Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Problem z AUTOMATEM w 2.0 benzyna

Matin83 - 2008-06-18, 20:55
Temat postu: Problem z AUTOMATEM w 2.0 benzyna
Witam..

to mój pierwszy post więc chciałbym się przywitac elegancko :hejka:

Kurcze..posiadam Ventylka (1994r) 2.0 benzyne w automacie... i tu nasuwają mi się kilka pytania :

Przy prędkości ok 80km na godzinę mam ok 3 tys obrotów, przy 90-100km obroty wzrastają do 3,5-4 tys... co chyba świadczy o nawaleniu automatu ?? ..
U taty który posiada starego Mercedes 190 też 2.0 benzyna też automat.. przy 80-90km/h obroty to ok 2,5 tys obrotow... dlatego czuje że u mnie jest coś nie tak..

W dodatku u mnie jest brak odczuwania jakiegokolwiek momentu zmiany biegu.. ani na obrotomierzu, ani brak jakiego kolwiek lekkiego szarpniecia.. po prostu auto przyspiesza i zwalnia tak jakby miało 1 bieg..

Byłem u mechanika, który podłączył autko pod komputer i wykazało że 4 elektrozawór w skrzyni nie dostaje sygnału (prądu) czy coś w tym stylu.. nie pamiętam bo to dawno było ale wiem że jest zepsuty 4 elektrozawór


Usiłowałem znaleśc inna skrzynię automat i pojawia się mętlik w głowie.. pare osób do których dzwoniłem.. twierdzi że automaty w Vento są 3 biegowe ?? !! o co tutaj chodzi ?? Wie ktoś może ??

No i też bardzo interesujące mnie pytanie.. gdzie można znaleśc tabliczke na skrzyni biegów żeby odczytac jej model.. bo to jedyny chyba sposob żebym znalazl właściwą skrzynie pasującądo mojego auta...


No i czy ktoś ma może taką skrzynie na sprzedaż ;) albo wie kto ma ;>


Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za odpowiedz... borykam się z tym problemem już od prawie roku.. i jestem w kropce .. :(

sebastian - 2008-06-18, 21:08

Witaj. Automaty w Ventach są 4 biegowe. Co do obrotów, to nie będą takie same jak w Mercu np., ale na pewno wyższe jak przy manualnej skrzyni. Jak ruszasz z miejsca to w ogle nie czujesz jak zmienia biegi i jak się wskazówka na obrotomierzu podnosi? A jak jedziesz w trasie, to silnik głośno nie chodz, za głośno, że jakby na trójce cały czas jechał i miał z 4 tyś na obrotomierzu?
Paweł J. - 2008-06-18, 21:10

A może tu o sprzegło chodzi i o to że się slizga....

sebastian napisał/a:
Automaty w Ventach są 4 biegowe

Tak

sebastian - 2008-06-18, 21:12

A przełączałeś pokrętło stylku jazdy? Jak kilkukrotnie wdepniesz raptownie gaz w dechę i puścisz - tzw. metoda kick-down - aobserwujesz jakiś efekt, jakąś różnicę? A kiedy olej w skrzyni wymieniałeś? Pamiętaj, że jakoś co 20 tyś km się olej razem z filtrem wymienia w skrzyni z automatem.
Matin83 - 2008-06-18, 21:20

No właśnie silnik głośno chodzi... zdecydowanie za głośno... po prostu czuc że powinien przełączyc bieg.. ale go nie wrzuca..


Na właśnie przy ruszaniu i rozpędzaniu się auta nie czuc zmiany biegów efekt jest taki jakby się na skuterku jechało.. wciskasz gaz a on ciągle przyspiesza..

A co do kick-down to jeszcze do końca nie wiem... szczerze to dawno tego nie używałem.. sprawdze czy redukuje i napisze.. ale kurcze.. szczerze mówiąc to wątpie :(

A olej wymieniany był z pół roku temu.. jak dawałem tą skrzynię do sprawdzenia przez mechanika.. ale mechanik jakaś pupa był.. bo nie dał rady tego naprawic.. ale olej wymienił.. mówił że nie ma żadnych opiłków ani brudu w oleju.. czyli niby elementy mechaniczne skrzyni są całe..

sebastian - 2008-06-18, 21:26

A jeszcze jedna rzecz mnie się nasunęła - masz tempomat? Bo czytałem w jednej z książek, że nieumiejętne korzystanie z tempomatu w automacie może zepsuć skrzynię...
W automacie jest tzw sprzęgło odśrodkowe (jeśli dobrze mam na myśli) i widocznei moze i też ono powoli nawala. Ale jak ruszasz z miejsca, powoli naciskając na raz to płynnie rusza z miejsca? A sprawdzałeś położenia tych pokręteł obok wajchy od skrzyni? przełożenie Normal i sport...

Matin83 - 2008-06-18, 21:46

Kurcze.. tempomatu nie mam... przelączników na sport i normal też nie.. to zwykła skrzynia P,N,R,D,3,2,1


Rusza płynnie ogólnie nie mam z nią żadnych problemów..jadąc do 60-80km/h praktycznie nie odczuwa się problemu.. dopiero przy tych ok 80km/h zaczynają obroty drastycznie rosnąc w porównaniu z prędkością..
Prędkośc i obroty wzrastają liniowo że tak się wyraże matematycznie.. po prostu dodaje gaz a on ciagle przyspiesza..zero oznak zmiany biegu..

Co do kick-down przejechalem sie przez chwile.. i działa.. ruszylem... rozpedzilem sie do 40km/h wcisnelem pedal gazu pare razy i przytrzymalem.. auto ruszylo az wbilo w fotel;)

sebastian - 2008-06-18, 22:04

Bo na tym własnie polega ten kick-down - najbardziej się sprawdza przy wyprzedzaniu, bo wtedy jadąc sobie spokojnie zrobisz tak i automatycznie Ci biegi obniże, regukując je. A jak tak zrobiłeś, ze szarpnęło w fotel aż, jak mówisz, to później odczułeś jakąś zmianę jak bieg z niższego wszedł z powrotem na wyższy?

Wrzucam tu co nieco o automacie, ale faktycznie, ze przełącznika nie ma... Widziałem go np. w passacie B3 czy B4, ale tu o dziwo nie ma...




Hemi77 - 2008-06-19, 23:16

jak masz walniety elektrozawor , to masz skrzynie w trybie awaryjnym. jedzie tylko na 3 biegu . stad te wysokie obroty bo na 4 nie przerzuca.
nie czujesz zmiany biegow bo na 3 startujesz i na 3 jezdzisz.
usun usterke , skasuj bledy i bedzie ok
juz to u siebie przerabialem
a skrzynie masz pewnie 4CFC bo w 94 takie montowali do 2,0

vedka 93 - 2008-06-26, 09:01

witam!mam automat i mam pytanko.
czy prz przechodzeniu w czsie jazdy z jedynki na dwojke odczuwacie tez szrpniecie nie za mocne ale jednak mocniejsze niz przy dalszych biegach?

[ Dodano: 2008-06-26, 09:02 ]
i czy mozna jakos zniwelowac te szarpniecie?wykluczajac zmiane skrzyni oczywiscie. :] .

Hemi77 - 2008-06-27, 15:28

do mnie to pytanie ? odpowiedziec moge .
czuje jak sie biegi zmieniaja , ale nie nazwal bym tego szarpnieciami.
raczej widze jak strzalka obrotomierza opada i czuje przyspieszenie.
Duzo zalezy od oleju jaki masz w skrzyni , i zuzycia skrzyni biegow.poza tym warto czasem podjechac na kompa pokasowac bledy ,moze zle steruje elektrozaworami i dlatego szarpie.

vedka 93 - 2008-06-27, 16:07

ok.dziekowa.lepiej zapobiegac niz leczyc.lece na kompa.jeszcze raz dziekowa.
vedka 93 - 2008-07-18, 21:50

siemanko.bylem na tym calym komputerze i zadnych bledow nie wykazalo.tak ze mam pytanie jaki powinienem olej wlac do skrzyni?230000 tys.przehulane 1,8 benzyna.aha naturalnie automat.
sebastian - 2008-07-18, 22:23

Tu nie ma powiedziane, że tak samo, jak z olejem silnikowym, że im większy przebieg, tym inny, gęstrzy olej się leje. Do automata idzie generalnie taki sam olej czy ma przebieg 50 tyś, czy 300 tyś. W każdym sklepie motoryzacyjnym, jak powiesz, że do automatycznej skrzyni potrzebujesz olej, to bez problemu dostaniesz
Ma normy ATFII / ATFIII/ DEXTRON - II / DEXTRON - III / MERCOM
ATF, czyli Automatic Tramsmission Fluid

Dziki77 - 2008-09-21, 02:24

Panowie piszecie tyle ciekawych rzeczy o skrzyniach ale mam takie pytanko...
zaraz po kupnie mechanik zmienial mi tez olej w skrzyni, zrobilem ponad 30 tyś km od wymiany...nie zauwazylem nic dziwnego w zachowaniu skrzynki, ale idzie zima i czy zmienić olej?? a i jaki wlac i ile tego wchodzi? :D bo mechanior nie pamieta :(
jeżeli to możliwe to poprosze o jakaś tabelke czy coś z książki :D pozdrawiam!

Paweł J. - 2008-09-21, 08:14


Dziki77 - 2008-09-21, 13:19

Dzieki Tygrysisko :D mam co poczytac ;)
Paweł J. - 2008-09-21, 13:25

3 ostatnie screeny jakoś nie wyszły mi dobrze bo inne okno mi się jakimś cudem wwaliło a ja sam nie wiem jak tego nie zauważyłem....w kazdym bądź razie jakby gdzieś tekstu brakowało to podrzucę nowe screeny-chodź na tych powinienes się doczytać.
Dziki77 - 2008-09-21, 13:34

Tak wszystko widac bez problemu :] dzieki!
bjo - 2009-08-05, 15:54

Witam :)

Mam pytanie odnośnie automata. Po ilu kilometrach, skrzynia nagrzewa się do temperatury roboczej ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group