Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - falują obroty, przydławia się

cobramas - 2016-07-01, 10:31
Temat postu: falują obroty, przydławia się
Więc tak...



aparat zapłonowy zmieniony, zapłon ustawiony
silniczek krokowy zmieniony
cała przepustnica zmieniona

wszystko przełożone ze sprawnego auta

objawy to to że po odpaleniu za pierwszym razem od razu gaśnie, za drugim odpali i chodzi
obroty strasznie falują, na postoju potrafi wejść nawet na 2k
podczas przyśpieszania tak jakby poduszał się na chwile i ciągnie dalej
puszczenie gazu i wduszenie jeszcze raz nic nie daje, po prostu samo po chwili mu przechodzi

objawy są na pb i lpg bez różnicy

ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? mojemu mechanikowi ręce do niego opadają :D

może wina podciśnienia? z tyłu za przepustnicą jeden wężyk od podciśnienia jest zatkany bo za cholere nie możemy dojść gdzie go wpiąć...


nie bardzo wiemy po czym mu się tak stało bo było sporo rzeczy robione, ale ostatnie to zmiana wałka z 2E, lecz przed zmianą miał tak samo

1.8 ADZ

vwjanekvento - 2016-07-01, 18:51

Podmien czujnik temp jeszcze :)
kupon - 2016-07-01, 19:06

Ja też tak miałem ale ustało. Mogą byc świece oraz 4 kable od świec i jeden od cewki
CichyZ - 2016-07-01, 21:48

A jakieś lewe powietrze do silnika nie dochodzi? Jakaś guma pęknięta, może uszczelka?
cobramas - 2016-07-04, 09:00

vwjanekvento, taki będzie kolejny krok :) bo on chyba nie był ruszany :)
kupon, u mnie świece kable itp są wszystkie nowe :)
CichyZ, szukaliśmy ale wygląda na to że nie ma skąd brać lewego powietrza :)

cobramas - 2016-07-04, 18:06

czujnik nie pomógł...

wina komputera?

Paweł J. - 2016-07-04, 21:13

Tyle razy już to pisałem na tym forum. Czujnik temperatury cieczy nie ma nic do pracy na gazie w vento, a skoro ten problem jest na gazie to nie dziwota że jego wymiana nic nie dała.

ECU zostaw w spokoju, możesz go tylko zresetować i zobacz czy problem nie ustąpi na benzynie (nie przerzucaj na gaz)

vwjanekvento - 2016-07-04, 23:59

Tak tylko jak pisze objawy sa na pb i lpg wiec tak naprawde to moze byc wszystko, co innego gdyby objawy mial na jednym z paliw :]
cobramas - 2016-07-05, 09:35

Paweł J., komputer był resetowany, niestety to poprawiło prace tylko na chwile, w sensie po resecie i odpaleniu złapał obroty około 3500K po paru minutach je zrzucił w granicy 1000... pochodził sobie tak... a ponowne go odpalenie i falujące obroty wróciły...
kupon - 2016-07-05, 19:02

Może aparat zapłonowy
Paweł J. - 2016-07-05, 19:47

cobramas napisał/a:
komputer był resetowany, niestety to poprawiło prace tylko na chwile

Czyli ecu widzi błąd, a jakis czas po resecie znowu go wyłapuje-najprościej podpięcie pod kompa.

Przejrzałem Twoje foty w temacie i widzę gaz drugiej generacji, czyli na bank korzysta z sondy i tps-u, i ku tps-owi bym się skłaniał......czyli czujnik położenia przepustnicy, pisałeś że wymieniałeś przepustnicę, ale czy z osprzętem, ogólnie to fajnie byłoby podmienić cały monotwtrysk.....a chyba masz na podmianę bo ventek u Ciebie pod dostatkiem.

A i jeszcze jedno...masz pewność że gaz dobrze ustawiony ? Bo jeśli tak do na zgaszonym motorze odepnij mu wtyczkę od attuatora (tego czegoś na wężu idącym od parownika do silnika) i zobacz jak na gazie pracuj...ciekawe czy to coś zmieni, chodź jak tps świruje i sam sobie uchyla przepustnicę jak chce to może być zonk, ale zobacz.

cobramas - 2016-07-06, 09:17

Ogólnie to cały monowtrysk był przełożony... źle nazwałem wcześniej pisząc że przepustnica :)

wczoraj odpięliśmy mu sonde... na razie jeżdżę bez niej i o dziwo jest lepiej, zdarzy mu się delikatne falowanie ale to granice około 900-1100 obr.

jak nie zeświruje bez niej to wymienimy ją może faktycznie problem leży po jej stronie...

no i teraz jaką sonde kupić... org ponad 200zł... zamienników trochę się boje... może lepsza używka ze szrotu?

Paweł J. - 2016-07-08, 19:20

Nic w ciemno nie wymieniaj bo to bez sensu. Dobrze jakbyś miał np kabel do kompa gazowego i widział wykres z pracy sondy, w tedy wiedziałbyś czy sonda żyje i faluje lub czy jest martwa. Z odpięta sondą komp zapewne wydłuży czasy wtrysku na benie na masa a gazowy otworzy krokowca na maxa i będzie duże spalanie. Zrób jak wyżej pisałem, odłącz wtykę od krokowca gazowego i odpal.....zobacz czy będzie falował itp cyrki.
cobramas - 2016-07-09, 09:36

Paweł J., może głupie pytanie ale chodzi ci tylko jak będzie chodził na gazie? bo na pb to nie ma wpływu ?

kabla niestety nie skombinuje do gazu :(

Paweł J. - 2016-07-09, 13:33

Tak, chodzi mi o to jak będzie chodził na gazie po wcześniejszym odpięciu wtyki od silniczka krokowego (od gazu), krokowy od gazu nie ma nic wspólnego z pracą na benzynie. Będziesz miał w tedy pierwszą generację gazu a co za tym idzie gaz będzie ustawiony na sztywno i nie będzie korzystał ani z tpsu ani z sondy, tzn bedzie korzystał ale nic nie zdziała bo silniczek krokowy będzie odpięty. Zobacz, to nic nie kosztuje, a nóż widelec może coś zaskoczy i będzie coś więcej wiadomo. Tylko odłącz go przez odpaleniem aby krokowiec był w pozycji pwa.
cobramas - 2016-07-10, 11:21

więc tak...

objawów po odpięciu brak :)

w sensie ani nie chciał odpalić na gazie, a po przełączeniu z pb na gaz od razu gasł :)

więc tak to wygląda :)

Paweł J. - 2016-07-10, 11:41

To odepnij mu wtyczkę jak chodzi na wolnych obrotach na gazie,albo po przekręceniu zapłonu i zobacz co się stanie. Dziwne że silniczek krokowy nie startuje z pwa, wygląda na to że się zamyka na maksa po zgaszeniu i pewnie dopiero po przekręceniu zapłonu ustawia się w pwa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group