Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - remont silnika 1.8 aam 55kw

lukspeed - 2012-12-20, 16:59
Temat postu: remont silnika 1.8 aam 55kw
Witam
Mam pytanko dotyczące kosztów remontu silnika podanego w temacie czyli 1.8 aam 55kw,nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont.Jeśli jest ktoś z podkarpacia i może polecić jakiegoś mechanika to byłym wdzięczny.Z tego co wyczytałem na forum to polecacie wyremontować niż kupić używany na alledrogo. Aha silnik ma przejechane 225tyś z czego na gazie jeździł od 169tyś.

czarnysauber - 2012-12-20, 18:03

lukspeed napisał/a:
Jeśli jest ktoś z podkarpacia
Hormon miał ruszać z warsztatem to może sie tym zajmie
przejrzyj jeszcze ten temat
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6867

krzeszak - 2012-12-20, 18:08

lukspeed napisał/a:
nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont

jesteś pewien ze to objawy padniętego silnika ?? jaki jest kolor dymu ?? ile ubywa ci tego oleju ?? przyczyna może leżeć gdzie indziej ... proponuje dobrze to przemyśleć bo przebieg nie wskazuje na skatowany silnik a już na pewno nie AAM po 230tys.

wojtas83 - 2012-12-20, 18:24

Ja bym proponował zmierzyć ciśnienie na cylindrach, i jeśli jest ok, lub po próbie olejowej okaże się że nadall nie trzyma ciśnienia to winna będzie głowica i uszczelniacze na zaworach. A wtedy koszt remontu wyniesie powiedzmy od 500-800zł
lukspeed - 2012-12-20, 18:45

Objawy sa takie że jak przygazuje to leci niebieski dymek z tłumika, oleju dosyc bierze, mozna powiedziec ze przez to co chwila dolewanie juz go prawie wymieniłem:/ciśnienie mierzyli mi goście w warsztacie przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.Od tego casu do dnia dzisiejszego jeżdze na mineralnym Platinum Classic 15W40
vwjanekvento - 2012-12-20, 19:02

No to mi sie wydaje ze pierscienie masz do wymiany kolego przy okazji zrob tez uszczelniacze koszt okolo 80 zl za pierscienie na jeden gar, ile mechanicy wezma to nie wiem bo Ja bym sam to robil :]
wojtas83 - 2012-12-20, 19:02

Jak ciśnienie nie było za bogate to powinni wykonać drugi pomiar po zalaniu cylindrów olejem i porównać oba pomiary. Tu masz wszystko wyjaśnione http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134713
czarnysauber - 2012-12-20, 19:03

To pierścienie do wymiany do wymiany ale pewnie nie obejdzie sie bez ściągania głowicy ,więc od razu planowanie i wymiana uszczelki i przy okazji uszczelniacze zaworów (w końcu to koszt 2 zł na zawór) a jak wszystko na wierzchu to mechanik nie powinien nawet duzo doliczyc ,jedynie co planowanie będzie dodatkowym kosztem
lukspeed napisał/a:
przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.

Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny

vwjanekvento - 2012-12-20, 19:20

czarnysauber mi walnelo w nd 150 tys i jezdze na mineralce i nie narzekam :]
pawel39106 - 2012-12-20, 19:43

czarnysauber napisał/a:
Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny

Zgadzam się z tą teorią.
Cytat:
czarnysauber mi walnelo w nd 150 tys i jezdze na mineralce i nie narzekam :]
Jak dla mnie mineralny olej to ostateczność.
Ja mam prawie 200tys z czego 85tys na lpg i jeżdżę na pól syntetyku, dolewam jeden raz od wymiany do wymiany.

vwjanekvento - 2012-12-20, 19:53

Zadna ostatecznosc, moj ma juz 20lat kupilem go z przebiegim 120tys jezdzil na mineralnym dlatego pozostalem przy mineralnym, co do przebiegu nie mam pewnosci stad tez taki olej leje nadal, a glupota byloby przejsc teraz na polsyntetyk :P
czarnysauber - 2012-12-20, 20:47

Panowie koniec z OT :młotek: kolega lukspeed, pytał sie o dobrego mechanika w podkarpackim
Hormon - 2012-12-20, 21:07

Za niedługo będę sprzedawał swój silnik AAM :) , można się dogadać i zrobić swap u mnie.

Silnik ma 306 tys i ciągle rośnie :P , oleju nie bierze odkąd zalałem Valvoline 10W40, sprzegło roczne, silnik pracuje równo, na pewno trzeba wymienic kolektor wydechowy bo jest popekany.
Ze wszystkim można się dogadać, jeśli jednak chcesz robić remont to dam ci namiar na mechanika.

pawel39106 - 2012-12-20, 22:30

vwjanekvento napisał/a:
Zadna ostatecznosc
jest jeszcze Hipol przekładniowy hehe :P vwjanekvento, każdy robi po swojemu ;)
lukspeed, Na Witkowicach koło Ropczyc jest bardzo dobry mechanik zajmujący się tylko VAGami z tym że słono kasuje za robotę, no a po drugie to jechać tam z Rzeszowa ni jak Ci pewnie nie pasuje.

lukspeed - 2012-12-21, 18:38

do ropczyc to kawałeczek jak by cos był w okolicy rzeszowa w promieniu 20km to juz lepiej:-) u siebie tez nie dawno gdzieś koło 180 tyś robiłem sprzęgło, przy 220 tyś robiłem rozrząd jak i wymieniałem tłumiki środkowy i końcowy autkiem śmiga żona codziennie do pracy (pewnie kolega Jendker często widzi ventke pod automobilklubem:-)auto jest raczej dobrze utrzymywane i nie żyłowane, a co do mechanika to pytam bo jest grupa która czyha na takich ludzi co sie zabardzo nie znają a ja do takich należę wiec chciałem sie dowiedzieć od was co nie coś:-)jeden mi powiedział koszt koło 1500zł to prawie połowa mojego Vento :(
czarnysauber - 2012-12-21, 21:06

Przeglądałes ten temat co Ci linka zapodałem ??
A za 1500 zł to niech gościu mózg sobie naprawi :młotek:

Hormon - 2012-12-22, 01:29

Na forum vag-podkarpacie jest taki silnik ze skrzynią za 300zł, taniocha. Zadzwoń i dogadaj szczegóły. 1500zł na remont silnika to jakas masakra.

Ja kupiłem silnik, pomalutku przy nim grzebie i w styczniu będzie już aucie. Nie bedzie to AAM, bo nie ma sensu pchać kasy w tak słaby silnik, tym bardziej że szykuje sie u ciebie grubsza robota.

Po zakupie silnika będziesz mógł przełożyć sprzęgło, rozrząd kosztuje około 60zł, wymiana na silniku którzy leży w garażu nie będzie kosztować 300zł, bo tyle sobie przeważnie wołają, a znacznie mniej. Jeśli coś znasz się na mechanice, to nawet sam to robisz.

Paweł J. - 2012-12-23, 20:56

A ja tam widzę różnicę między syntetykiem, a mineralem. A jak ktoś nie wierzy niech dla przykłady zobaczy jak zwykła sprężarka jest w stanie szybciej przepompować litrę syntetyka i litrę mineralnego. Jeśli syntetyk tak samo szybciej jest przepompowywany w silniku na zimno i szybciej dociera do różnych zakamarków to nie mam pytań.

Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git. ;)

Kruchy69 - 2012-12-23, 21:23

Paweł J. napisał/a:
Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git. ;)

Też tak mysle. Ja robiłem w silniku 1.6 PP kapitalny, to za same czesci wyszło ponad 800 zł, plus planowanie głowicy, plus robota, czyli wyciagniecie silnika, załozenie. U mnie tez mechanicy sie tak cenia, tylko tez pytanie jak to zrobia :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group