Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Dziwny objaw, Turbina gaśnie przy 3tys rpm.

drag_op - 2009-05-21, 14:25
Temat postu: Dziwny objaw, Turbina gaśnie przy 3tys rpm.
Witam.

Mam taki problem jako, że jestem właścicielem Ventyla dopiero jakieś dwa tygodnie i wczoraj na trasie był taki wiekszy test to zaobserwowałem, taką rzecz.
Przy duszeniu gazu w okolicach 3000 rpm nagle czuć delikatne szarpnięcie i auto nie ma siły dalej jechać, próbowałem na 2,3 i 4 biegu (na 5tce aby sie tak rozpedzic tylne zawieszenie nie pozwala, uszkodzony amortyzator). Wg mnie w momencie szarpnięcia wyłącza sie turbina i Ventylkowi brak sił dalej przyśpieszać.

Co to może być dokładnie.. ? i jak temu zaradzić ?

Pozdrawiam ;)

bradley - 2009-05-21, 14:52

Z pewnoscia turbina sie nie wylacza. Turbina to nie urzadzenie elektryczne.
Zrob logi dynamiczne to bedziesz wiedzial co jest nie tak :)

Paweł J. - 2009-05-21, 14:54

drag_op napisał/a:
Co to może być dokładnie.. ? i jak temu zaradzić ?

Może chodzi o zawór N75 ??

Zerknij np tutaj:
http://forum.vwvento.org/...0&highlight=n75

bradley - 2009-05-21, 15:00

Jak drag_op, chce loterii i wrozenia z krysztalowej kuli to:

podmienic przeplywomierz
podmienic zaworek n75
wymienic przewody cisnieniowe
sprawdzic szczelnosc przewodow IC

W koncu na cos sie trafi...

I przede wszystkim wymienic
drag_op napisał/a:
uszkodzony amortyzator

drag_op - 2009-05-21, 17:38

I przede wszystkim wymienic
drag_op napisał/a:
uszkodzony amortyzator
[/quote]

Co do Amortyzatora to zaraz własnie jade wymieniać, i odrazu zobacze co nie tak z tym Turbo.

MustangGT - 2009-05-21, 21:53
Temat postu: masz kata?
Umnie turbina przestawała napedzac przy 2.700 przez zapchany katalizator a wszyscy turbine chcieli mi rozbierac. Takie czary wymyslali (nawet nie klikam ;) ) a tu tylko kat. Powodzonka z ta rakietką pozdro :]
Cybul - 2009-05-22, 12:37

kawasaki79, wywaliłeś całkiem czy nowy kupiłeś??
Lwomati - 2009-05-22, 13:58

mi mówił, że wywalił kata i wstawił strumienice
bradley - 2009-05-22, 14:18

A wystarczy sama rurka :P
Cybul - 2009-05-22, 14:55

no bo myśle u siebie wywalic i sie pytam czy będzie dobrze :) oczywiście żadnej strumienicy tylko przelotowa rura
bradley - 2009-05-22, 15:06

Dobrze bedzie dla Ciebie i silnika, zle dla diagnostow i srodowiska :P
MustangGT - 2009-05-22, 15:16

Kata pogoniłem i za to kupiłęm strumienice powiem wam ze nie jestem wstanie jescze powiedziec czy jest az tak odczuwalna ruznica ze strumienicą bo inwestowac mnusze w vecine jeszcze. Kabel do vaga wczoraj kupiłem na allegro.pl moze jutro przyjdzie i wszystko byc moze wyjasnie trzymajcie kciuki :D
MustangGT - 2009-05-22, 15:24

bradley napisał/a:
Dobrze bedzie dla Ciebie i silnika, zle dla diagnostow i srodowiska :P


Strumienica jakies 80zł a nowy kat z 200zł conajmniej nie wiem tak mi cos muwi i dlatego mam strumienice jak polska jak niemcy dopłacac do katuw bendzie jestem za. Bo trzeba niedeptac zielonego ;) pozdro :D

piru - 2009-05-22, 15:24

To już lepiej było zamiast tej strumienicy wstawić rurę :(
MustangGT - 2009-05-22, 15:49

piru napisał/a:
To już lepiej było zamiast tej strumienicy wstawić rurę :(



Było cos nie wstawie rurki sprzedałem kata miałęm na strumienice wiec co załowac mam jak mysle ze pogorszyc to nie moze no to dawajjj :D

cinek82 - 2009-05-22, 22:47

Ja też mam strumienicę ale tylko po to żeby kata udawała, bo mam w dowodzie 1,8 KAT. I raz koleś na przeglądzie się zapytał czy mi jeszcze dobrze działa katalizator :D .... Oczywiście że dobrze.
kikan82 - 2009-06-28, 23:28

ja tez mam podobny problem do kolegi a nawet nie wiem czy nie taki sam mianowicie jada 140 np przy 3 tysiach nie chce dalej isc odpuszcze pedal gazu potem znowu nacisne i idzie
bradley - 2009-06-29, 00:25

Wrozenie z fusow czy diagnostyka komputerowa?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group