|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Maglownica w Vento 1.8 90 KM
L1U9K8A7S - 2013-02-13, 15:01 Temat postu: Maglownica w Vento 1.8 90 KM Witam.
Mam takie małe pytanko. Mam Vento jak ze wspomaganiem kierownicy i pytanko: Czy da się wywalić całe wspomaganie razem z maglownicą, zbiorniczkiem, przewodami i pompą i wstawic taką maglownicę bez wspomagania z jakiegoś Vento albo Golfa? Czy czymś się różnią.
Miałem kiedyś Golfa 2 i tak własnie zrobiłem. Sprzedałem całe wspomaganie komplet i wstawiłem zwykłą maglownicę bez wspomagania.
Proszę o poradę.
I czy do venta nie różnią się rozmiarami?
Swistakes - 2013-02-13, 15:11
Dokladnie nie wiem, ale jaki sens jest wywalać wspomaganie z samochodu, chyba ze Ci chodzi o to zeby wsatawić do golfa z vento bo do konca wyraznie nie napisales
L1U9K8A7S - 2013-02-13, 15:18
Swistakes napisał/a: | Dokladnie nie wiem, ale jaki sens jest wywalać wspomaganie z samochodu, chyba ze Ci chodzi o to zeby wsatawić do golfa z vento bo do konca wyraznie nie napisales |
Powiem tak. Wspomaganie w starych samochodach jest bez sensu. Ciągle coś podpiskuje, a to olej trzeba wymienić, a tu pasek się zużywa. I tu nie chodzi o kasę tylko o święty spokój. Im auto ma mniej "udogodnień" tym mniej jest do zepsucia ) A z Golfem pisałem że miałem kiedyśi wymieniłem na zwykłą maglownicę bez wspomagania i wszystko było ok, więc pytam czy w vento maglownice tak jak w golfie się nie różnią...
Kruchy69 - 2013-02-14, 20:21
mozesz, czemu nie, tylko że w vento najgorsza wersja była ze wspomą, także jeśli chcesz miec bez to tylko z golfa podpasuje. Ale do tego bedziesz tez musiał chyba zmienic drążki i końcówki, bo są inne.
krzeszak - 2013-02-14, 21:10
L1U9K8A7S napisał/a: | Wspomaganie w starych samochodach jest bez sensu. Ciągle coś podpiskuje, a to olej trzeba wymienić, a tu pasek się zużywa. I tu nie chodzi o kasę tylko o święty spokój. |
L1U9K8A7S, - ale te prace o których wspomniałeś nie wykonuje się ich 3 razy w roku tylko raz na kilka dziesiąta tys. wiec nie widzę sensu modzić i z lepszej opcji pchać sie w gorsza
L1U9K8A7S - 2013-02-24, 04:15
A więc co się może dziać, że wywala mi zbiorniczkiem spieniony płyn wspomagania? I buczy trochę...
wojtas83 - 2013-02-24, 10:28
Masz zapowietrzony układ. Najlepiej zdejmij pasek z koła pasowego pompy i ponieś samochód do góry, odkręć korek od zbiorniczka i obracaj kołem pasowym pompy ręcznie, następnie kręć kierą od lewej do prawej i odwrotnie. Po kilku takich cyklach dolej oleju do max, załóż pasek i odpal samochód, problem powinien ustąpić
L1U9K8A7S - 2013-02-24, 17:57
OK. A jaki olej wlać? jaki jest najlepszy i ile go wchodzi. Jak już się za to zabiorę to wymienię ten płyn bo czuję ze on chyba tam od nowości jest.
Aha i jak spuścić cały płyn najlepiej? Mój ma już zabarwienie raczej czarne...
I jeszcze jedno. Bo muszę wykręcić pompę wspomagania bo mam śrubę tą do nastawiania urwaną od dołu tą. I muszę się jakoś pobawić żeby wyciągnąć więc lepiej będzie na wierzchu, to czy jakoś tą pompę od razu można wyczyścić czy coś, jak już tak będzie na górze pompa?
wojtas83 - 2013-02-24, 18:07
Spuszczasz też kręcąć kołem pompy i kierownicą, a do tego odkręć jeden z przewodów przy pompie. Nie pamiętam ile wchodzi w cały układ ale myśle że ok 1l możesz wlać taki olej http://allegro.pl/olej-do...2985452443.html lub takihttp://allegro.pl/ply...3019976592.html
L1U9K8A7S - 2013-02-24, 18:15
wojtas83, a skoro już wykręcę pompę całą to można coś w niej przeczyścić albo coś? Bo jak już pisałem wykręcam ją bo mam w niej śrubę urwaną.
wojtas83 - 2013-02-24, 19:37
sam raczej nic jej nie zrobisz, jeśli nie chałasowała i nie cieknie na simeringu za kółkiem to jest sprawna
L1U9K8A7S - 2013-02-25, 15:33
Jak poruszam kółkiem pompy to "gibie" się na każdą stronę o dobre kilka milimetrów jakby była wyrobiona. A faktycznie hałasowała.
wojtas83 - 2013-02-25, 15:45
nie ma z niej wycieków lub pocenia przy ośce?
L1U9K8A7S - 2013-02-26, 18:48
Nigdzie nie ma żadnych wycieków, całość sucha. Ale jednak postanowiłem wymontować całość razem z przewodami. Jeśli by ktoś zechciał mogę porobić fotki przed wyczyszczeniem całości żeby pokazać że wszystko jest bez wycieków i jakby ktoś chciał kupić to jak się za to wezmę będę mógł sprzedać całe kompletne wspomaganie. Bo mi nie będzie potrzebne. Skoro już mam najuboższą wersję ventylka to i będzie jeszcze bez wspomagania mi to nie będzie przeszkadzać.
|
|