|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Wymiana filtra kabinowego i...
pyza_snk - 2007-08-20, 11:01 Temat postu: Wymiana filtra kabinowego i... Czy ktoś może mi opisać jak wymienić filtr kabinowy.
Mam też pytanie odnośnie tarcz hamulcowych do mojego ventylka.
Rok prod. 1994
Silnik: 1.9 D
Co polecilibyście koledzy forumowicze?
Czy to jest godne uwagi? http://moto.allegro.pl/it...o_seat_kpl.html
spyro - 2007-08-20, 11:47
Co do hamulcy ja kupiłem te:
http://moto.allegro.pl/it...vento_inne.html
Są zajeb... Nacinane tarcze bardzo poprawiają moc hamulcy, ja odczułem sporą różnicę. Poza tym ten koleś (link powyżej) ma najlepsze ceny w necie, kupiłem u niego już parę rzeczy i jak narazie jestem zadowolony...
Co do zmiany filtra kabinowego to w mojej poradzie o wymianie nagrzewnicy masz ten kawałek jak to sie robi:
http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica
pyza_snk - 2007-08-20, 12:20
Dzięki spyro widzę, że wymiana tego filtra to nie taka straszna sprawa:) więc śmigam do sklepu po pracy, kupuję i wymieniam:)
Podobno sprawa wymienienia tarcz i klocków też nie jest straszna więc sprubuję zrobić to sam:) A jak niebedzie szło to wydzwonię kumpla i mi zmieni:)
kovval - 2007-08-20, 13:08
filtr kabinowy to banal....nawet dla takiego laika jak ja
ale tarcz to bym nie ruszal, ani klockow. jak nie masz pojecia to sie lepiej nie tykaj. filtr jak spiep... to sie nic nie stanie, a hamulce to inna sprawa. spyro napewno mnie poprze
pyza_snk - 2007-08-20, 13:28
Własnie spotkałem kumpla w sklepie, a on pracuje w warsztacie i powiedział mi, że wpadnie do mnie i mi zmieni:), więc tak jak radzicie koledzy, zostawiam to fachowcowi:) wkońcu hamulce to bezpieczeństwo:)
pampam - 2007-08-20, 22:13
to jest tez to:
http://vw2.info/vwforum/pp/filtr.html
Maximus37 - 2007-08-20, 22:28
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
spyro - 2007-08-20, 23:03
Maximus37 napisał/a: | Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty |
hehe, a jak odkurzysz liście itp brudy? Ja tam wolę odkręci i przy okazji wyczyścić wszystko sobie porządnie, bo tak ładowanie nowego filtra w brudną obudowę... Wolę porządnie...
pyza_snk - 2007-08-21, 10:40
Filtr zmieniony, a liści i różnych innych dziwnych śmieci było poprostu pełno, chyba nikt od nowości nie raczył zadbać o świerze i czyste powietrze w kabinie mojego ventylka.
Ale wkońcu trafił na właściciela, który zadbał:).
yahoo - 2007-08-21, 22:19
Maximus37 napisał/a: | Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
|
teoretycznie
oczywiście komuś i za kaskę można w ten sposób wymienić filtr - na tym polega idea większości warsztatów - szybko i aby było, a jeśli ktoś w miarę dba o brykę i kuma temacik, to sobie wymieni jak przystało, a trochę syfu się tam gromadzi, więc warto wyczyścić dokładnie podchodząc do tego po ludzku...
Maximus37 - 2007-08-21, 23:07
No niby i tak. Choć jeżeli filtr był zawsze założony i nikt nie jeździł bez filtra to prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie. Ale wiadomo sobie trzeba zrobić jak najlepiej to fakt
spyro - 2007-08-22, 09:11
Maximus37 napisał/a: | prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie |
Hmmm, tu będe polemizował z Tobą. W moim aucie zawsze był filtr a spójż prosze na ta fotkę, gdy zdjąłem podszybie:
A filtr był zawsze w aucie, ale normalnym jest że gromadzi sie cały syf skoro jest tyle otworów wokół podszybia i wszystko tam leci, no chyba że autem jeździ się w niedziele do kościółka a resztę tygodnia stoi zakryte ręcznikami
Maximus37 - 2007-08-22, 21:36
Autkiem jeżdżę codziennie. Ale moim plusem jest to ze autko jest prze cały czas garażowane wie nic nie ma prawa tam wpaść
BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara
Paweł J. - 2007-08-22, 21:52
Maximus37 napisał/a: | BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara |
garażowanie napewno wiele daje i nie tylko w tym aspekcie, ale mój samochod też jest ciagle garażowany i trochę się tego zbierze, co prawda nie tyle co na zdjęciu u Spyra ale co nie co jest,
yahoo - 2007-08-22, 22:05
żeby nic się tam nie zebrało, to trzeba chyba tylko w garażu jeździć
p.s. odnośnie garażowania - super sprawa pod warunkiem odpowiedniej wentylacji w garażu, w innym przypadku - zabójstwo dla maszyny. wjeżdżasz mokrym autem po deszczu do garażu bez wywietrzników i bryka nie ma szans na wyschnięcie, co przekłada się oczywiście na powstawanie korozji
KAISER - 2009-09-24, 21:46 Temat postu: wymiana filtra kabinowego / przeciwpyłkowego Witam,
całkiem fajny opis jest też na stronie filtrona
Obrazek zrobiłem na podstawie PDF z:
http://www.filtron.pl/pl/...MOC=65#idn33001
Stronka może się też przydać przy doborze filtrów (paliwa, kabinowego, oleju, powietrza)do konkretnego modelu autka.
Pozdr
vezet22 - 2009-09-25, 22:59
super
Wąski 2 - 2009-09-27, 04:39
nono porada jak ta lala dla tych co nie wiedzą gdzie i jak ten filterek wymienić
Paweł J. - 2009-09-27, 08:06
Jeszcze tutaj jest co nie co na ten temat:
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#68668
KAISER - 2009-09-28, 19:54
Dobra.
Wszystko fajnie ale ja nie mogę odkręcić tych wkrętów podszybia.
Macie na to jakiś patent?
spyro swojego czasu ostrzegał przed uszkodzeniem więc nie chcę ich zniszczyć.
Pozdr
FWD350 - 2009-09-28, 20:35
wykrecasz je na max az staje w jednym miejscu a potem podwazasz całosc i wychodzi z takim ja to nazywam pier...dolnikiem rozpornikiem.
KAISER - 2009-09-29, 11:17
To jest chyba coś takiego:
Zgadza się?
Dzisiaj wykręcę bo tez muszę filtr zmienić.
Pozdr
Paweł J. - 2009-09-29, 11:21
KAISER napisał/a: | To jest chyba coś takiego:
Zgadza się?
|
Tak...dokładnie
Ja próbowałem najpierw śrubokrętem krzyżakowym...niektóre ładnie wychodził a te co nie chciały to ulegały gdy szczypcami zadziałałem.
KAISER - 2009-09-29, 12:21
He he
Ja się już wczoraj zastanawiałem czy to są w końcu spinki czy wkręty.
A tu się okazało, że tak jakby jedno i drugie
astaroth - 2009-09-29, 13:37
W pewien sposób podpinam się pod tematem, jako że nie długo też musze zmienić tarcze hamulcowe i jak patrze na te tarcze http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html to one są czarne(ciemne), a te zwykłe http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html są srebrne. No i moje pytanie brzmi czy te nacinane też będą po pewnym czasie srebrne czy zostaje im taki ciemny kolor ? Drugie pytanie, przy wyborze tarcz do venta trzeba się sugerować jedynie tym na ile śrub jest tarcza czy na coś jeszcze trzeba patrzeć ? Pmijam to że musze patrzeć na to - VW VENTO 1991/11-1998/09, bo to oczywiste, nawet dla mnie No i czy różnica w użytkowaniu nacinanych i zwykłych tarcz jest duża ?
pablomed - 2009-09-29, 14:22
nacinane troche lepiej hamuja (bardziej odporne na przegrzanie ale troche szybciej zuzywają klocki. Zwracaj uwagę na rozmiary i czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić. Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.
cinek82 - 2009-09-29, 15:08
pablomed napisał/a: | czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić. |
Wentylowanych nie wciśniesz....
pablomed napisał/a: | Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać. |
Brembo to raczej dobra firma Ja ostatnio zakładałem te zwykłe (Brembo + Ferodo), ja nie jeżdżę "sportowo" to mi wystarczą Głównym celem wymiany było zlikwidowanie "ćwierkania" hamulców; cel osiągnięty
pablomed napisał/a: | Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi. |
No chyba że ktoś ma jeszcze filtr tzw "półwalec" to może być problem z wyjęciem po samym odgięciu podszybia.....
|
|