Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - PROBLEM Z OBOROTAMI ! ! ! CDN...

eros662 - 2009-11-21, 15:57
Temat postu: PROBLEM Z OBOROTAMI ! ! ! CDN...
Witam,

u mnie problem z obrotami przejawia sie w inny sposob, mianowicie na zimnym czy cieplym silniku jak przegazuje zatrzymuja sie na 2000 obrotow (NA CHWILKE i potem spada do nozrmy ponizej 1000) i czasem przy zmianie biegu tez, tzn podczas jazdy. wymieniłem tak jak pisałem kiedyś linke gazu, krokowiec wyczyszczony i nic nie dało??

Ponawiam więc temat prosze o pomoc:)

pablomed - 2009-11-21, 17:25

pierwsza podejrzana to nieszczelna podstawa wtrysku
eros662 - 2009-11-21, 20:43

pablomed napisał/a:
nieszczelna podstawa wtrysku


wymieniona ponad miesiąc temu

vezet22 - 2009-11-22, 21:21

eros662 napisał/a:
krokowiec wyczyszczony

w jaki sposób go wyczyściłeś ?? takie jak w 2.0 to można a ten z 1.8 to niebardzo rozumiem chyba że z kurzu go przetarłeś :hahaha:

eros662 - 2009-11-27, 14:52

Odświeżam. Nadal czekam na pomoc ! !
vezet22 - 2009-11-27, 19:24

krokówka wymieniona ??
eros662 - 2009-11-28, 11:16

vezet22 napisał/a:
krokówka wymieniona


Nom bede musiał się chyba tym zająć. A nie wiecie czy pasuje od Golfa III z tym samym silnikiem??

vezet22 - 2009-11-28, 19:35

pasi :]
eros662 - 2009-12-01, 16:12

acpowiedzcie mi jedo. Bo ostatnio wyjmowałm pzrepustnice w celu wyczyszczenia jej i zauważyłem ze ta "pokrywka" co dawkuje ilośc benzyny w pzrepustnicy nie jest w stosunku do niej połozona prostopadle tylko delikatnie jest po skosie, czy to normalne?? no i jak sparwdzic recznie czy krokowiec działą??? Po odpaleniu auta da się go jakos samemu wcisnąc xczy jak>??? chodzi mi o bolec który wystaje?
vezet22 - 2009-12-01, 20:22

ni tego bolca od krokowca niewciśniesz palcami chyba że na siłe to go popsujesz, krokowca cięszko tak sprawdzić , zawsze lepiej drugi podstawić, bo nieszczelności oczywiście wyeliminowane masz ??
eros662 - 2009-12-02, 11:53

vezet22 napisał/a:
nieszczelności oczywiście wyeliminowane masz



nom mysle że tak, chociaz nie wiem juz do konca gdzie ich jeszcze szukac i jak

eros662 - 2009-12-06, 21:19

NOM WIĘC TAK KOLEDZY. BYŁEM NA VAG-u I OKAZAŁO SIE ŻE MOJA SONDA NIE PRACUJE:( DO WYMIANY EHHH. NO WIĘC ZLOKALIZOWANA USTERKA ZOBACZYMY CZY POMOŻE WYMIANA. NOM I ODRAZU MAM PYTANKO CZY PO ZMIANIE WTYCZKI PASOWAŁA BY SONDA OD VW POLO 1,4 BO MAM TAKOWA ALE NIE WIEM CZY JEJ PARAMETRY GRZEWCZE SA TAKIE SAME. NO I ODRAZU PYTAM CZY ZALECACIE PRZECINANIE KABLI I ICH LUTOWANIE POTEM PRZY WYMIANIE WTYCZEK?
bebos - 2009-12-06, 22:13

można przeciąć ale ich nie zlutujesz. najlepiej wziasc jakies końcówki np oczkowe i poucinać oczka i zacisnąć oba kable.
eros662 - 2009-12-07, 09:35

bebos, a co z tym czy owa sonda pasuje czy jak?? Tzn parametry?
eros662 - 2009-12-07, 11:57

Nom to juz wiem ze nie pasuje i kabli nie powinno się przecinać gdyz płynie w nich powietrze które chłodzi sonde. Nom to nic tzreba kupic odpowiednią sonde i wtedy odswieże temat czy usterka zniknęła
vezet22 - 2009-12-07, 20:21

eros662 napisał/a:
Nom to juz wiem ze nie pasuje i kabli nie powinno się przecinać gdyz płynie w nich powietrze które chłodzi sonde.
:hahaha: większej głupoty chyba w życiu nieprzeczytałem :hahaha:
są do kupienia uniwersalne sondy bez kostki a kable z sądy do kostki ze starej sondy łączysz za pomocą aluminiowych tulejek kture się zaciska ;)
naprawde ta teori o chłodzeniu sądy mnie rozwaliła :hahaha:

eros662 - 2009-12-08, 12:42

vezet22 napisał/a:
większej głupoty chyba w życiu nieprzeczytałem

jak znajde strone gdzie jest to napisane to wtedy sobie skorygujesz teorie

vezet22 - 2009-12-08, 19:41

eros662 napisał/a:
jak znajde strone gdzie jest to napisane to wtedy sobie skorygujesz teorie

niemoge się doczekać :D

pablomed - 2009-12-08, 21:39

spoko koledzy, nie chodzi o chłodzenie, chodzi o przewietrzanie. Pomiędzy nitkami kabla sygnałowego powietrze dociera do wnetrza sondy. Sonda jednovoltowa działa dzięki różnicy stężenia tlenu pomiędzy spalinami a wnętrzem sondy, dlatego to powietrze ma tam docierać i dlatego nie lutuje się kabla sygnałowego tylko używa złączek zaciskowych, ktore dodane są (powinny być) do nowej sondy uniwesalnej kupowanej bez wtyczki.
eros662 - 2009-12-09, 12:06

pablomed napisał/a:
nie chodzi o chłodzenie, chodzi o przewietrzanie

nom oto mi właśnie chodziło :oklaski:

bebos - 2009-12-09, 21:55

hmm. o tym to nie wiedziałem!!, ale wiem tylko to ze nie lutuje się kabli bo po prostu się nie da :D cyna się nie trzyma i już :D . a co do powietrza miedzy nitkami to co by się stało jeśli bym zlutował przecież powietrze by się dostawało za lutem :D trochę bez sensu :D
vezet22 - 2009-12-09, 22:35

głupoty piszecie z tym powietrzem !! !! do sondy dochodzi napięcie i wychodzi sygnał a nie powietrze !! !! bo przez kostke jak miało niby przejśc no i jak by to miał ECU odczytywać ?? kurna chłopaki przestańcie takie głupoty pisać !!
Paweł J. - 2009-12-10, 11:26

W tym temacie (mniej-więcej od połowy strony) jest poruszane zagadnienie podobnego typu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic447711.html

eros662 - 2009-12-10, 12:24

bebos napisał/a:
tylko to ze nie lutuje się kabli bo po prostu się nie da

da sie da. wystraczy troche pasty do lutowania której uzywa się do rurek miedzianych i lut trzyma jak nic.

Nom to koledzy wymiana sondy spowodowała drugie zycie auta. Jest o niebo lepiej. Obroty bardo pięknie się zachowuja. Spadaja kiedy tzreba i w ogóle. Na biegu jałowym nic juz nie szarpie na benzynie wszytsko równo pracuje, ciszej auto chodzi i co najwazniejsze obroty spadły mi o jakies 200 tzn. wczesniej jadąc 100km/h na 5 biegu było parwie 3000 tys a teraz jest 2700:)
Nom niestety jeden mankament jeszcze został tzn na zimnym jeszcze sa wysokie i nie chca odrazu spadac, nie wiem czy sonda jeszcze musi troche popracowac by to wyrównac czy tzreba wymienic jednak jeszcze czujnik cieczy chłodzącej. Co o tym myślicie??:)

pablomed - 2009-12-11, 19:17

eros662, to spróbuj jeszcze resetu sterownika, albo poczeka, powinno po jakimś czasie ustąpić.

vezet22, sorki w tej kwestii nie masz racji. Z sondy wychodzi napięcie a nie dochodzi (dochdzi owszem zastępcze z ECU 0,45v zanim sonda zacznie działać przed rozgrzaniem). A wychodzi bo jest wytwarzane w sondzie takj jak napisałem - z powodu różnic stężenia tlenu w sondzie i w spalinach.
Powietrze dociera do niej w minmalnych ilościach między druckami w kablu ale to wystarcza. Jeśli zalutujesz, a lut wejdzie między druciki które na około są już zaizolowane to robi się hermetycznie i taka sonda po jakimś czasie zacznie fałszować. A jeśli nie zacznie - to znaczy że zostały jakieś (na szczęście ) nieszczelności.

eros662 - 2009-12-12, 11:44

pablomed napisał/a:
eros662, to spróbuj jeszcze resetu sterownika,

masz na mysli odłączenie aku tak??pablomed,

maras8448 - 2010-01-02, 21:47

Chciałbym do tematu dodać jeszcze coś od siebie. Ja również miałem problem z obrotami i wieszaniem się ich na zimnym silniku w granicy 2000ob/min. Usterka? Ściągnięty wężyk podciśnienia. Znajduje się on w dość mało dostępnym miejscu, przy tylnej części podstawy wtrysku. Problem jest nie do zobaczenia ale do usłyszenia, bo słychać syczenie zza wtrysku. Czasami trudno to usłyszeć jeśli paski głośno nam chodzą, warto więc czasami też i nastawić ucha...
krzys9262 - 2010-01-02, 22:54

ja mam pytanie co do tych wezyków u mnie był jeden z nich zerwany ze staroisci chyba spruchniał i tez zauwazyłem to przypadkowo. tylko nie pokoi mnie to ze z tej czesci przewodu co podłaczony jest do ,,czegos,, co łaczy sie z pompka paliwa(silnik 2.0 2E) kapało mi paliwo na kolektor wydechowy... czy powinno byc tam paliwo??
vezet22 - 2010-01-02, 23:05

kolegokrzys9262, sprecyzuj bardziej co to za wężyk lub daj foto.
ale oprucz przewodów paliwowych to w innych wężykach niepowinno być paliwa i zapewne niema ;)
przewody paliwowe łączą się z listwą po prawej stronie od rozrządu i nieidą nad kolektorem wydechowym :faja:

krzys9262 - 2010-01-03, 00:14

dokładnie nad to moze i nie, mi akurat paliwo kapało na ta rure co prowadzi ciepłe powietrze do filtra powietrza... dodam fotki to opisze dokładnie co i jak.Próbowałem teraz robic fotki ale jest juz za ciemno:) zrobie w dzien i wrzuce... :papa:
vezet22 - 2010-01-03, 01:54

krzys9262 napisał/a:
mi akurat paliwo kapało na ta rure co prowadzi ciepłe powietrze do filtra powietrza

to by się zgadzało bo po tej stronie idą przewody paliwowe, sprawć je koniecznie

krzys9262 - 2010-01-03, 15:18

mam foto...takie troche marne ale troche łatwiej jest wytłumaczyc... zrobiłem to tak bo nie miałem mozliwosci zrobienia zdjecia od spodu...a nie chciało mi sie sciagac rury filtra powietrza... http://www.fotosik.pl/pok...ce8f8e67eb.html
vezet22 - 2010-01-03, 16:05

więc te węrzyki to są podciśnienia kture steruja regulatorem ciśnienia paliwa, klapką w obudowie filtra powietrza ciepłe-zimne i zaworem odpowietrzenia zbiornika paliwa ktury zaznaczyłeś w niebieskie kółko :faja:
ale żeby z niego ciekło paliwo ?? mało prawdopodobne, napewno to było paliwo ??
przeciesz to są podciśnienia i jak by tam coś było to by silnik to zassał ;)

krzys9262 - 2010-01-03, 20:53

paliwo na 100%
vezet22 - 2010-01-03, 20:56

pomyśl tylko krzys9262, skoro to są przewody podciśnieniowe i jeżeli było by w nich paliwo to silnik by je zassał, niema moim skromnym zdaniem takiej możliwości :faja:
eros662 - 2010-01-25, 11:12

Koledzy zauważylem cos dzisiaj niepokojącego dla mnie. Po wymianie sondy w moim Ventylku na uniwersalną niestety Boscha tzn trzeba było łączyc kable okazało się ze owa sonda i tak nie pracuje teraz ehhh. Sonda 4 przewodowa czarny kabel, dwa białe od grzałek i ten od masy chyba jeden. Tylko czemu nie pracuje możliwość złego połączenia kabli tych białych czy to bez różnicy było?? Jakieś pomyśły?? Czy trzeba odwiedzić elektryka?
pablomed - 2010-01-26, 23:04

nie mam schematu akurat do ADZ, oczywiście że jak pomyliłes kable to nie zadziała. Ten z boku wtyczki to sygnałowy napewno. Może jedź do elektryka. Ale trzeba by sprawdziźć przejście kabli od sterownika silnika do wtyczki. Więc wyjąć wtyczkę. Voltomierz do ręki, zapalić silnik może być zimny żeby się tam nie poparzyć. Teraz w kablu od strony ECU sygnałowym ma być około 0.44 volta (mierzyć między nim a masa silnika), pomiędzy oboma kablami grzałki ma być napięcie z aku, a czwarty kabel ma mieć przejście do masy (opór między jego stykiem we wtyczce a masą silnika czu ujemną klemą aku ma być bliski zeru a maks. 1 om.
vezet22 - 2010-01-26, 23:08

eros662 napisał/a:
możliwość złego połączenia kabli tych białych czy to bez różnicy było??

białe bez różnicy
a po czy sądzisz że sonda niepracuje ?? masz vaga podpiętego ??

krzys9262 - 2010-01-29, 11:44

ja mam znów problem polegajacy na tym ze wczoraj rano gdy odpaliłem samochód wszystko ładnie pieknie pochodził ok 10 min az w koncu porzadnie kichną i koniec... :mur: ani go z benzyny ani z gazu, :( w koncu doszłem ze nie ma iskry ok czyli cewka lub czujnik halla. Wymieniłem cewke na nowa i samochód odpalił ALE :mur: nie ma wolnych obrotów, gdy sie go przycisnie to potrafi po puszczeniu pedału gazu trzymac wyskolie obroty przez parenascie sekund po czym bardzo powoli opadaja, gdy juz opadna i ma tak ok 900 obr to te obroty zaczynaja rosnac nawet do 5tys po czym opadaja spowrotem taka sytyłacja powtarza sie pare razy w ciągu minuty. Co moze byc tego przyczyną?? hallotron?? a moze przepływomiez zauważyłem ze ta klapka co w nim siedzi zaczeła mi strasznie dzwonic urwała sie?? spotkał sie ktos z Was z takim czymś? :( :( :mur:
eros662 - 2010-01-29, 12:15

vezet22 napisał/a:
a po czy sądzisz że sonda niepracuje masz vaga podpiętego


na VAGu pokazuje mi zwarcie do masy przy sondzie nic ze nie pracuje hmmm moze pracuje ale jak wyciągne wtyczke keidy auto jest nagrzane do 90 stopni na jałowym to nic sie nie dzieje a chyba powinno po odłączeniu sondy tak???

vezet22 - 2010-01-29, 20:00

kolego krzys9262, na początek czy ta klapka w przepływomieżu pracuje płynnie czy się nie zacina, następnie posprawdzaj cały dolot powietrza pod względem szczelności, równiesz sprawć odme silnika czy jest szczelna i na koniec zdemontuj silniczek krokowy, zalej go nitro i zostaw na 20min. następnie go przemyj jeszcze raz i wydmuchaj :faja:
kolego eros662, po odłączeniu sondy nieodczujesz nagłej różnicy, sprawdzałeś czy do sondy dochodzi zasilanie ??

pablomed - 2010-01-29, 21:30

krzys9262, jak ta klapka już aż dzwoni to ja nie wiem, chyba przepływka załatwiona. Jakaś złota rączka naprawi, to proste ustrojstwo. A sprawna kosztuje niestety 3 stóweczki. Szukanie dziury w dolocie po strzale to oczywiście podstawa
eros662 - 2010-01-29, 21:58

vezet22 napisał/a:
sprawdzałeś czy do sondy dochodzi zasilanie


sprawdze w ten weekend bo bede mial czas ale dzieki za rade:)

vezet22 - 2010-01-29, 22:10

zasilanie jak będzie na grzałke (na dwa białe) zasilanie sondy ok 1V i sygnał na strownik najlepiej przemieżyć miernikiem z kostki sondy do sterownika :faja:
krzys9262 - 2010-01-30, 19:53

ja juz rozwiazałem problem. okazało sie ze przepływomierz został uszkodzony a dokładniej klapka która dochodzi do pewnego momentu i sie zacina,uff dobrze ze to tylko to i wazne ze ventylek juz jezdzi tak jak powinien:) ale i tak serdeczne dzieki za pomoc.Pozdrawiam
eros662 - 2010-01-31, 15:31

krzys9262 napisał/a:
okazało sie ze przepływomierz został uszkodzony


nom to gratuluje znalezienia usterki no ja niestety nie mam przepływomierza w swoim silniku więc musze szukać innych przyczyn

vezet22 - 2010-01-31, 19:57

eros662, sprawdziłeś to zasilanie sondy ??
senah - 2010-02-08, 09:50

Witam
podpinam się pod temat u mnie też występuje problem z dużymi obrotami :( po odpaleniu silnika obroty gwaltownie rosna do 2tys. czasami nawet i wiecej :( gdy silnik jest cieply 80-90stopni obroty spadaja i zaczynaja falowac 600obr. do 1500 :(
co to moze być?
sonda??
silniczek krokowy??
czy moze lapie gzies lewe powietrze??

eros662 - 2010-02-09, 12:54

senah napisał/a:
co to moze być?
sonda??
silniczek krokowy??
czy moze lapie gzies lewe powietrze??



Powiem Ci że wszytskie te rzeczy albo nawet i inne. Sonde wymieniłem i tylko spalaniem mam mniejsze, powietrze lewe sprawdzałem, no i krokowiec też niby działa ale może wymeinić trzeba?? No sprawdż podstawe wtrysku jeszcze i wężyki.

vezet22 napisał/a:
eros662, sprawdziłeś to zasilanie sondy

tak jest. DZIAŁA ! ! !:)

vezet22 - 2010-02-09, 13:56

eros662 napisał/a:
tak jest. DZIAŁA ! ! !:)

a problem nadal istnieje ??

eros662 - 2010-02-09, 14:52

vezet22 napisał/a:
eros662 napisał/a:
tak jest. DZIAŁA ! ! !:)

a problem nadal istnieje ??


Nom niestety zobacz tu http://www.youtube.com/watch?v=vS6ji58eVLY nagrałem jak mniej wiecej obroty mi skacza ale to jeszce mało ma wieksze odchyły bliżej zera czasem no i słychac jak auto dziwnie chodzi

andrzej.78 - 2010-02-10, 15:33

miałem takie same problemy i wszystko było winą czujnika temparatury płynu co podaje sygnał do komp.cena 24zł.i jak ręką odją na wagu też przy sprawdzaniu wyłapał mi 15 błędów a teraz zrobiłem jakieś 4000km i nic się niedzieje obroty dyl.wag też 0 błedów
eros662 - 2010-02-10, 16:32

andrzej.78, tez tak myśle ze tzreba by czujnik wymienic z tym że na VAGu nic nie pokazuje że jest on uszkodzony czy coś. Ale czujnik zmieniam 20 zł u mnie ten z żółta obwódką
vezet22 - 2010-02-10, 20:04

kurcze strasznie gwałtownie ci te obroty wzrastają ;)
sprubuj odłączyć krokówke, odpal trzymaj na równym gazie te 800-900 obrotów i zobacz co się będzie działo :faja:

eros662 - 2010-02-11, 11:27

vezet22 napisał/a:
zobacz co się będzie działo


jak odłącze to obroty wzrastaja gwaltownie do 1,5 około tak u mnie sie dzieje po jej odłączeniu:/

vezet22 - 2010-02-11, 18:14

dziwne ... powinien zgasnąć, może masz na tyle brudną przepustnice ?? przycina się i niezamyka do kąca lub jednak gdzieś to lewe powietrze ciągnie :faja:
eros662 - 2010-02-12, 12:50

vezet22, na VAGU wczoraj nie pokazało mi uwalonego krokowca tylko ten nieprawidłowy sygnał potencjometra przepustnicy. No i po jego odłączeniu auto odpala, obroty są około 1 tys na zimnym wiadomo lekko sie dławi auto ale obroty spadają dobrze i nie gwałtownie jak na filmie. To proponujesz demontaz przepustnicy i zanurzenie jej w nitro??:)
vezet22 - 2010-02-12, 18:26

Vag pokazuje Ci usterke
eros662 napisał/a:
nieprawidłowy sygnał potencjometra przepustnicy.

więc szukaj potencjometra na szrocie ;)

eros662 - 2010-02-14, 13:22

vezet22, a powiedz mi tak. Ostatnio miałem przygode z masa klemy plusowej że była luzna i auto w ogóle nie kreciło. Klema została zdjęta na nowa wmontowana bardziej zaciśnięta bo była luzna. Po godzinie podłączyłem ją z powrotem i okazało się że auto jak nowe. Obroty chodziły jak marzenie na benie i gazie po puszczeniu pedału gazu odrazu hamował silnikiem wsyztsko było si. Odpalał na drugi dzien odrazu po ułamku sekundy nawet nie kręcił 1s. no ale neistety czar prysł dziś. obroty znów się wieszają, same rosną problem pierwotny po prostu. O co tu chodzi>>?????
vezet22 - 2010-02-14, 14:03

po odłączeniu klemy zresetował się ECU i chodził dobrze .
Ale zły sygnał lub brak sygnału z potencjometra przepustnicy spowodowało powrót problemu z obrotami.
Wymień potencjometr.
Pozdro.

eros662 - 2010-02-14, 14:08

vezet22 napisał/a:
po odłączeniu klemy zresetował się ECU i chodził dobrze


nom tylko kolego to była klema plusowa a ponoć minusowa resetuje czy myle się?

vezet22 - 2010-02-14, 14:14

eros662, do resetowania ECU zabiera się mu napięcie i obojętnie czy odłączysz mase czy plus :faja:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group