Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - problem ze sprzęgłem

Lusia - 2009-06-02, 21:24
Temat postu: problem ze sprzęgłem
mam problem ze sprzęgłem.
objawy usterki były następujące:
- podczas wciskania pedału sprzęgła usłyszałam jakby kilkukrotne "przeskoczenie" pod pedałem sprzegła
- po kilku wciśnięciach pedał "został" w podłodze

Samochód odholowałam do mechanika, który stwierdził, że urwał się elemet mocujący linkę pedału sprzęgła z pozostałą częścią sprzęgła. Ale nie chodzi o element zintegrowny z linką, ale o taką blaszkę i element gumowy.
Zakupiłam takie cuda ale pasujące do golfa 1, bo podobno pasują też do vento.
Po zamontowaniu sprzęgło wysprzęgla, ale niestety baardzo późno (wysoko) i pedał chodzi bardzo ciężko. Przed usterką z pewnością tak nie było.
Przy montażu mechanik stwierdził, że teraz linka mu nie sięga, więc ni zamontował el. gumowego, tylko samą blaszkę.

Niestety efekt naprawy mizerny, więc samochód nadal u mechanika a ja zamówiłam części oryginalne, na które czekam.

Ale moje pytanie jest takie: czy może mechanik mógł coś źle zmontować lub wyregulować (np. jeśli chodzi o regulator linki sprzęgła opisywany w poście: http://forum.vwvento.org/...i++sprz%EAg%B3a ?? ? a może mogło popsuć się coś jeszcze???

Dodam, że zdemontowany el. gumowy ma numery: 1H0 721 303


a mi w serwisie zamówiono el. o numerach: 1H0 978 303A

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

adam-358 - 2009-06-02, 22:13

HEH
miałem coś takiego kiedys TZ: podczas zmiany z 2 na 3 pedał wpadł w podłogę zostałem na 2 udało mi się przejechać na czerwonym swietle :P i jakos dotarłem do domu u mnie tez się wyrobiła ta "blaszka" a ze potrzebowałem auta to dorobiłem "na razie" na szybko ;) coś podobnego z grubej mosięznej blachy chyba 4mm . Włożyłem tą dorobiąną częsc w miejsce orginalnej ,gumę też dałem żeby to spasowac musiałem lewarkiem podnieśc tą wajchę od sprzęgła do góry (nie wiele) i wszystko pasi :P I ta szybka naprawa prowizoryczna "na razie" jest już w aucie dobre 10tys km i pewnie zostanie do końca :D Mimo że jest jakies 2 może 3 mm grubsza całośc sprzęgło pracuje jak przed usterką .

Olej tych fachowców zrób to sam na pewno będzie lepiej no i taniej :faja:
kurcze nie czytałem autora :gafa:
raczej poproś by ci to jakiś znajmy zrobił czy ktoś tam... :mysli:

Lusia - 2009-06-02, 22:19

rozumiem, że u Ciebie wszystko pasowało co do długosci...
u mnie mechanik miał problem z montażem el. gumowego, ponieważ wtedy nie sięgała mu linka, więc zamontował samą blaszkę... i niestety dobrze nie jest... :(

a co do montażu - faktycznie nie wyglądało to na trudne do zrobienia :-) tylko komu chciałoby się ręce brudzić...... :hejka:

adam-358 - 2009-06-02, 22:55

No właśnie linka była za kródka (tz:jest w sam raz) Ale zeby to wszystko spasowac należy lewarkiem tą "wajchę" od sprzegła lekko podnieśc do góry i wtedy już linka nie będzie za kródka. :P

Nie wydaje Ci się dziwne ze owa guma przed awarią jakoś tam była i wszystko jakoś pasowało!! Ja nie mam orginalnej blaszki i jakoś śmiga więc to raczej nie problem linki lecz warsztatu!! Zapewniam cię powiedz to komuś kumatemu zrobi od ręki w 15min (mi tyle zajeło razem z dorobieniem )
Sam bym Ci to zrobił gdyby nie te 450 kilometrów! :papa:

Lusia - 2009-06-03, 08:52

już mam zamówioną część - odbieram ją po południu i zobaczymy czy będzie działać ...
jej numery to: H10 798 303A

adam-358 - 2009-06-03, 09:38

wydaje mi się ze tej gumy nie trzeba wymieniać to blaszka trzyma linke sprzegła i to ona uległa zniszczeniu , ta guma jest pewnie po to by drgań nie przenosić (tak mi się wydaje) Powinno wszystko pasować . Jak to się mówi "jak się popieści wszystko sie zmieści" :P
Paweł J. - 2009-06-03, 10:05

Lusia, jak by co to tutaj masz link do podobnego tematu
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#72045

Lusia - 2009-06-03, 10:09

super foty!!
dzięki :-)
pokażę to mojemu mechanikowi :-) niech się uczy :P

Lusia - 2009-06-17, 15:18

informacyjne: została założona nowa linka, ponieważ tamta niestety okazała się za krótka..... o ok. 1 cm
moje przypuszczenie jest takie, że może coś z regulatorem się stało i się zblokował w pewniej pozycji i niestety nie można było tego zmienić...
ale słyszałam również, że powinno się przed montażem zdjąć taką plastikową "opaskę" znajdującą się na lince przy regulatorze..??
czy wiecie jak to w końcu jest??
a może ktoś mógłby podać szczegółową instrukcę instalacji linki sprzęgła????
będę wdzięczna, bo teraz niby sprzęgło śmiga, ale sam pedał dziwnie odbija przy samej górze...

Paweł J. - 2009-06-17, 15:20

Lusia napisał/a:
będę wdzięczna, bo teraz niby sprzęgło śmiga, ale sam pedał dziwnie odbija przy samej górze...

tzn...?? przy samym końcu jest miękko ??

adam-358 - 2009-06-18, 08:28

A ja się raczej będę upierał że teraz masz linkę za długą o ok 1cm :P
Takie jest moje zdanie uważam tak bo : skoro wszysko było ok przed awarią a po zerwaniu zabespieczenia i wymianie na nowy nagle linka się skróciła :oklaski: Jakim prawem?? wydaje mi się ze linki do sprzęgła tez nie robi sie do jednego auta w kilku długościach (mowa o jednym silniku) w takie cuda nie wierze !! Jeśli nie masz jeszcze jakieś awarii to na pewno teraz wina linki.
Jestem ciekaw czy to wina jeszcze jakieś awarii czy tylko nieudolnego mechanika ??
Proszę o dalsze informacje co z tym sprzęgłem .


Pozdrawiam

Lusia - 2009-07-01, 12:14

zrobiłam już ok. 2000 km na tym sprzęgle... niby wszystko działa...
jedynie jak pisałam pedał jakby "sprężynuje - odbija" już pod koniec....
sama nie wiem co o tym myśleć????
a sprzęgło bierze bez problemu...
adam-358 - niby dlaczego nowa miałaby być zbyt długa?????? inaczej - linka się mogła zblokować przy regulatorze i wtedy mogło zerwać się mocowanie.... - to moja teoria... nie wiem ile w niej racji????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group