|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Jazda z niesprawnym abs-em
jjaarryy - 2008-03-28, 10:50 Temat postu: Jazda z niesprawnym abs-em Czy jazda z niesprawnym abs-em jest niebezpiczna ? czujnik tylko padł
spyro - 2008-03-28, 10:55
nie jest, po prostu abs nie działa, czyli musisz uważać hamując bo przyzwyczajony jesteś do tego że autko hamuje pulsacyjnie a teraz po prostu zablokuje koła i już. Sam czujnik jest tani jak barszcz, jeśli to przednie. Oryginały na allegro są po 20-30 zł/szt. Jeśli tył to grubsza sprawa w zależności od rocznika, te nowsze mają czujniki dostępne od ręki wszędzie za 40-100 zł, te starsze trzeba szukać w używce bo oryginały cholernie drogie.
mckano - 2008-03-28, 11:55
podobno .... nie mowie ze tak ..... podobno lepiej jak zimą ABS nie działa, nie znam uzasadnienia ale słyszałem tak z kilku żródeł
MAPET - 2008-03-28, 12:05
zima jak nei dziala? ale glupota... wlasnie zima ma pomagac na sniegu latem to moze nei dzialac bo na suchym szybciej zahamujesz bez niego ale to jest po to zebys mial mozlwiosc sterowania autem ...
piru - 2008-03-28, 12:45 Temat postu: Re: Jazda z niesprawnym abs-em
jjaarryy napisał/a: | Czy jazda z niesprawnym abs-em jest niebezpiczna ? czujnik tylko padł |
A czy jazda samochodem nie wyposażonym w ABS jest też niebezpieczna , kufna przecież nie każdy samochód ma ABS i czy jest od razu niebezpieczny ? Zaebało mnie to pytanie
Paweł J. - 2008-03-28, 12:48
Po kilku zimach człowiek już przyzwyczaja się do braku abs-u i daje radę bez....kwestia wyczucia....chodź to nie to samo co z abs-em
mckano - 2008-03-28, 12:50
ilu było* fachowców co mysleli że mają ABS ESP i 1 Listopada urodziny mają
Paweł J. - 2008-03-28, 12:54
jak człowiek nie myśli to choćby śmigał nie wiadomo jak bezpieczna furą naszpikowaną elektronika to i tak mu to nie pomoże.
MAPET - 2008-03-28, 13:20
kumpel kiedysaudi a4 allroad testowal ze znajomym .. mial wszystko co mozna miec... niestety nie pomoglo
mckano - 2008-03-28, 14:11
a jak wygląda A4 allroad?
MAPET - 2008-03-28, 14:12
przed czy po ?
no jak jak wyglada a4 kombi podniesiona z napedem na 4 kola i smackzami stylistycznymi na full wypasie
mckano - 2008-03-28, 14:29
ale to 2007? bo z roadów to tylko a6 wyszły, tam z TDI 180 KM 2,5
MAPET - 2008-03-28, 14:29
a czy to istotne ?
mckano - 2008-03-28, 14:43
no
spyro - 2008-03-28, 22:34
mckano napisał/a: | podobno .... nie mowie ze tak ..... podobno lepiej jak zimą ABS nie działa, nie znam uzasadnienia ale słyszałem tak z kilku żródeł |
no padłem to czytając, zmień mechanika jak takie bzdury wygaduje To jakbyś na zimę zakładał łyse opony no bo podobno na zimowych tego niebezpiecznie jeździć... ABS jest stworzony właśnie do śliskich powierzchni i powoduje że hamując masz szanse skręcać bądź jechać prosto co jest bardzo trudne nie mając ABSu. Co do przyzwyczajania, nie miałem koło roku absu szukając tylnego czujnika, ciężko się przyzwyczaić jak jeździ sie latami z ABSem szczególnie właśnie w zimę... Nie raz mi du... uratował ABS a wiadomo, że jak ktoś pruje 190 km/h na lodzie to i nawet sam Bóg mu nie pomoże. Systemy wspomagają kierowce ale nie wyłączają mu myślenia jak niestety wielu pseudo rajdowców sądzi - przykłąd z ostatnich tygodni - Zientarski i nie jego Ferrari, zapewne sądził, że Ferrari to sie tak trzyma drogi że nie ma szans na wypadek a tu taki ZONK...
mckano - 2008-03-29, 13:23
Warto prześledzić proces działania ABS-u w warunkach zimowych szczególnie, gdy nawierzchnię jezdni pokrywa lód. Wówczas układ zaczyna „pomagać” kierowcy nawet przy bardzo małych prędkościach jazdy i przy relatywnie małej sile nacisku na pedał hamulca. Efekt pomocy jest taki, że koła prawie cały czas się toczą, bo przy próbie hamowania tracą przyczepność z podłożem, które praktycznie posiada zerowy współczynnik tarcia. W kabinie słyszymy ostre dźwięki układu regulacji ciśnienia. Droga hamowania się wydłuża, a kierowca nie ma żadnego wpływu na efekt działania układu.
Zapewne długość drogi hamowania zależy od stopnia skomplikowania układu ABS, progu zadziałania i częstotliwości jego reakcji. W warunkach niskiej przyczepności, która często występuje zimą, ten przydatny latem układ nie zawsze pomaga.
W przypadku samochodów wyposażonych w system ABS sprawa hamowania wygląda paradoksalnie nieco trudniej. ABS wydłuża drogę hamowania w warunkach, kiedy na nawierzchni znajduje się warstwa o luźnej strukturze: śnieg, błoto, piasek. Z systemem ABS koło samochodu jedzie po śliskiej warstwie, ponieważ jego głównym założeniem jest właśnie nie dopuszczanie do uźlizgu koła.
motoExpert: Auto Zimą
spyro - 2008-03-29, 14:50
mckano, masz ABS w aucie? Chyba nie skoro piszesz te rzeczy...
Spróbuj zahamować autem na lodzie. Auto zacznie Ci znosić na bok i tyle, gotowa stłuczka.
Albo spróbuj ominąć przeszkodę na śniegu bez ABSu, dużo łatwiej z jego pomocą bo możesz hamując ominąć przeszkodę...
Wierz mi że to epokowy wynalazek i nawet w moim 15 letnim aucie działa jak należy i nie raz uratował mi dupsko w trudnych sytuacjach...
MAPET - 2008-03-29, 16:03
prawda to ci piszesz mckano, tylko ze abs nie jest po to by skracac droge hamowania!!!
tylko po to by meic kontrole nad autem!
|
|