|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - pytania do spreców
zeniTh - 2009-09-20, 22:21 Temat postu: pytania do spreców pierwsze - jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ... strasznie mnie to denerwuje a nie wiem co to może być ... ;/ jak to naprawić ? mam thermotronic jeśli chodzi o nadmuch, działa tylko na 4 biegu, ale mimo jakiegokolwiek biegu cały czas go słychać ... ;/ (nagrałem filmik, ale wrzucę go pewnie jutro na internet)
drugie - siada mi silniczek do wycieraczek, wiec postanowiłem do niego zaglądnąć, odpiąłem, wyczyściłem i przy ponownym zakręcaniu i podłączaniu zauważyłem, że jest tam jeszcze jeden wtyk ... tylko po co on jest
foto:
zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ?
no i przy okazji otwartej maski oglądałem silnik, znalazłem jakiś urwany przewód dwu żyłowy, nie wiem do czego on jest, niżej są wtyki z których prawdopodobnie pochodzi, potrzebny czy nie, chyba raczej potrzebny, ale czemu urwany i wisi ?
foto:
miejsce w którym znajduję się ten kabel ...
a tu z bliższej odległości ...
na zielono jest zaznaczony wiszący kabel na czerwono wtyki
myślę, że ktoś pomoże... proszę
cinek82 - 2009-09-21, 00:13
To jest kabel (ten zielony) od sondy lambda do sterownika (kompa) silnika. Silnik normalnie pracuje Nie muli Ci, nie dławi się
misiek - 2009-09-21, 00:43
To co Ci brzęczy to wiatraczek taki specjalny od termotronika taki mały dinks schowany gdzieś w desce. Gdzieś to na forum było opisywane jak wyczyścić to coś i jak sie do tego dostać ale nie wiem gdzie A jeśli dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu to są dwie opcje.Pierwsza to mogą Ci nie kontaktować styki we włączniku (też gdzieś na forum było o tym) trzeba ściągnąć ten plastik który jest przy pokrętłach potem pokrętło od włączania dmuchawy włączyc zapłon i zmasować czymś blaszki może Ci sie tylko odgięła blaszka w włączniku i nie kontaktuje a druga opcja to mógła Ci wysiąść opornica odpowiedzialna za prędkości silnika ta zaś jest schowana pod półką po stronie pasażera z lewej strony silnika
misiek - 2009-09-21, 00:47
http://forum.vwvento.org/...ht=thermotronik tu coś się dowiesz
Lwomati - 2009-09-21, 05:14
zeniTh napisał/a: | zauważyłem, że jest tam jeszcze jeden wtyk ... tylko po co on jest |
to może być wtyczka do podgrzewanych spryskiwaczy.
Lwomati - 2009-09-21, 06:31
sprawdziłem. To jest wtyczka od podgrzewania sprysków.
cinek82 - 2009-09-21, 09:16
No i widzisz, wszystkiego się dowiedziałeś.... w kupie siła
krzeszak - 2009-09-21, 10:07
zeniTh napisał/a: | jak wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam na zapłon to zaczyna się kręcić jakiś wentylator czy coś w tym stylu, słyszalny gdzieś w desce rozdzielczej ... |
to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka
zeniTh napisał/a: | mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? |
jak stary jest akumulator moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny...
cinek82 - 2009-09-21, 10:08
Może też być od tego urwanego kabla od sondy. Gdzieś dotyka i rozładowuje. Podłącz ten kabel w tą wtyczkę którą zaznaczyłeś w kółeczku na zdjęciu
zeniTh - 2009-09-21, 18:56
cinek82 napisał/a: | To jest kabel (ten zielony) od sondy lambda do sterownika (kompa) silnika. Silnik normalnie pracuje Nie muli Ci, nie dławi się |
No jak jest zimny i jadę pod górkę i dam gaz do dechy to go dławi, jak ujmę trochę z gazu to jest ok, ale jak się nagrzeje to już super śmiga, a co do sondy to ona ma wpływ na spalanie ?
Nie wiem jak jest normalnie w 1,8 ale mi pali na trasie ~ 7l, a w mieście ~ 10l ?
krzeszak napisał/a: | to jest czujnik temperatury od thermotronika ,a znajduje sie tuz za radiem w strone licznika pod kratkowana osłonka |
a jak zrobić, żeby tego nie było słychać
krzeszak napisał/a: | jak stary jest akumulator moze już po prostu sie skończył niedawno sam to przechodziłem, mogły sie cele posypać i robi sie zwarcie wewnetrzne i sie rozładowuje, odkrec korki sprawdz ile jest elektrolitu...
jezeli aku jest nowy to trzeba szukać innej przyczyny... |
no z tego co na wygląd to jest już stary, poza tym przy ładowaniu zaczynają bąbelki iść z kwasu, a z tego co słyszałem to znak, że jest po aku
Lwomati - 2009-09-21, 19:03
zeniTh napisał/a: | a co do sondy to ona ma wpływ na spalanie |
ma, bo reguluje dawkę paliwa. Ale według Twoich informacji, to spalanie masz w normie (pali tyle co mój )
zeniTh napisał/a: | a jak zrobić, żeby tego nie było słychać |
musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać.
zeniTh - 2009-09-21, 19:07
Lwomati napisał/a: | musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać. |
tylko jak sądzę, żeby się do niego dostać, trzeba będzie się trochę z tym nabawić ?
a co do spalania to na serio Ci tyle pali ? xD czy se jaja robisz ?
Paweł J. - 2009-09-21, 19:17
zeniTh napisał/a: | tylko jak sądzę, żeby się do niego dostać, trzeba będzie się trochę z tym nabawić ? |
Zerknij do tego tematu....nie zupełnie o tym ale jest co nie co jak rozkopac kawałek dechy:
http://forum.vwvento.org/...t=zielona#87862
zeniTh napisał/a: | a co do spalania to na serio Ci tyle pali ? xD czy se jaja robisz ? |
Lwomati, ma głowę na karku i wie jak jeździc więc stąd takie wyniki
cinek82 - 2009-09-21, 19:51
Tygrysisko napisał/a: | Lwomati, ma głowę na karku i wie jak jeździc więc stąd takie wyniki |
Taaa głowę na karku i 24pkt na koncie ..... nie dawno się w boxie chwalił
czarnysauber - 2009-09-21, 20:01
zeniTh napisał/a: | zaglądałem dziś do silnika, bo mam problemy z akumulatorem ;/ co chwile mi siada, nie wiem dla czego, dziś rano był naładowany i autko jeździło super, a po południu już ledwo kontrolki świecą ... czy gdzieś jest przebicie ? czy to już do wymiany jest ta bateria i sam z siebie tak pada ? | sprawdz szczotki w alternatorze moga byc juz wytarte koszt nowych to jakies 3 zl
vezet22 - 2009-09-21, 20:13
czarnysauber napisał/a: | sprawdz szczotki w alternatorze moga byc juz wytarte koszt nowych to jakies 3 zl |
po prostu sprawć ładowanie i czy po zamknięciu auta niemasz dużego poboru prądu
zeniTh - 2009-09-21, 20:29
dzięki Panowie za porady, na dniach się za to wezmę bo jeszcze na głowie mam jutro i pojutrze sprawy związane z przerejestrowaniem i ubezpieczeniem
jakby co to będę pisał pozdrawiam
krzeszak - 2009-09-21, 21:31
zeniTh napisał/a: | a jak zrobić, żeby tego nie było słychać |
Lwomati napisał/a: | musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać. |
a tu porada jak to zrobić
http://www.vwvento.org/porady/thermo/
tez to muszę zrobić bo faktycznie wkurza
misiek - 2009-09-21, 21:36
krzeszak napisał/a: | zeniTh napisał/a: | a jak zrobić, żeby tego nie było słychać |
Lwomati napisał/a: | musisz przeczyścić wentylatorek termotronica, wtedy nie będzie go słychać. |
a tu porada jak to zrobić
http://www.vwvento.org/porady/thermo/
tez to muszę zrobić bo faktycznie wkurza |
No właśnie wiedziałem że gdzieś to było ale myślałem że na forum ale Krzeszak wyszukał Plusika mu kolego plusika
darekin - 2009-09-22, 12:34
co do pierwszego problemu.zobacz na silniczek pod filtrem kabinowym.tam jest taki plastik i on sie moze urwał isilniczek sobie chodzi nonstop.jest to silniczek do zamykania obiegu powietrza w aucie przy klimie.ja tak miałem załozyłem ten plastik i po sprawie
zeniTh - 2009-09-22, 21:59
a Panowie, powiedzcie mi jeszcze jedno, jak podłączyć tę sondę ?
bo ta tym czarnym kablu mam 2 żyły - fioletową i czarną, ale która to +, a która - tak jak widać na foto jest wtyk niebieski i czerwony, nie chce podłączać na pałę bo nie wiem co się może stać ... nie znam się na tym, więc pytam
a co do wentylatorka, to możliwe, żę jutro to rozbiorę i przeczyszczę
zeniTh - 2009-09-28, 08:53
hej Panowie, naprawdę nikt nie wie jak tą sondę podłączyć
pablo170 - 2009-09-28, 11:14
ta kość obok silniczka wycieraczek nie jest od sprysków.
sprawdzałem w dwóch autach i w obu była inna wiązka do sprysków wyprowadzona. Mogła to być samoróba, ale żeby w dwóch autach na raz??????
z tego co wiem to do sondy idą 4 kable nie 2.
Jak jesteś w stanie to napisz mi jakie kolory idą od sondy i jakie od wiązki kompa Ci tam wiszą. A ja sprawdze w swoim starym 1.8adz jakie kable i z jakimi są połączone. miejmy nadzieje, że sondy są takie same w tych silnikach
zeniTh - 2009-09-28, 15:52
obecnie jestem w szkole, wiec bede mogl sprawdzic dopiero jutro rano, bo wroce wieczorem, a po ciemku to lipa bedzie
a co do sondy to tak jak widac na foto idzie jeden czarny kabel a w nim jest 2 żyły - czarna i fioletowa
Lwomati - 2009-09-28, 16:06
pablo170 napisał/a: | ta kość obok silniczka wycieraczek nie jest od sprysków |
no bo to jest wtyczka do kabli od podgrzewania spryskiwaczy ja mam tak seryjnie, więc wątpię, żeby to była jakaś samoróbka.
zeniTh - 2009-09-28, 16:09
co mi z kostki jak nie mam podgrzewanych sprysków ?
Lwomati - 2009-09-28, 16:12
jak kupisz na szrocie kable to będziesz miał.
zeniTh - 2009-09-28, 16:25
to wystarczą tylko kable ? a jakieś grzałki czy coś ? na jakiej zasadzie to działa
Lwomati - 2009-09-28, 16:39
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#86324
pablo170 - 2009-09-28, 19:38
http://moto.allegro.pl/it...ryskiwacze.html
tu jest aukcja ze spryskami i ja mam takie kości jak w tej aukcji i napewno nie wetkniesz tego do tej kości obok wycieraczek
zeniTh - 2009-09-29, 00:13
dobra, mało ważne są te spryski, co z tą lambdą ?
zeniTh - 2009-10-04, 21:42
z tego co dziś patrzyłem na zlocie u Jendkera to on ma właśnie kostkę i 4 kable ... a ja tylko 2 ;/ do tego u niego są takie cienkie, a ja mam chyba trochę grubsze .... więc nie wiem co jest grane, skąd wychodzą te kable od komputera ? gdzie to może wisieć
enesen - 2009-10-07, 21:12
są sondy 1- i 4- przewodowe. Ty masz tą pierwszą. Wtyczka na poduszce jest tylko po to żeby wypiąć sondę przy wymianie, nie jest na stałe w instalacji tak jak wszystkie inne czujniki. kabel z sondy podpinasz do fioletowego kabla a czarny do masy- poduszki silnika. sprawdź napięcie na sondzie, powinno oscylować w granicach 0-1V, jeżeli jest w granicach 0,5V wtedy mieszanka paliwowa ma najlepsze proporcje
|
|