Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Problem z ładowniem akumulatora

Yapol - 2008-12-12, 16:40
Temat postu: Problem z ładowniem akumulatora
Witam.

Niedawno padł mi akumulator, ale ponieważ miał już 5 lat postanowiłem kupić nowy. Tydzień czasu po zakupie (własnie dzisiaj :( ) znowu mi padł akumulator, ale przez ten tydzień dało się zauważyć przygasanie świateł na wolnych obrotach, tak jakby alternator wcale nie dawał prądu. Dopiero jak przydusiłem na wysokie obroty światła zaczynały świecić normalnie.... Czy ktoś może doradzić od czego się zabrać?

Pozdrawiam

Piotrek

Morfeusz142 - 2008-12-12, 16:48

Może trzeba wymienić szczotki w alternatorze. Po prostu sie wytarły i alt. słabo ładuje akumulator oraz daje za słabe napiecie.
szwagier - 2008-12-12, 16:54

Morfeusz142 napisał/a:
Może trzeba wymienić szczotki w alternatorze. Po prostu sie wytarły i alt. słabo ładuje akumulator oraz daje za słabe napiecie.

raczej napewno miałem to samo w C330M

Paweł J. - 2008-12-12, 17:25

Yapol, a pasek od alternatora masz dobrze napięty ??
Yapol - 2008-12-12, 17:33

Tygrysisko napisał/a:
Yapol, a pasek od alternatora masz dobrze napięty ??



wiesz co nie sprawdzałem, wyjąłem tylko akumulator pod prostownik, jutro z rana zajrzę, dzięki za podpowiedź :) , bo z tymi szczotkami to się zacząłem zastanawiać, bo rok temu alternator miałem regenerowany kompleksowo :)

Paweł J. - 2008-12-12, 17:37

Zacznij od najprostszej sprawy...jeśli masz napinacz to wystarczy że poluzujesz śrubę, a alternator sam się naciągnie....jeśli nie masz napinacza to jakoś samemu musisz pasek naciągnąć i przyłapać alternator w odpowiednim położeniu.

Yapol napisał/a:
rok temu alternator miałem regenerowany kompleksowo :)

Wydaje mi się że skoro tak jest to nie powinien tak szybko paść.

Buli - 2008-12-12, 21:32

prosta przyczyna według mnie :) alternator pada;/
borek19851 - 2008-12-12, 21:43

wydaje mi sie że szczotki alternatora
Szycha... - 2008-12-12, 21:46

Według mnie będzie padał regulator napięcia,ale również może być przyczyna w diodach pomocniczych czyli wzbudzenia , sprawdz spadki napięcia od alternatora aż po akumulator.
pablomed - 2008-12-12, 21:50

Yapol, nie ma co gdybać, podjedź na sprawdzenie ładowania do elektryka albo za darmo tam gdzie aku sprzedają, albo kup sobie voltomierz za kilknascie zeta i bedziesz wiedział. Ale fakt że wszystko wskazuje na alternator. I w zasadzie powinieneś miec to zrobione w ramach gwarancji tam gdzie regenerowałeś, bo cóż to jest rok.
Szycha... - 2008-12-12, 21:52

nic mu nie da reklamowanie z tego co wiem to 3 miesiące i po gwarancji w szególności że jest to rzecz elektryczna.Stawiam na regler.
tomek87 - 2008-12-12, 23:57

Yapol napisał/a:


wiesz co nie sprawdzałem, wyjąłem tylko akumulator pod prostownik, jutro z rana zajrzę, dzięki za podpowiedź :) , bo z tymi szczotkami to się zacząłem zastanawiać, bo rok temu alternator miałem regenerowany kompleksowo :)


mój po trzech tygodniach od regeneracji padł, urwała się jedna szczotka, wiec sprawdź najpierw podłaczenia czy wszystkie przewody są dobrze podpięte, ale to raczej malo prawdopodobne, raczej na 99 regulator, no i razem szczotki bo przynajmniej u mnie jest to razem

Yapol - 2008-12-13, 11:39

Witam.

Byłem dzisiaj u mechanika i okazało się, że śruba na której jest masa nie była dokręcona i alternator gubił napięcie. Na mierniku pokazywał -12 V a powinień od -14V. Po dokręceniu okazało się, że jest ok.

Pozdrawiam i dzięki za porady :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group