Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wymiana filtra kabinowego i...

pyza_snk - 2007-08-20, 11:01
Temat postu: Wymiana filtra kabinowego i...
Czy ktoś może mi opisać jak wymienić filtr kabinowy.
Mam też pytanie odnośnie tarcz hamulcowych do mojego ventylka.
Rok prod. 1994
Silnik: 1.9 D

Co polecilibyście koledzy forumowicze?
Czy to jest godne uwagi? http://moto.allegro.pl/it...o_seat_kpl.html

spyro - 2007-08-20, 11:47

Co do hamulcy ja kupiłem te:
http://moto.allegro.pl/it...vento_inne.html

Są zajeb... Nacinane tarcze bardzo poprawiają moc hamulcy, ja odczułem sporą różnicę. Poza tym ten koleś (link powyżej) ma najlepsze ceny w necie, kupiłem u niego już parę rzeczy i jak narazie jestem zadowolony...

Co do zmiany filtra kabinowego to w mojej poradzie o wymianie nagrzewnicy masz ten kawałek jak to sie robi:

http://www.vwvento.org/porady/nagrzewnica

pyza_snk - 2007-08-20, 12:20

Dzięki spyro widzę, że wymiana tego filtra to nie taka straszna sprawa:) więc śmigam do sklepu po pracy, kupuję i wymieniam:)
Podobno sprawa wymienienia tarcz i klocków też nie jest straszna więc sprubuję zrobić to sam:) A jak niebedzie szło to wydzwonię kumpla i mi zmieni:)

kovval - 2007-08-20, 13:08

filtr kabinowy to banal....nawet dla takiego laika jak ja :)
ale tarcz to bym nie ruszal, ani klockow. jak nie masz pojecia to sie lepiej nie tykaj. filtr jak spiep... to sie nic nie stanie, a hamulce to inna sprawa. spyro napewno mnie poprze

pyza_snk - 2007-08-20, 13:28

Własnie spotkałem kumpla w sklepie, a on pracuje w warsztacie i powiedział mi, że wpadnie do mnie i mi zmieni:), więc tak jak radzicie koledzy, zostawiam to fachowcowi:) wkońcu hamulce to bezpieczeństwo:)
pampam - 2007-08-20, 22:13

to jest tez to:
http://vw2.info/vwforum/pp/filtr.html

Maximus37 - 2007-08-20, 22:28

Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
:hahaha:

spyro - 2007-08-20, 23:03

Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty

hehe, a jak odkurzysz liście itp brudy? Ja tam wolę odkręci i przy okazji wyczyścić wszystko sobie porządnie, bo tak ładowanie nowego filtra w brudną obudowę... Wolę porządnie...

pyza_snk - 2007-08-21, 10:40

Filtr zmieniony, a liści i różnych innych dziwnych śmieci było poprostu pełno, chyba nikt od nowości nie raczył zadbać o świerze i czyste powietrze w kabinie mojego ventylka.
Ale wkońcu trafił na właściciela, który zadbał:).

yahoo - 2007-08-21, 22:19

Maximus37 napisał/a:
Ale po co to wszystko odkręcać wystarczy ściągnąć gumę lekko unieść plastik odpiąć spinki od filtra wyciągnąć i włożyć drugi to jakieś nie całe 2 minuty
:hahaha:

teoretycznie :>
oczywiście komuś i za kaskę można w ten sposób wymienić filtr - na tym polega idea większości warsztatów - szybko i aby było, a jeśli ktoś w miarę dba o brykę i kuma temacik, to sobie wymieni jak przystało, a trochę syfu się tam gromadzi, więc warto wyczyścić dokładnie podchodząc do tego po ludzku...

Maximus37 - 2007-08-21, 23:07

No niby i tak. Choć jeżeli filtr był zawsze założony i nikt nie jeździł bez filtra to prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie. Ale wiadomo sobie trzeba zrobić jak najlepiej to fakt :D
spyro - 2007-08-22, 09:11

Maximus37 napisał/a:
prawdopodobieństwo przedostania sie liści za filtr jest niewielkie

Hmmm, tu będe polemizował z Tobą. W moim aucie zawsze był filtr a spójż prosze na ta fotkę, gdy zdjąłem podszybie:



A filtr był zawsze w aucie, ale normalnym jest że gromadzi sie cały syf skoro jest tyle otworów wokół podszybia i wszystko tam leci, no chyba że autem jeździ się w niedziele do kościółka a resztę tygodnia stoi zakryte ręcznikami :-)

Maximus37 - 2007-08-22, 21:36

Autkiem jeżdżę codziennie. Ale moim plusem jest to ze autko jest prze cały czas garażowane wie nic nie ma prawa tam wpaść :cool:

BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara :P

Paweł J. - 2007-08-22, 21:52

Maximus37 napisał/a:
BO jesli nie jest garażowane to oczywista sprawa syfu co nie miara

garażowanie napewno wiele daje i nie tylko w tym aspekcie, ale mój samochod też jest ciagle garażowany i trochę się tego zbierze, co prawda nie tyle co na zdjęciu u Spyra ale co nie co jest,

yahoo - 2007-08-22, 22:05

żeby nic się tam nie zebrało, to trzeba chyba tylko w garażu jeździć ;)

p.s. odnośnie garażowania - super sprawa pod warunkiem odpowiedniej wentylacji w garażu, w innym przypadku - zabójstwo dla maszyny. wjeżdżasz mokrym autem po deszczu do garażu bez wywietrzników i bryka nie ma szans na wyschnięcie, co przekłada się oczywiście na powstawanie korozji

KAISER - 2009-09-24, 21:46
Temat postu: wymiana filtra kabinowego / przeciwpyłkowego
Witam,

całkiem fajny opis jest też na stronie filtrona


Obrazek zrobiłem na podstawie PDF z:
http://www.filtron.pl/pl/...MOC=65#idn33001

Stronka może się też przydać przy doborze filtrów (paliwa, kabinowego, oleju, powietrza)do konkretnego modelu autka.

Pozdr :)

vezet22 - 2009-09-25, 22:59

super :oklaski:
Wąski 2 - 2009-09-27, 04:39

nono porada jak ta lala dla tych co nie wiedzą gdzie i jak ten filterek wymienić :oklaski:
Paweł J. - 2009-09-27, 08:06

Jeszcze tutaj jest co nie co na ten temat: ;)
http://forum.vwvento.org/...ighlight=#68668

KAISER - 2009-09-28, 19:54

Dobra.

Wszystko fajnie ale ja nie mogę odkręcić tych wkrętów podszybia.

Macie na to jakiś patent?

spyro swojego czasu ostrzegał przed uszkodzeniem więc nie chcę ich zniszczyć.

Pozdr :)

FWD350 - 2009-09-28, 20:35

wykrecasz je na max az staje w jednym miejscu a potem podwazasz całosc i wychodzi z takim ja to nazywam pier...dolnikiem rozpornikiem.
KAISER - 2009-09-29, 11:17

To jest chyba coś takiego:


Zgadza się?

Dzisiaj wykręcę bo tez muszę filtr zmienić.

Pozdr :)

Paweł J. - 2009-09-29, 11:21

KAISER napisał/a:
To jest chyba coś takiego:
Zgadza się?


Tak...dokładnie

Ja próbowałem najpierw śrubokrętem krzyżakowym...niektóre ładnie wychodził a te co nie chciały to ulegały gdy szczypcami zadziałałem. ;)

KAISER - 2009-09-29, 12:21

He he
Ja się już wczoraj zastanawiałem czy to są w końcu spinki czy wkręty.
A tu się okazało, że tak jakby jedno i drugie ;)

astaroth - 2009-09-29, 13:37

W pewien sposób podpinam się pod tematem, jako że nie długo też musze zmienić tarcze hamulcowe i jak patrze na te tarcze http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html to one są czarne(ciemne), a te zwykłe http://moto.allegro.pl/it...seat_ibiza.html są srebrne. No i moje pytanie brzmi czy te nacinane też będą po pewnym czasie srebrne czy zostaje im taki ciemny kolor ? Drugie pytanie, przy wyborze tarcz do venta trzeba się sugerować jedynie tym na ile śrub jest tarcza czy na coś jeszcze trzeba patrzeć ? Pmijam to że musze patrzeć na to - VW VENTO 1991/11-1998/09, bo to oczywiste, nawet dla mnie :) No i czy różnica w użytkowaniu nacinanych i zwykłych tarcz jest duża ?
pablomed - 2009-09-29, 14:22

nacinane troche lepiej hamuja (bardziej odporne na przegrzanie ale troche szybciej zuzywają klocki. Zwracaj uwagę na rozmiary i czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić. Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.

cinek82 - 2009-09-29, 15:08

pablomed napisał/a:
czy sa wentylowane czy nie bo sa rózne i czasem wg katalogów można sioe pomylić.

Wentylowanych nie wciśniesz....
pablomed napisał/a:
Zwracaj uwagę na firmę szczególnie. Powiedzmy ATE, tu niema co oszczedzać.

Brembo to raczej dobra firma ;) Ja ostatnio zakładałem te zwykłe (Brembo + Ferodo), ja nie jeżdżę "sportowo" to mi wystarczą ;) Głównym celem wymiany było zlikwidowanie "ćwierkania" hamulców; cel osiągnięty :D
pablomed napisał/a:
Co do filtra - podszybie wystarczy podgiąć ku gÓrze, nic nie trzeba rozpinać szkoda czasu i nic sie nie uszkodzi.

No chyba że ktoś ma jeszcze filtr tzw "półwalec" to może być problem z wyjęciem po samym odgięciu podszybia..... :faja:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group