Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - filtr powietrza

krzys9262 - 2009-11-07, 19:26
Temat postu: filtr powietrza
Witam wszystkich... :) Dzis po wymianie filtra powietrza na nowy samochód przestał pracowac poprawnie.. :mur: . to znaczy nie wchodził na obroty i bez przerwy gasł - oczywiascie na gazie bo na benzynie jest ok.Rozebrałem ponownie obudowe filtra i ponownie załozyłem stary :twisted: i chodzi jak nalezy nawet lepiej niz było... wiec dlaczego nie chce działac na nowym filtrze filter firmy Mann :( i jeszcze jedno pytanko, na jakiej zasadzie i kiedy powina działac ta klapka zamykajaca ciepłe powietrze w filtzre powietrza :pała:
Paweł J. - 2009-11-07, 19:32

krzys9262 napisał/a:
wiec dlaczego nie chce działac na nowym filtrze

Być może regulację instalacji gazowej miałeś robioną na używanym filtrze ?? A teraz gdy założyłeś nowy filtr nie zgadzają się ze sobą parametry gazu i powietrza. Z tego co wiem gaz powinno się regulować na świeżym filterku-ale nie wiem jak to jest u Ciebie.

radobom - 2009-11-07, 19:39

nie wpadło Ci coś albo czegoś nie zostawiłeś przy wymianie??
krzys9262 - 2009-11-07, 19:47

wpasc napewno nie wpadło... a o tej regulacj to nawet nie wiedziałem ze tak trzeba... ;) zobacze jeszcze pojezdze troche na tym starym bo na razie nie mam zbytni czasu na grzebanie w instalacji gazowej :] a wiesz moze cos na temat tej klapki od ciepłego powietrza??
vezet22 - 2009-11-08, 10:50

tą klapką reguluje podciśnienie , jest to niepotrzebne ja osobiście u siebie mam to odłączone i tą rure od kolektora do filtra wyrzuconą :P
było jusz pisane o tym na forum :faja:

sebastian - 2012-04-08, 20:24

Mam takie pytanie, jaka jest różnica pomiędzy zwykłym filtrem powietrza http://www.techmot.kei.pl...RZA/ap149-1.jpg , a filtrem z tzw. prefiltrem http://www.eurojapancars.pl/imgparts/37/37543.jpg ?? Niby, z tego co czytałem, to ten drugi ma na celu wyłapywanie większej ilości zanieczyszczeń, ale i może on być dłużej użytkowany, bo ma rzekomo lepsze "właściwości". jest on co prawda droższy od tego zwykłego, ale czy będzie lepszy? Chciałbym zasięgnąć waszej opinii w tej sprawie...
majkel00230 - 2012-04-08, 21:14

Ja przedwczoraj wymieniałem stary był z prefiltrem i nowy też... moim zdaniem z praw fizyki więcej wyłapie ten pierwszy bo to struktura gąbczasta więc nawet malutki paproch nie przejdzie a ten drugi karbowany ma żeberka i jest on wielokrotnego użytku bo łatwo się go czyści płynami czy sprężonym powietrzem. a wielokrotnego użytku=droższy.
sebastian - 2012-04-09, 11:53

majkel00230 napisał/a:
ten pierwszy bo to struktura gąbczasta więc nawet malutki paproch nie przejdzie a ten drugi karbowany ma żeberka i jest on wielokrotnego użytku bo łatwo się go czyści płynami czy sprężonym powietrzem
Konstrukcja jednego i drugiego jest mi znana, i wiem że ten z prefiltrem ma zastosowanie w przypadku uzytkowania samochodu w warunkach większego zapylenia i zanieczyszczenia, ale nie chodziło mi o powielenie instrukcji już mi znanych, tylko o to, który jest lepszy, jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie... A takim tekstem:
majkel00230 napisał/a:
jest on wielokrotnego użytku bo łatwo się go czyści płynami czy sprężonym powietrzem
to żeś mnie powalił na kolana... Co jak co, ale żeby filtr powietrza czyścić i zakładać ponownie ten sam, to jest już noemalnie sknerstwo moim zdaniem :> Nie dziwiłbym się, jakby kosztował on ponad 100 zł, ale 20 zł i jeszcze zakładać taki sam... Nie kumam... :faja:
pawel39106 - 2012-04-09, 12:41

Już była gadka na forum na temat prania filtrów przez fuckOwców.
majkel00230 napisał/a:
en drugi karbowany ma żeberka i jest on wielokrotnego użytku bo łatwo się go czyści płynami czy sprężonym powietrzem

poprostu żal :młotek:
sebastian, według mnie to lepsze wyłapywanie zanieczyszczeń może mieć też minusy ponieważ powietrze oporniej przepływa przez taki filtr i za mało go będzie dostarczane do silnika, ale to tylko moje przemyślenia i mogą być błędne. Tak czy siak ja bym pozostał i pozostaje przy tradycyjnych filtrach ;)

sebastian - 2012-04-09, 13:13

pawel39106 napisał/a:
mieć też minusy ponieważ powietrze oporniej przepływa przez taki filtr i za mało go będzie dostarczane do silnika
Też tak właśnie myślałem. A przemyślenia, co do zastosowania takiego filtra wynikły, gdyż akurat do mojego modelu występuje zwykły, jak i ten "drugi". Wymiarami się nie różnią, tylko tą gąbeczką właśnie. Zawsze zakładałem ten normalny, ale po prostu zwyczajnie chciałem zaciągnąć szerszego języka ;)
majkel00230 - 2012-04-09, 13:22

sebastian
Cytat:
Mam takie pytanie, jaka jest różnica pomiędzy zwykłym filtrem powietrza

pytałeś jaka jest różnica więc napisałem swoimi słowami jaka jest !
I ja nie czyściłem filtra tylko też napisałem ze został wymieniony ostatnio a z tym czyszczeniem to chodzi mi o to że ktoś usłyszał o czyszczeniu filrtów K&N to w miarach oszczędności i swój ori czyścił.
Mieszkam na totalnej wsi i nie macie pojecia co tu "chłopcy od tuningu" potrafią wymyślać.

sebastian - 2012-04-09, 13:33

majkel00230 napisał/a:
Mieszkam na totalnej wsi i nie macie pojecia co tu "chłopcy od tuningu" potrafią wymyślać.
Nie tylko chłopcy ze wsi, ale i miastowi majsterkowicze niezłe jajca potrafią odstawiać :cheesburger: :faja:

Kupię taki, jaki dotychczas zakładałem i nie będę eksperemyntować. Ale najpierw wypiorę w perwolu, będzie jak nowy :hahaha:

majkel00230 - 2012-04-09, 13:34

:oklaski:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group