|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - Prostownik,Przetwornica
Szycha... - 2009-01-27, 22:20 Temat postu: Prostownik,Przetwornica Witam
Panowie ponieważ wpadłem na pomysł siedząc sobie w domu ,że z nudów będe robił prostownik z płynną regulacją i bez i przetwornik z 12/220v może tekie cacka????? jutro będe wiedział koszty jest ktoś chętny ?
spyro - 2009-01-27, 23:19
ciekawe ile cie to wyjdzie. ja mam zasłużony prostownik sprzed 20 lat jak inne lepiej, Sprawuje się świetnie i narazie nie myślę o nowym.
vezet22 - 2009-01-28, 22:40
niewygrasz z chinskimi podrubami
adbaca - 2009-01-29, 00:11
nom ja kiedyś tez miałem taki plan ale jak sobie policzyłem koszty to sie za głowe złapałem i kupiłem prostownik w sklepie za około 100zł, z tego co ja liczyłem jeśli chcesz porządnie wszystko wykonać to około 200zł
Szycha... - 2009-01-30, 20:32
jasne że tanio nie wyjdzie ale nie są to takie duże koszty , ale napewno będzie lepszy i trwalszy niż te za 100zł , w każdym razie przetwornica zawsze się przyda.
szwagier - 2009-01-31, 09:57
a co to za różnica czy made in china czy made in germany
w dawnej firmie robiłem przetwornice to tirów, polska firma ale zlecenie od szkopa i naklejaliśmy wszystkie naklejki jakie chciał łącznie z made in germany
bradley - 2009-01-31, 12:13
Mam nadzieje, ze moge sie podpiac pod temat
Moj wzmacniacz car audio sieje zaklocenia tak, ze antena cb zbiera to i mam ciagly szum w radiu. Kable glosnikowe, sygnalowe zostaly wykluczone, sam wzmacniacz podpiety do zasilania sieje. Dlatego chcialbym skonstruowac jakis dlawik taki na min. 20-30A
Dostalem opis:
"Na zasilnie nie znajdziesz tak ogromnego dławika, musisz nawinąć je sam. 20-40 zwojów grubaśnego jednożyłowego przewodu na kilkunastocentymetrowym pręcie ferrytowym. Kazda żyła czyli plus i minus osobno na osobnym pręcie ferrytowym."
I na tym konczy sie moja wiedza Jakie wymiary ma miec ten pret, gdzie go dostane? Bo w na stronie nowyelektronik.pl nie widze w ofercie, no i jakie parametry dlawika wplywaja na jego filtracje zaklocen?
lesny1982 - 2009-02-01, 11:04
bradley napisał/a: | Mam nadzieje, ze moge sie podpiac pod temat
Moj wzmacniacz car audio sieje zaklocenia tak, ze antena cb zbiera to i mam ciagly szum w radiu. Kable glosnikowe, sygnalowe zostaly wykluczone, sam wzmacniacz podpiety do zasilania sieje. Dlatego chcialbym skonstruowac jakis dlawik taki na min. 20-30A
Dostalem opis:
"Na zasilnie nie znajdziesz tak ogromnego dławika, musisz nawinąć je sam. 20-40 zwojów grubaśnego jednożyłowego przewodu na kilkunastocentymetrowym pręcie ferrytowym. Kazda żyła czyli plus i minus osobno na osobnym pręcie ferrytowym."
I na tym konczy sie moja wiedza Jakie wymiary ma miec ten pret, gdzie go dostane? Bo w na stronie nowyelektronik.pl nie widze w ofercie, no i jakie parametry dlawika wplywaja na jego filtracje zaklocen? |
to cos masz ze wzmakiem albo wszystkie kable masz przy sobie puszczone
Szycha... - 2009-02-01, 11:33
Ja kupuje gotowe filtry Simensa.
5 zł sztuka, prąd 25 A I to wersja wojskowa ;]
Można je kupić w wojskowych demobilach
Scoobi - 2009-02-02, 00:37
bradley, ale wzmak sieje ci na odpalonym silniku czy jak masz wyłaczone??
bo jak na odpalonym to albo:
a) idąc sladami lesny1982, "miliony" kondesatorów na alternator lub dławik(jezeli chcesz zrobić samemu to drut min 3mm kwadrat powieszchni( NIE SREDNICY!!) a wymiary hmm "na oko" kilka zwoi
b) jezeli na wylaczonym to masz cos ze wzmacniaczem zakładając że kable sygnałowe i te które ida do głośników masz wystarczająco oddalone i masz dobre połaczenia z masą.
bradley - 2009-02-02, 00:53
Szycha..., ale ja nie wojskowy:D Nawet nie wiem gdzie takie cos jest jak demobill wojskowy. A co to za filtry? Jak to wyglada?
Sieje na wylaczonym, choc ostatnio mniej i nawet nie wiem czym jest to spowodowane. Bo znalazlem transformator 60VA a ze mial fajne wymiary to go dalem w wolne miejsce schowka na apteczke zeby wzmacniacz nie latal, a pasuje tam idealnie razem ze zmieniarka Nie podlaczalem go, tylko polozylem no i przestalo siac, a jak juz zasieje to znacznie mniej.
Pradowy kabel idzie progiem kierowcy i jeden kabel glosnikowy, drugim progiem idzie jeden kabel glosnikowy, 2 sygnalowe i remote potem to wszystko w bagazniku spotyka sie i biegnie do wzmacniacza. Jak juz pisalem sam wzmacniacz w bliskim sasiedztwie anteny sieje i antena to zbiera.
Z mila checia dalbym wzmacniacz pod fotel, ale niemieccy konstruktorzy dali ciala i co najwyzej pod fotel wepchne gazete i mala butelke wody.
|
|