

luzujesz nakrętki na dole chyba 15 lub 13 po jednej i drugiej stroniepompy, pod ta od strony koła jest duża nakrętka z zębatka do naciągania, ale jeszcze trzeba poluzować śrubę stanowiącą oś na której przechyla się pompa, ponad nią na klucz 16
markus - 2011-09-04, 08:31

Dzięki za info zajmę się dziś tym naciągiem :) :piwo:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group