|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - problem z zapłonem i obrotami .
bladekamil - 2008-04-14, 10:18 Temat postu: problem z zapłonem i obrotami . witam wszystkich . mam vento 93 r i mam problem z zapalaniem silnika . gdy silnik jest zimny pali odrazu ale po jakichś 10 min gaśnie samoczynnie i nie można go powturnie zapalić trzeba odczekać kolejne 10 min i wtedy znów pali bez problemu .dodam że jest to silnik 1,6 B .A ostatnio zaczoł wariować na niskich obrotach skaczą mu nawet do 1300 a potem same spadają do 600 .i ciężko zapala trzeba mu gazu troche dać żeby dobże załapał .
prosze o pomoc bo u mnie w mieście żaden mechanik nic nie może o tym powiedzieć i nawet nie chcą się za naprawę brać. PROSZE!!!!!!
Paweł J. - 2008-04-14, 10:41
Był już taki przypadek na forum i chyba nic nie wymyśliliśmy....
bladekamil napisał/a: | .A ostatnio zaczoł wariować na niskich obrotach skaczą mu nawet do 1300 a potem same spadają do 600 |
To objawy padania silnika krokowego (tak myślę)
Nic tu Ci nie poradzę, ja zacząłbym od standardowych rzeczy, filtr paliwa, przewody, filtr powietrza, zapłon...
To tak z dnia na dzień się zrobiło??
BANDERAS_RR - 2008-04-14, 13:52
sprawdz czujnik temp. bo zapala ci ladnie zimny bo ma wlaczone sanie a jak sie rozgrzewa to komp wariuje od blednych danych ja bym od tego zaczol
Paweł J. - 2008-04-14, 13:55
A co tam wskaźnik temperatury pokazuje?? Normalnie??
ara - 2008-04-14, 14:09
Pewnie tak jak u mnie ma uwalony czujnik temp... Chociaż u mnie były inne objawy ale różnie może być...
BANDERAS_RR - 2008-04-14, 14:14
u mnie np pokazywal jak nalezy ale jak sie silnik rozgrzal to na skrzyzowaniu gasl a jak zapalal to szarpal przy ruszaniu albo byl taki objaw jak by sie ktos stacyjka bawil zapala i gasnie
bladekamil - 2008-04-14, 17:58
tak przy normalnej jeździe to ma temp w granicy 70-80*C .gaśnie bez różnicy czy ma temp 10 czy 120*C . a filterki mam nowe tzn wymieniałem jakieś trzy miesiące temu bo mechanik tak mówił no ale jeszcze mówił o module zapłonowym który też wymieniłem kopółce zapłonu przewodach do świec i bezpiecznikach które to rzeczy również zakupilem no nie wspomne o wszystkich substancjach płynnych ( olej płyn chłodniczy). ale na starych filtrach i miał to samo te same obiawy
Paweł J. - 2008-04-14, 18:06
bladekamil napisał/a: | tak przy normalnej jeździe to ma temp w granicy 70-80 |
Trochę za zimny ten silnik BANDERAS_RR, może mieć rację z tym czujnikiem....
BANDERAS_RR - 2008-04-14, 20:10
mozesz sprobowac bo jak wracalem z Norwegi to w okolicy Berlina zaczol mi swirowac ale na autostradzie szlo jechac a jak minolem granice to masakra i przez ten czujnik rozwalilem sobie silniczek krokowy bo najpierw za niego sie wziolem i drogo mnie to kosztowalo a ten czujnik to mniejsze pieniadze i on mial wine
pablomed - 2008-04-23, 21:27
bladekamil, zainteresuj się czujnikiem Halla, a po pierwsze sprawdź prostą rzecz: czy jak nie chce zapalić to ma iskrę czy nie.
Bartek - 2008-04-27, 17:03
Miałem ten sam problem, kombinowałem, wymieniałem co tylko przyszło mi i fantastycznym mechanikom do głowy, wydałem w sumie 500 zł a okazało się że to czujnik temp. cieczy za 25 zł
bladekamil - 2008-05-04, 16:39
A wiec tak byłem z moim Ventkiem u mechanika (elektryka ) i sprawdzał całą instalacje elektryczną i stwierdził że czujnik temperatury jest dobry znaczy działa porawnie , czujnik hallotronowy jak narazie działał u niego poprawnie ,a jedyny problem to że ponoć komputer sterujący nie daje napiecia na ssanie (tzn nie zawsze ale często )a jak przełącza ze ssania na normalną pracę to go wtedy odcina i gaśnie . jak narazie nie wymieniłem komputera bo nie mogę znaleźć takiego .poradźcie coś koledzy bo już sam nie wiem co robić .
|
|