Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Trzecia uszczelka pod głowicą wciągu 2 mc

Przemek - 2009-09-03, 19:00
Temat postu: Trzecia uszczelka pod głowicą wciągu 2 mc
mam problem w ciągu 2 miesiecy wypalilo mi uszczelke pod głowicą w 2.0 ben/gaz. problem jest tego typu ze za kazdy raz były nowe szpilki i najlepsze uszczelki a i tak wypalało usczelke miedzy garami. Czy jest ktoś kto jest mi wstanie pomóc ustalic przczyne tej usterki
Paweł J. - 2009-09-03, 19:08

Przy wymianie uszczelki regenerowałeś głowicę ?? Prawidłowo docierałeś silnik ??
Przemek - 2009-09-04, 17:14

głowica ma wszystko wymienione. Była planowana i sprawdzana na szczelność blok też był planowany. Silnik na dotarciu zrobił 2 tyś km dostał nowy olej fusha 10w40. i wypaliło.
sebastian - 2009-09-04, 17:21

ventylek86 napisał/a:
nowy olej fusha

Pierwszy raz o takiej nazwie oleju słyszę. Co to za olej, skąd? Bo jakoś z marketami mi sie takie nazwy kojarzą, oni wiecznie dziwne wynalazki mają...

Lwomati - 2009-09-04, 17:27

chodzi chyba o olej FUCHSa - to akurat olej z górnej półki
sebastian - 2009-09-04, 17:50

Lwomati napisał/a:
chodzi chyba o olej FUCHSa

o tym też nie słyszałem...

Przemek - 2009-09-05, 04:30

ten olej uzywaja na pierwsze zalanie silnika w koncernach bmw mercedesa i vw.
wasil1 - 2009-09-05, 18:52

Cudów nie ma. Jeśli uszczelka pod głowicę dobrej jakości, głowica dobrze zrobiona, olej nowy to musi być dobrze. Ja wymieniałem w tym roku uszczelkę pod głowicą + uszczelka pokrywy zaworów + uszczelniacze zaworów + uszczelki kolektorów + docieranie gniazd + nowe śruby dokręcane kluczem dynamometrycznym. Oczywiście planowanie głowicy u bardzo dobrego majstra. I zero problemów, silnik suchuteńki, oleju bierze minimalnie.
vezet22 - 2009-09-06, 10:07

jerzeli robisz tak jak mówisz to wszystko powinno być ok sam niedawno robiłem u siebie głowice :] mam tylko jedno putanko ... jak dokręcałeś głowice ?? jest odpowiednia kolejnośc przykręcania szpilek . Na opakowaniu po uszczelce od głowicy jest rysunek ktura po kolei szpilke przykręcasz. No i jeszcze jedna sprawa po przejechaniu 1000km dociągamy ponownie głowice :faja:
Przemek - 2009-09-06, 12:07

powiem tak jak kupiłem vento to odrazu zrobiłem remont silnika bo cos mi nie pasowało. i okazało sie ze tłok na 3cim cylindrze był pękniety i jedna panewka główna przyłapana. Zrobiłem szlif wału i do tego dobrane niemieckie panewki, niemieckie piercienie, nowy tłok tych samych wymiarów, planowanie bloku, kpl remont głowicy tzn nowe szklanki nowe zawory, uszczelniacze itd. Uszczelka głowicy Corteco. Wszystko było robione z ksiązka krok po kroku. Po pół roku sprawdzałem ciśnienie i trzymał na wszystkich troche lepiej niż 10 atm. I gdy zaczął kuleć poszła właśnie uszczelka. I żaden mechanik nie wie czemu się tak dzieje
Przemek - 2009-09-06, 12:09

Problemem jest też ze mam silnik o kodzie 2E i cięzko do niego coś znaleźć
BenyVw - 2009-10-29, 13:36

Zmajomy mi tu podpowiada żebyś sprawdzil czy uszczelka przepala sie w tym samym miejscu ? , co oznaczałoby że możesz mieć krzywy blok silnika (zakładając że głowica jest prosta :) )
Przemek - 2009-10-29, 16:24

ale blok jest tez po planowaniu. a wypala miedzy 1 a 2 a potem miedzy 3 a 4 garem
zlotykamil - 2009-10-29, 21:15

a ile razy mozna planować głowice? nie znam sie ale przecież nie do bólu bo ciśnienie rosnie?dobrze myśle? moze twoja głowica przekroczyła limit?
Przemek - 2009-10-30, 08:11

z tego co wiem na głowicy są ograniczniki. Ale gdzie nie pytałem to do 3 razy i wiecej nie ma co. dzisiaj zdejme głowice, zmierze jej wysokośc i sprawdze w ksiązce, bede wiedział na czym stoje. Może go zrobie i na zapas zostawie. Chociaż przebieg jest duży 420 tys.
lukasz_lwo - 2009-10-30, 21:25

A zapłon dobrze masz ustawiony? Istnieje taka możliwość jak wypadanie zapłonu, Dostaje iskrę nie w tym momencie co trzeba, mieszanka się nie zapala i następuje spalanie stukowe co może wydmuchiwać ci uszczelkę. Możesz mieć też problem z sonda lambda, komp źle odczytuje pracę sondy i dokłada mu paliwa/lub odejmuje, chociaż tu by chyba wypalało gniazda i zawory.
A nie zastanawiało cię jak go rozebrałeś dlaczego tłok był pęknięty?

Masakrator - 2011-02-23, 23:27

Tu chyba zapłon nie ma nic do rzeczy :diabełek: . Ja miałem podobnie , kupiłem inna głowicę najlepiej z zachodniego auta , uszczelka z górnej półki , dokręcanie śrub kluczem dynamometrycznym !! !!! TYLKO, siła dokręcania nie może być większa bo głowica pęknie jak u znajomego ojciec dokręcał i zgadnijcie jakie były efekty :/ :mur: :boks: pęknięcia szły od śrub ,gniazda :faja: świec zapłonowych po same tłoki masakra :/ bajzlu takiego jeszcze nie widziałem . Jeżeli sam będziesz chciał to zrobić na uszczelce jest wykres i skale z jaką siłą odpowiednie śruby w jakiej kolejności powinny być dokręcane, rysunek jest.
Hormon - 2011-02-24, 08:10

Masakrator napisał/a:
Tu chyba zapłon nie ma nic do rzeczy :diabełek: . Ja miałem podobnie , kupiłem inna głowicę najlepiej z zachodniego auta , uszczelka z górnej półki , dokręcanie śrub kluczem dynamometrycznym !! !!! TYLKO, siła dokręcania nie może być większa bo głowica pęknie jak u znajomego ojciec dokręcał i zgadnijcie jakie były efekty :/ :mur: :boks: pęknięcia szły od śrub ,gniazda :faja: świec zapłonowych po same tłoki masakra :/ bajzlu takiego jeszcze nie widziałem . Jeżeli sam będziesz chciał to zrobić na uszczelce jest wykres i skale z jaką siłą odpowiednie śruby w jakiej kolejności powinny być dokręcane, rysunek jest.



WOW, odkop roku haha

piechu43 - 2011-02-24, 08:13

lałem wczoraj :diabełek:
Przemek - 2011-10-30, 09:50

ja je..bie . :diabełek: :diabełek:
sebastian - 2011-10-30, 11:01

A tym razem to o co kaman? :/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group