|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Jaką generację GAZu do VENTO VR6?
szalupez - 2007-04-29, 14:21 Temat postu: Jaką generację GAZu do VENTO VR6? Witam,
Kupiłem VENTO 2,8 VR6 i zastanawiam się jaką instalację gazową założyć, drugiej generacji czy czwartej generacji?
OPINIA ZA 2 GENERACJĄ
Spotkałem się z opinią, że druga generacja wystarczy i właściwie jest nawet lepsza, bo gaz jest często zanieczyszczony i nie będzie zatykać się na wtryskach, co mogłoby powodować problemy dla silnika.
OPINIA ZA 4 GENERACJA
Spotkałem się z taką opinią, że do takiego silnika powinna być instalacja 4 generacji, nie koniecznie najdroższa (np. Landirenzo) ale zdecydowania taka. Wybuchy w instalacji drugiej generacji mogą spowodować uszkodzenie silnika. Dodatkowo zanieczyszczenia są skutecznie niwelowane w takiej instalacji.
Ciekaw jestem Waszych opinii, jeżeli ktoś miał VR6 w gazie to tym bardziej proszę o pomoc!
Pozdrawiam,
szalupez
spyro - 2007-04-29, 16:02
Co prawda nie mam VR6, ale jak dla mnie w życiu nie założyłbym 2 generacji do silnika VR. To zabójstwo.
Ale niech MAPET się wypowie, on ma VR z gazem.
szalupez napisał/a: | gaz jest często zanieczyszczony |
Jak tankujesz na stacji gdzie gaz jest bardzo tani to na pewno. Ja tankuje tylko i wyłącznie na Schellu i nigdy się nie zawiodłem. A gaz jest taki, że pierwszy raz jak wymieniałem filtr, tzn gazownic wymieniali , po 40 tys, to facet jak go wjął stwierdził, że po co ja chce g wymieniać jak on jest nowy, nie wierzył, że ja 40 tys km na nim zrobiłem. To mówi samo za siebie moim zdaniem...
Wracając do instalacji, uważam, że nie ma co oszczędzać przy takim silniku na instalacji... To wszystko wyjdzie Ci później w praniu...
jaca - 2007-04-29, 22:19
Ja co prawda to nie miałem vr6 a v8
I jak bym miał teraz zakładać gaz to bym założył sekwencje np.firmy BRC
W tedy co ja instalowałem gaz to koszt do v8 przekraczał ponad 10 tysięcy
A standardowa kosztowała 3 tys. wiec długo się nie zastanawiałem
Problemy ze zwykła instalacja to ze mogą wystąpić strzały no i przepływomierz nowy trochę kosztuje odbudowa filtra też
Ale to nie znaczy że to zawsze tak jest że są te strzały i ze cos się zaraz uszkodzi
Ja jeździłem długo tym autem i nie narzekałem
A silnik wcale nie dostaje szybciej w dupę
MAPET - 2007-04-29, 23:57
spyro napisał/a: | Co prawda nie mam VR6, ale jak dla mnie w życiu nie założyłbym 2 generacji do silnika VR. To zabójstwo. |
dlaczego?
spyro - 2007-04-30, 10:29
MAPET napisał/a: | dlaczego? |
no bo szkoda takiego silnika do tak prostej instalacji gazowej... Jednak lepiej nie oszczędzać, bo to i tak wyjdzie w praniu, za dużo mam przykładów z życia wziętych jak znajomi przyoszczędzili na instalacji LPG w różnych autach i co potem było, jakie koszty napraw... Szczególnie, ze teraz one nie są wcale aż tak drogie...
MAPET - 2007-04-30, 11:35
tak tylko na 6 garnkow to ze 3 tys to min
poz atym znam kilkunastu VRowcow i troche opinii... sam mam 2 generacje.. oczywiscxie jak bym nie mial i dysponowal wolna kwota ok 4 tys to bym osobiscie wtrysk zalozyl..
ale jest tez na allegro tzw bialokur z legnicy m,a wszystko do vr6 i tylko vr6 i gadalem z nim keidys ma 2 vrki i obei na zwyklych 2 generajach gazu i np on mowil ze tylko 2 generacja!
kilak znajomych ma 2ga generacje (w tym ja bo juz z taka kupilem) a ma 2 tez sekwencje...
moje zdanie jest takei ze jak stac mnei na sekwencje to zakaldam sekwencje a jak nei to 2 gen
a w moim wypadku jak juz mialem 2 generacje to bez sensu ladowac sie w sekwencje bo bym musial roznice spalania pomeidzy zwykla a sekwencja ze2-3 lata smigac zeby sie zwrocilo
teraz BLOSA bede raczej zapodawal
jaca - 2007-04-30, 14:29
2 generacja czy 4 to jest tylko wybór finansowy
2 tańsza troszkę gorsza
4 droga trochę lepsza
ale obie tak samo dobijają silniki
więc zakładając lpg liczymy się z tym ze silnik ma krótszą żywotność niż by śmigał na benzynie
MAPET - 2007-04-30, 14:52
TEORETYCZNIE... bo to zalezy jak kto dba i jezdzi.. jesli 1 wlasciel by mial ten sam silnik i jezdizl nim bez gazu lub z gazem to moze tak
ale biorac pod uwage 2 rozne silniki w 2 roznych samochodach i 2 roznych wlascieli to 3 razy szybciej moze zostac zajezdzony ten z sama benzyna... kwestia jak kto dba i uzytkuje...
np jak odpala na gazie badz zimny silnik przelancza na gaz to wiadomo
dlatego smiesza nei w ogloszeniach informacje ze odpala bez benzyny tylko na gazie...
jaca - 2007-04-30, 15:11
O to mi chodzi trzeba bardziej uważać i dbać na instalacji lpg
MAPET - 2007-04-30, 15:23
DOKALDNIE... a silnik posluzy dluzej niz niejeden benzynowiec! moj golf 2 juz 300tys pyknal z gazem i nadal smiga
jaca - 2007-04-30, 15:46
MAPET napisał/a: | moj golf 2 juz 300tys pyknal z gazem i nadal smiga |
Nie zły wynik
MAPET - 2007-04-30, 17:28
tzn z gazem od 200 tys jezdzi
jaca - 2007-04-30, 17:44
a to zmienia postać rzeczy
spyro - 2007-04-30, 17:57
Ja mam gazik zainstalowny od stu tys km. W tj chwili mam nastukane 240 tys km i nie narzekam. Co prawda czeka mnie teraz prawdopodobnie wymiana uszczelki pod głowica, ale w sumie 240 tys km bez wymiany to i tak niezły wynik.
Nie zgadzam się też z opinią, że silnik zasilany gazem ma gorszą trwałość. Jeśli robi się wszystko jak trzeba nie ma takiej możliwości. Mój sąsiad ma passata z 1991 roku. Silnik identyko jak u mnie - 1,8 66 KW. Teraz zmieniał właśnie silnik po przebiegu 650 tys km, z czego 500 tys km na LPG. Facet non stop jeździ tym autem i powiedział że nie zmieni go bo tak dobrego auta nigdzie nie kupi. Także ten przebieg mówi sam za siebie.
jaca - 2007-04-30, 18:17
spyro napisał/a: | z czego 500 tys km na LPG. |
Zgadza się ale to są sporadyczne przypadki i
nikt mi nie powie co oryginał to oryginał
MAPET - 2007-04-30, 18:54
co masz na mysli mowiac oryginal?
jaca - 2007-04-30, 21:21
MAPET napisał/a: | co masz na mysli mowiac oryginal? |
Silnik bez przeróbek
MAPET - 2007-04-30, 23:08
wg meni kwestia uzytkowania..
spyro - 2007-04-30, 23:35
Jaca, pierwszy raz się nie zgadzam z Tobą. Silniki VW są wręcz robione pod zasilanie LPG. Naprawdę. I naprawdę trzeba się nieźle postarać żeby zniszczyć takowy silnik instalacją LPG... Za to zgadzam się, ze niektóre aut nie znoszą zasilania LPG poprzednie auto mojej Mamy zdechło przez gas, ten silnik poprostu nie trawił zasilania gazem i padło wszystko...
|
|