Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - luz na tylnich łożyskach

andrewb25 - 2008-04-08, 18:59
Temat postu: luz na tylnich łożyskach
mam wyczuwalny luz na tyle tzn poruszam felgą to wyczuwam luz, a więc dostałem się do nakrętki koronkowej zabezpieczającej nakrętkę dokręcającą łożysko , poruszałem tarczą i luzu nie ma , zakładam wszystko oczywiście zawleczka zabezpieczająca , zakładam koło no i dalej jest luz co prawda mniejszy ale jest.

Widocznie trzeba dokręcić mocniej bo pod obciążeniem jednak jest wyczuwalny luz

I tu pytanie czy faktycznie trzeba mocniej dokręcić tą nakrętkę?
I czy pod tym nabijanym dekielkiem ma być smar? bo wszystko było w smarze

Morfeusz142 - 2008-04-08, 19:30

Niewielki luz musi być, inaczej zatrzesz łozyska. Smar powinien być pod deklem.
pablomed - 2008-04-08, 19:51

andrewb25 napisał/a:
mam wyczuwalny luz na tyle tzn poruszam felgą to wyczuwam luz, a więc dostałem się do nakrętki koronkowej zabezpieczającej nakrętkę dokręcającą łożysko , poruszałem tarczą i luzu nie ma , zakładam wszystko oczywiście zawleczka zabezpieczająca , zakładam koło no i dalej jest luz co prawda mniejszy ale jest.
i to jest właśnie optymalne ustawienie. Po założeniu koła wyczujesz luz bo ma wiekszą średnicę jak sama tarcza (zasada dźwigni).
adbaca - 2008-04-08, 21:14

zdejmi koło dokrec tą nakretke lekko a jak zacznie koło ciezej sie krecić to polużnij (około 30 stopni) i powinno być git
piru - 2008-04-09, 08:02

Jeśli nie zostawisz luzu na łożysku to na bank je szybko zatrzesz :( łożysko dociągasz a następnie luzujesz tak aby koło mogło się obracać gdy je kręcisz jednym palcem . Jeśli łożysko już wyło to przedłużysz jego żywot na trochę. Jeśli nie jesteś pewien czy dobrze dokręciłeś łożysko to jedź do mechaniora za parę zł Ci to dokręci.
craven4 - 2008-04-09, 15:05

Panowie, a powiedzcie czy huczenie z przedniego koła to tylko i wyłącznie oznaka padającego łożyska czy może jeszcze coś powoduje takie objawy?
piru - 2008-04-09, 15:41

craven4 napisał/a:
Panowie, a powiedzcie czy huczenie z przedniego koła to tylko i wyłącznie oznaka padającego łożyska czy może jeszcze coś powoduje takie objawy?


Oprócz łożyska od którego bym rozpoczął poszukiwania huczenia w kole przyczyną mogą być również opony, ale zacznij od łożysk łatwo to sprawdzisz jak podniesiesz na lewarku i będziesz kręcił kołem czy tez wcześniej sprawdzisz luz na łożysku :D

cinek82 - 2008-04-09, 16:42

Kumplowi w MkIII tłoczek w hamulcu nie odpuszczał do końca i trochę mu przycierało klocki. Też miał takie dziwne buczenie... :tazz:
sebastian - 2008-04-09, 22:18

huczenie z przodu jeszcze prościej sprawdzić, gdy na podnośniku rozpędzisz samochód, wyłączysz silnik i na luzie bedziesz słuszał, czy wyją czy nie. Z tyłu niesety tylko napęd ręczny pozostaje i dobre ucho :) Czasem, jak u mnie np., przyczyną luzu na łożyskach może być wyrobiona piasta koła. Ja też mam delikatny luz, ale ciutkę mam wyrobiąną również piastę, więc najprawdopodobniej może być i to.
BANDERAS_RR - 2008-04-11, 21:49

Morfeusz142 napisał/a:
Niewielki luz musi być, inaczej zatrzesz łozyska. Smar powinien być pod deklem.

nie powinno byc luzu wyczuwalnego reka poprostu lozysko dokrecamy do oporu REKA i popuszczamy o 1/4 obrotu jesli po tym zabiegu nadal jest wyczuwalny luz to powtarzamy ta czynnosc jesli nadal jest on wyczuwalny to niestety lozysko juz sie zuzylo i podlega wymianie jesli mialo nonstop smar to rzadko wystepuje odglos chuczenia podczasa jazdy jesli chuczy to dlatego ze nie bylo odpowiednio smarowane i moze nie miec luzu ale jego bieznie sa porowate i dlatego chucza oczewiscie podlegaja wymianie pozdrawiam

Paweł J. - 2008-04-12, 10:11

jeśli tłoczek przyciska to nie pokręcisz kołem.....
Wystarczy podnieść autko i pokręcić kołem i jeśli to łożysko to bedzie słychać a jeśli tłoczek to bedzie ciężko pokręcić...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group